Stran 1 od 10
Pri koliko obratih se vozi dizla?
Objavljeno: To jun 29, 2010 3:22 pm
Napisal/-a ris
Po več bencinarjih sem nabavil TDI avto (130KM) in se sprašujem, kako naj bi se ga sploh optimalno vozilo. Pri koliko obratih naj bi bil optimum - da je najmanjša poraba in da hkrati ne mučim oziroma uničujem motorja? Je primerno, da vozim z vrtljaji pod 2000? Ali pa recimo v kakšen hud klanec - bencinarja sem pač moral turirati - verjetno da dizla ni dobro preveč priganjati nad 3000 obrati?
Potem je pa tukaj še 'turbo luknja' - ko hočeš hitro speljati na cesto, najprej ne gre nikamor, nato te pa zalepi - kakšen nasvet?
Objavljeno: To jun 29, 2010 3:31 pm
Napisal/-a Scorp84
Ene znamke imajo v navodilih da lahko prestavljaš že pri 1500 obratov, ampak s tem ne pričakoj kake dobre pospeške. Ampak bolj upokojenske. Mi že večkrat vozimo dizla v čim višji prestavi, vsaj pod 2000 obratov vozimo v mestu. Prestavljam pa vsaj na 1700 obratov, da ne zadržujem ostale. Avto pa ima že 300.000 tisoč brez okvare in turbina še vedno polni kot je treba.
Edino kar se je najbolj treba držat, je da mrzlega ne tiščiš, pa recimo na avtocesti ko zapuščaš vsaj eno-dve minuti umiri prej vožnjo da turbina zniža obrate. Ker če avto direkt ustaviš in ugasneš, se turbina še vrti (tukaj gre za 30 tisoč obratvo, ki se ne ustavijo kr tko) in lahko se pregreje in uniči. Na začetku ne bo poškodb, posledice so pa lahko po 150 tisoč prevoženih.
Glede turbo luknje, lahko štartaš pri 2000 obratov, ampak prej boš uničil sklopko ker avto ima več navora + vztrajnik je težji ki drži obrate. Se boš moral navaditi na to, drugače pri speljevanju ne greš v obrate z prvo, ampak precej prej daš v drugo, tudi če je pod 2000 v tej turbo luknji. Se mal drugače vozi kot z bencinarjem, ampak z nekaj vaje se da vredu štartat kljub tej turbo luknji.
Objavljeno: To jun 29, 2010 3:41 pm
Napisal/-a gofra
Ce nisi ravno totalno brez obcutka bos kmalu ugotovil sam, kje se avto najbolje pocuti.
Sicer je generalno talat nasvete tezko, ker niso vsi dizli enaki. Poskusi parkart kako se obnasa ob pritisku na plin pri 1500, 1700, 2000 vrtljajih v minuti pa bos videl kaj mu pase in kaj ne. Kar se tice "turiranja" ...ce ima avto moc in lepo nabira se obratov ne boj. Odnehas pac tam in takrat ko vidis, da ni vec nobenega efekta (razen spreminjanja zvocne kulise

