Stran 1 od 3
Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proactiv
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 3:41 pm
Napisal/-a Patrik_A3
Lep pozdrav!
Kot novopepčeni lastnik lagune II 1.9 dci 131 ps z Proactiv avtomatskim menjalnikom bi prosil če mi nekdo obrazloži pravilno ravnanje z automatikom , ker namreč je to moj prvi automatik.
Torej, ko pridem v kolono oz. v križišče kjer stojim dalj časa (npr. rdeča luč), pustim v D pa držim stopalko za bremzo ali ga dam v N - ler, kaj je boljše?
To da z mesta ni dobro speljevat kot mutec že vem, zanima pa me kako se vzdržuje te menjalnike, na koliko km je predviden servisni interval??
O okvarah automatikov pri renoju me ne zanima, tako da, tega mi ni treba pisat.
Hvala! Lp
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 3:52 pm
Napisal/-a lizard
Sem 100% da v knjigi za navodili piše odgovor na prav vsako vprašanje. Vsaj pri avtih od katerih navodila sem do zdaj bral je pisalo. Edino ko je govora o menjavi olja navodila pri določenih avtih z avt. menjalnikom skoparijo oz. ne vsebujejo podatka kdaj menjati olje.
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 3:57 pm
Napisal/-a Patrik_A3
ok, bom pogledal v knjigo oz. koga drugega vprašal, ko ima avtomatika.
Hvala, Lp Patrik
Tema se lahko odstrani
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 4:22 pm
Napisal/-a dobek
drzis v D, z nogo na bremzi, ali ne, pa je odvisno, nekateri novejsi avtomati vec ne vlecejo sami naprej
nikdar ne potegni v N preden se ustavis
servisni interval je skartljiva zadeva, odvisno od voznje, kljub temu, da vecina proizvajalcev navaja podatke, da so zaprti sistemi, ki ne rabijo vzdrzevanja (od oka nekje na 80kkm raje servis, vsaj filter in mala menjava olja)
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 4:55 pm
Napisal/-a peroRS
dobek je napisal/-a:nikdar ne potegni v N preden se ustavis
Zakaj pa to?

Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 5:08 pm
Napisal/-a lizard
Patrik nisem mislil v smislu da sprašuješ po nepotrebnem, bil je kot nasvet, ker v knjigi ponavadi dobiš najbolj pravilne odgovore

.
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 5:58 pm
Napisal/-a _furby_
peroRS je napisal/-a:dobek je napisal/-a:nikdar ne potegni v N preden se ustavis
Zakaj pa to?

tudi mene zanima tole?
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 6:48 pm
Napisal/-a skopusnik
ne vem zakaj ne bi smel dat v N preden se ustaviš...sem bil že priča temu med vožnjo (zgodilo se je ponesreči) pa je šlo sam lepo nazaj v D pa vozi dalje

vse to med vožnjo...
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 6:55 pm
Napisal/-a cruiser1
Patrik_A3 je napisal/-a:
Torej, ko pridem v kolono oz. v križišče kjer stojim dalj časa (npr. rdeča luč), pustim v D pa držim stopalko za bremzo ali ga dam v N - ler, kaj je boljše?
Ni nobene potrebe po prestavljanju v N! Saj prav zato pa so avtomatiki, da je čim manj nepotrebnega prestavljanja ročice, še posebej v mestu s semaforji in gužvo. Ti samo zavoro drži.
Jaz samo v kakšnih zelo redkih primerih, če kje nekaj časa čakam s prižganim motorjem prestavim v P.
Vzdrževanje oziroma termin menjave olja in filtra v menjalniku je različno od tipa in znamke menjalnika. Od 50.000 pa do 100.000km. Točno se pozanimaj kako je stvojim menjalnikom.
Patrik_A3 je napisal/-a:To da z mesta ni dobro speljevat kot mutec že vem, zanima pa me kako se vzdržuje te menjalnike, na koliko km je predviden servisni interval??
Vzdrževanje oziroma termin menjave olja in filtra v menjalniku je različno od tipa in znamke menjalnika. Od 50.000 pa do 100.000km. Točno se pozanimaj kako je stvojim menjalnikom. Dobro je vsaj enkrat na mesec pogledati nivo olja pri prižganem in ogretem motorju. Ponavadi v poziciji P, pri nekaterih N, to je spet odvisno od tipa menjalnika. Baje pa nekateri novejši EU menjalniki sploh nimajo šipke za prevrjanje nivoja, v tem primeru pojma nimam kako pa kaj, če je to sploh res.
Kaj pa to pomeni: speljevati, kot mutec?
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 7:00 pm
Napisal/-a pixie
Mercedes Benz c220 CDI '05 ni imel šipke, bilo jo je potrebno kupiti... prišla je pa 130€
ni pa pametno delati po načelu: "ga bo že vn vrglo če ga bo preveč" , mi smo zaradi tega avto prodali, saj bi morali menjati menjalnik v kratkem... pa poznam še par primerov ki so ga menjali zaradi tega
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 7:11 pm
Napisal/-a cruiser1
pixie je napisal/-a:ni pa pametno delati po načelu: "ga bo že vn vrglo če ga bo preveč" , mi smo zaradi tega avto prodali, saj bi morali menjati menjalnik v kratkem... pa poznam še par primerov ki so ga menjali zaradi tega
Ja res je! Olja ne sme biti ne premalo, ne preveč!!
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 7:33 pm
Napisal/-a pixie
@cruiser1: ja prvo ga je bilo preveč, potem pa premalo, saj ko si hotel speljati v klanec, najprej zdrsel nazaj šele potem je zagrabil in speljal
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 9:29 pm
Napisal/-a dobek
_furby_ je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:dobek je napisal/-a:nikdar ne potegni v N preden se ustavis
Zakaj pa to?

