Parne in neparne tablice
Objavljeno: Pe dec 03, 2010 2:55 pm
Zanima me kdaj so bile uvedene te parne in neparne tablice? Naj bi bilo enkrat po Titotu in pred osamosvojitvijo... kje si lahko kaj več o tem preberem?
Najhitrejša spletna stran
https://www.avtomobilizem.com/forum/
https://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=81361
Pero je napisal/-a:Meni ni treba govorit kako je bilo, jaz sem takrat že živel ( z registriranim vozilom)
dejanz75 je napisal/-a:
Upam da vidiš razliko če ti npr. vlada dovoli hodit v štacunu samo vsak drugi dan ali pa da ti prepove da vsak drugi dan sploh ješ...
ales66 je napisal/-a:Maja 1980 je veljal par ne par. Takrat mi je umrl stari oče in smo dobili potrdilo, da se lahko tisti četrtek vozimo.
Ob torkih se niso smeli voziti tisti s parnimi številkami, v četrtek pa tisti z neparnimi. Pa en vikend v mesecu se nisi smel vozit. Niso pa kar vsi imeli dveh avtov. O dveh sošolcev starši so bili obrtniki in so imeli eni bolho (fiat 126P), drugi pa katrco kot drugi avto. Ne spomnim pa se od kdaj do kdaj je to veljalo.
Drugače se je pa po Titu začelo obdobje pomanjkanja bencina, kave pralnega praška... Imeli smo tudi obdobje depozitov, če si hotel v tujino si moral za nekaj mesecev deponirat določeno vsoto denarja. Seveda so bile tudi izjeme tako, da ni bil tak problem ven priti. To je bilo tam nekje 1983, 1984. Takrat in dolga leta prej, si lahko uvožene avtomobile kupoval samo z devizami (marke, fr franki, dolarji,...) na devizno ceno pa so bile dinarske dajatve (prometni davek, carina) tudi 100%. Na avtomobile se je čakalo tudi po nekaj mesecev, v nekaterih primerih si lahko novega prodal za 10% dražje, tudi Zastavo 101. Ljudje so se se sredi noči postavili v vrsto, da so se naslednji dan lahko vpisali v čakalno vrsto. Bencin se je podražil tudi za 30% na enkrat. Pred podražitvijo so bile dolge kolone pred črpalkami. V času hiperinflacije, tam nekje 1988-89, se je vse prihodke takoj pretopilo v devize, na črno seveda, s ca 10 % provizijo, kasneje pa tudi več. Potem smo dobili konvertibilni dinar, pa duty free trgovine, pa uradne menjalnice. To so bili časi...
Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:
trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''
Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.
cruiser1 je napisal/-a:Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:
trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''
Jaz se spominjam zelo slabo založenih trgovin. Spomnim se obdobja, ko se ni dalo dobiti mesa naprimer. Problem je bil tudi pralni prašek, se spominjam oromno vrsto pred malim mercatorjem, ko so dobili prašek. Vsak je lahko kupil samo 1kg!!Dobro se spomnim, da so pred trgovino celo stepli za kurčevo kilo praška! Nekaj časa tudi čokolade ni bilo! Bilo so neki čudni nadomestki, "sladkorne tablice", ki so zgledale, kot čokolada vendar s čudnim okusom. Če se je pa že kaj dobilo so bile pa res nenormalne cene glede na plačo, za katero je bilo itak bolje, da si jo takoj zapravil, ker čez teden dni je bil denar že 30% manj vreden. V glavnem 80'seta v jugi so bila precej kurčeva!
ales66 je napisal/-a:Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.
Zagotovo je sistem par-nepar veljal že pred Milko Planinc, torej maja 1980. Kot sem že omenil, smo mi takrat 15. maja (sem preveril je bil četrtek) potrebovali potrdilo, da se lahko vozimo zaradi smrti v družini. Sem pobrskal po googlu in našel tale podatek, ki temu potrjuje:
http://www.ozs.si/obrtnik/prispevek.asp?IDpm=4166
Prišlo je leto 1979, ki je prineslo že tedaj nerazumne omejitve - uveden je bil sistem »par - nepar«. Kdor je hotel voziti vse dni v tednu, je moral imeti dva avta - enega z zadnjo parno (za njih je prepoved veljala ob četrtkih) in drugega z neparno številko, ki so bili prisiljeni počivati ob torkih.