).
Btw, o katerem avtu govorimo? Doloceni sodobni motorji razvijajo pri 1500 rpm ze maksimalni navor, medtem ko so kake stare gare pod 2000 dobesedno mrtve...
...pa btw, spet nebuloze o turbinah. Skodljivo za turbino je dejstvo, da se prekine dovod olja, ki podmazuje njene lezaje in jo hladi, ko ugasnes motor. Vsa znanost. In bolj ko je segreta, vecje je tveganje, ce je ta prekinitev nenadna...Tudi tole z avtocesto je larifari. Ce turbine nisi obremenjeval na polno (beri: gas v poden neprekinjeno) ne bo hudega tudi ce avto takoj ugasnes...priporocljivo pa je res, da ga pustis po vsaki bolj dinamicni voznji laufat en cas v prostem teku. Izpusni plini v prostem teku so namrec bistveno hladnejsi od tistih pri polnem plinu...
LpF
Objavljeno: To jun 29, 2010 3:42 pm
Napisal/-a Jerch_
Scorp84 je napisal/-a:Ene znamke imajo v navodilih da lahko prestavljaš že pri 1500 obratov, ampak s tem ne pričakoj kake dobre pospeške. Ampak bolj upokojenske. Mi že večkrat vozimo dizla v čim višji prestavi, vsaj pod 2000 obratov vozimo v mestu. Prestavljam pa vsaj na 1700 obratov, da ne zadržujem ostale. Avto pa ima že 300.000 tisoč brez okvare in turbina še vedno polni kot je treba.
Edino kar se je najbolj treba držat, je da mrzlega ne tiščiš, pa recimo na avtocesti ko zapuščaš vsaj eno-dve minuti umiri prej vožnjo da turbina zniža obrate. Ker če avto direkt ustaviš in ugasneš, se turbina še vrti (tukaj gre za 30 tisoč obratvo, ki se ne ustavijo kr tko) in lahko se pregreje in uniči. Na začetku ne bo poškodb, posledice so pa lahko po 150 tisoč prevoženih.
malo si posplošil zadnji stavek.. ko avto ganjaš po AC je turbina lahko tako vroča, da kar žari. in če se motor takoj ugasne se preneha mazanje. pa še to je zelo posplošeno.
imam sam TDI 130 oz. sem imel pred čipanjem kar precej težav s turbo luknjo. na tem motorju je pač izrazita in jo kakšen priznan tuner lepo zabriše hkrati pa postane avto bolj prožen v nizkih obratih in manj pije. če voziš mirno in enakomerno pač poskušaj vozit s čimmanj obrati. ko pa pospešuješ pa ga le vozi do 2500, občasno 3000 obratov, ker če ne bodo trpele variabilne lopatice in turbina se ti zna zapacati. srečno pot
Objavljeno: To jun 29, 2010 4:14 pm
Napisal/-a maniaxxx
a pol sm js cudn k dizla saltam tud na 4000 obratih?
Objavljeno: To jun 29, 2010 4:38 pm
Napisal/-a peroRS
speedfreak je napisal/-a:a pol sm js cudn k dizla saltam tud na 4000 obratih?
Jaz šaltam tud do rdečega (4700rpm) takrat ko je treba
Pri normalni vožnji pa okoli 2300rpm.
Objavljeno: To jun 29, 2010 4:43 pm
Napisal/-a NejcZ
Med 2200-2500 šaltaj v višjo.. sicer mi je pa smešno da bi kdorkoli to spraševal

Objavljeno: To jun 29, 2010 4:48 pm
Napisal/-a maniaxxx
peroRS je napisal/-a:speedfreak je napisal/-a:a pol sm js cudn k dizla saltam tud na 4000 obratih?
Jaz šaltam tud do rdečega (4700rpm) takrat ko je treba
Pri normalni vožnji pa okoli 2300rpm.
Same here, seveda ko je avto dobro zagret, še vsak avto do zdaj sem tako vozil, ko je bil zagret na polno, hladnega po jajcih...mislim da ljudje nasplošno premalokrat "preluftajo ventile" svojim avtomobilom, pol so pa zapacani EGR ipd....le zakaj...
Objavljeno: To jun 29, 2010 4:48 pm
Napisal/-a BBS
NejcZ je napisal/-a:Med 2200-2500 šaltaj v višjo.. sicer mi je pa smešno da bi kdorkoli to spraševal

Človek noče uničiti ozi. uničevati motorja in se prej pozanima. Pohvalno

Objavljeno: To jun 29, 2010 5:14 pm
Napisal/-a Daedalus
BBS je napisal/-a:NejcZ je napisal/-a:Med 2200-2500 šaltaj v višjo.. sicer mi je pa smešno da bi kdorkoli to spraševal

Človek noče uničiti ozi. uničevati motorja in se prej pozanima. Pohvalno

Res je. Potem se pa folk pizdi ker ni stanje kupit dobro ohranjenega dizla.

