Stran 1 od 10

ESP in ASR vprašanje

Objavljeno: So dec 19, 2009 7:10 pm
Napisal/-a sosed
lp
imam xsaro picasso 1.6HDI 110KM. imam ESP in ASR, vendar me zanima kako to sploh deluje. zdj mal me je na križišču poplesal zadek, pa se esp ni vklopu da bi uredil smer. no sj ni blo tolk kritično. me zanima ali res ta esp deluje samo ko imam zadek že orenk postran?
na dvorišču sem obračal avto in nasedel na sneg. Kumaj sem se izvlekel iz snega. Avto je pa deloval tako, da je omejeval obrate avtomobila ne glede kolk sem tiščal na plin.Kolesa so se pa vrtela v prazno in to oba...ali je to pravilno delovanje ASR?
tukaj vidim da se sami mojstri in zato tudi sprašujem.

Objavljeno: So dec 19, 2009 7:40 pm
Napisal/-a B|ind
Pri C4 picasso se na prikazovalniku na armaturni plošči ob vklopu ESPja požmiga lučka za esp.

Objavljeno: So dec 19, 2009 7:59 pm
Napisal/-a sosed
ja imam esp ker ko pritisnem tipko esp off, se na prikazovalniku izpiše esp/asr deactivated. po eni strani si niti ne upam preizkušat delovanja esp, ker ne vem kaj zmore in če bi lahko popravil situacijo...vglavnem a je možno da je delovanje esp-ja odvisno od avtomobila. nekaterim prej začne popravljat drugim kasneje?
se mi pa je med kopanjem prižigala lučka esp. no očitno se bom moral zapeljati na eno parkirišče in tam preizkusiti delovanje...samo kaj ko ga v bližini ni.

Objavljeno: So dec 19, 2009 8:12 pm
Napisal/-a maniaxxx
Čist OK ti vse deluje, esp ni vsemogočen, asr ti pa lahko povzroči težave v kak klanec, kjer bi drugače na silo mogoče prilezel, tako ti pa odvzame vso moč pa sam obtičis sred klanca :twisted: ( današnja izkušnja oops )

Objavljeno: So dec 19, 2009 8:18 pm
Napisal/-a sosed
ja zakaj je pa potlej sploh dober asr? sj pol dejansko je bolje da ga ni....namreč vem ko sem šel v en ovinek v velik klanec mi je odvzel moč motorja in sem kumaj prlezel gor...bi mogu kmal v 1 šaltat. to je dobr vrjetn zato da se gum ne pali.
no esp je pa preizkusila moja draga, ko j e zapeljala na bankino in bi jo lahko obrnilo. baje jo je esp rešil, ker ji je avto naravnal.
in koliko kaj ostali uporabljate tele pripomočke.
sem bil danes v službi in sem se z mojim starim kangoojem peljal v en klanec. imam sicer neke čudne gume maximus. no in sred klanca stoji novi passat in koplje. očitno se mu je ustavilo. jaz sem ga pa samo obšel in se odpeljal počasi do naslednje stranke. očitno tale asr res ni vsemogočen. sem pa prepičan da novi passat vse te pripomočke tudi ima.

Objavljeno: So dec 19, 2009 8:24 pm
Napisal/-a pskoda
sosed je napisal/-a:ja zakaj je pa potlej sploh dober asr? sj pol dejansko je bolje da ga ni....namreč vem ko sem šel v en ovinek v velik klanec mi je odvzel moč motorja in sem kumaj prlezel gor...bi mogu kmal v 1 šaltat. to je dobr vrjetn zato da se gum ne pali.
no esp je pa preizkusila moja draga, ko j e zapeljala na bankino in bi jo lahko obrnilo. baje jo je esp rešil, ker ji je avto naravnal.
in koliko kaj ostali uporabljate tele pripomočke.
sem bil danes v službi in sem se z mojim starim kangoojem peljal v en klanec. imam sicer neke čudne gume maximus. no in sred klanca stoji novi passat in koplje. očitno se mu je ustavilo. jaz sem ga pa samo obšel in se odpeljal počasi do naslednje stranke. očitno tale asr res ni vsemogočen. sem pa prepičan da novi passat vse te pripomočke tudi ima.


