Stran 1 od 3

Poraba goriva v dežju

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:03 pm
Napisal/-a BBoss
Vsepovsod je milijon nasvetov kako zmanjšati porabo ampak nikoli ne dajo nasveta, da naj se izogibamo dežju oziroma mokrim cestam.

Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.

Zanimivo, da so na Discovery Channelu v neki oddaji trdili ravno obratno češ, da se mokremu vozilu zmanjša upor pnevmatik na mokrem al neki tazga in da se poraba zmanjša. :?

Kateri vzroki bi torej bolj pomembno vplivali na porabo, ker po moje še vedno vsaj iz fizikalnega stališča zagovarjam bistveno povečanje porabe v dežju in mokrih cestah.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:07 pm
Napisal/-a nebivedu
Vzrok je voda na vozilu (kapljice) ki ovirajo zrak, ki naj bi šel ob avtu, pa se zaradi tega poveča poraba.

enako kot so dokazali, da ima zaprašen avto večjo porabo kot opran in spoliran avto.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:11 pm
Napisal/-a BBoss
Po drugi strani so tudi dokazali, da vdolbine na površini pleha zmanjšujejo upor tako da tudi preveč gladka in spolirana površina ni idealna saj gre za preveč lepljenja zraka na samo površino.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:12 pm
Napisal/-a snikerson
BBoss je napisal/-a:Po drugi strani so tudi dokazali, da vdolbine na površini pleha zmanjšujejo upor tako da tudi preveč gladka in spolirana površina ni idealna saj gre za preveč lepljenja zraka na samo površino.


mythbusters :D

Re: Poraba goriva v dežju

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:13 pm
Napisal/-a zuzek
BBoss je napisal/-a:Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.


tolk :shock:

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:16 pm
Napisal/-a nebivedu
BBoss je napisal/-a:Po drugi strani so tudi dokazali, da vdolbine na površini pleha zmanjšujejo upor tako da tudi preveč gladka in spolirana površina ni idealna saj gre za preveč lepljenja zraka na samo površino.


Jap tudi to.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:20 pm
Napisal/-a nevermind
Vsi tvoji posti so lepo in kredibilno napisani - pohvalno. In prav je, da se debatira o različnih stvareh na forumu.
Ampak ljudje božji, mislim, da se preveč sekirate o tej porabi... porabi pol litra več ko pada dež :roll: ...in na tem forumu zmeraj poraba, moj porabi toliko, moj porabi toliko, moj pa 4,356, bla bla.... potem se v nekaterih temah razvije po par strani off-a ko en napiše nekaj čez porabo. Recimo takšan debata sedaj poteka v tisti temi o Corsi GSi.

Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:

Ko bodo nekateri brali to temo jim boš dal še kakšno idejo pa bodo avto zapakirali s streč folijo ko bo padal dež, da bo porabil pol litra manj :lol:

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:25 pm
Napisal/-a Blinder
Po kašni namočeni cesti pije kr več. Sej se tudi pozna takrat da gre avto slabše, al pa ko greš v lužo ko ti avto kot da bi zabremzal.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:27 pm
Napisal/-a cruiser1
BBoss je napisal/-a:Po drugi strani so tudi dokazali, da vdolbine na površini pleha zmanjšujejo upor tako da tudi preveč gladka in spolirana površina ni idealna saj gre za preveč lepljenja zraka na samo površino.


Se pravi, da je dobro, če ti toča stolče avto?

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:44 pm
Napisal/-a zuzek
cruiser1 je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Po drugi strani so tudi dokazali, da vdolbine na površini pleha zmanjšujejo upor tako da tudi preveč gladka in spolirana površina ni idealna saj gre za preveč lepljenja zraka na samo površino.


Se pravi, da je dobro, če ti toča stolče avto?


ja, za minimalno porabov dežju.
ne, za izgled.

