Stran 1 od 1
Kdaj se avto prevrne na bok?
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 7:17 pm
Napisal/-a dr. jAcKaSS
Živjo!
Pred časom je imel prijatelj neprijetno izkušnjo. Ko se je želel izogniti trčenju v vozilo pred sabo na avtocesti, je z vso silo zabremzal ter sunkovito potegnil volan, da bi zapeljal na sosednji pas, ki je bil menda prost. V tistem trenutku je avto zanihal in se prevrnil na bok ter nato na streho.
Ker se zdi tako meni, kot še nekaterim čudno, da se je avto kar prevrnil na ravni cesti, me zanima kako je to mogoče? Ali gre za tehnično slabo zasnovan avto s previsokim težiščem? Spomnim se namreč, da je imel podobne težave takrat novi mercedez A in je bilo povsod veliko govora o tem?
Zanima me vaše mnenje...
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 7:33 pm
Napisal/-a Scorp84
Za kateri avto gre?
Drugače na avtocesti sploh ni problem avto prevrnit, ker tam so hitrosti nad 100 km/h. Je pa tudi dosti odvisno od vzmetenja, kako hitro reagira bo sunkovitem zaviranju + zavijanju, ker pride do tistega standardnega nagibanja avta. Temu tudi dosti pripomore obrabljeni blažilniki, ki ob večjih bremenitvah ne delajo svoje naloge. Nato je tudi težišče avta, je več dejavnikov. Ampak pri 100 km/h marsikateri avto te ne more rešiti.
Če je avto znižan je zadeva veliko boljša, ampak tudi tukaj se da zakomplicirat, da ena od gum izgubi stik z voziščem in avto izgubi kontrolo. Največkrat se to dogaja zaradi valovite ceste, ki je pri nas pogosto in ena guma ne more zaradi odrezanega amotizerja ne more toliko pritiskat na asfalt, kot je tovarniško nastavljeno. Zato tudi na cesti dosti opažam kako mladi uničijo predelane avtomobile, čeprav gre za minimalno škodo. Ampak tukaj pa nič ne omenjajo.
Drugače avte pri 50-70 samo testirajo če se prevrne, nad višjo hitrostjo pa so itak skoraj vsi nestabilni že. Tisti mercedes a se je prevrnil že pri 50 km/h.
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 7:34 pm
Napisal/-a W|zz
Povej vsaj kater avto
Mercedes A ni edini primer, tko da ja, je možno. Recimo:
http://www.spiegel.de/video/video-36381.html
Pa še en video je bil, kjer si primerjali kangoo, berlingo, partner, pa se je en prevrnil, samo ne najdem..
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 7:46 pm
Napisal/-a gofra
Ce pri hitrosti recimo 100km/h mocno zaviras in obenem sunkovito menjas smer, je edini logicni rezultat, da se avto prekucne. Pri zaviranju so prednja kolesa bistveno bolj obremenjena in imajo posledicno veliko vec oprijema s cestiščem...hkrati s tem zadek postane povsem razbremenjen...
LpF
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 7:52 pm
Napisal/-a fare
ESP pa si rešen!
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:05 pm
Napisal/-a sebaveh
Predobre gume

Pri slabših bi avto samo neslo naravnost.
Ampak resno - kot že omenjeno, zaviranje na polno, neblokirana kolesa in sunek volana povzroči da se avto prekucne po diagonali. Na sprednjih kolesih je takorekoč "zlepljen" na cestišče. Potem še vprašanje težišča, odvisno od avta. Naprimer stari Audiji 80 in 100 s imeli relativno precej visoko težišče za svojo obliko.
Potem lahko govorimo še o spremembi sunka sile, čeprav tega v tem primeru ni bilo kot sem razumel. Zgodi se pa, ko voziš slalom in se avto iz enega skrajnega položaja prevesi v drugega. Takrat ima dosti več "zaleta" da ga preobrne po diagonali na bok.
Statična prevračanja naprimer, se zgodijo pri razmeroma enakomerni in umirjeni vožnji, toda preprosto zaradi nagiba ceste. Sploh če začne avto bočno drseti po strmini in naleti s spodnjimi kolesi na luknjo, ki ga zagrabi. Enostaven recept za prevrnitev.
Toliko vsaj o teoriji prevračanja.
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:08 pm
Napisal/-a peroRS
Na AC sem 2x doživel, da je avto pred mano začel bočno drseti pri hitrosti ca. 120kmh pa se ni prevrnil. Obakrat na Vrhničnem klancu, ko so bila neka dela in je bilo zožanje pasov. Voznika sta prepozno začela zavirat, padal je dež in rezultat:
-voznik Alfe 156 je močno zaviral, nato pa sunkovito zavil z volanom, da bi se izognil signalizaciji. Avto je bočno drsel proti desnemu robu cestišča, nato ga je zavrtelo in "v rikverc" je preskočil jarek ob avtoceti in pristal na bližnjih skalah. Začuda je bila (vsaj na videz) karoserija minimalno poškodovana, voznik jo je odnesel brez praske. Si bo pa vsekakor zapomnil tisti dan kot drugi rojstni dan
Na istem delu ceste je le nekaj dni zatem podobno doživel voznik BMW-ja X5. Ravno tako je začel bočno drseti. Sklepam, da ga je kombinacija ESP-ja in zelo širokih pnevmatik (pa seveda neznanska sreča) rešila pred prevrnitvijo.

