Stran 1 od 2
Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 5:02 pm
Napisal/-a svetilnik
Na forumu sem večkrat prebral, da je avtomobil s turbino potrebno znat vozit, oziroma znati uporabljati turbino, pa ne vem kaj je s tem mišljeno, oziroma v čem je umetnost. Vem samo to, da je potrebno avtomobil s turbino po priganjanju po končani vožnji pustiti teči na mestu za približno 15s, da se obrati umirijo, medtem, ko se turbina še vrti. Je mogoče še kaj?
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 5:09 pm
Napisal/-a Blinder
15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 5:20 pm
Napisal/-a AudiFreak
Kar pusti ga po priganjanju še prižganega kakšno minuto. Po priganjanju in takojšnjem ugašanju motorja se turbina pregreje, kar povzroči nastanek oglenih oblog na turbinskem gonilniku. Tudi mazanje je problem, ker se lahko turbina še vrti nekaj časa potem ko je avto že ugasnjen.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 5:51 pm
Napisal/-a _B3yBo_
Blinder je napisal/-a:15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.
pozabu si napisat predn przge avto naj stisne ze v podn gas pol pa vzge....

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 5:54 pm
Napisal/-a scoop
Blinder je napisal/-a:15 sekund pustit pri idle, da se obrati turbine ustavijo
Dej ne beri neumnosti ki jih pišejo na forumu, prižgeš, voziš, ugasneš.
To je bil sarkasticen komentar,... Al skodozeljen ? ...
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:01 pm
Napisal/-a lizard
No Blinderja tokrat ne poslušaj.
@svetilnik: To kar si napisal glede dinamične vožnje drži, a je razlaga malce drugačen. Ko avto priganjaš, pa nej je vzrok divja vožnja po lokalni cesti, ali pa vožnja na višjih obratih na AC se turbina precej ogreje. Če motor, ko je turibna tako zelo ogreta ugasneš se ustavi tudi pretok olja (ki je seveda zelo vroče), ki hladi turbino, kar pomeni, da se toplota od turbine preneha odvjat in segreto olje še dodatno segreva turibno. Narediš to nekajkrat in čao turbina. Zato motor pač pustiš minuto, dve, tri (odivno od situacije) po takšni vožnji, da dela, s tem se ohladi tudi olje, ki hladi turbino. verjetno je to tudi opisano v knjigi z navodili o uporabi avti, a tega nihče ne prebere, predvsem ne ljudje kot so Blinder!
Kar se pa tiče tega, da znaš uporabljat turibno, pa je verjetno bolj mišljeno to, da izkoristiš motor tam, kjer turbina najbolj polni, torej v obratih kjer sta navor in moč najvišja. Pri atmosferskih motrjih je to praktično vedno nad 4000 obrati, medtem ko imajo turbo dizli (in tudi turbo bencinarji) ponavadi optimalno območje vrtljajev od 1500-3500 (2000-5000) obrati, odvisno je seveda kako sodoben je motor, kako velika je turbina, ali sta 2 turibni,...
Različnih principov je namreč veliko. Če boš na avto imel veliko turibno, bo recimo motor mrtev do skoraj 4000 obratov, potem pa se bo dobedno izstrelil, če bo turbina zelo majhna, bo ta začela delovati že v nizkih obratih in bosta navor in moč na voljo takoj, a bo pri višjih obratih turbini zmanjkalo sape in motor se bo samo še drl, šel pa bo bolj malo. Dandanes vsi proizvajalci torej iščejo nek kompromis med obema skrajnostima - torej čimbolj prožen in "user-friendly" motor, vedno več videvamo tudi bi in twin-turbo varjante, itd...
Tako, da poglej si graf moči in navora za tvoj motor, da boš vedel kje se ga da najbolj izkoristiti.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:14 pm
Napisal/-a Blinder
da ne posluša mojega nasveta? Čigave nasvete pol naj posluša, tistega, ki mu bo reku, da naj čaka 15 sekund da se obrati turbine umirijo? Pomoje se obrati turbine umirijo že po............. par desetink sekunde. Pri pospeševanju s turbo motorjem potem, ko se da v višjo prestavo se čuti lag, tudi če menjaš pri visokih obratih. Pomoje se tista stvar kar hitro umiri. Sej to je tudi cilj inženirjev, da ima majhno vztrajnost, da je potem manj laga.
To voziš kot vozijo ženske - prižgeš, voziš, ugasneš. Ženske pa zato ker pomoje večina jih ne ve če je avto dizel al bencin, kaj šele, da bi vedle kaj je turbo ipd
Nekoč sem enmu na forumu (sarkastično) svetoval da z turbo motorjem ko ima še hladnega preden gre z avtom v hrib.... da naj se tam po ravnici vozi nekaj časa, da se avto segreje, preden gre v hrib. In ljudje na forumu so verjeli, da mislim resno

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:19 pm
Napisal/-a im nobody
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:22 pm
Napisal/-a lizard
No očitno je jasno da uporabnik svetilnik ni ravno vešč delovanja turbo motorjev oz. turbine, zato pa je piosal neumnosti o obratih turbine

