Stran 1 od 9

Pravokotne niše v AC tunelih

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:06 am
Napisal/-a Energetik81
http://www.zurnal24.si/crna-kronika/v-predoru-storil-samomor-175897/clanek

Vedno se sprašujem, kateri i**** od gradbincev je skonstruiral te niše v tunelih z zidovi, ki so PRAVOKOTNI na smer vožnje. Pa to je v nasprotju s kakršnokoli logiko in varnostjo. Samo trenutek nepazljivosti in 1 meter pa si v tistem betonu. Pri tem te pa ne reši noben NCAP in noben SUV. Samo 10-metrska havba bi te mogoče rešila.
Vsakič ko se peljem mimo take niše, imam neprijeten občutek, ker vem, kako malo lahko manjka do totalnega uničenja...
Valda bi moral biti zid postavljen močno poševno na smer vožnje, da se maksimizira močnost preživetja ob morebitnem trku.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:35 am
Napisal/-a Strokovnjak
Vsakič ko se peljem mimo takih niš se vprašam, zakaj so končni zidovi pod kotom 90 stopinj glede na vozišče. Vse bi lahko naredili pod drugačnim kotom in do takih smrtnih nesreč ne bi moglo priti, saj bi vozilo odbilo nazaj na vozišče. Naj bi pa šlo bolj za samomor kot nesrečo, vsaj tako se govori.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 1:50 pm
Napisal/-a IcEm4n
Isto sem se že jaz spraševal, zakaj t(ak)e niše!? Res neverjetno, kolk je ostalo od avta... :shock: :shock:

Objavljeno: Po jun 28, 2010 2:08 pm
Napisal/-a Energetik81
Ne vem, ali imajo gradbinci kakšen poseben razlog; ampak karkoli že imajo, to ne bi smelo opravičevati betona pravokotno na smer vožnje (ki predstavlja neskončno maso z 0cm zmečkljive cone). :roll:

Objavljeno: Po jun 28, 2010 2:35 pm
Napisal/-a xandrej
Vprašam pa vas je bilo karkoli logičnega pri gradnji naših avtocest? drage ko svinja, pa vse narobe, da ni odstavnega pasa, pravokotniki v predorih, predori razpadajo, to da pa jo je treba po par letih sanirat pa itak nič novega... Banda svinjska prokleta žerejo davkoplačevalski denar pa itak vse zajebejo pa itak je to vsepovsod karkoli delajo... s tem, da eni služijo milijone... (€€€€€)... Pa taka država... pol pa ceno cestnin še dvignejo skoraj za 50% v enem letu kaj bo šele drugo leto... itak, da po juniju nemoreš kupit niti pol letne vinjete... Ljudje pa se zaletavajo v stene pa se kontra vozijo ko pa je gužva pa itak reševalci, gasilci, policija nemore zraven ker nimamo odstavnih pasov... Da človeka kozlat prime...

Objavljeno: Po jun 28, 2010 4:30 pm
Napisal/-a umilave1
...pravokotniki v predorih.... kle sm se nasmeju :)

Do zdaj sploh nisem pomislil na to nevarnost, ko sem vozil čez tunele. Pač odstavne niše za SOS. Zid bi moral biti pod takim kotom kot črta za konec pospeševalnega pasu na AC naprimer. Predori bi MORALI imeti odstavni pas!! Vsi! :!: Sam za to je naša država zaostala.

Avto pa kot iz stiskalnice. Brez besed

Objavljeno: Po jun 28, 2010 4:48 pm
Napisal/-a BBoss
umilave1 je napisal/-a:...pravokotniki v predorih.... kle sm se nasmeju :)

Do zdaj sploh nisem pomislil na to nevarnost, ko sem vozil čez tunele. Pač odstavne niše za SOS. Zid bi moral biti pod takim kotom kot črta za konec pospeševalnega pasu na AC naprimer. Predori bi MORALI imeti odstavni pas!! Vsi! :!: Sam za to je naša država zaostala.
d


