Stran 1 od 2

Navor/moč motorja?

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 12:45 am
Napisal/-a rider123
Mi lahko prosim kdo razloži kako se izračuna moč in pa navor motorja ( čimbolj po domače ) ??

In sicer zanima me predvsem primerjava iz prakse :

avto 1

Max power 44 kW (60 HP) at 4750 rpm
Max torque 102 Nm at 3000 rpm

avto 2

Max power 65kW (88 HP) at 5000rpm
Max torque 135 Nm at 4000 rpm

Avto 1 je močnejši in ima večji navor kot avto 2, toda kljub temu dosti slabše vleče v klanec :roll: Mi lahko kdo razloži zakaj ?

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 1:58 am
Napisal/-a need 4 speed
Če je ta moč, ki si jo podal merjena na glavni gredi motorja so potem še izgube, da to moč spravimo na kolesa.Lahko ima avto 2 večje izgube na prenosih, mogoče je težji.Pomemben vpliv imajo tudi prestavna razmerja-lahko, da ima avtomobil 2 daljše prestave, kot avto 1.

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 2:17 am
Napisal/-a lizard
@rider123: Nekaj si narobe napisal. Namreč avto 2 je v tem primeru močnejši, res pa da avto 1 doseže max navor in max moč pri nižjih obratih kot avto 2, kar pomeni, da sta tako moč kot navor na voljo nekoliko prej.

A pri vsem tem je važno še precej drugih dejavnikov: masa, menjalnik,... Boš moral o avtih povedat malo več.

Ne vem pa kaj točno bi rad izračunal, saj imaš navor in moč že podano, tako da izračun le teh itak ni potreben :).

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 8:04 am
Napisal/-a Blinder
Ta prvi je 1.4 60km od VW. Keri pa je ta drugi motor? 1.6 90hp od mitsubishi?

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 9:02 am
Napisal/-a Energetik81
rider123, enako pomembna kot motor so tudi prestavna razmerja. Pa tudi v kateri prestavi si primerjal pospeševanja.
Sicer je pa moč=navor x kotna frekvenca, bolj natančno navor x 2 x PI x obrati / 60

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 9:09 am
Napisal/-a rider123
Ubistvu je avto 1 Renault r5, avto 2 pa Kia Sephia :D in ja renault je težak 760kg, Kia pa 1100kg tako da teža ima zagotovo nekaj pri tem. Kakšna so pa prestavna razmerja pa nebi točno vedel, mislim da ima Kia daljša.

Pač rad bi neko uporabno računico po kateri lahko izračunam oz. vsaj približno vem kateri avto bolje vleče v klanec, tako da lahko še druge avte primerjam med sebo :D

Če sem bolj natančen me trenutno najbolj zanima primerjava z avtom 3 (vw polo) s katerim se še nisem peljal in lahko dajem primerjavo le iz podatkov.

Max. Moč 55kW / 75KM / 5200rpm
Max. Navor 135Nm / 2800rpm
Teža 990kg

Torej kateri avto o teh 3h najbolje vleče v klanec? Sklepam da vw ker ima najvišji navor pri najnižjih obratih, ampak ali to pomeni da končna št. navora sploh ni pomembna pri tem, so le obrati ?

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 9:38 am
Napisal/-a Energetik81
Rider123, dobro bi bilo, da bi si najprej prebral na netu o navoru, moči, pretvornikih navora (menjalniku) in nekaj osnovnih fizikalnih enačbah. Da bi dobro razumel, kateri bi bolje pospeševal, bi ti moral tukaj napisati cel roman.

Sicer pa je tako, da je pospešek avta odvisen točno od: navora na kolesih, mase avta, vztrajnostnega momenta vrtečih se delov, aerodinamike in trenutne hitrosti.
Ni tako trivialno povedati kateri bo bolje pospešil.
Najprej se moraš odločiti, pri kakšnih pogojih boš meril pospešek (prestava, trenutna hitrost), potem rabiš krivuljo navora za vsak avto in šele nato lahko iz tega izračunaš trenutni pospešek. Da se malo posplošiti, ampak brez podatkov o prestavnih razmerjih in navorne krivulje ne moreš nič.
Zelo posplošeno je pospešek sila na kolesih/masa. Sila na kolesih pa je navor na kolesih deljeno s polmerom kolesa. Navor kolesa je pa prestavno razmerje krat navor motorja.

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 10:06 am
Napisal/-a peroRS
rider123 je napisal/-a:
Torej kateri avto o teh 3h najbolje vleče v klanec? Sklepam da vw ker ima najvišji navor pri najnižjih obratih, ampak ali to pomeni da končna št. navora sploh ni pomembna pri tem, so le obrati ?


