Stran 1 od 4

Škodi motorju, če ga "stiskaš"??

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 9:23 am
Napisal/-a Blinder
Mene me zanima, če je kdo imel kako okvaro na motorju, ker ga je preveč "gonil". Pa me zanima tudi kaj pravite, če visoki rpm pa omejevalec škodijo motorju ali ne. Pa kaj če je motor že star? Nekateri ljudje, ko vidijo da imaš 5000rpm pravijo, da motor trpi(tudi zaradi zvoka) sebe pa ne vidijo, ko probajo max hitrost z motorjem, ki dalj časa vrti pri še višjih rpm. To je instinktivno ravnanje človeka. :twisted:

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 9:28 am
Napisal/-a Pugi
Js mislm, da imajo novejši motorji blokado postavljeno tako, da tudi če bi ga redno pikal do podna, nebi smel pogint. Deli se zaradi višjih obratov hitreje obrabljajo/kilometer. Da bi zarad tega kdaj kej blo narobe še nism slišou... Js ga doskrat do blokade.

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 9:48 am
Napisal/-a .::GTR::.
če je mašina dobro ogreta poj ne škoduje ker so mašine delane za te obrate (pa tut to velja kar je Pugi napisov ;) :lol:, čista resnica). sam ne pa nikoli gont mrzle mašine!

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 9:53 am
Napisal/-a goldi
mislim da je blokada zato postavljena tam kjer je da nebi šel v brezkrajnost z obrati in bi s tem škodil mašini
je pa seveda večja obraba delov kot je že pugi omenil
tudi sam ga doskrat ruknem do blokade,pa zaradi tega še nisem imel težav

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 12:29 pm
Napisal/-a Nu-NRG
Jaz imam enako mnenje.
Sicer ga ne pusam vec do blokade ampak samo se do 6000 RPM .. problemov ni .. samo hitrej se obrablajo deli.

Drugace pa kar se tice hladne masine .. je pa vse odvisno od olja. Jaz recimo mam motri motul 5W40 in se mi motor ogreje v cca 1-2km. Morm pa se priporocat tole olje .. ker je res gut je pa tudi $$$.
Avto je bil vseh svojih 90000KM filan z sintetiko - Visio
Jaz sm dal notri Motul 5W40 rezultat je bil sledeci.

Olje sprica po masini .. ce med delovanje odpres pokrov za olje sprica vn .. delovanje avta tisje in bolj gladko .. temepratura vode se enkrat na tedn dvigne na sredino stevca drugace je pa stalno v podnu.

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 1:03 pm
Napisal/-a Zok
ja ni dobr da ga gonis do blokade, ampak blokada je tam da masine ne unicis (da se ventili in bati ne srecajo), tak da ob blokadi mora motor 100% prezivet. ni pa dobr ce ga nonstop teras, predvsem zarad obrabe, pa tud poraba ni glih prijetna ob takem stilu voznje, da kazni ne omenjam... :lol:

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 5:31 pm
Napisal/-a Tipo-mania
Če avtomobilski motor nč ne predelaš deluje nekje v meji 70 procentov,kar pomen če ga tiščiš skos u podn maš še zmeri 30% lufta in ga ne morš kr tko uničt-je pa res da hladn užig in tiščanje hladnga motorja škodujeta

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 5:49 pm
Napisal/-a kdk
Blokada je dejansko zato , da motorja ne uničiš ( oziroma prekomerno obrabljaš ).Sigurno ima vsak motor rezervo, ampak pri masovni proizvodnji ne more tovarna za vsak motor posebej vedet ,koliko bi vzdržal in dejansko morajo motorji vzdržat življensko dobo avtomobila.Poleg tega pa je popolnoma nesmiselno motor gnat do blokade , če ima največijo moč že 1000 obratov nižje.
Kar se pa tiče vožnje do blokade.Konkretno Ford za ZETEC-SE 1,6 predpisuje največije število vrtljajev ( dolgotrajno ) 6450 o/min , kratkotrajno pa 6675 o/min.na koliko je nastavljena blokada pa še nisem preizkušal.

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 5:50 pm
Napisal/-a opankar
Kaj vse pa se lahko zjebe ce mrzlo mašino tišiš?

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 6:17 pm
Napisal/-a Pugi
Bati in vse ostalo zaradi nizke temperature niso pravilne oblike (raztezanje in krčenje materiala), olje nima prave viskoznosti.... Pa še počit zna kšna slaba glava...

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:07 pm
Napisal/-a Scoooby
Nu-NRG je napisal/-a:Jaz imam enako mnenje.
Sicer ga ne pusam vec do blokade ampak samo se do 6000 RPM .. problemov ni .. samo hitrej se obrablajo deli.

