Sekcijsko merjenje hitrosti na naših cestah
Objavljeno: Če feb 10, 2011 7:12 pm
9.2.2011 ob 11:05 Iztok Klemenčič
Sekcijsko merjenje hitrosti na naših cestah
V Sloveniji se pripravlja projekt sekcijskega merjenja hitrosti.Gre za sofisticiran sistem,ki tiste,ki vozijo prehitro na določenem odseku,premeri ter jim v trenutku izračuna tudi kazen.Po Evropi naj bi bili takšni sistemi nadvse učinkoviti, pri nas pa so te vrste računalniške radarje poskušali testirati že leta 2008,vendar je zaradi zakonodaje test propadel.
Prejšni teden so se italijanski mediji na široko razpisali o novih merilcih hitrosti,ki so jih inštalirali po italijanskih avtocestah tudi v neposredni bližini slovensko-italijanske meje.Gre za “Safety tutorje”, kot so jih ljubkovalno poimenovali Italijani,čeprav niso nič ljubki.So pa izredno pametni in sofisticirani.
V bistvu gre za dovršene računalnike,ki spomočjo senzorjev in kamer na določenem odseku,od 6 do 36 kilometrov,merijo povprečno in najvišjo hitrost,ter v trenutku,ko ugotovijo,da je avto vozil nad predpisano hitrostjo,pogledajo v svoj hard disk ter že ugotovijo,kdo je lastnik avtomobila in kje stanuje,tako da mu policisti samo še prilepijo naslov na kuverto s položnico.Delajo pa 24 ur na dan in niso odvisni od vremena kot njihovi laserski prijatelji,v rokah policistov.
Sekcijsko merjenje hitrosti sicer ni nova stvar.Že leta 2008 sta v tandemu Dars in policija,hotela začeti preskušati sekcijsko merjenje hitrosti na relaciji Brezovica - Vrhnika,vendar je projekt propadel zaradi varstva osebnih podatkov.Informacijski pooblaščenci so namreč izdali mnenje,da gre lahko v tem primeru za neke vrste nezakonito zbiranje podatkov,saj se vsi avtomobili,ki pač prečkajo določeno relacijo,znajdejo v sistemu opazovanja.
Vendar analize, ki so jih opravili po Evropi kažejo,da ima takšno sekcijsko merjenje ter posledično takojšnje kaznovanje,neverjetno dobre rezultate glede zmanjševanja prometnih nesreč.
V Italiiji so na primer že izračunali,da se je v enem letu,odkar na voznike pazijo Safety tutorji,zmanjšalo število prometnih nesreč ter smrtnih žrtev za skoraj polovico.Drugače imajo te vrste robote tudi v Angliji,na Norveškem,v Avstriji,enega nabolj dovršenih tovrstnih sistemov pa imajo Nizozemci.
Tovrstni varnostni sistemi za izboljšanje prometne varnosti na avtocestah bodo po vsej verjetnosti dokaj hitro prišli tudi na naše hitre ceste.Kot so nam zaupali na Agenciji Republike Slovenije za varnost v prometu, je že ustanovljena posebna delovna skupina,ki se ukvarja prav s tem.“Kdaj točno, se bo to zgodilo,je težko reči, vsekakor pa potekajo aktivnosti v zvezi s tem,”pravi Vesna Marinko z Agencije za varnost v prometu.
Bodo pa novi "roboti" na slovenskih avtocestah,ko pridejo na plano,verjetno imeli dosti dela.Vsaj glede na to,kar se na avtocestah dogaja.Od prehitevanja tovornjakov,ki kar tekmujejo,kdo bo koga težje in počasneje prehitel,do tistih v navadnih avtih,ki tekmujejo sami seboj in vsemi drugimi,ki se jim slučajno znajdejo na poti.
Na avtocesti med Latisano in Sredipoljem (Redipuglio) so v prvih urah,ko so postavili nove sekcijske merilce hitrosti,zabeležili kar 486 prekoračitev hitrosti,med Vilešom in Palmanovo pa 137.