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:08 pm
Napisal/-a /miha\
fare je napisal/-a:ESP pa si rešen!
ESP ni vsemogočen. Pri zaviranju so sprednja kolesa močno obremenjena, zato imajo odličen oprijem, kar omogoči naglo spremembo smeri. Slednje pri višjih hitrostih zelo hitro pomeni prevrnitev na bok.
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:10 pm
Napisal/-a dr. jAcKaSS
Avto je bil Toyota Yaris 2.
Vozil naj bi malo preko 100km/h ja, ampak menda ni trajalo tako dolgo da bi se sprožil ABS.
Kaj pa pri tovarniških športnih podvozjih? Se tisto obnaša kaj bolje?
Zdi se mi neverjetno, da se ti zgodi kaj takega. Taki primeri, da se ljudje prerivajo pri 100 na uro na avtocesti so namreč precej pogosti v prometnih konicah, ko tudi redko kdo drži varnostno razdaljo zaradi prometa, naglice itd.
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:12 pm
Napisal/-a /miha\
peroRS je napisal/-a:Na AC sem 2x doživel, da je avto pred mano začel bočno drseti pri hitrosti ca. 120kmh pa se ni prevrnil. Obakrat na Vrhničnem klancu, ko so bila neka dela in je bilo zožanje pasov. Voznika sta prepozno začela zavirat, padal je dež in rezultat:
-voznik Alfe 156 je močno zaviral, nato pa sunkovito zavil z volanom, da bi se izognil signalizaciji. Avto je bočno drsel proti desnemu robu cestišča, nato ga je zavrtelo in "v rikverc" je preskočil jarek ob avtoceti in pristal na bližnjih skalah. Začuda je bila (vsaj na videz) karoserija minimalno poškodovana, voznik jo je odnesel brez praske. Si bo pa vsekakor zapomnil tisti dan kot drugi rojstni dan
Na istem delu ceste je le nekaj dni zatem podobno doživel voznik BMW-ja X5. Ravno tako je začel bočno drseti. Sklepam, da ga je kombinacija ESP-ja in zelo širokih pnevmatik (pa seveda neznanska sreča) rešila pred prevrnitvijo.

Mora bit dosti velika sila trenja, da te prevrne, tako ni čudno, da se na mokri cesti ni prevrnil. Če gremo v ekstreme...na ravnem ledenem jezeru ne moreš prevrnit avta tudi pri 200 ane

. Gume z oprijemom zagotovijo tečaj preko katerega gre avto na bok, dostikrat je ta tečaj kar robnik ob cesti

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 8:55 pm
Napisal/-a mire
Moj 3leta star podpis pove vse

Objavljeno: Pe avg 27, 2010 9:42 pm
Napisal/-a Mgajvr
kolegica se je pred časom, na blagem levem ovinku s felicijo zelo grdo prebrnila na streho. ni imela "100" na števcu, vendar je malo zapeljala na bankino, da je avto začel bočno drseti, potem so pa gume zagrable in je avto samo poletel.
veliko je odvisno od cestišča (grob ali fin asfalt)
ostalo so pa tut drugi že napisali
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 11:17 pm
Napisal/-a esem
Scorp84 je napisal/-a:...
Drugače avte pri 50-70 samo testirajo če se prevrne, nad višjo hitrostjo pa so itak skoraj vsi nestabilni že. Tisti mercedes a se je prevrnil že pri 50 km/h.
Losov test se izvaja pri 70 - 90 km/h (nekateri tudi več) in tudi MB A se je prevrnil precej nad 50.
Objavljeno: Pe avg 27, 2010 11:17 pm
Napisal/-a _furby_
mire je napisal/-a:Moj 3leta star podpis pove vse

ha ha...dobra, ampak pri nas med sosolci je bolj veljalo bok-streha-bok
drugace pa sem jaz mojega zadnic testiral na avtocesti pri 140 km/h (neka nonica zavila pred mano) in lahko povem da se ne prevrne. mi je pa zal za gume, ki jih je malo oluplo

Objavljeno: So avg 28, 2010 10:42 am
Napisal/-a odprti clio
Čudi me, da je moja streha še cela...
PS: se spomnim enega takega testa (se mi zdi, da ga je izvedel fifth gear), kjer so primerjali range roverja in limuzino (BMW 5). Pri limuzini ni nič kazalo na to, da bi se prevrnila.
Objavljeno: So avg 28, 2010 10:45 am
Napisal/-a uros_p
Na bok se prevrne tudi če razjeziš dvestokilskega kita, s tem ko parkiraš na "njegovo".