Stran 1 od 3

Oldtimer

Objavljeno: To dec 22, 2009 1:16 pm
Napisal/-a M
A mi zna kdo povedat, kdaj po trenutno veljavni zakonodaji izpolni pogoje za pridobitev statusa starodobnika vozilo, ki je bilo:

proizvedeno 31.03.1985,
prvič registrirano v SLO 31.08.1985.

Ali je to:
- 01.01.2010,
- 30.04.2010,
- 30.09.2010,
- 01.01.2011?

Objavljeno: To dec 22, 2009 1:48 pm
Napisal/-a cruiser1
Nisem 100% ampak, takole se mi zdi:
Datum prve registracije nima veze.
Avto je letnik 1985 torej je starodobnik (25 let) s 1.1.2010. Kdo pa gleda in se ukvarja z dnevom in mescem izdelave :shock: ??

Objavljeno: To dec 22, 2009 1:54 pm
Napisal/-a M
Sicer se tudi meni to zdi logočno, ampak logika in naši upravni predpisi ne hodijo vedno z roko v roki. Hitro se najde uradnik, ki ima 5 minut časa preveč in evotigana, sredinec tja, kamor sonček ne posije...

Objavljeno: To dec 22, 2009 3:20 pm
Napisal/-a dzanzi
Predvidevam, da avto nima certifikata starodobnika, zato se bo upošteval datum prve registracije, 30.09.2010, razen če se v tem času ne spremeni že tolikokrat magična meja 25let na 30let.

Objavljeno: To dec 22, 2009 3:35 pm
Napisal/-a peroRS
Kako je pa s tistim pravilom o starodobnikih, ki pravi, da je lahko vozilo tudi mlajše od 25 let (najmanj 20), pod pogojem, da je bilo ali:
-tehnično zelo izvirno (nekaj takega)
-izdelano v omejeni seriji

A ve kdo bolj podrobno kaj se tukaj upošteva za tehnično izvirnost in koliko se šteje omejena serija (100, 500, 2000 vozil..)?

lp :pop:

Objavljeno: To dec 22, 2009 4:19 pm
Napisal/-a Dariooo
hmm....js sm slisal da je tko kot je ze nekdo napisal, da naj bi veljalo 1.1. 2010...ampak nism 100%

A kdo ve, ki baje se nekaj govori, da naj bi po novem (ne vem ali ze velja, ali še bo veljalo in niti od kdaj) bili avti odltimerji sele pri 30ih letih??

LP

Objavljeno: To dec 22, 2009 4:21 pm
Napisal/-a lancia hf
Status starodobnika podeli vozilu organ za posamično odobritev vozil po predhodnem mnenju Tehničnega muzeja Slovenije. Podeli se lahko vozilu, ki je starejše od 25 let (v izjemnih primerih, na primer omejena serija, inovativne tehnične rešitve, je lahko vozilo starejše od 20 let), ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko, in ki zaradi tega svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ni namenjeno redni uporabi, ampak se uporablja predvsem na prireditvah, posebej organiziranih za starodobna vozila.

V Sloveniji sta za izdajanje certifikatov pristojni dve zvezi starodobnih vozil. Po poslovnem registru Slovenije AJPES je bila konec leta 1999 vpisana v register Slovenska veteranska avto moto zveza – SVAMZ, s sedežem na Vranskem. Takoj na začetku leta 2000 pa je bila v poslovni register Slovenije tudi vpisana Zveza Slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil – SVS, s sedežem na Škofljici.

V skladu s pravili SVAMZ lahko vsako vozilo, ki ustreza pogojem v Pravilniku o starodobnih vozil pridobi Certifikat vozila (osebno izkaznico vozila). SVAMZ zaupa v izjave lastnika ali upravljalca vozila, ki izpolni vlogo in na podlagi le te izda začasni Certifikat šele po strokovnem komisijskem pregledu vozila pa se izda stalni Certifikat vozila katerega veljavnost je 10 let od izdaje, oziroma do zamenjave lastnika vozila. Oba Certifikata služita poleg ostalega tudi za uživanje bonitet, ki izhajajo iz tega naslova. V primeru kakršnekoli spremembe stanja vozila, ki bi vplivala na spremembo v Certifikatu navedenih podatkov je potrebno obvestiti SVAMZ ter zaprositi za nov certifikat, če le za tega obstajajo pogoji. Vsaka zloraba certifikata se kaznuje z odvzemom. Več na: www.svamz.com.

Izkaznica zveze SVS je identifikacijski dokument za vozilo starejše od 25 let, in ima veljavo na področju Republike Slovenije za starodobna vozila zveze SVS. To izkaznico izdaja Zveza SVS na podlagi ocene tehničnih komisarjev zveze in sicer posebej za avtomobile in posebej za motorna kolesa. Izkaznica ima vozila razvrščena v tri kategorije glede na originalnost, ohranjenost in pravilno restavriranje in sicer: A – I , B – II in C – III kategorijo. S to izkaznico se imetniki predstavljaljo tudi na prireditvah starodobnih vozil, ki jih prirejajo klubi v tujini. Poleg tega je izkaznica garancija za zavarovalnice , ki bodo na podlagi le teh priznavale popust pri zavarovanju starodobnih vozil. Več na: www.zveza-svs.si.

