sova501 je napisal/-a:Ja seveda prihrani kar nekaj oz. odvisno od tega koliko stojiš oz. kakšen procent imaš mestne vožnje.
Če ti ob stanju motor porabi 0.6L/h to pomen da če na mesec stojiš 1 h pred semaforji si prihranil 6 dcl goriva. Tisti ki imajo veliko mestne vožnje in recimo na dan stoji 15 minut(3x5min) na semaforjih je to v 22 dneh 5,5 ure, kar pomeni da je prihranil 3,3 litre goriva na mesec, na leto skoraj 40 litrov goriva. Vse sem ti drgač že zgor napisal, sej je logično a ni.
S tem da pri start stop sistemu je treba tut mal glavo uporabljat in ga kdaj blokirat(kakšni postanki ko veš da boš čez par sekund odpeljal), ker non stop izklopi in vžigi na dolgi rok za določene komponente po moje ni najboljš.
Ni ravno točno tako... Če recimo avto stoji na mestu 1h in ima v tem času 100 štartov je res da zaradi izklopljenega motorja prišparal recimo 6 deci, je pa za vse štarte porabil sigurno kakšne dodatne 2 ali 3 deci goriva... Sigurno pa nekaj prihranka pri pravi mestni vožnji je. Drugače so pri vozilih s stop&start sistemom drugačni akumulatorji (ponavadi agm, ki so veliko manj občutljivi na več praznenj in predvsem na večja praznenja), potem štarterji imajo daljšo življensko dobo itd, ampak vseeno na zelo dolgi rok ob veliko mestne vožnje ne bo zdržal toliko, kot pri navadnih vozilih brez stop&start sistema, potem akumulator je cena x2 proti kislinskemu itd.. Jaz vem, da če bi moj avto imel ta sistem bi ga dal takoj trajno izklopit, res pa da tudi nimam kaj veliko semaforjev in skoraj ne bi kaj prihranil z njim...
Energetik81 je napisal/-a:Predpostavimo, da imajo stare slabe gume na zlizani mokri cesti Kl=0,35, dobra novejša guma pa Kl=0,7 (kar je realno, sem sam meril). Predpostavimo reakcijski čas 1s.
Zavorna pot s slabimi gumami pri 50km/h je enaka zavorni poti avta z dobrimi gumami pri 65km/h.
Če vzamemo pa reakcijski čas 2s (kar je realno za povprečnega SLO voznika) pa je zavorna razdalja enaka pri 50/60km/h.
Kar pa ne pomeni da lahko zdaj z novimi gumami in avtom voziš 15km/h hitreje skozi naselje, ampak da bi morali pacienti na plastičnih 10let starih gumah ustrezno zmanjšati hitrost.
Lahko napišeš katere gume in koliko stare si meril. Pri neki kvalitetni gumi novi in potem enaki starejši se mi zdi še realna takšna razlika, pri kakšni slabi stari gumi, ki se tudi hitro stara proti dobri novi je pa pomoje lahko dosti večja razlika. Recimo sem se enkrat peljal zraven z vozilom s cca 7 let starimi zimskimi savami (letnik 07). Ob dežju je v rahel klanec na asfaltu z dobrim oprijemom druga pri 2000 obratih in malo gasa z lahkoto kopala (avto 1.6 atmosferc 16V s 100 KM, torej na teh nizkih obratih zelo mala moč...)... Pri takšni dvomim da bi bil ta koeficient kaj več kot kakšnih 0.2...