ASR se da pri vseh avtomobilih sklopit, če pride slučajno primer da še malo zakoplješ in prideš do vrha. ESP te lahko reši lahko te pa totalno zajebe, če ne veš kako dela

Objavljeno: So dec 19, 2009 8:25 pm
Napisal/-a Jerch_
po mojem mnenju ti deluje kot je treba. ja.. ASR ni ravno prizanesljiv, ko je res kriza v snegu. mogoče je prizanesljiv osebkom nad 65, ker nimajo občutka in samo držijo gas do konca pa ASR popravlja.

je možna razlika od avta do avta. sam opažam, da recimo neposredna priemrjava ASR pri meganu in passatu 2002; prime različno. megane niti slučajno ne zakoplje in ekstremno malo zacvilijo gume na suhem asvaltu ob polnem gasu, medtem ko pri passatu dopušča po suhem precej več spodrsavanja, cviljenja. podobno esp pri meganu posreduje le malenkost prej, toda če ga priganjamo v oster ovinek popolnoma zaduši gas. passat malo manj duši. nevem kako je pri ostalih.

nujno na parkirišče. ali pa recimo najdi kakšen oster ovinek zasnežen in nalašč pripelji relativno hitro potem pa probaj še pospeševati. in naj ima dovolj izletne cone ter daleč nikogar okoli :D

Objavljeno: So dec 19, 2009 8:29 pm
Napisal/-a sosed
aaaa tako pol dela...ja to sem pa že imel v kakšnem suhem al pa mokrem ovinku sem peljal res hitro in mi je dušil avto, tako kot bi zmanjkalo nafte...aaaaaa zdj pa štekam dejansko sem že sam preizkusil esp pa sploh vedu nism

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:00 pm
Napisal/-a peroRS
ESP pri različnih avtih in znamkah različno deluje. Pri nekaterih dopušča velik zdrs, pri drugih spet v trenutku začne popravljat. Vse to se pa čuti in sliši na pedalu za zavoro, ki začne tresti ko ESP popravlja, saj prek ABS senzorjev zavira posamezno kolo po potrebi.

Pri večjem klancu je ESP (in ne ASR) potrebno izklopit, da prideš dlje po globokem snegu, še posebej pri RWD in 4x4 avtih. Zakaj? Zato ker avto sili iz smeri (zanaša prvi oz. zadnji konec), ESP pa to ne dovoli in avtu odvzame moč. Kako to probaš? Na parkirišču ali pa na kakšni manj prometni cesti se ustaviš, počasi spelješ in potem naglo pohodiš plin in boš videl da avto zelo počasi pospešuje (z vklopljenim ESP). Če ga pa izklopiš, bo bodo pa kolesa vrtela v prazno, kot da ne bi mel niti ESP niti ASR.

So pa izjeme. Pri večini Mercedesov, kjer ne moreš izklopit ESP, dobiš pri vožnji v hud klanec po snegu občutek, da avto omaguje in da bo crknil, v resnici pa počasi pelje in pelje naprej (pri tem vidiš da stalno ESP lučka žmiga).

Kljub raznim "testiranjem" po parkiriščih pozimi in poleti, pa tudi po kakšnim manj prometnih cestah, sem pravo delovanje ESP-ja spoznal šele, ko sem šel na varno vožnjo na Vransko, še posebej pri vaji kjer se vozi krog (polovico "led" polovico moker asfalt). Z vklopljenim ESP( ki pri VAG dovoli precej zdrsa) avto ni hotel iz smeri, četudi sem poskusil naglo obračati volan levo desno, in ko sem v 2. prestavi (TDI 130KM) pohodil gas, je avto dejansko peljal nespremenjeno naprej. Z izklopljenim ESP, so pa kolesa vrtela v prazno in stalno sem moral popravljati volan, ker je zadek odnašalo.

Splača se pa probat vse te sisteme, ker če jih že imaš, da vsaj veš kako delujejo in kdaj, da imaš zaupanje v svoj avto v vsaki situaciji ter da vsaj približno veš kje je meja zmogljivosti. Seveda na kakšni varni lokaciji, kjer se ne ogroža druge v prometu.

lp pa čimveč počez v teh zasneženih dneh :vc

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:02 pm
Napisal/-a Strokovnjak
ESP pa res ni problem sprobat na kakšnem večjem parkirišču, sedaj ko je vse zasneženo in poledenelo.

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:10 pm
Napisal/-a sašo5
peroRS je napisal/-a:Pri večjem klancu je ESP (in ne ASR) potrebno izklopit


ASR je potrebno izklopit........-pri večini avtov na eni tipki; prvi pritisk = izklop ASR-a, daljši pritisk = izklop obojega___nad 70km/h samodejni vklop ESP-ja..

PS. na določenih avtih ESP-ja sploh ni mogoče izklopit; izklopi se samo ASR (za C5 in Crossera vem 100% )

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:16 pm
Napisal/-a Jerch_
poleg tega kar je PeroRS napisal je potrebno dodati še eno malenkost..
predvsem na popolnoma suhi cesti ob ekstremnih hitrostih v daljše ovinke (dirkališče) zna bit ESP v kombinaciji z ASR zelo zelo moteč in predvsem voznike avtov na prednji pogon spravlja v obup. gre se za dobre voznike, ki se ne ustrašijo odnašanja riti in rešujejo problem s primernim nesunkovitim obnašanjem z volanom in dodajanjem plina. esp pa v tem primeru:
1. odvzema plin, s čimer avto postane še bolj nestabilen in ga še bolj začne metati iz ene v drugo stran (govorim že v ekstremnih razmerah, ko se tudi gume zelo segrejejo in drugače primejo)
2. sledi usmeritvi volana in popravke volana ne sprejme kot popravke ampak kot novo zaželjeno smer. ker voznika tretira kot bumbarja, na vsak način poskuša čuimprej doseči smer volana

tako pride do paradoksa, ko avto pri drsenju nenadoma neželjeno spremeni smer in hkrati postaja vedno bolj nestabilen zaradi zmanjšanja hitrosti.