Ni vsem vse samoumevno oz. logično.

Objavljeno: To jun 29, 2010 5:17 pm
Napisal/-a abbe
speedfreak je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:speedfreak je napisal/-a:a pol sm js cudn k dizla saltam tud na 4000 obratih?
Jaz šaltam tud do rdečega (4700rpm) takrat ko je treba
Pri normalni vožnji pa okoli 2300rpm.
Same here, seveda ko je avto dobro zagret, še vsak avto do zdaj sem tako vozil, ko je bil zagret na polno, hladnega po jajcih...mislim da ljudje nasplošno premalokrat "preluftajo ventile" svojim avtomobilom, pol so pa zapacani EGR ipd....le zakaj...
starejse vag modele (ne cr) je brezveze saltat na vec k pa 4000 ker moc samo pada.drgac pa se ga normalno salta nekje med 2200-2500.ce se vozis naravnost
ce se vozis v hrib pac mal povisas obrate,pa sj avto bi su tut v nizjih sam matras motor,menjalnik sklopko...
Objavljeno: To jun 29, 2010 5:32 pm
Napisal/-a peroRS
abbe je napisal/-a:starejse vag modele (ne cr) je brezveze saltat na vec k pa 4000 ker moc samo pada.drgac pa se ga normalno salta nekje med 2200-2500.ce se vozis naravnost
ce se vozis v hrib pac mal povisas obrate,pa sj avto bi su tut v nizjih sam matras motor,menjalnik sklopko...
Po mojih izkušnjah pa ravno CR motorjem zelo hitro zmanjka moči na obratih. Sploh ne vidim smisel v tem da imajo delovno območje do 5000 obratov. Recimo 2.0TDI CR 140KM vleče tam nekje do 3800 potem pa enostavno neha, tistih dodatnih 1200 obratov je tam samo za okras. Po drugi strani pa stari 2.0TDI PD 140 lepo vleče do rdečega polja, nad 4000 obrati se le malekost pozna upad moči, pa še to v višjih prestavah. Pri 1.9TDI 130KM (vozil v stari Škodi Octavii in v Fabii RS) je enaka zgodba.
Je pa res, da je dovolj moči pri teh motorjih že do 4000 obratov in je le redko kdaj treba it višje.

Objavljeno: To jun 29, 2010 5:37 pm
Napisal/-a SENATOR
Točne obrate je težko rečt, ker je ''šaltanje'' predvsem odvisno od obratov pri katerih začne turbina vlečt, ti pa varirajo od motorja do motorja.
Od tam kjer ti turbina ''prime'' lahko komot greš še 2000 obratov brez skrbi, pol pa itak sam občutiš kdaj ne vleče več optimalno.
LP
Objavljeno: To jun 29, 2010 5:41 pm
Napisal/-a abbe
peroRS je napisal/-a:abbe je napisal/-a:starejse vag modele (ne cr) je brezveze saltat na vec k pa 4000 ker moc samo pada.drgac pa se ga normalno salta nekje med 2200-2500.ce se vozis naravnost
ce se vozis v hrib pac mal povisas obrate,pa sj avto bi su tut v nizjih sam matras motor,menjalnik sklopko...
Po mojih izkušnjah pa ravno CR motorjem zelo hitro zmanjka moči na obratih. Sploh ne vidim smisel v tem da imajo delovno območje do 5000 obratov. Recimo 2.0TDI CR 140KM vleče tam nekje do 3800 potem pa enostavno neha, tistih dodatnih 1200 obratov je tam samo za okras. Po drugi strani pa stari 2.0TDI PD 140 lepo vleče do rdečega polja, nad 4000 obrati se le malekost pozna upad moči, pa še to v višjih prestavah. Pri 1.9TDI 130KM (vozil v stari Škodi Octavii in v Fabii RS) je enaka zgodba.
Je pa res, da je dovolj moči pri teh motorjih že do 4000 obratov in je le redko kdaj treba it višje.