Objavljeno: Ne avg 22, 2010 11:50 pm
Napisal/-a W|zz
nevermind je napisal/-a:Vsi tvoji posti so lepo in kredibilno napisani - pohvalno. In prav je, da se debatira o različnih stvareh na forumu.
Ampak ljudje božji, mislim, da se preveč sekirate o tej porabi... porabi pol litra več ko pada dež :roll: ...in na tem forumu zmeraj poraba, moj porabi toliko, moj porabi toliko, moj pa 4,356, bla bla.... potem se v nekaterih temah razvije po par strani off-a ko en napiše nekaj čez porabo. Recimo takšan debata sedaj poteka v tisti temi o Corsi GSi.

Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:

Ko bodo nekateri brali to temo jim boš dal še kakšno idejo pa bodo avto zapakirali s streč folijo ko bo padal dež, da bo porabil pol litra manj :lol:

Mislim da ni tema zastavljena s stališča šparanja, ampak kot zanimivost. Men je ful zanimiva tema, ker sem pri sebi že velikokrat to opazoval, pa se mi ne gre zdej za 1dcl porabe, ker če ne ne bi vozil avta, ki ga pač vozim..
Podobno kot v tisti temi "rs2 by skn motorsport slovenija", kjer je mene in še par drugih zanimala poraba tistega stroja, pa se je vsul kup postov, da se pri takih avtih ne sprašuje o porabi.. Skratka.. vse to je iz tehničnega/fizikalnega vidika mišljeno pomoje, da debatiramo o tem zakaj je tako, kakšni so vplivi, itd, in to samo za to, da vemo vse razloge, ne zato, da jih bomo kot pretiravanje izkoristili pri vožnji in dejansko recimo res ne vozili v dežju.. :)


BBoss je napisal/-a:Zanimivo, da so na Discovery Channelu v neki oddaji trdili ravno obratno češ, da se mokremu vozilu zmanjša upor pnevmatik na mokrem al neki tazga in da se poraba zmanjša. :?

hmm.. na mokrem se zmanjša trenje, to je pa tudi vse. Lepenje se poveča (99% vožnje), prav tako tudi upor, je Blinder dal lep primer..
Blinder je napisal/-a:... al pa ko greš v lužo ko ti avto kot da bi zabremzal.


edit: A kdo ve katera epizoda je bla to od MythBustersov? Bi me ful zanimalo.. :)
js dvomim da bi avto poškodovan od toče imel manj upora.. nekako mi ni logično. To ustvarja polhno majhnih oviric za zrak in bolj bremza avto, kot če bi šel gladko mimo.. Vsi dajo potem za primer golf žogico, ampak.. mamo pa razne formule, letala, vesoljske rakete, rakete na letalih (vojska), naboji, itd.. Kjer je pa aerodinamičnost dost bolj pomembna kot pri eni golf žogici, pa se gre vseeno za to da bi bila površina čim bolj gladka..

Objavljeno: Po avg 23, 2010 12:00 am
Napisal/-a cruiser1
zuzek je napisal/-a:ja, za minimalno porabov dežju.
ne, za izgled.


Obsedencem s porabo itak dol visi za izgled avtomobila, važna je samo poraba in če je ta vsaj za 0,01l manjša se zagotovo splača! Če se to dobro razve bomo naslednje poletje priča nastavljanju avtomobilov toči in ne skrivanja pred njo :har :EE

Objavljeno: Po avg 23, 2010 8:52 am
Napisal/-a BBoss
Točno tako - tema je odprta zgolj kot zanimivost in ne za bolestno šparanje pri vsakem deci goriva. Gre le za razmišljanje zakaj nikoli kot nasvet za varčno vožnjo ne napišejo nikjer, da se je pametno izogibati mokrih cest.

Kar se pa tiče vzroka za tolikšno povečanje pa po moje je v tem, da vsej tisti vodi, ki šprica izpod koles je potrebno dati neko energijo (predvsem kinetično - notranje po moje bolj malo), da jo vrže v zrak in stran od avtomobila. Več kot je vode na cestišču več energije je treba. In kje energijo vzet - ja iz goriva.

Vse ostale zadeve: dež, ki pada na avto, brisalci, itd pa po moje nimajo tolikšnega vpliva, al se motim?

