Skubic je napisal/-a:Malce prehitro sem zastavil štart pa se časovno ni ujelo :P
Sistemi, ki omogočajo vožnjo brez voznika - odličen predlog, upam da bom našel kaj "pametne" literature, vključim kot nekakšne raziskave za prihodnost;
Komuniciranje med posameznimi vozili je morda že druga (prejšnja) tema, VANET in ad-hoc omrežje, čeprav je neke vrste sistem za pomoč, ni pa neposredno kot sistem v avtomobilu;
Obcestna signalizacija bi znala biti zanimiva, to imam že v planu;
Sistemi z IR kamerami - tega ne poznam, bi tudi veljalo raziskati;
Aktivni tempomat z zaviranjem - v planu;
Sistem za prepoznavanje utrujenosti in psihofizičnega stanja voznika - v planu;
Kaj točno pa si mislil z osebnim javnim prevozom?
Hvala za kar nekaj dobrih predlogov! Trenutno prebiram različne članke (seveda angleške), a se bojim, da ne bom našel dovolj gradiva - stric google nekaj že ve, vendar ne pozna strokovnih člankov. Prav bi mi prišla tudi kakšna knjiga/tuje motorevije na to temo...
No da še malo dopolnim zadeve: vozila ki vozijo brez voznika. Ameriška vojska sponzorira tekmovanje vozil čez puščavo. Več univerz in raznih podjetij se redno udeležuje tekmovanja. Zadeve tečejo odlično in vozila prevozijo nekaj 100km do cilja. Težave se pojavljajo le v naseljih in kjer so pešci. Sistemi se odzivajo prepočasi. Pred kratkim sem nekje zasledil novičko, da naj bi se že vozil po cestah Passat ki ima vgrajeno takšno tehnologijo. Zdi se da je le še vprašanje cene kdaj bodo ti sistemi na voljo v komericialne namene.
Še link do novičke:
http://www.jutarnji.hr/automobil-buducnosti--vozac-za-volanom--no-passat-vozi-sam/894910 . V eni izmed starejših izdaj Življenje in tehnika sem zasledil članek, ki je govoril o tehnologiji namenjeni tovornem prometu. Kamioni se postavijo v linijo in med seboj vzpostavijo komunikacijo. Razdalja med kamioni je takšna da vozijo v zavetrju. Ker se podatki prenašajo preko komunikacijske linije, se celotna kolona odziva kot eden. Vozniki lahko v takšnem konvoju počivajo, razen prvega ki vozi "namesto" vseh. Pozitivnih učinkov je cel kup. Zmanjšana poraba zaradi zavetrja, takšen konvoj zavzame pol manj prostora od klasičnega saj je razdalja med vozili minimalna, zmanjša se verjetnost naleta...
Sistem z IR kamerami je že dobavljiv v nekaterih avtmobilih višjega razreda (za doplačilo seveda) na zaslonu navigacije prikazuje pogled na cesto. Zaznati zna oviro ki je zaradi teme voznik ne opazi ali jo opazi prepozno. V povezavi z aktivnim tempomatom pa bi lahko vozilo znalo samo preprečiti trk ali se mu izogniti.
Osebni javni prevoz pa je relativno nov pojem, ki se zadnja leta pojavlja v urbanistiki in načrtovanju poseljenih območij. Razvil se je kot ena izmed možnih poti razbrmenitve prometa, sočasno pa naj bi potnikom omogočil potovanja primerljiva osebnemu prevozu. Sistemov je več. Nekateri temeljijo na malce drugačni obliki železnice ali tramvaja, kjer so vagoni prirejeni za prevoz 4 - 6 oseb in nimajo stalnega voznega reda in linij, temveč se odzivajo na potrebe posameznika. Obstajajo pa tudi druge zamisli, kjer so uporabljene klasične cestne povezave nadgrajene s sistemom senzorjev, ki vozilom omogočajo potovanje brez voznika. Zadeve so še v fazi razvoja in razen nekaj eksperimentalnih odsekov še ni delujočega primera. Obstaja pa ideja mesta, ki bi ga naj zgradili nekje v arabskih deželah, samo mesto pa bi na račun takega prevoza in nizkoenergetskih stavb bilo samozadostno v pogledu oskrbe z energijo. Več o tem je bilo napisano v seriji člankov v reviji Življenje in tehnika. Članki so izšli v preteklem letu če se dobro spomnim.
K pametnim sistemom dodaj še prepoznavanje obcestne signalizacije in odzivanje nanjo. Precej limuzin višjega razreda in Opel celo v srednjem razredu že nudijo take sisteme. Žal še vedno zelo nezanesljive.
LP Tristan01