Stran 1 od 1

Audi travolution

Objavljeno: To jun 08, 2010 12:22 pm
Napisal/-a Energetik81
http://www.zurnal24.si/avtosvet/semafor-audi-sistem-tehnologija-traviation-173448/video
http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/automotive/audi-travolution.htm

Meni se zdi tale sistem zelo uporabna zadevica, ki bi lahko zmanjšala gnečo v mestih in povečala pretočnost, hkrati pa zmanjšala porabo vozil. Namreč da se povsem natančno izračunati za celo mesto, kje in s kakšno hitrostjo bi morala peljati vozila za max pretočnost pri min porabi. Ampak to mora določati nek računalniški sistem, ker ljudje smo prebutasti, da bi to sami preračunali.
Sicer sam tole že prakticiram, kjer poznam semaforje in kjer ne oviram dosti ostalih voznikov. Tak primer je recimo na Zaloški, kjer včasih ne pospešim na več kot ~40km/h, mimo mene švignejo nestrpneži, potem pa stojijo pri naslednjem semaforju. Jaz pa lepo konstantno mimo njih, ko še speljujejo.
Na splošno mi je smešen folk, ki tera proti semaforju, kjer se je pravkar prižgala rdeča. Na koncu pa vsi stojimo, le da jaz s kar dosti manjšo porabo oni pa z gorivom, "skurjenim na zavorah".
Kaj menite ostali?

Objavljeno: To jun 08, 2010 12:38 pm
Napisal/-a gofra
Ideja ni napacna, kot si ze sam ugotovil, predpogoj za "uspesnost" tule pa je brain format vecine uporabnikov avtomobilov (vsaj pri nas). V praksi tole pomojem nima moznosti za uspeh.

Podoben sistem je vkljucevanje po principu zadrge, ki pa pogori, takoj, ko se enemu clenu verige zazdi bit pametno na rdecem semaforju 5 sekund prej od "soseda". Enako velja za prehitevanja po avtocestah itn. Ljudje ne predvidevajo in ne razmisljajo, kaj se bo zgodilo 3 sekunde vnaprej.

Primer, ki se ga da preizkusiti v praksi: ko vozis v koloni opazuj vozilo, ki je drugo po vrsti pred teboj (ne pred seboj vozecega pac pa naslednjega, ali se dlje, ce situacijo dopusca). Hitro prides do ugotovitve, da se na ta nacin da voziti bistveno bolj zvezno in manj sunkovito, z manj zaviranji in pospesevanji.

Je pa lepo videt, da se razmislja v tej smeri.

Objavljeno: To jun 08, 2010 3:28 pm
Napisal/-a modri D.
lenivec je napisal/-a:al pa ce na semaforju vsi speljejo ob zeleni... ne pa da se vedno čaka onega pred tabo. bi tudi konkretno pospešli zadeve


To bi konkretno izboljšal zadeve ... Sam kaj ko so ti aktivni tempomati precej draga stvar, hkrati pa je njihovo delovanje pri minimalnih hitrostih vprašljivo - za tako idejo bi mogu met same avtomatike z acc-ji ipd. Precej pomaga že odštevalnik na semaforju :)

Objavljeno: To jun 08, 2010 6:22 pm
Napisal/-a PogachnyK
lenivec je napisal/-a:al pa ce na semaforju vsi speljejo ob zeleni... ne pa da se vedno čaka onega pred tabo. bi tudi konkretno pospešli zadeve


tudi sam se velikokrat študiral, kako bi to popravili, ampak preporsto ne gre

en konkreten primer:

se peljemo pa Šmartinki, kjer je omjitev 60km/h, pridemo na rdečo, in se vsi skupaj nabutamo skupaj, tako da je med avti najvel 1 meter razdalje, ko pa se zopet pospeši na 60km/h pa pač ta razdalja ni več zadosti(1m), ampak jo povečamo na 10m.(beri varnostna razdalja), in tukaj so te izgube časa
tudi če bi vsi naenkrat speljali, pa si predstavljajte, da unmu uspreti avto ugasne, mi pa bi preteli direkt v njegovo rit,
bi pa rekel, da je je ves promet in vsa tehnologija zankrat še nebrušen diamant

toliko je mojem mnenje o tem

Objavljeno: To jun 08, 2010 9:18 pm
Napisal/-a myster
v velenju se je ta ura, ki odšteva izkazala zelo dobro, edino me moti, ko so malo premajhni števci, da bi vidil iz dalše razdalje, ali se splača pospeševat, ali ne. drgač je pa to zelo dobra zadeva.edin majo pa zelo blesavo narejeno, da ni varjante, da med semaforji prletiš na "zeleni val" in se držiš omejitev. pri vsakmu semaforju stojiš.moreš se vsaj ene 70km/h pelat, da prideš na zeleni val, sam takrat pa se lahka kje možje v modrem skrivajo...
po mariborski obvoznici imajo pa to res lepo poštimano... pri enmu semaforju stojiš, potem pa se držiš 70km/h (kot je omejitev) in "prletiš" vedn na zeleno.