Objavljeno: Po avg 23, 2010 9:26 am
Napisal/-a Symon
Boss moram samo napisati, da mi je res hecno, da si ravno ti začel takšno temo. oops :lol:

Sicer pa zanimivo, da je takšna razlika. Je pa res, da ima mogoče kaj veze tudi vlažen, nasičen zrak. ;)

Objavljeno: Po avg 23, 2010 9:32 am
Napisal/-a kixs
Ce je samo mokra cesta, potem bo poraba nizja zaradi manjsega trenja.

Ce je vozisce premoceno ali ob mocnejsem dezju, potem bo poraba visja, ker mora kolo premikati se vodo.

Vsaj porabnik el. energije se nekaj pozna pri porabi, torej tudi brisalci.

Kaplice tudi vplivajo na porabo, saj se poslabsa aerodinamika. Zrak mora dodatno porivati kapljice.

lp

Objavljeno: Po avg 23, 2010 10:46 am
Napisal/-a Symon
Ja vse lepo in prav ampak da bi zaradi kaplic bila aerodinamika spremenjena do te mere, da bi avto pil 1 liter več. :shock: Brisalci kot porabnik energije res porabijo nekaj malega ampak spet ne toliko, da bi bilo res opazno.
Če mene vprašate je največja razlika ravno vodi na cesti ter vlažnosti v zraku. Saj če je oreng naliv in je motor bolj bogi se hitro opazi kakšno cukanje (vžigalni kabli, vlažen zrak kot sem napisal...).

Re: Poraba goriva v dežju

Objavljeno: Po avg 23, 2010 10:58 am
Napisal/-a Kael
BBoss je napisal/-a:Vsepovsod je milijon nasvetov kako zmanjšati porabo ampak nikoli ne dajo nasveta, da naj se izogibamo dežju oziroma mokrim cestam.
Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.

Potrjujem tvoje trditve. Imel na testno Seat Ibizo ST in šel prejšnji teden na dolensko po avtocesti in celo pot pralo, da se komaj kaj videl. Kljub vsemu sem mel tempomat na 110 nastavljen. Poraba 6.4 litra / 100 km. Ob vožnji nazaj je bilo lepo vreme poraba pa 5.5 litra / 100km. Praviloma je sicer poraba NM-LJ-CE višja v to smer, kot v CE-LJ-NM.

Objavljeno: Po avg 23, 2010 11:31 am
Napisal/-a W|zz
lenivec je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:Vsi dajo potem za primer golf žogico, ampak.. mamo pa razne formule, letala, vesoljske rakete, rakete na letalih (vojska), naboji, itd.. Kjer je pa aerodinamičnost dost bolj pomembna kot pri eni golf žogici, pa se gre vseeno za to da bi bila površina čim bolj gladka..

vse to kar je zgoraj našteto je n krat bolj aerodinamične oblike kot avto. za zgoraj naštetimi ni tolko vrtinčenja kot za avtom. in tiste vdolbinice na avtu so kao pripomogle glih temu, da se rak nitoliko vrtinčil za avtom in ni ustvarjal toliko podtlaka za avtom

http://www.youtube.com/watch?v=GC6FbiiT ... re=related
evo to je prvi del. ostale pa si bo vsak sam poiskal na desni strani :)

No ja, formula je dost manj aerodinamična kot avto :)

hvala za link, bom pogledal :)

Objavljeno: Po avg 23, 2010 11:43 am
Napisal/-a Patrik_A3
nevermind je napisal/-a:
Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:



problem je, ker nimamo vsi tako denarja kot ga imaš očitno ti, oz. nismo takšni magnati in pogledamo tu pa tam tudi za porabo.ko bom pa imel denarja , da me bo bolo falus za stroške in se bom požvižgal kakšne imam stroške z avtom , bom pa tudi jaz take pisal kot ti. zaenkrat pa mene tudi zanima kakšna je razlika v porabi ko je dež.meni osebno je zanimiva takšna tema.pa brez zamere ;) :)