Drugace pa kar se tice hladne masine .. je pa vse odvisno od olja. Jaz recimo mam motri motul 5W40 in se mi motor ogreje v cca 1-2km. Morm pa se priporocat tole olje .. ker je res gut je pa tudi $$$.
Avto je bil vseh svojih 90000KM filan z sintetiko - Visio
Jaz sm dal notri Motul 5W40 rezultat je bil sledeci.

Olje sprica po masini .. ce med delovanje odpres pokrov za olje sprica vn .. delovanje avta tisje in bolj gladko .. temepratura vode se enkrat na tedn dvigne na sredino stevca drugace je pa stalno v podnu.


Ker avto pa mas ti, da se ti ogreje na delovno temperaturo v 1-2 km? Ker tole je absolutno nemogoce, da bi se ti motor ogrel v tako kratkem casu. Kako pa sploh ves, da se ti je avto segrel, ce mas kazalec za temperaturo stalno na nuli? Men se kazalec za temperaturo povzpne na 90°C v priblizno 4-ih km...vendar kljub temu pred tisanjem vedno pocakam saj 8 km (odvisno kje se peljem...mesto ali relacija).

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:10 pm
Napisal/-a din
opankar je napisal/-a:Kaj vse pa se lahko zj**e ce mrzlo mašino tišiš?


npr. ti ventil zašteka, naprej pa uporabi domišlija :P , posledice videl na lastne oči in roke.

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:12 pm
Napisal/-a Pugi
@Scooby
On je mislu ogreje do minimuma. To se men tud po ene 2-3km lepe vožnje. Če ga napikaš se itk kuj :-P Drgač je pa to mišlen, ko se ti števc začne dvigat (cca 70")

Drgač je pa 8km že kr velik...To je že zdavnej ogret.

Aja, sevede je pa razlika med becinci in dizli. Dizli rabjo neprimerno dalj časa, da se ogrejejo, ker imajo boljši izkoristek goriva. Mislm,da je razlika ene 50% - seprav, če se povpr. bencinar v 4 minutah ogereje, se dizl v 8ih...

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:15 pm
Napisal/-a super98
Vse je odvisno kolk pa kako tiščiš! Absolutno ne mrzlega, z dovolj in s tapravim oljem... Vseen je pa treba met mal milosti!
Odvisno kakšno vrsto blokade sploh ma avto! Največkrat blokada prekinja vžig pri določenih obratih in avto grdo cuka! To ni preveč zdravo! So velke obremenitve na motor (ne tolk zarad obratov kot zaradi cukanja-prekinitve vžiga)! Sicer pa zakaj sploh terat v blokado? Itak je že prej vsega konc-razn pri predelani mašini-to je pa že druga zgodba...

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:19 pm
Napisal/-a Scoooby
Pugi je napisal/-a:@Scooby
On je mislu ogreje do minimuma. To se men tud po ene 2-3km lepe vožnje. Če ga napikaš se itk kuj :-P Drgač je pa to mišlen, ko se ti števc začne dvigat (cca 70")

Drgač je pa 8km že kr velik...To je že zdavnej ogret.

Aja, sevede je pa razlika med becinci in dizli. Dizli rabjo neprimerno dalj časa, da se ogrejejo, ker imajo boljši izkoristek goriva. Mislm,da je razlika ene 50% - seprav, če se povpr. bencinar v 4 minutah ogereje, se dizl v 8ih...


No ja ce je mislu minimum pol OK. Sam se vedno ne razumem, kako sploh vidi, ce je avto ogret, ce ima kazalec za temperaturo vedno na nuli? Tlele neki ne bo stimal z avtom.

8 km....to niti ni tako velik, ce pomislis, da se voda (hladilna tekocina) veliko hitreje ogreje, kot pa olje! Kolega ima montiran dodaten stevec za temperaturo olja (senzor je na karterju za olje) , ki prileze do delovne temperature v cca 10 km.

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:22 pm
Napisal/-a babsek
Zdej majo avti grelce vode, da se hitreje segrejejo. Zato rabi 30 sekund pa je na delovni temperaturi :-P

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:23 pm
Napisal/-a Pugi
Ja, to je pa dobr vedt...Bom šou mal v a3m pogledat če majo take števce, ker jest ga tud nimam.
Drgač se pa men ful na zvoku pozna, če je avto ogret. Poj je čist drugačen, lepši, globji...

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:23 pm
Napisal/-a super98
babsek je napisal/-a:Zdej majo avti grelce vode, da se hitreje segrejejo. Zato rabi 30 sekund pa je na delovni temperaturi :-P


AJA? Keri pa?

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:26 pm
Napisal/-a babsek
bmw 540, opel vectra dti l.99, sam te so mele no za druge pa ne vem, za te vem k sm vidu

Objavljeno: Ne okt 19, 2003 8:29 pm
Napisal/-a super98
babsek je napisal/-a:bmw 540, opel vectra dti l.99, sam te so mele no za druge pa ne vem, za te vem k sm vidu


Električni al kaj?
Za želeje vem...
V bistvu za tišat pa more bit pa segret olje da je dobr...