Stran 1 od 2
pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 6:27 pm
Napisal/-a domen_
Takole je napisal nek uporabnik v neki drugi temi (upam, da mi ne bo zameril, če citiram), glede vožnje na šiht v nek malo bolj oddaljen kraj:
Najboljša rešitev je, najem/nakup stanovanja v kraju službe. Razlogi: tri ure na dan na cesti, stroški so veliko večji od same porabe (gume, servisi, hitro dotrajanje podvozja), uničevanje zdravja zaradi stresa in vdihavanja strupov...
Kaj menite, kakšne so vaše izkušnje s pogostimi dolgimi vožnjami? Se splača vozit na delo v kraj oddaljen 100km, tudi če bolj ali manj po avtocesti? Kaj vse trpi in kaj odtehta?
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 6:38 pm
Napisal/-a moj-avto
Določenim direktorjem in delavcem na položajih dobro plačajo potne stroške, tako, da je še večji biznis uporabljate ceste in lasten avto, kot živeti v bližini službe in ostati brez potnih stroškov. Poznam kar nekaj oseb, ki dnevno prevozijo za službo več kot 100km v eno smer. Avti naviti s kilometri, na nekaj let menjani. Očitno se jim izplača.
To je tudi en način kako vleči denar iz podjetji.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 6:44 pm
Napisal/-a need 4 speed
Jah vprašanje..če računaš dobljene potne stroške in bencin/nafto si s skoraj vsakim avtom v plusu.Problem nastane k je treba na par let avto menjat zaradi veliko prevoženih km, velikokrat maš servis (tudi 2-3 redne servise na leto), obraba gum, vsak dan 2-3ure na cesti, če ti avto crkne je problem na šiht pridet...
Pomojem je odvisno kje živiš, če si npr. v Lj. je ponavadi nesmiselno se vozit kam drugam.Problem pa je če si v kakšnih rovtah, kjer pa se je skor nuja mal dalj vozit, če hočeš mal boljšo plačo (še celo v SŠ se je treba ponekod kr daleč vozit)...
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 6:50 pm
Napisal/-a moj-avto
Obraba avtomobila je predvsem odvisna od načina vožnje, torej samega voznika, kvaliteta cest kot takih, vrste cest in zastojev, ter zamaškov na cesti.
Na avtocesti z vožnjo pod normalnimi pogoji je obraba avtomobila najmanjša.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 7:00 pm
Napisal/-a need 4 speed
Res je ja, ampak tudi če ful paziš na avto bo treba obnovit komplet podvozje ipd. (tja do 200-250 tisoč zihtr), kar nebi blo treba če bi mel avto manj km..
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 7:10 pm
Napisal/-a moj-avto
need 4 speed je napisal/-a:Res je ja, ampak tudi če ful paziš na avto bo treba obnovit komplet podvozje ipd. (tja do 200-250 tisoč zihtr), kar nebi blo treba če bi mel avto manj km..
Ja, avto se zagotovo obrabi z kilometri, vendar pa z dolgimi turami se materjal počasneje obrabi kot z kratkimi in pri isti kilometrini je avto, ki je dosegel prevožene km z dolgimi vožnjami manj znucan in strošen.
Te fore, ko se nekdo zaradi službe vozi daleč, namesto da bi tam najel stanovenje in na lastne stroške plačeval najemnino in ostale stroške se zagotovo izplača. Če ne se nebi ni nihče šel takih voženj.
Pri ljudeh na položajih z dobrimi plačami, dodatki in potnimi stroški mu tisti Audi ali kar koli drugega katerega zaradi službe zvozi na cesti mu ni v neko izgubo.
Tisti, ki uporabljajo avte za dolge poti v službo z potnimi stroški in dodatki že pokrijejo leasing, gorivo in servise in vse ostalo da se jim za gotovo izplača. Če govorimo o ljudeh na dobrih položajih v službah.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 9:38 pm
Napisal/-a tristan01
Evo ti bom dal odgovor iz lastnih izkušenj. Pred par leti sem živel v CE, delal pa v Trzinu (LJ). Ko se enkrat navadiš postane tako življenje rutina. Kilometri res letijo. Največji problem pa je čas ki ga prebiješ za volanom. Razdalje do 100km na eno stran so še dokaj normalne. Konec koncev je to slaba ura vožnje po AC. Toliko rabiš skozi LJ v prometni konici. V tem pogledu nisi kaj dosti na slabšem kot če bi se z javnim prevozom vozil na delo v bližnjo tovarno. Če je zato plača boljša kot v lokalni tovarni - go for it.
Druga zgodba je ko se ti kilometri drastično povečajo. Pred dvema letoma sem dobil službo v KP (živel pa še vedno v CE). Edini pravi razlog za sprejem te službe je bil izziv ki ga je nudila. Kakšnih 7 mesecev sem se zato vsak dan vozil tej relaciji, med drugim preživel tudi turistično sezono na tej poti. V takih primerih denar/plača ne igra glavne vloge. Služba zahteva celo osebo, običajno več kot 8ur ki so zapisane v pogodbi. K temu dodaj še 3 ali 4 ure za volanom. Potem veš da si v službi 13 ali 14 ur na dan. Koliko ti ob tem ostane zasebnega življenja verjetno ni potrebno posebej razlagati.
Največji minus take službe pa se skriva v tempu ki ga živiš. Vsako jutro ura ali dve vožnje na delovno mesto. Po tem ko imaš za sabo že kar precej kilometrov padeš še v prometno konico in zastoje. Stres za dobro jutro. Nato delo v službi, ki je v večini primerov precej stresno. Po vsem tem pa še s polno glavo za volan in uro ali dve vožnje do doma. To vse je seveda v idealnih razmerah. Kadar sneži, dežuje, se zgodi prometna nesreča, je turistična sezona na višku se pot samo še podaljša....
Ta pritisk povprečna oseba zdrži nekaj mesecev, potem pa se začnejo pojavljati napake in preutrujenost, pri marsikomu pa tudi občutek ustesnjenosti. Najbolj nevaren je povratek iz službe konec vikenda. Za sabo imaš težek teden, morda tudi dva, glavo polno misli o delu in manjka ti spanca, saj spiš v povprečju dobrih 6 ur na noč - skratka popoln recept da zaspiš za volanom. Pa tudi če se ti to ne zgodi počasi zapadeš v rutino ko se tvoje življenje vrti le okrog vožnje in službe ter spanja. Slej kot prej te to začne omejevati do te mere da se čutiš ujetega v službi...
Kaj tako življenje pomeni za družino ali celo otroke si ne znam niti predstavljati (sam je nimam). Vsekakor pa se lahko kaj kmalu zgodi da se odtujiš od bližnjih...
Skratka tako delo je primerno le za zelo močne osebe, ki znajo jasno zastaviti cilje in jih tudi največje ovire ne ustavijo. Pogosto pa je največja žrtev take kariere zasebno življenje in predvsem družina.
Kar se tiče finančnega vložka v lastno vozilo. Skozi potne stroške in stroške prevoza na delo zadevo sicer pokriješ, če se malce znajdeš celo nekaj malega ostane. Vendar le pri ljudeh ki so zelo dosledni in znajo finance na dolgi račun pravilno razporediti. Pri večini se zgodi vse prej kot to. Pri taki poti v službo se mesečno hitro nabere za 250 ali celo več EUR potnih stroškov. Velika večina tega denarja ne nameni nakupu novega vozila in servisiranju ampak potroši za sprotne stroške - lagodnejše življenje. Čez leto ali dve, morda tri ko je vozilo potrebno zamenjave, pa se zgodi da ni denarja za zamenjavo.
Lp Tristan01
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 9:54 pm
Napisal/-a Patrik_A3
če imaš družino in si oddaljen le recimo 100 km boš vsekakor raje šel domov, kot da si cel teden odsoten.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 10:35 pm
Napisal/-a Hren
Vsakodnevne relacijske vožnje 100 km + vsakega človeka izčrpajo. Na začetku se to pri nekaterih morda niti ne pozna, vendar se z meseci (leti) še kako poznajo na človeku. Na cesti ni popravnih izpitov. Na cesti mora vsak trenutek biti prisotna 100 % zbranost (pa čeprav vemo, da pri marsikomu ni). Le en trenutek je lahko usoden. Ravno iz tega razloga imam sam službo v svojem kraju bivanja - in verjemite mi, da mi to zelo ugaja. Vsakodnevne vožnje do največ 40-50 km so še znosne, kaj več se pa na daljše časovno obdobje na obnese.
Vedeti morate, da ima dan zgolj 24 ur. In od tega si osem ur prisoten v službi, če prištejemo še prevoz 100 km si takoj na enajstih urah, osem ur spiš in koliko ti ostane? Točno pet ur - kar pa je, roko na srce, ob tem, da se človek mora tudi prehranjevati, hoditi po opravkih, vzdrževati družino in otroke ter vse ostalo, mnogo premalo.
Zato, če je le možno, imejte službe čimbližje domu.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Ne nov 21, 2010 10:56 pm
Napisal/-a damek1a
Ne splača se nikakor. Pa ne zaradi potnih stroškov, pač pa zaradi neumno izgubljenega časa. Razen če dobiš plačane ure, ki jih porabiš za vožnjo ali pridobiš 1/3 plače (osnove) za primerljivo delo na račun službe v oddaljenem kraju. To pa je v izjemno redkih primerih. Potni stroški so itak zgolj za servise in izgubo vrednosti vozila. Nekdo, ki zaradi poti na službo in domov preživi 3h na dan v avtu... to je ja 60 dodatnih ur mesečno, ki jih je opravil brezplačno. Kot da bi delal vsak dan 11h za plačanih 8. Pa 4x večja verjetnost nesreče je, če nekdo naredi 60.000km namesto povprečnih 15.000km letno. Da o izgubljenih živcih v prometnih konicah niti ne govorim. Skratka, če je res nek hud posel in velik denar, potem se splača premisliti, sicer pa poiščeš šiht čim bližje domu ali pa se seliš v drug kraj.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 10:32 am
Napisal/-a lenivec
jaz pa tak pravim. če delaš takšno relacijsko vožnjo v avtu ni problemov. ker pa večina folka dela to v raznih mestnih jajcih je pa drugoa zgodba
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 12:00 pm
Napisal/-a C4V4L13R
Dandanes že tako moraš kaj zgodaj od doma. že ko začneš študirat se začne pot v univerzitetna mesta, tako da počasi bomo ratal ko amerikanci. Pač se ne moreš več posebno navezat na svoj dom, ker marsikdo in marsikje nima možnosti pametne zaposlitve, dobrega zaslužka in s tem poseldično - boljšega življenja.
Hočem povedat, da danes torej selitev marsikomu več ne predstavlja takega (čustvenega) napora in je tudi v velikih primerih najbolj racionalna odločitev. Sam se vozim na študij iz Novega mesta v Portorož, to je cca 185 kilometrov v eno smer. Resda v nedeljo dol, v petek domov, kar je samo 2x na teden v eno smer pa se te rutine kaj kmalu naveličaš, sploh ker od tistega dneva, ko se voziš nimaš praktično nič, če ga hočeš kaj izkoristit, kreneš zvečer, potovanje po temi pa po možnosti še dež in megla (kot včeraj) in prištejemo še vse talente in kamikaze na cesti, utujenost nasploh, pa smo tam. Kot ste omenili še možnost nesreč in počasi se niti ne vračaš več domov vsak teden, ampak samo še na 14 dni...nekateri celo po cel mesec ne vidijo doma. Zaposlitev se najde v kraju študija in tudi ko se študij zaključi, marsikdo to zaposlitev podaljša, najde se stanovanje in seveda tako ostane pol dneva za vse ostale opravke in prosti čas.
Vožnja je najslabše izkoriščen čas dneva. pravzaprav stran vržen, če tako pogledamo.
Pri nas se jih sicer ogromno vozi na delo v Ljubljano (cca 70 kilometrov), pa je recimo relativno razvito mesto, kaj šele ljudje, ki živijo v bolj odročnih krajih, vaseh, kjer sploh nimajo možnosti zaposlitve. Mislim, da je veliko bolj enostavno, če se preseliš. Sploh če živiš v stanovanju (podnajemniškem). Mogoče je res težje, če pustiš za sabo dom, ampak žal je treba danes čustva v veliko primerih izključiti.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 12:03 pm
Napisal/-a chan
Smiselnost vsakodnevne več deset kilometrske migracije se mora kazati v zares boljših delovnih pogojih ali v iskanju novih izzivov. Načeloma pa je potrebno vzeti v zakup manjko kvalitete skupnega vsakodnevnega družinskega življenja, katerega potem želijo takisti "migranti" izkoristiti do potankosti v času vikenda in dopustov. Načeloma opažam, da imajo ravno migranti z daljšimi vsakodnevnimi potmi bistveno bolj organiziran urnik, dobro se zavedajoč, da izkoristijo vsako minuto z družino, prosti čas, ipd...
Načeloma so podobne migracije nekaj povsem vsakdanjega v tujini, s tem, da se velika večina poslužuje pač alternativnih sredstev prevoza v obliki javnih prevoznih sredstev...ki pa so po kvaliteti, roko na srce, svetlobna leta pred nami. Če bi bil sam "primoran" v vsakodnevno popotovanje do delovnega mesta, bi PRVENSTVENO iskal najugodnejšo povezavo z železnico - osebni prevoz pa koristil do najbližje železniške postaje! Na vlaku se lahko na zelo dober način ali na nestresen način pripraviš na vsakodnevne delovne naloge ali nadaljuješ z delom za računalnikom ali po službi preprosto spočiješ in zaspiš - velik delež delovnega ljudstva si po končanem delovnem dnevu v domačem kavču privošči "krepčilni" spanec, ignorirajoč svojo družino...
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 12:09 pm
Napisal/-a C4V4L13R
@CHAN:
javni prevoz v Sloveniji? Lepo te prosim, saj to je smešno. Očitno še nisi potoval kam dlje. Vožnja od Portoroža do Novega mesta traja cca 5 ur, s tem, da vmes prestopaš, presedaš in še čakaš. V eno smer pa stane cca 20 EUR. In še vedno rabiš prevoz do postaje.
Če se 2 peljeta z diezlskim avtom, imata za 40 EUR nafte za v obe smeri, poleg tega prideta v cca 1,5 ure...
Stroškovno gledano, je najboljše, če imaš v avtu s sabo še 2 ali 3 somišljenike. Če ti vsak da v eno smer 10 EUR, bo plačal enkrat manj, kot javni prevoz, za kar bo zelo vesel, saj ne samo da plača manj, pride 3x hitreje, tebi ostane 30 EUR, za 30 EUR pa niti moj 18 let star BMW s 6-cilindrskim motorjem ne pokuri bencina v eno smer...
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 12:11 pm
Napisal/-a BBoss
Jaz sem se 6 let vozil 65km v eno smer, kar mi je v najboljšem primeru vzelo 50 minut raje pa še 10-20minut več v eno smer. Se pravi dnevno je bilo torej dve uri avtomobila.
Nekako je šlo ampak ti počasi dopizdi. Če je to kratkotrajna zadeva za nekaj let gre vse ostalo pa je treba oreng premislit. Nekaj je treba vedeti tudi, če imaš družino in vseeno želiš obdržati službo je morebiti bolje, da čez teden vseeno preživiš v nekem najemu. Tudi otroci in partnerka od izčrpanega očeta/moža nimajo med tednom nič, da ne rečem, da med vikendom tudi slučajno nimaš nobene želje družino kamorkoli peljat na izlet, ker se ti avto že rahlo gabi in večino časa porabiš za svojo regeneracijo.
Iz lastnih izkušenj bi predlagal to, da če ti delodajalec plačuje potne stroške, da jih porabiš za najem kake male garsonjerce v bližini (seveda tega ne razlagi delodajalcu niti sodelavcem

) kajti prihranil si boš veliko: zdravje, nevarnosti na cesti, stres, utrujenost, stroški avtomobila in potrošnega materjala zanj.
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 12:38 pm
Napisal/-a chan
C4V4L13R je napisal/-a:@CHAN:
javni prevoz v Sloveniji? Lepo te prosim, saj to je smešno. Očitno še nisi potoval kam dlje. Vožnja od Portoroža do Novega mesta traja cca 5 ur, s tem, da vmes prestopaš, presedaš in še čakaš. V eno smer pa stane cca 20 EUR. In še vedno rabiš prevoz do postaje...
Hja, svoj čas sem ogromno prepotoval ravno z uporabo javnega prevoza (sicer večinoma z avtobusom)...če grem še dlje v preteklost v čas svojega srednješolskega življenja z natančno 40 kilometrsko oddaljenjostjo do šole. Potovanje se je vsakodnevno pričelo ob 5:45 ter zaradi popoldanskih aktivnosti končalo redkokdaj pred 18:00 uro. Če primerjam uporabo javnega prevoza s kasnejšo cca 3x tedensko pot z avtomobilom v eno smer 90 km (ostale dneve pa cca 50 km v eno smer), je bila ravno slednja pač bistveno bolj stresna in naporna.
Sam sem že omenil "manjvrednost" slovenskega javnega prevoza primerjalno s tujino, vendar je moč določene trase bistveno manj stresno premagati npr. z vlakom (npr: Celje - Lj ali Mb - Lj, ipd...). Velik delež (tudi poslovnežev) se tudi v Sloveniji poslužuje omenjenih železniških povezav, ogromno dela pa opravijo na vlaku - brez jutranjega stresa na cesti mimo npr. Domžal (med drugim je takšen način prakticiral tudi moj bivši direktor!).
Svoj čas študijskega življenja smo skorajda brez izjeme
vsi uporabljali
javni prevoz - redke izjeme so uporabljale lastni prevoz (pa še to je šlo za kakšne odslužene jugote, ipd). Danes gledam, da si že na fakulteti ČUDAK, če nimaš lastnega avtomobila!!! Doma smo POSTALI hudičevo razvajeni na udobnost lastnega konjička, začuda pa smo v tujini največji pragmatiki že ob tedenskem ali 14-dnevnem postanku v kakšnem velemestu, ko drvimo takoj v nakup tedenskih kart javnega prevoza (podzemna, avtobus,...), puščajoč svoje vozilo pred hotelom!
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 1:08 pm
Napisal/-a Energetik81
CHAN, imaš prav, vlak za moje pojme izredno dobra rešitev za vsakodnevne migracije s stališča utrujenosti. Seveda, če odšteješ daljši čas potovanja. Je pa bolj udoben od busa, lahko imaš mizico, kamor postaviš laptop, lahko pa preprosto prespiš.
Problem je samo v naši infrastrukturi, če bi imeli železniški križ (KP-MB in Jesenice-Brežice), kjer bi vozil TGV ali kaj podobnega, pa bi bila to ultimativna rešitev, ki bi rešila veliko stvari. Si predstavljate pot recimo iz MB v KP pri 300-400km/h?

Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 1:20 pm
Napisal/-a chan
Energetik81 je napisal/-a: Problem je samo v naši infrastrukturi, če bi imeli železniški križ (KP-MB in Jesenice-Brežice), kjer bi vozil TGV ali kaj podobnega, pa bi bila to ultimativna rešitev, ki bi rešila veliko stvari. Si predstavljate pot recimo iz MB v KP pri 300-400km/h?

Pred več kot 10 leti sem prvič potoval s TGV na relaciji Ženeva - Pariz (ter še naprej v Rennes) in mi je bila pot še bolj udobna kot z letalom! Že tedaj smo "fantazirali", da bo takšen način prevoza pri nas čez kakšnih 10 let...pa smo žal še vedno na istem ali celo na slabšem!!! Da ne govorim o kakšni podmorski železniški povezavi na Danskem z izjemno komoditeto potovanja...zatorej ne čudi bistveno višji delež potnikov z železnico na zahodu Evrope!
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 1:21 pm
Napisal/-a GoGo
C4V4L13R je napisal/-a: Mogoče je res težje, če pustiš za sabo dom, ampak žal je treba danes čustva v veliko primerih izključiti.
Velikokrat to ni vezano samo na čustva. Ko imaš enkrat družino (predvsem tu mislim na otroke), se boš precej težje selil za službo.
Oba z ženo se voziva. Žena 20km v eno smer, jaz skoraj 80. Ja, res je, včasih ti dopizdi, vendar ta vožnja vseeno odtehta zaradi naslednjih dejstev.
-Otroci so vpeti v okolje (vrtec, šola, aktivnosti, prijatelji)
-Imamo svojo (polovico hiše) na obrobju mesta (odlični življenski pogoji)...
-Tu je večina prijateljev, družbe.
Verjemi, da če ne bi bilo toliko stvari, ki nas vežejo na dom, bi se takoj preselili v kraj moje službe. Vendar je dejstvo, da bi težko (za enake stroške) uredili
kvalitetno življenje drugje...
Re: pogoste relacijske vožnje
Objavljeno: Po nov 22, 2010 2:36 pm
Napisal/-a moj-avto
tristan01:
@
Lepo si opisal. Dejansko tako je.
Občudujem te ko to zmorejo.
Zamišljam si, da bi jaz moral sedeti v avtu koncentriran 2 uri do službe, nato pa bi me v službi čakale vse obveze in dolžnosti, stresi ter hitrosti. Na koncu vsega pa še dolga pod domov. Saj to ni lahko!