pač gre se za ekstremne razmere in kombinacije z dobrimi vozniki. takrat stvar ne deluje dobro, še prej nepredvidljivo

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:22 pm
Napisal/-a sosed
pri 50km/h se mi vklopi esp četudi ga ugasnem. no pri tej hitrosti ga ne morem ugasnt. hvala za informacije..je zelo zanimivo brat taka sporočila, ko se dejansko človek poduči o določenih zadevah. le pište še naprej je zelo zanimiv.

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:26 pm
Napisal/-a B|ind
Pa preberi si še navodila. Tam se ponavadi tudi najde kak pameten nasvet. (tako sem jaz odkril so se pri mojemu bivšemu C4 šipe avtomatsko zaprle - če so bile odprte pri malo daljšem pritisku na gumb za zaklep :D)
Pa tudi za esp in asr je opisan in njegova uporaba - vsaj v navodilih za c4 picasso. Za xsaro nisem siguren, ampak mislim da bi moglo bit !

Pa previdno testiranje :)

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:29 pm
Napisal/-a sosed
ja sem prebral ja. je pa res da bom ko bom mel dnar kupil c-crosserja, ker ima 4x4 pa še lep mi je. sem se že peljal z njim in mi je carski.

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:36 pm
Napisal/-a peroRS
sašo5 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:Pri večjem klancu je ESP (in ne ASR) potrebno izklopit


ASR je potrebno izklopit........-pri večini avtov na eni tipki; prvi pritisk = izklop ASR-a, daljši pritisk = izklop obojega___nad 70km/h samodejni vklop ESP-ja..


Smo različni. Nobenega nimam namena učit, vsak naj dela kot njemu najbolj odgovarja.

Jaz osebno nisem nikoli čutil potrebe, da bi izklapljal ASR, pa imam hude klance da pridem do doma. Kot sem že omenil, pri VAG sistemi dovolijo precej zdrsa, tako da med vožnjo (razen na dirkališču :D ) njihovo delovanje ni moteče, kvečjemu imaš boljši občutek, saj po eni strani avto lepo pelje skozi sneg, po drugi pa ne vrti toliko v prazno in omeji drsenje prvega konca avta.

lp :pop:

Objavljeno: So dec 19, 2009 9:51 pm
Napisal/-a B|ind
sosed je napisal/-a:ja sem prebral ja. je pa res da bom ko bom mel dnar kupil c-crosserja, ker ima 4x4 pa še lep mi je. sem se že peljal z njim in mi je carski.


Škoda, si zamudil akcijo, tako kot moja starša.. so jih dajali po okoli 20 000€ - ker so imeli neke presežke za ruski trg in so se jih moral nahitro znebit - tako sem jaz razumel prodajalca na hitro. Ampak seveda, se je pograbilo v parih dneh vse kar je bilo.

Objavljeno: So dec 19, 2009 10:04 pm
Napisal/-a sašo5
B|ind je napisal/-a:
sosed je napisal/-a:ja sem prebral ja. je pa res da bom ko bom mel dnar kupil c-crosserja, ker ima 4x4 pa še lep mi je. sem se že peljal z njim in mi je carski.


Škoda, si zamudil akcijo, tako kot moja starša.. so jih dajali po okoli 20 000€ - ker so imeli neke presežke za ruski trg in so se jih moral nahitro znebit - tako sem jaz razumel prodajalca na hitro. Ampak seveda, se je pograbilo v parih dneh vse kar je bilo.

offf: točno 18.000 je dal od moje sestre "mož".........2.4 175ps "micka motor" CVT menjalnik.......poraba pod 15 - utopija :-P ....rusi so jih "vrnili" kot praviš ja 90 jih je bilo za Slo, v 14dnevih so pošli.....gor/dol, vreden denarja...

PS. ne izkljaplja ESP-ja, samo ASR....

Objavljeno: So dec 19, 2009 10:07 pm
Napisal/-a pskoda
Pri večini avtomobilov, ki lahko izklopite ESP ne pomeni da je ESP popolnoma izklopljen ampak je samo delno, zato se vam pri določeni hitrosti vklopi. Recimo pri mojmu modelu se popolnoma isklopi ESP, ASR in se mi ne vklopi dokler ga ročno ne vklopim ali vgasnem avto in ponovno prižgem, ta varjanta se uporablja predvsem na dirkališčih, kjer te ESP samo ovira