Stran 1 od 1

Razlika v dejanski porabi in tisti na potovalnem računalniku

Objavljeno: To sep 15, 2009 3:24 pm
Napisal/-a Strokovnjak
Zanima me, zakaj do tega pride, razlika pa je tudi 0,5l in več. Vozilo je VW, vem pa da tudi druge znamke niso imune na tako "zavajanje".

Objavljeno: To sep 15, 2009 3:41 pm
Napisal/-a profii
verjetno zaradi načina vožnje in intervala vzorčenja trenutne porabe in prenos le te v povprečno.

Re: Razlika v dejanski porabi in tisti na potovalnem računal

Objavljeno: To sep 15, 2009 3:48 pm
Napisal/-a sašo5
Strokovnjak je napisal/-a:Zanima me, zakaj do tega pride, razlika pa je tudi 0,5l in več. Vozilo je VW, vem pa da tudi druge znamke niso imune na tako "zavajanje".

na vw(vsaj za golf V in passat 3C) vem, da se da s testerjem nastavit....(tam nekje okol 0.2/0,3 bo pa vedno kazal "narobe" - faktorjev zakaj, je pa "mali milijon")....

Objavljeno: To sep 15, 2009 5:25 pm
Napisal/-a Strokovnjak
lenivec je napisal/-a:razlike se ustvarjajo ko avto stoji :) in pa če je dosti zagonov.

Pri meni so večinoma same relacije po AC s tempomatom, malo zagonov, ko avto stoji pa itak kaže porabo litrov na uro. Vedno laže za najmanj 4 dcl/100 km, pa se človek vpraša če je res tako težko narediti rešitev, ki bi bila natančna. V prejšnjem avtu, ki je bil kar precej starejšega letnika, pa je lagalo za cca 1 dcl, ali pa še to ne. Nič jasno.

Objavljeno: To sep 15, 2009 6:37 pm
Napisal/-a kolesar
na mojem meganu kaže točn...
na toyoti odstopa za liter...

tak pač to je...

Objavljeno: Če sep 17, 2009 6:38 pm
Napisal/-a Firediver
Kolikor sem zasledil za BMW se da nastavit nek korekcijski faktor, pač glede na tvoj način vožnje (izkustveno) ga prilagodiš in tako ti kaže točno z minimalnimi odstopanji..

Objavljeno: Če sep 17, 2009 7:42 pm
Napisal/-a myster
na našmu pežoju je odstopanje za kak litr...zato ker ko stojiš ti piše samo L/100km,medtem ko na opel zafiri, ko stojiš ti piše L/h.
na pežoju je odstopanje okol 0,5 litra, na zafiri pa je točno

Objavljeno: Če sep 17, 2009 7:46 pm
Napisal/-a Sigor
Meni vedno točno kaže, vedno tankam polno, natočene litre delim s prevoženimi kilometri in dobim povprečno porabo za en tank. Ročna evidenca tu najbolj štima :)
Pa še malo zares: potovalni računalniki so rezlični, nekateri imajo možnost nastavitve oziroma korekcije, drugi ne, čisto točno pa težko da kateri kaže. Vrednosti se računajo na različne načine, ne samo povpračna poraba, tudi trenutna, pa preostali kilometri do naslednjega tankanja ,.... Moje mnenje je, da je vse samo bolj ali manj natančen približek.

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 7:11 am
Napisal/-a Pravi_Diablo
po mojih opažanjih je napaka večja po mestih, kakor je en omenil, zagoni, nekonstanta vožnja itd... poraba na relacijah pa je lahko dokaj natančna..sicer pa edini točni pokazatelj je papir in svinčnik in zapis pri tankanju na prevožene kmje ;)

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 8:40 am
Napisal/-a Grega_
Na nekaterih avtih je kot je nekdo že napisal, možno določiti % natačnosti izračuna, tako je tudi pri Mazdi, samo na servisu poveš da naj ti pogleda kako je nastavljeno. Verjetno tudi pri mnogih drugih znamkah pa uporabniki sploh ne vejo. Drugače pa jest pravim da je tako, vsaj pri meni, peljem kot peljem in tankam ko se tank sprazni :) , drugače je pa res dvom da če imaš npr. na rezervi (in se preveč cjaziš z rezervo) ter gledaš porabo ter koliko kilometrov ti je še na voljo, v tem primeru pa lahko hitro ostaneš na cesti brez bencina.

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 9:47 am
Napisal/-a Energetik81
Strokovnjak je napisal/-a: Vedno laže za najmanj 4 dcl/100 km, pa se človek vpraša če je res tako težko narediti rešitev, ki bi bila natančna.