tko je no.nevem kako je pr 2.0 tdi,sam pri 1.9 tdi po 4000 obratih moc konkretno pade.da ne govorim o tem da navra ni skor nc vec tm.lah mal pobrslkas po forumu k smo bli na valjih 3je tdi-ji in je povsod enaka zgodba.
idealno za mocno pospesevanje je menjava pri nekje 3800.
Objavljeno: To jun 29, 2010 5:50 pm
Napisal/-a 207sport
jaz šaltam med 2500 in 3500 obrati, seveda pa gledam da so obrati čim nižji med vožnjo, ne da avto cuka al pa da je čist len...sej boš sam ugotovu...
Objavljeno: To jun 29, 2010 5:59 pm
Napisal/-a ~toMmy~
abbe je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:abbe je napisal/-a:starejse vag modele (ne cr) je brezveze saltat na vec k pa 4000 ker moc samo pada.drgac pa se ga normalno salta nekje med 2200-2500.ce se vozis naravnost
ce se vozis v hrib pac mal povisas obrate,pa sj avto bi su tut v nizjih sam matras motor,menjalnik sklopko...
Po mojih izkušnjah pa ravno CR motorjem zelo hitro zmanjka moči na obratih. Sploh ne vidim smisel v tem da imajo delovno območje do 5000 obratov. Recimo 2.0TDI CR 140KM vleče tam nekje do 3800 potem pa enostavno neha, tistih dodatnih 1200 obratov je tam samo za okras. Po drugi strani pa stari 2.0TDI PD 140 lepo vleče do rdečega polja, nad 4000 obrati se le malekost pozna upad moči, pa še to v višjih prestavah. Pri 1.9TDI 130KM (vozil v stari Škodi Octavii in v Fabii RS) je enaka zgodba.
Je pa res, da je dovolj moči pri teh motorjih že do 4000 obratov in je le redko kdaj treba it višje.

tko je no.nevem kako je pr 2.0 tdi,sam pri 1.9 tdi po 4000 obratih moc konkretno pade.da ne govorim o tem da navra ni skor nc vec tm.lah mal pobrslkas po forumu k smo bli na valjih 3je tdi-ji in je povsod enaka zgodba.
idealno za mocno pospesevanje je menjava pri nekje 3800.
No nekaj čez 3800 se po mojem občutku še splača, kaj dosti čez 4000 pa res nima smisla, saj ni nobenega učinka več. Do rdečega se mi zdi pa popoln nesmisel, razen če je s čipanjem spremenjena krivulja.
Objavljeno: To jun 29, 2010 6:01 pm
Napisal/-a abbe
ma to je zlo odvisn od vozila do vozila.bmw-ji fino vlecejo vse do rdecega polja...
Objavljeno: To jun 29, 2010 6:02 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Govorim za 1.9 TDI...
Objavljeno: To jun 29, 2010 7:53 pm
Napisal/-a Antiznačkar
Zelo odvisno je tudi od tega, kako močan je agregat glede na težo.
Pri mojem 1.4 HDI-ju, v kolikor želiš voziti koliko-toliko dinamično, pod 2500 obr/min nimaš kaj razmišljati. Pri normalni vožnji je v redu tudi prestavljanje do cca 2200 obr/min.
V kolikor držiš neko hitrost po ravnem, lahko voziš tudi pod 2000 vrtljaji, dosti pod to številko raje ne, recimo da je sprejemljivo do max. 1500.
Najslabše, kar se mi zdi pa je zelo hitro pospeševanje in prestavljanje pri 2000 obr/min.
Objavljeno: To jun 29, 2010 9:06 pm
Napisal/-a sašo5
speedfreak je napisal/-a:a pol sm js cudn k dizla saltam tud na 4000 obratih?
to smo že ugotovli....