Zavarovalnice vam ob predložitvi certifikata za starodobno vozilo in članske izkaznice za tekoče leto nudijo gotovinski popust v višini do 90%. S certifikatom in člansko izkaznico za tekoče leto prosilec zavarovanja izkazuje zavednost, da je vozilo v njegovi lasti starodobno vozilo in da ga bo kot takega tudi obravnaval (npr. se ne bo udeleževal dirk, ohranjal in tehnično vzdrževal ga bo v zgodovinsko pravilnem stanju, ipd.)
VIR: Starodobnik.

Z 1.1.2010 so sprejeli, da se meja prestavi na 30 let.

Objavljeno: To dec 22, 2009 4:25 pm
Napisal/-a Dariooo
lancia hf je napisal/-a: da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo


hmm...to razumem, ampak ni mi jasno kako lahko hrosce ki so predelani, nizani, imajo druge feltne, motor in vse drugačno kot original...dobijo certifikat...al pa buggy...ki tudi niso original...dobiju tudi status starodobnika....ne stekam :)


lancia hf je napisal/-a:

Z 1.1.2010 so sprejeli, da se meja prestavi na 30 let.


neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :(( shit!! :(

Objavljeno: To dec 22, 2009 4:29 pm
Napisal/-a lancia hf
Za starodobnike je tudi več kategorij, od originalnih avtomobilov, do tistih, ki so do podloške predelani, pač vsak spada v svojo klaso.

Objavljeno: To dec 22, 2009 5:08 pm
Napisal/-a M
lancia hf je napisal/-a:Z 1.1.2010 so sprejeli, da se meja prestavi na 30 let.


Mogoče veš, kaj je pravni temelj za tole? Nazadnje ko sem preverjal, tudi predloga spremembe še ni bilo vloženega.

Objavljeno: To dec 22, 2009 6:37 pm
Napisal/-a peroRS
lancia hf je napisal/-a: Podeli se lahko vozilu, ki je starejše od 25 let (v izjemnih primerih, na primer omejena serija, inovativne tehnične rešitve, je lahko vozilo starejše od 20 let), ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko, in ki zaradi tega svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ni namenjeno redni uporabi, ampak se uporablja predvsem na prireditvah, posebej organiziranih za starodobna vozila.



Še enkrat bi vprašal, če mi zna kdo razložit del s krepkimi črkami. :?:

Tisto, da mora bit staro 30 let, pa je totalna bedarija! Se pravi, da en Golf I, ki je letnik 1983, po novem ne more bit oldtimer. Kje je tukaj logika :roll:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vge1flrbzf4r

Objavljeno: To dec 22, 2009 7:04 pm
Napisal/-a mišek
Mene pa zanima zakaj imajo starodobniki 90% popust na zavarovanje?
Mi je ravno včeraj en sodelavec pravil, da ima tak popust, potem pa še na tega tist redni popust, tako da ne plača praktično nič. Ima pa golfa enkico.
Od kje ta logika? Ti plačaš zavarovanje, da se iz tega krije škoda, ki jo narediš na drugem vozilu oz. čem drugem. Ali je to staro vozilo kaj manj "nevarno" na cesti za druge udeležence, da ima tak popust?
Jaz bi rekel, da taka stara kanta še več možnosti, da v koga rukne, kot pa z kakim novejšim, ki ima čisto druge zmogljivosti. Od boljših zavor, vse možne elektronike...

Objavljeno: To dec 22, 2009 7:53 pm
Napisal/-a lancia hf
Ta popust je bolj mišljen zaradi tega, ker naj bi bil avtomobil samo za na zbore starodobnih vozil, preostanek naj bi pa počival v topli garaži, saj avtomobil naj nebi bil za vsakodnevno rabo. Vprašanje kaj bi bilo, če bi se zaletel pri čisto vsakodnevni vožnji stakem avtomobilu. Saj je pogoj za pridobitev certifikata, da imaš še en avtomobil, ki ga imaš za vsakodnevno rabo.
PS: Vsi avtomobili, ki so stari 25-29, in imajo že certifikat, jim ta tudi ostane.

Objavljeno: To dec 22, 2009 7:57 pm
Napisal/-a berlingoman
mišek je napisal/-a:Mene pa zanima zakaj imajo starodobniki 90% popust na zavarovanje?
Mi je ravno včeraj en sodelavec pravil, da ima tak popust, potem pa še na tega tist redni popust, tako da ne plača praktično nič. Ima pa golfa enkico.
Od kje ta logika? Ti plačaš zavarovanje, da se iz tega krije škoda, ki jo narediš na drugem vozilu oz. čem drugem. Ali je to staro vozilo kaj manj "nevarno" na cesti za druge udeležence, da ima tak popust?
Jaz bi rekel, da taka stara kanta še več možnosti, da v koga rukne, kot pa z kakim novejšim, ki ima čisto druge zmogljivosti. Od boljših zavor, vse možne elektronike...