A tole ti tko kr mal na pamet butaš... Predor Trojane je pred par leti dobil maksimalno oceno v testiranju evropskih tunelov. Vsi moderni tuneli v Slo so narejeni po tem principu in s tako varnostno opremo ter tehnologijo tako, da res ne vidim zakaj je vedno treba čez Slovenijo pljuvat - mislim to je ratala že kr nacionalen šport kdo bo bolj pljuval čez vse kar je slovensko. :roll:

aja pa še vir: http://www.theaa.com/public_affairs/rep ... _Table.pdf

Objavljeno: Po jun 28, 2010 5:01 pm
Napisal/-a sebaveh
Kaj ti pomagajo neke ocene, evropska tstiranja, če se pa zaradi osnovnega dizajnerskega lapsusa razmažeš po celi steni? Stena, pravokotna na vozišče, v predoru, pa tudi pri vstopu v predor, je zgrešena z zdravo pametjo. Verjamem pa, da so ostali sistemi narejeni sodobno in zanesljivo. Na faksu so nam naprimer predstavili način zaznavanja požara v trojanskem predoru, kjer so uporabili tehnologijo z optičnimi vlakni.

No ja, lahko pa se tolažimo vsaj s tem, da imamo še kar dobre odbojne ograje. So vsaj na dvojnih jeklenih količkih, medtem ko so na hrvaškem samo na enojnih.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 5:36 pm
Napisal/-a Doche
Na dvojnih?

Slikano ta mesec na manjkajočem odseku Pluska-Ponikve

Slika
Slika

Še tam, ko je "dvojna" ograja jaz vidim po en stebriček

Slika
Slika

Objavljeno: Po jun 28, 2010 5:58 pm
Napisal/-a umilave1
@BBoss

Test se bolj nanaša na varnostno opremo in tehniko(signalizacija, izhodi v sili, razsvetljava, zračenje...), če pa tunel zaradi nekih pravokotnikov, v katere se lahko z avtom nalimaš dobi visoko oceno, očitno niso gledali konstrukcije-zgradbe. Zanimivo, da je ta nevarnost odkrita šele 5 let po odprtju Trojan. Glede signalizacije in varnostne opreme so naši tuneli res zelo dobri napram nekaterih evropskih (pardon italjanskih) :)

Objavljeno: Po jun 28, 2010 6:15 pm
Napisal/-a GT_Turbo17
si predstavljate kaj je tu not ostalo od človeka...želatina po moje...

Objavljeno: Po jun 28, 2010 7:29 pm
Napisal/-a alanq4
Doche je napisal/-a:Na dvojnih?

Slikano ta mesec na manjkajočem odseku Pluska-Ponikve


Sej je na "dvojnih" na hrvaškem sta leva in desna stran skupaj na enem stebričku.
Malo se je nepravilno izrazil Sebaveh.


Glede niš...
Malo je res čudno da glede na vse lepe prehode (ograja na steno tunela na začetku ali na koncu) naredijo tako nišo.
Tudi pri uvozu iz Celovške v tunel Šentvid je pri priključku v tunelu stopničasto zmanjšan premer na cev glavnega tunela.
Zgleda je konstrukcijsko zahtevno narediti poševno steno.
Res pa bi lahko bila niša malo daljša in bi potem zadnjih nekaj metrov bila poševno odbojna ograja ali pa tisti absorbirni sodi (z vodo ali pa le več pločevinastih valjev skupaj)

Objavljeno: Po jun 28, 2010 8:45 pm
Napisal/-a Energetik81
Že če bi bila stena pod kotom >45°, bi bilo veliko boljše. Ne verjamem, da bi bilo to kaj dosti zahtevneje zgradit. Moral pa bi biti tak kot, kot je na pospeševalnem pasu, recimo.
Te niše jaz gledam že vrsto let, pa mi ni bila nikoli jasna logika teh gradbenikov, ki so tole "izumili". 100km/h in betonski zid 1 meter stran pač ne gre skupaj.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 9:10 pm
Napisal/-a B|ind
alanq4 je napisal/-a:Zgleda je konstrukcijsko zahtevno narediti poševno steno.