Polo najbolje pelje v klanec. R5 gre kar dobro, če si sam v avtu, ampak jo moraš spravit na obrate. Sephia je pa absolutno švoh.

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 10:27 am
Napisal/-a rider123
OK hvala za odgovore :D

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 10:31 am
Napisal/-a Energetik81
peroRS je napisal/-a:Polo najbolje pelje v klanec. R5 gre kar dobro, če si sam v avtu, ampak jo moraš spravit na obrate. Sephia je pa absolutno švoh.


To pa je res argumentiran odgovor...

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 10:50 am
Napisal/-a peroRS
Energetik81 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:Polo najbolje pelje v klanec. R5 gre kar dobro, če si sam v avtu, ampak jo moraš spravit na obrate. Sephia je pa absolutno švoh.


To pa je res argumentiran odgovor...


Poglej,
doma smo imeli Škodo Fabio I 1.4 16V 55kW, ki tehta ca. 150kg več od Polota, ki ga omenja @rider123, z njo se je naredilo 25.000km. Imela je solidne pospeške, navor je bil dober v nižjih obrati, v vrhniški klanec je v 5. prestavi in s tremi osebami notr vlekla konstantno 140kmh po števcu.

Namesto R5 bom primerjal AX-a 1.1i 44kW, ki je skoraj identičen po zmogljivostih. Imeli smo 2, z enim se je naredilo 100.000km, z zdajšnjim 40.000km. Ima okoli 800kg, tako da gre presenetljivo dobro za svoje konje, pod pogojem, da je samo voznik v avtu. Vsak dodatni potnik oz. dodatna teža močno poslabša zmogljivosti. da se peljat tudi naloženo prikolico, vendar si potem bolj kot ne ovira na cesti.

Kio Sephio sicer osebno nisem vozil, imel jo je stric in je bila zelo lena v nižjih obratih. Jo je bilo treba zelo gnati na obrate, kar pa v klanec pomeni zelo visoko porabo goriva.

Dovolj argumentov? ;)

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 10:58 am
Napisal/-a abbe
rider 123 nikjer ne omenja polota,kot ti trdis.
ampak omenja reno5 pa kio.ke ti vidis polota jaz nevem.
@rider 123.teza je zelo pomemben faktor pri pospesevaju avtomobila,v klanec je to se toliko bol ocitno...ostalo ti je pa energetik81 razlozil

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 11:02 am
Napisal/-a peroRS
abbe je napisal/-a:rider 123 nikjer ne omenja polota,kot ti trdis.
ampak omenja reno5 pa kio.ke ti vidis polota jaz nevem.
@rider 123.teza je zelo pomemben faktor pri pospesevaju avtomobila,v klanec je to se toliko bol ocitno...ostalo ti je pa energetik81 razlozil


Naslednjič vse preberi:

Če sem bolj natančen me trenutno najbolj zanima primerjava z avtom 3 (vw polo) s katerim se še nisem peljal in lahko dajem primerjavo le iz podatkov.

Max. Moč 55kW / 75KM / 5200rpm
Max. Navor 135Nm / 2800rpm
Teža 990kg

Torej kateri avto o teh 3h najbolje vleče v klanec? Sklepam da vw ker ima najvišji navor pri najnižjih obratih, ampak ali to pomeni da končna št. navora sploh ni pomembna pri tem, so le obrati ?


lp :roll:

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 11:04 am
Napisal/-a Energetik81
peroRS je napisal/-a:Dovolj argumentov? ;)

Lej, to so še vedno tvoje subjektivne ocene. Če ti rečeš, da avto "dobro gre", je to povsem osebna ocena.
Objektivno bi bilo, da bi jih preizkusil na nekem odseku, s polnim tankom in recimo voznikom v brezvetrju. In potem zapisal koliko je pokazala štoparica pri recimo 0-50, 0-100, 60-100 km/h. Recimo.

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 11:10 am
Napisal/-a peroRS
Energetik81 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:Dovolj argumentov? ;)

Lej, to so še vedno tvoje subjektivne ocene. Če ti rečeš, da avto "dobro gre", je to povsem osebna ocena.
Objektivno bi bilo, da bi jih preizkusil na nekem odseku, s polnim tankom in recimo voznikom v brezvetrju. In potem zapisal koliko je pokazala štoparica pri recimo 0-50, 0-100, 60-100 km/h. Recimo.


S tole ''objektivnostjo'' malo pretiravaš. Saj ne primerjamo pospeševanja 0-100, ampak kako avto vleče v hrib, ali se matra ipd. Jaz sem napisal svoje izkušnje, ti pa imaš pravico, da ne verjameš meni ampak, nekim teoretičnim podatkom, ki so jih zmerili v laboratorijih in jih je praktično nemogoče izmeriti v realnosti.