Sekcijsko merjenje hitrosti na naših cestah
V Sloveniji se pripravlja projekt sekcijskega merjenja hitrosti.Gre za sofisticiran sistem,ki tiste,ki vozijo prehitro na določenem odseku,premeri ter jim v trenutku izračuna tudi kazen.Po Evropi naj bi bili takšni sistemi nadvse učinkoviti, pri nas pa so te vrste računalniške radarje poskušali testirati že leta 2008,vendar je zaradi zakonodaje test propadel.
Prejšni teden so se italijanski mediji na široko razpisali o novih merilcih hitrosti,ki so jih inštalirali po italijanskih avtocestah tudi v neposredni bližini slovensko-italijanske meje.Gre za “Safety tutorje”, kot so jih ljubkovalno poimenovali Italijani,čeprav niso nič ljubki.So pa izredno pametni in sofisticirani.
V bistvu gre za dovršene računalnike,ki spomočjo senzorjev in kamer na določenem odseku,od 6 do 36 kilometrov,merijo povprečno in najvišjo hitrost,ter v trenutku,ko ugotovijo,da je avto vozil nad predpisano hitrostjo,pogledajo v svoj hard disk ter že ugotovijo,kdo je lastnik avtomobila in kje stanuje,tako da mu policisti samo še prilepijo naslov na kuverto s položnico.Delajo pa 24 ur na dan in niso odvisni od vremena kot njihovi laserski prijatelji,v rokah policistov.
Sekcijsko merjenje hitrosti sicer ni nova stvar.Že leta 2008 sta v tandemu Dars in policija,hotela začeti preskušati sekcijsko merjenje hitrosti na relaciji Brezovica - Vrhnika,vendar je projekt propadel zaradi varstva osebnih podatkov.Informacijski pooblaščenci so namreč izdali mnenje,da gre lahko v tem primeru za neke vrste nezakonito zbiranje podatkov,saj se vsi avtomobili,ki pač prečkajo določeno relacijo,znajdejo v sistemu opazovanja.
Vendar analize, ki so jih opravili po Evropi kažejo,da ima takšno sekcijsko merjenje ter posledično takojšnje kaznovanje,neverjetno dobre rezultate glede zmanjševanja prometnih nesreč.
V Italiiji so na primer že izračunali,da se je v enem letu,odkar na voznike pazijo Safety tutorji,zmanjšalo število prometnih nesreč ter smrtnih žrtev za skoraj polovico.Drugače imajo te vrste robote tudi v Angliji,na Norveškem,v Avstriji,enega nabolj dovršenih tovrstnih sistemov pa imajo Nizozemci.
Tovrstni varnostni sistemi za izboljšanje prometne varnosti na avtocestah bodo po vsej verjetnosti dokaj hitro prišli tudi na naše hitre ceste.Kot so nam zaupali na Agenciji Republike Slovenije za varnost v prometu, je že ustanovljena posebna delovna skupina,ki se ukvarja prav s tem.“Kdaj točno, se bo to zgodilo,je težko reči, vsekakor pa potekajo aktivnosti v zvezi s tem,”pravi Vesna Marinko z Agencije za varnost v prometu.
Bodo pa novi "roboti" na slovenskih avtocestah,ko pridejo na plano,verjetno imeli dosti dela.Vsaj glede na to,kar se na avtocestah dogaja.Od prehitevanja tovornjakov,ki kar tekmujejo,kdo bo koga težje in počasneje prehitel,do tistih v navadnih avtih,ki tekmujejo sami seboj in vsemi drugimi,ki se jim slučajno znajdejo na poti.
Na avtocesti med Latisano in Sredipoljem (Redipuglio) so v prvih urah,ko so postavili nove sekcijske merilce hitrosti,zabeležili kar 486 prekoračitev hitrosti,med Vilešom in Palmanovo pa 137.