Ne igra bistvene vloge pri konstruiranju ali je zid pravokotno na cestišče ali ne. Tako da razlog je kje drugje..
Morda enostavno pač ne razmišljajo o tem. Tudi sicer mislim da ni ravno veliko takih nesreč.. jaz osebno pred tem nesrečnikom za tako nesrečo še nisem slišal.

Je pa res občutek slab ko se pripelješ 100 - 130 in švigneš mimo tega zidu.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 9:19 pm
Napisal/-a LukL
saj se vsepovsod po avtocesti najdejo take niše v smeri vožnje, opazim jih s sestavlejnimi odbojniki, protihrupnimi ograjami, betonskimi odbojniki...
sem že imel primer, ko se je ženska pripeljala po strehi v tako nišo in potem ni mogla ven ker se ni dalo odpret vrat ker je na obeh straneh vozila bila protihrupna ograja in odbojnik, tako da je morala počakati na gasilce....

Objavljeno: To jun 29, 2010 10:28 am
Napisal/-a BBoss
umilave1 je napisal/-a:@BBoss

Test se bolj nanaša na varnostno opremo in tehniko(signalizacija, izhodi v sili, razsvetljava, zračenje...), če pa tunel zaradi nekih pravokotnikov, v katere se lahko z avtom nalimaš dobi visoko oceno, očitno niso gledali konstrukcije-zgradbe. Zanimivo, da je ta nevarnost odkrita šele 5 let po odprtju Trojan. Glede signalizacije in varnostne opreme so naši tuneli res zelo dobri napram nekaterih evropskih (pardon italjanskih) :)


A maš kakšne slike niš v drugih tujih tunelih? Ne vem ampak jaz nisem zasledil da bi v drugih tumelih bil poševen zid, lahko pa da sem spregledal.

Se mi pa zdi, da v tem primeru je šlo za nekaj drugega kot za nesrečo.

Aja pa v predorih je maxspeed 100km/h in če se že drugod ne držite omejitev se dajte vsaj v predorih, ker pred kretenizmom te ne varuje nobena ograja, noben poševen zid in nobeni sodi z vodo.

Objavljeno: To jun 29, 2010 10:54 am
Napisal/-a Energetik81
BBoss je napisal/-a:Aja pa v predorih je maxspeed 100km/h in če se že drugod ne držite omejitev se dajte vsaj v predorih, ker pred kretenizmom te ne varuje nobena ograja, noben poševen zid in nobeni sodi z vodo.

Pri taki betonski steni si tudi s 100km/h pašteta. Pri poševni steni pa nisi. To je razlika.
Sej če v šleper priletiš nasproti, ti tudi ni pomoči, ampak razlika je, da se da te betonske stene drugače konstruirati z zanemarljivimi stroški, šleperjem pa ni smiselno prepovedati vožnje.

Objavljeno: To jun 29, 2010 11:01 am
Napisal/-a Pero
Meni se pa ne zdi pravokotna stena neumna.

Če bi bila pod kotom bi vse podražilo zadevo če bi pa 100 na uro zadel vanj, bi te tudi ubilo, pa še avto zvrnilo nazaj na cesto kar bi lahko povzročilo še več (nedolžnih) mrtvih.

Sicer pa ni treba vozit vedno nad omejitvami, tudi malo pod je varno ;)

Objavljeno: To jun 29, 2010 11:09 am
Napisal/-a B|ind
Zakaj bi podražilo zadevo če bi bil zid pod kotom ??
Glede na stroške gradnje tunela bi bila morebitna podražitev za zid pod kotom zanemarljiva.

Se pa strinjam, sploh v tunelu je pametno spoštovati omejitve.

Objavljeno: To jun 29, 2010 11:12 am
Napisal/-a Energetik81
Verjemi, da bi bila poševna stena namesto pravokotne manj kot kaplja v morje pri celotni ceni tunela.
In ne, nikakor ni enako. Avto bi zarotiralo ali pa bi zdrsnil mimo - pot ustavljanja bi bila bistveno večja, kar pomeni veliko večjo možnost za preživetje.