Pa brez zamere. ;)

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 11:16 am
Napisal/-a rider123
Glede kije in petke imam izkušnje kot sem že omenil, in sicer v klanec ki ga imam proti domu sem se z petko vedno brez nekih problemov peljal s 3.jo prestavo, s kijo moram pa avto najprej v 2gi prestavi pognati do obratov(vzeti zalet) in potem prestaviti v 3jo, pa še potem avto komaj prileze v klanec zato večinoma raje grem počasi z 2go prestavo v klanec, da nebi tako obremenjeval avta.

Sedaj pa razmišljam o nakupu polota in nočem biti razočaran s strani navora, saj me pri kiji najbolj moti ker je len avto in nikamor ne potegne, in posledično je tudi poraba visoka( 8,5l +) :roll:

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 11:44 am
Napisal/-a Energetik81
rider123 je napisal/-a:Glede kije in petke imam izkušnje kot sem že omenil, in sicer v klanec ki ga imam proti domu sem se z petko vedno brez nekih problemov peljal s 3.jo prestavo, s kijo moram pa avto najprej v 2gi prestavi pognati do obratov(vzeti zalet) in potem prestaviti v 3jo, pa še potem avto komaj prileze v klanec zato večinoma raje grem počasi z 2go prestavo v klanec, da nebi tako obremenjeval avta.

Sedaj pa razmišljam o nakupu polota in nočem biti razočaran s strani navora, saj me pri kiji najbolj moti ker je len avto in nikamor ne potegne, in posledično je tudi poraba visoka( 8,5l +) :roll:

Ja če moraš pri Kii z 2. prestavo v klanec, to pomeni samo to, da ima pač drugače razporejena prestavna razmerja. Pač ima tako mašino, da ima max navora šele pri višjih obratih. In s tem nič ne boš obremenjeval avta, če boš šel magari s 4000rpm v klanec.
Če se bojiš premajhnega navora v nizkih obratih si kupi turbodizla ali pa kakšnega TSI.

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 12:26 pm
Napisal/-a rider123
Saj sem bil pri petki čisto zadovoljen z navorom, le s kijo imam probleme oz. me moti ker jo vsak klanec utrudi. Le nočem biti razočaran nad polotom če ga bom res kupil :?

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 3:07 pm
Napisal/-a alanq4
Lol kaka tema :lol:

Če bi rad na grobo ocenil kater avto bo bolje vlekel, potem ti največ pove podatek koliko kil premika 1kw moči.
Seveda so še drugi dejavniki (ogromno jih je)

Objavljeno: Sr maj 05, 2010 3:47 pm
Napisal/-a ejsim
Verjetno, da boš pri polotu vozil "bolj sproščeno", ker max navor dosega precej nižje. Zaradi tega boš tudi verjetno lahko v višji prestavi prevozil klanec..
Kateri pa bolj vleče pa lahko vidiš šele v praksi. Pri prehitevanju npr pri Kii prestaviš v 3. in greš prehitevati (pospeši recimo uredu) - greš mimo, avto je mal bolj glasen ampk j..ga. Pri Polotu pa npr v 3. ne moreš, ker so vrtljaji previsoki (nimaš nič od njih), v 4. pa kljub navoru mogoče ne gre najbolje - seveda pa lahko tudi da gre :) Verjetno sta tam tam, odvisno pa je kaj imaš raje.

Čist na pamet bi rekel, da se s Polotom pelješ bolj "elegantno" oz manj stresno - avto pač pospešuje normalno, mašine ne vrtiš v višje vrtljaje, če pa jo že, avtomobil nikamor ne gre. Pri Kii pa moraš za hitrejše premikanje prestaviti pač prestavo nižje, kar pomeni malce več telovadbe z menjalnikom, gresta pa nekako isto. Tak sem nekako jaz čutil ko sem vozil par benc. avtomobilov, ki dosegajo navor pozno/zgodaj. Mogoče so mi še celo mal bolj ustrezali..če že nič, je kao bolj "športen" :lol: Sicer porabi več, ampak ga v višjih vrtlj. ne zmanjka, kot recimo zmanjka dizla - s tem, da dizel s pomočjo navora spet pospeši od tistih 2.000 vrtlj/min dalje, ko prestaviš višje, bencinar brez turbine pa ne :)

Kot so drugače že napisali..teža precej vpliva, itak, prav tako menjalnik, itd - primer Suzuki Swift GTI (1.3 cca 100 KM) vs recimo Elantra 1.6 s 105KM :)