. Ampak upam, da sem mu na lep način razložil kako in kaj.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:39 pm
Napisal/-a im nobody
res je...najbol pomembno je da je menjava olja redna ter filtrov ...da se avto ne zamori oziroma da tudi kdaj vidi blokado...tudi če je dizel...zato pa je blokada...ne pa furat v 5 60km/h na uro pa avto matrat do onemoglosti...če ne pa pejte na gorsko kolo pa dajte v 21 prestavo pa s polno močjo v hrib da vam kolena ven zafuka

princip je isti...avto mora dihat...poslušat je treba mašino da "lahko" teče...pa pazit je treba da seveda da je mašina segreta tak kokr smo že prej omenili...turbina ni iz papirja potrebuje pa nekaj pozornosti in "nege".avta ne šparat zato je narejen da se vozi in ne mislit da ga če boste vozili do 2000rpm da mu delate korist...prej škodo...pa ne it pri 60 prehitevat s polnim plinom v 5 ali 6...prestavi u 3 pa gasa...
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:44 pm
Napisal/-a lancia hf
Tako kot za motor, tudi za turbino ni prav zdravo, preganjat v visoke obrate. Ni pa prav nič narobe če pustiš par sec. laufat avto, da pri poštenem priganjanju pride malo do sebe. Pri normalni vožnji, pa tega čakanja predno avto ugasneš ni potrebno.
Simpl ko pasulj, in brez kompliciranja

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:46 pm
Napisal/-a pskoda
Eni mate pa res hude

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 6:48 pm
Napisal/-a lancia hf
im nobody je napisal/-a:res je...najbol pomembno je da je menjava olja redna ter filtrov ...da se avto ne zamori oziroma da tudi kdaj vidi blokado...tudi če je dizel...zato pa je blokada...ne pa furat v 5 60km/h na uro pa avto matrat do onemoglosti...če ne pa pejte na gorsko kolo pa dajte v 21 prestavo pa s polno močjo v hrib da vam kolena ven zafuka

princip je isti...avto mora dihat...poslušat je treba mašino da "lahko" teče...pa pazit je treba da seveda da je mašina segreta tak kokr smo že prej omenili...turbina ni iz papirja potrebuje pa nekaj pozornosti in "nege".avta ne šparat zato je narejen da se vozi in ne mislit da ga če boste vozili do 2000rpm da mu delate korist...prej škodo...pa ne it pri 60 prehitevat s polnim plinom v 5 ali 6...prestavi u 3 pa gasa...
Tole je zelo dobro napisano. Saj je motor narejen zato da ve vrti, in rdeče polje šele tam nekje od cca 5500 obratov in naprej pri bencinarjih.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 7:54 pm
Napisal/-a Symon
Čisto siml. Dokler se voda ne ogreje ga ne teraj preko recimo 3500 RPM, če ni ravno nujno (govorim za bencinarja z blokado preko 6500 obratov). Ko se voda ogreje vedi, da olje še nekaj časa rabi da se ogreje. Ampak OK, če ga malo stisneš ne bo kar zaribal ker je to več ali manj narejeno, da laufa.
Ko se bližaš cilju ni kul, da ga na parkingu še nahodiš do blokade. Turbine se vrtijo z 100.000 obrati in več ko so na polnem boostu (poln pritisk). Zdaj si predstavljaj, da avto ugasneš in to neha mazati. Ni slišati dobro a? No zato pa kak km pred ciljem nehaj terati, da se turbina lepo začne ohlajati. Če ga pa že moraš terati pred ciljem (beri: te čakajo kolegi ali pa bejba pa moraš narediti vtis

) pa ga pusti laufati kako minuto na mestu.
Tako okvirno nekako sem jaz delal s svojo turbino.

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 8:05 pm
Napisal/-a Blinder
kaj imajo vaše turbine vztrajnik vgrajen da rabijo 15 sekund da se umirijo
pa tudi ko ugasneš in če res prekine dovod olja bi rablo neki cajta da bi zaribalo. Se sprašujem kako pa vi prižigate avto s turbino, saj ko je ugasnjen turbina je suha, nima olja, kaj vi z ročno pumpico naoljite turbino preden obrnete ključ?
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 8:13 pm
Napisal/-a vepar
ni fora v tem da se turbina ustavi.
če konkretno tiščiš avto zna turbina zlo lepo žaret, in ko tako vgasneš se olje ki ostane v njej sežge.nastane garež ki lahko tudi zapaca pretok olja.. zato je dobro malo umirit in ohladit vseskup preden ugasneš avto.
mal drugačen primer... orenk se šponaš v fitnesu- se takoj samo uležeš in miruješ ali se ohladiš počasi ter raztegneš?
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 8:35 pm
Napisal/-a Blinder
vepar je napisal/-a:ni fora v tem da se turbina ustavi.
če konkretno tiščiš avto zna turbina zlo lepo žaret, in ko tako vgasneš se olje ki ostane v njej sežge.nastane garež ki lahko tudi zapaca pretok olja.. zato je dobro malo umirit in ohladit vseskup preden ugasneš avto.
mal drugačen primer... orenk se šponaš v fitnesu- se takoj samo uležeš in miruješ ali se ohladiš počasi ter raztegneš?
Pa ima turbina dovolj velik pretok olja, da jo uspe hladit?
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 9:05 pm
Napisal/-a svetilnik
lizard je napisal/-a:No očitno je jasno da uporabnik svetilnik ni ravno vešč delovanja turbo motorjev oz. turbine, zato pa je piosal neumnosti o obratih turbine

. Ampak upam, da sem mu na lep način razložil kako in kaj.
Ne, nisem mislil o obratih turbine, ampak motornih obratih. Slabo napisano.

Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 9:08 pm
Napisal/-a simply
Ima, seveda, je prirejena za takšno delovanje
Eden ki je imel težave pri tem je bil 335i - takoj ob splovitvi motorja.
Re: Uporaba turbine
Objavljeno: Po nov 01, 2010 9:12 pm
Napisal/-a svetilnik
Sploh pa nisem vprašanje zastavil zaradi tega podmazovanja, predno avto ugasnemo, ampak zato, ker sem med forumaši zasledil, da so večkrat napisali, da je avtomobil s turbino potrebno znati vozit... to mi ni bilo jasno, kakšno znanje neki?