Vsak naivno vidi samo popust pri zavarovanju,
nobeden pa ne poštudira, da je treba tak avto tudi vzdrževati...
moj oldi naprimer zahteva nove dele ki jih dobim najbliže 600 km od doma,
in ne na anetu al eurotonu,cena je pa taka da ni tu nobene logike.

zato pa se je prestavila meja na 30 let pri zvezi SVS kar je minimalna za starodobnika.
tako da taki golfi tu nimajo kaj iskat.
no,verjetn bo še vedno kakšna luknja pri certifikatih pri drugi zvezi
dokler...

Objavljeno: To dec 22, 2009 8:04 pm
Napisal/-a uros_p
mišek je napisal/-a:Mene pa zanima zakaj imajo starodobniki 90% popust na zavarovanje?
Mi je ravno včeraj en sodelavec pravil, da ima tak popust, potem pa še na tega tist redni popust, tako da ne plača praktično nič. Ima pa golfa enkico.
Od kje ta logika? Ti plačaš zavarovanje, da se iz tega krije škoda, ki jo narediš na drugem vozilu oz. čem drugem. Ali je to staro vozilo kaj manj "nevarno" na cesti za druge udeležence, da ima tak popust?
Jaz bi rekel, da taka stara kanta še več možnosti, da v koga rukne, kot pa z kakim novejšim, ki ima čisto druge zmogljivosti. Od boljših zavor, vse možne elektronike...


mišek, to je že offtopic, pa vendar, če bi gledal takole, potem je tudi smiselno da se vprašamo zakaj se pri zavarovanju gleda na kilovate (KW)? Avto z več opreme za aktivno varnost (ABS, ESP, ASR, tudi klima,...) potrebuje tud več KW za vzdrževanje vse te dodatne periferije. Zavarovanje pa je vseeno dražje, čeprav je takšen avto "bolj" varen oz. zaradi svoje aktivne opreme varnosti predstavlja manjšo verjetnost, da bo povzročil nezgodo. To je za moje pojme večji nesmisel kot 90% popusta za starodobnike. Starodobniki namreč niso namenjeni vsakodnevni uporabi in s tem razlogom predtsvljajo tudi dosti manjši riziko za udeležbo v prometni nesreči, kot avti ki so na cesti vsakodnevno.

Objavljeno: To dec 22, 2009 8:35 pm
Napisal/-a cruiser1
lancia hf je napisal/-a:
Z 1.1.2010 so sprejeli, da se meja prestavi na 30 let.


O tem se sicer govori, ampak jaz nisem še slišal, da so že sprejeli najnižjo mejo 30let. Po mojih informacijah to zagotovo še ne bo s 1.1.2010!


EDIT:
@uros_p
Dobro si odgovoril "Mišku". Itak so pa za povzročanje nesreč krivi šoferji in ne avtomobili, ki nimajo elektronike!! :roll:

Objavljeno: To dec 22, 2009 8:55 pm
Napisal/-a lancia hf
FIVA je sprejela sklep, da se od 1.1.2010 zviša minimalna starost za starodobnike na 30 let. SVS kot zastopnik Five v SLO je to potrdila v okviru svoje pristojnosti.
VIR: Starodobnik

Objavljeno: To dec 22, 2009 9:05 pm
Napisal/-a AgitatoR
A si mojo bivšo Ascono GT made in ter for Germany nabavu ? :lol:

Ma tut tam nekje ragistracijo.

Objavljeno: To dec 22, 2009 9:10 pm
Napisal/-a cruiser1
lancia hf je napisal/-a:FIVA je sprejela sklep, da se od 1.1.2010 zviša minimalna starost za starodobnike na 30 let. SVS kot zastopnik Five v SLO je to potrdila v okviru svoje pristojnosti.
VIR: Starodobnik


Ja,ja! Ampak a ti zanesljivo veš, da bo to v sloveniji začelo veljati s 1.1.2010?
Poglej, jaz dokaj redno pomalem spremljam te stvari okoli oldijev in vem, da je v evropi že dolgo meja za starodobnika 30let. To naj bi uvedli tudi v Slovenij, vendar se je znanec dobro pozanimal pri SVAMZu pa so mu tam zatrdili, da tega z novim letom zagotovo še ne bo! Je pa možno, da to uvedejo enkrat tekom leta 2010. Pa še to ni nujno. Tako, da ne vem več kaj verjeti.

Objavljeno: To dec 22, 2009 9:14 pm
Napisal/-a AgitatoR
Moj Kadln je tko '78.
Je pa jeba za tiste, ki čakajo pri '85, '86, ... pa jih bodo znal zjebat.