To se tudi jaz sprašujem.
Enostavno bi lahko merili pretok goriva proti mašini minus pretok v povratnem vodu. Potem pa samo zdelili s trenutno hitrostjo - dobiš L/km. Ne vem, zakaj proizvajalci tako komplicirajo s temi merilci, mislim da gledajo obrate, čas odprtja injektorjev itd..
Enostavno bi dali 2 števca pretoka na ceveh za gorivo, kilometri so pa že itak v računalniku. Če pa stojiš na mestu, pa direktno prikažeš pretok goriva v L/h. Vse drugo je povsem enostavno sprogramirat.

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 10:45 am
Napisal/-a sebaveh
Merjenje pretokov ni več trivialna zadeva, ko pridemo do majhnih količin v dolgem času. Poraba 7 L/100km, oziroma 7 L/h je potem 1,2 dcl/min. Merilniki pretokov, vsaj tisti industrijski ki jih poznamo, pa večinoma dosežejo točnost 2-5%. Tisti po principu Coriolisove sile pa tudi do 0,5%. Vendar takšni so dragi in tudi primerni le za višje pretoke od avtomobilskih.
V Conradu naprimer, prodajajo turbinske merilce pretoka za 30€. Ti imajo v notranjosti šobo premera 1 mm, katera šprica bencin po turbini in štejemo vrtljaje turbine. Nisem je še preizkusil, ampak zdi se mi da 1mm luknjica vseeno dovolj zavira gorivo da izgubimo na pospeških. Pa še po podatkovnem listu sodeč je merjenje pretoka zanesljivo le nekje od 10 L/h naprej. Torej ta varijanta odpate. Potem so še druge vrste merilcev pretoka, ki pa imajo tudi svoje prednosti in pomanjkljivosti.

Tako ostane le še računanje časa kako dolgo so odprte šobe in poznavanje njihove karakteristike. Slednja pa seveda tudi ni stalna. Tukaj pa se potem takoj nabere merilna napaka. Pri mehanskih vbrizgovalnih črpalkah pa je en od principov takšen, da se lahko merijo vibracije na cevki do šobe in se s tem ugotovi čas odprtja. Mogoče se bom kdaj vrgel v to in naredil potovalni računalnik na traktorju. 8)

Toliko in še več mi je uspelo naštudirati na faksu, za več informacij pa se obrnite na prof. Đonlagića iz FERI-ja

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 11:23 am
Napisal/-a Energetik81
Ja očitno je res problem v nenatančnih/dragih merilnikih pretoka pri tako majhnih količinah. Pri porabi recimo 6L/100 in hitrosti 50km/h je pretok majhen - 0,5 dl/min.
Tako se pretok goriva zgleda računa kot: obrati x pritisk goriva x čas odprtja injektorja x konstanta. To pa zgleda vnese tudi svoje napake k meritvi.

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 12:49 pm
Napisal/-a Strokovnjak
Če bi imel potovalni računalnik možnost ročne korekcije oziroma kalibracije, bi bilo še najbolj enostavno urediti nastale napake. Kot opažam, je napaka vedno več ali manj enaka.

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 6:58 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
meni se to zdi neumno da bom jaz računalnik popravljal koliko imam porabe. saj to že pred tem sam naredim....

Objavljeno: Pe sep 18, 2009 7:40 pm
Napisal/-a maniaxxx
Men kaže vedno več, kot dejansko porabim...tudi do pol litra več...

Objavljeno: Ne sep 20, 2009 10:21 am
Napisal/-a HORSE
Jaz sem imel na na svoji S3-ki tovarniško nastavljen faktor 90... Tri tanke bencina sem si izračunaval točno porabo in odstopanje glede na BC, vzel povprečje teh odstopanj in šel do SKN-a, kjer so mi to napako vnesli v računalnik (lagalo je nekje do od 10-15%, verjetno tudi zaradi čiperanja). Sedaj lahko rečem, da računalnik kaže točno. Zadnja dva tanka: tralna 9,997 l/100 - BC 10,0 in 9,88 l/100 - BC 9,9.

Objavljeno: Ne sep 20, 2009 12:33 pm
Napisal/-a eljuero
Meni Jazz kaže minus 2 dcl in to konstantno. Komplicirati glede tega mi je brezveze, pač prištejem 2 dcl pa je podatek povprečne porabe točen.

j**e pa me, ker mi ne kaže točnega podatka, koliko km imam s tankom do pumpe. Kaže nula, noter pa je še več kot 10 litrov bencina. Enako se obnaša skala. Zdaj pa idi vmes tankat po nekaj litrov, potem pa si vodi ročno evidenco, da veš koliko imaš bencina... :roll: