Stran 1 od 2

Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 2:55 pm
Napisal/-a boss-tech
Zanima me kdaj so bile uvedene te parne in neparne tablice? Naj bi bilo enkrat po Titotu in pred osamosvojitvijo... kje si lahko kaj več o tem preberem?

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 3:11 pm
Napisal/-a cat

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 3:16 pm
Napisal/-a ma_hi
Če se prav spomnem je to bilo nekje med leti 1977 - 1980

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 5:18 pm
Napisal/-a dejanz75
Uvedli so jih okoli '82 (famozna stabilizacijska politka Milke Planinc zaradi katere so v Sloveniji itak vsi imeli po dva avta pa veselo švercal kofe in banane iz Trsta). Do ukinitve je pa prišlo zaradi sodbe ustavnega sodišča SFRJ, ki je ugotovilo da je bilo vse skupaj nezakonito. Očitno je v starei jugi vsaj ena zadeva špilala...

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 5:43 pm
Napisal/-a Pero
Par nepar so imeli v nekaterih državah ZDA že leta 73 ob prvi naftni krizi (kdo je lahko ob katerem dnevu tankal). Tedaj se je lahko v Jugoslaviji normalno tankalo :!:

Torej Jugoslavija ni odkrivala tople vode.

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 5:52 pm
Napisal/-a dejanz75
Sori, je bila pa med ameriškim in jugo ukrepom ogromna razlika: pri amerih je par-nepar sistem veljal samo na bencinskih črpalkah (se pravi si lahko točil samo vsak drug dan), medtem ko so pri nas enostavno prepovedali vožnjo vozil, ki so na tisti dan pač imele "napačne" tablice.

Upam da vidiš razliko če ti npr. vlada dovoli hodit v štacunu samo vsak drugi dan ali pa da ti prepove da vsak drugi dan sploh ješ...

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 6:12 pm
Napisal/-a Pero
Meni ni treba govorit kako je bilo, jaz sem takrat že živel ( z registriranim vozilom) =P

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 8:15 pm
Napisal/-a sašo5
Pero je napisal/-a:Meni ni treba govorit kako je bilo, jaz sem takrat že živel ( z registriranim vozilom) =P

x2

PS. naslednja "cvetka" so bili boni......(40 lit. za avto, 5 za moped, 5 za kosilnico, 30 za traktor......) in tudi to smo preživeli.....

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 9:14 pm
Napisal/-a ales66
Maja 1980 je veljal par ne par. Takrat mi je umrl stari oče in smo dobili potrdilo, da se lahko tisti četrtek vozimo.

Ob torkih se niso smeli voziti tisti s parnimi številkami, v četrtek pa tisti z neparnimi. Pa en vikend v mesecu se nisi smel vozit. Niso pa kar vsi imeli dveh avtov. O dveh sošolcev starši so bili obrtniki in so imeli eni bolho (fiat 126P), drugi pa katrco kot drugi avto. Ne spomnim pa se od kdaj do kdaj je to veljalo.

Drugače se je pa po Titu začelo obdobje pomanjkanja bencina, kave pralnega praška... Imeli smo tudi obdobje depozitov, če si hotel v tujino si moral za nekaj mesecev deponirat določeno vsoto denarja. Seveda so bile tudi izjeme tako, da ni bil tak problem ven priti. To je bilo tam nekje 1983, 1984. Takrat in dolga leta prej, si lahko uvožene avtomobile kupoval samo z devizami (marke, fr franki, dolarji,...) na devizno ceno pa so bile dinarske dajatve (prometni davek, carina) tudi 100%. Na avtomobile se je čakalo tudi po nekaj mesecev, v nekaterih primerih si lahko novega prodal za 10% dražje, tudi Zastavo 101. Ljudje so se se sredi noči postavili v vrsto, da so se naslednji dan lahko vpisali v čakalno vrsto. Bencin se je podražil tudi za 30% na enkrat. Pred podražitvijo so bile dolge kolone pred črpalkami. V času hiperinflacije, tam nekje 1988-89, se je vse prihodke takoj pretopilo v devize, na črno seveda, s ca 10 % provizijo, kasneje pa tudi več. Potem smo dobili konvertibilni dinar, pa duty free trgovine, pa uradne menjalnice. To so bili časi...

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 9:15 pm
Napisal/-a lancia hf
Kaj ni bilo uvedeno tudi trobenje okoli nepreglednih ovinkou. :?:

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 10:49 pm
Napisal/-a cruiser1
dejanz75 je napisal/-a:
Upam da vidiš razliko če ti npr. vlada dovoli hodit v štacunu samo vsak drugi dan ali pa da ti prepove da vsak drugi dan sploh ješ...


Ha, ha! Tole bi pa danes nekateri res težko preživeli! Dva dni brez štacune-katastrofa! :lol: Takrat pa so bile štacune itak napol prazne in ni bilo potrebe hodit v njih več, kot enkrat na teden pa še takrat si bolj malo domov odnesel. :D

EDIT: pa takrat so redki hodili z avtom v trgovino! Velecentrov ni bilo, po fasngo si šel peš v bližnjo malo trgovino za vogalom. Imeli so itak vse kar se je na YU trgu dobilo!

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Pe dec 03, 2010 10:53 pm
Napisal/-a Kalos
Vem samo da so nekateri števila 3 spreminjali v 8 in spet obratno :lol:

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: So dec 04, 2010 9:34 am
Napisal/-a Pero
ales66 je napisal/-a:Maja 1980 je veljal par ne par. Takrat mi je umrl stari oče in smo dobili potrdilo, da se lahko tisti četrtek vozimo.

Ob torkih se niso smeli voziti tisti s parnimi številkami, v četrtek pa tisti z neparnimi. Pa en vikend v mesecu se nisi smel vozit. Niso pa kar vsi imeli dveh avtov. O dveh sošolcev starši so bili obrtniki in so imeli eni bolho (fiat 126P), drugi pa katrco kot drugi avto. Ne spomnim pa se od kdaj do kdaj je to veljalo.

Drugače se je pa po Titu začelo obdobje pomanjkanja bencina, kave pralnega praška... Imeli smo tudi obdobje depozitov, če si hotel v tujino si moral za nekaj mesecev deponirat določeno vsoto denarja. Seveda so bile tudi izjeme tako, da ni bil tak problem ven priti. To je bilo tam nekje 1983, 1984. Takrat in dolga leta prej, si lahko uvožene avtomobile kupoval samo z devizami (marke, fr franki, dolarji,...) na devizno ceno pa so bile dinarske dajatve (prometni davek, carina) tudi 100%. Na avtomobile se je čakalo tudi po nekaj mesecev, v nekaterih primerih si lahko novega prodal za 10% dražje, tudi Zastavo 101. Ljudje so se se sredi noči postavili v vrsto, da so se naslednji dan lahko vpisali v čakalno vrsto. Bencin se je podražil tudi za 30% na enkrat. Pred podražitvijo so bile dolge kolone pred črpalkami. V času hiperinflacije, tam nekje 1988-89, se je vse prihodke takoj pretopilo v devize, na črno seveda, s ca 10 % provizijo, kasneje pa tudi več. Potem smo dobili konvertibilni dinar, pa duty free trgovine, pa uradne menjalnice. To so bili časi...


maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.

Pravilno si napisal da je bila omejitev samo en dan v tednu, + še en vikend na mesec.

Rabljen avto je bilo isto tako kupiti kot sedaj (glede na plačo), samo da so bile registracije glede na plačo manjše. Kdor ga ni kupil, je pač mislil da ga ne rabi.

Depozit je bil tudi samo par let. Približno tako kot bi plačal 20-30€ sedaj, pa ti vrnejo čez eno leto (-devalvacija), sicer pa če nimaš 20€ kaj sploh rineš v tujino? Ni veljal za vse, tisti z maloobmejnim statusom so lahko odšli brez = velik del slovenije!

Nekateri avti so bili res za devize, ampak v sedemdesetih so bile manjše dajatve, za dinarje si pa lahko kupil citroene, renoje, VW, Ople, Fiate. A niso to zahodni avti?

Za bencin so res včasih stali pred podražitvami, pa je bil vedno cenejši kot v tujini. Osebno mi je bilo škoda časa da si prislužim par litrov, pa da za to stojim par ur. Nikoli nisem čakal v vrsti, bolj škrti so stali.

Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''

Pa dajmo politiko raje na privatno

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: So dec 04, 2010 10:04 am
Napisal/-a Pero
Leto 73 v ZDA - slike povejo več kot 1000 besed!

Slika
Slika
Slika
Slika

Povzeto iz: Google če odtipkate oil crisis 73 (slike)

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: So dec 04, 2010 11:06 pm
Napisal/-a cruiser1
Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''



Jaz se spominjam zelo slabo založenih trgovin. Spomnim se obdobja, ko se ni dalo dobiti mesa naprimer. Problem je bil tudi pralni prašek, se spominjam oromno vrsto pred malim mercatorjem, ko so dobili prašek. Vsak je lahko kupil samo 1kg!!Dobro se spomnim, da so pred trgovino celo stepli za kurčevo kilo praška! Nekaj časa tudi čokolade ni bilo! Bilo so neki čudni nadomestki, "sladkorne tablice", ki so zgledale, kot čokolada vendar s čudnim okusom. Če se je pa že kaj dobilo so bile pa res nenormalne cene glede na plačo, za katero je bilo itak bolje, da si jo takoj zapravil, ker čez teden dni je bil denar že 30% manj vreden. V glavnem 80'seta v jugi so bila precej kurčeva!

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: So dec 04, 2010 11:59 pm
Napisal/-a joztom
Saj zdaj so spet tardeči gor, ne boste dolgo čakali rezultatov.

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Ne dec 05, 2010 12:00 am
Napisal/-a ales66
Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.


Zagotovo je sistem par-nepar veljal že pred Milko Planinc, torej maja 1980. Kot sem že omenil, smo mi takrat 15. maja (sem preveril je bil četrtek) potrebovali potrdilo, da se lahko vozimo zaradi smrti v družini. Sem pobrskal po googlu in našel tale podatek, ki temu potrjuje:

http://www.ozs.si/obrtnik/prispevek.asp?IDpm=4166

Prišlo je leto 1979, ki je prineslo že tedaj nerazumne omejitve - uveden je bil sistem »par - nepar«. Kdor je hotel voziti vse dni v tednu, je moral imeti dva avta - enega z zadnjo parno (za njih je prepoved veljala ob četrtkih) in drugega z neparno številko, ki so bili prisiljeni počivati ob torkih.

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Ne dec 05, 2010 12:08 am
Napisal/-a Chris27
cruiser1 je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''



Jaz se spominjam zelo slabo založenih trgovin. Spomnim se obdobja, ko se ni dalo dobiti mesa naprimer. Problem je bil tudi pralni prašek, se spominjam oromno vrsto pred malim mercatorjem, ko so dobili prašek. Vsak je lahko kupil samo 1kg!!Dobro se spomnim, da so pred trgovino celo stepli za kurčevo kilo praška! Nekaj časa tudi čokolade ni bilo! Bilo so neki čudni nadomestki, "sladkorne tablice", ki so zgledale, kot čokolada vendar s čudnim okusom. Če se je pa že kaj dobilo so bile pa res nenormalne cene glede na plačo, za katero je bilo itak bolje, da si jo takoj zapravil, ker čez teden dni je bil denar že 30% manj vreden. V glavnem 80'seta v jugi so bila precej kurčeva!


Tistih šečernih tablic jaz videt nisem mogel ... :lol: SVsakič, ko je bila plača, smo šli čez mejo pa so tudi meni kupli enih par milk, da sn bil zadovoljen naslednji mesec ...
Ni bilo kafeja, ni lo banan, ni bilo pralnega praha, riža ...

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Ne dec 05, 2010 8:44 am
Napisal/-a Pero
ales66 je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.


Zagotovo je sistem par-nepar veljal že pred Milko Planinc, torej maja 1980. Kot sem že omenil, smo mi takrat 15. maja (sem preveril je bil četrtek) potrebovali potrdilo, da se lahko vozimo zaradi smrti v družini. Sem pobrskal po googlu in našel tale podatek, ki temu potrjuje:

http://www.ozs.si/obrtnik/prispevek.asp?IDpm=4166

Prišlo je leto 1979, ki je prineslo že tedaj nerazumne omejitve - uveden je bil sistem »par - nepar«. Kdor je hotel voziti vse dni v tednu, je moral imeti dva avta - enega z zadnjo parno (za njih je prepoved veljala ob četrtkih) in drugega z neparno številko, ki so bili prisiljeni počivati ob torkih.


Sem še malo pobrskal, (očitno sem že star in sklerozen) in verjetnjo imaš ti prav. Sorry.

Re: Parne in neparne tablice

Objavljeno: Ne dec 05, 2010 6:26 pm
Napisal/-a ales66
Pero, je že v redu. V bistvu je mene zaskrbelo glede spomina.
No saj za bone se pa nisem spomnil, a so bili pred par-nepar, ali potem. No po informacijah z googla in slikah z bolhe, so bili tam okoli 1984. Sem pa presenečen, da je o sistemu par-nepar tako malo informacij na googlu.