tudi mene zanima tole?
teorije o delovanju avtomatikov ne poznam, je pa tole z izkusenj, da se mi je zgodilo potem, ko sem hotel speljat, tudi do par s v prazno vrtelo, preden je zagrabil (pa ne me vprasat, zakaj) - konkretno na ene par MBjih, tudi na toyoti in AR
pixie je napisal/-a:@cruiser1: ja prvo ga je bilo preveč, potem pa premalo, saj ko si hotel speljati v klanec, najprej zdrsel nazaj šele potem je zagrabil in speljal
5st. avtomati pri MB so ponavadi bolj zarad premalo olja, ali zaradi defektov na oljnem hladilniku in posledicno pregrevanju crkovali
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Sr mar 16, 2011 9:36 pm
Napisal/-a _furby_
dobek je napisal/-a:_furby_ je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:dobek je napisal/-a:nikdar ne potegni v N preden se ustavis
Zakaj pa to?

tudi mene zanima tole?
teorije o delovanju avtomatikov ne poznam, je pa tole z izkusenj, da se mi je zgodilo potem, ko sem hotel speljat, tudi do par s v prazno vrtelo, preden je zagrabil (pa ne me vprasat, zakaj) - konkretno na ene par MBjih, tudi na toyoti in AR
pixie je napisal/-a:@cruiser1: ja prvo ga je bilo preveč, potem pa premalo, saj ko si hotel speljati v klanec, najprej zdrsel nazaj šele potem je zagrabil in speljal
5st. avtomati pri MB so ponavadi bolj zarad premalo olja, ali zaradi defektov na oljnem hladilniku in posledicno pregrevanju crkovali
boooooo
kr ponavadi tudi ze pri 100 km/h vrzes iz D v N ali pa v R, se ne zgodi nic. pac gre v folo in to je to.
ko das nazaj v brzino pa potegne normalno. se zna zgodit da rabi malo casa (ampak to res malo, manj kot sekundo)
ce das v P je pa druga zgodba
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 8:44 am
Napisal/-a SašoP
Ja js pred semaforji pa prehodi pa to mam skos u D, se mi zdi da je to pač mišljen da res čimmn prestavljaš ročko. Če pa kej dl čakaš ga pa u P ruknš in to je to. Drgač pa za menjavo olja pomoje tm okol 100 jurjev bi blo kr pametno zamenjat olje pa filter sej to ne pride spet tok drago če hočš da avtomat lepo dela še doug cajta.
@Patrik kako da si se odloču za avtomatika, ker je to letnik Lagunce?
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 1:01 pm
Napisal/-a Patrik_A3
Sašo, gledal sem citroena c4 hdi 90, peugeot 207 hdi 90 pol pa sem tak za hec še pogledal lagune in sem po premisleku jo šel tudi gledat, ker sem dobil dosti več avta za enako ali pa ugodnejšo ceno.Letnik 2006.
Ker po premisleku, da sem za peugeota hotel odštet 7000 €, katerega lahko v gepek parkiram od lagune, sem si premislo. Pa še tu pa tam je bil poškodovan, medtem ko pa je ta avto zelo lepo ohranjen. Tudi menjalnik za moje pojme dela lepo, ker ko prestavla sploh ne čutiš kaj ekstra, razn če maš res čist na minimumu gas, potem se malo čuti.
Automatika pa sem hotel že od nekdaj, ampak si ga nisem moral nikdar privoščit, ker so bli ponavadi dražji od navadnih.
Zaenkrat precej zadovoljen, najnižja poraba je bla 7.5 litra izven mesta, trenutno imam mestno 8,0 normalne vožnje oz. vse je po omejitvah.
Aja , nekaj še me zanima. Ko pretikam ročico iz P v D moram držati gumb, ali ni nič hudega če brez?
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 1:09 pm
Napisal/-a croma_man
sicer ven iz konteksta, zadovoljen si s porabo smrdljivca 8 litrov?
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 1:29 pm
Napisal/-a cruiser1
Patrik_A3 je napisal/-a:Aja , nekaj še me zanima. Ko pretikam ročico iz P v D moram držati gumb, ali ni nič hudega če brez?
Misliš gum na prestavni ročici? Praviloma se iz P v D sploh nebi smelo prestaviti brez stiska gumba!
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 1:47 pm
Napisal/-a Patrik_A3
croma_man je napisal/-a:sicer ven iz konteksta, zadovoljen si s porabo smrdljivca 8 litrov?
No ja, povem samo kolko mi kuri. mi je 8 L čist okey - 1.9 motor pa 130 konjev ne gredo na zrak. pa vsaj gre kam ne pa naprimer 1.6 16V astra gtc 8.5 do 10.5 pa nonstop gas na podnu in hitrost da te kolesar prehiteva. Te grublje nebom očitno nikdar pozabo. ITak pa jaz več bencinarja nebom kupo, vsaj ne navadnega ker žre ko svija gre pa nikamor.
Prejšnja laguna 1.9 DCI mi je kurla od 7,2- 7,6 nekje moje vsakodnevne vožnje
Stilo 1.9 JTD 7.5 - 8L
Megane 1.5 DCI 6.8 nekje
za tourana pa več ne vem.
Cruiser, okey, hvala. KEr sem že iz N v D kar brez gumba prestavo včasih, zato vprašam če je kaj škodljivo brez gumba pretikat.
Re: Pravilna uporaba avtomatskega menjalnika - Laguna Proact
Objavljeno: Če mar 17, 2011 1:58 pm
Napisal/-a abajc3
pri mojem je tako: glede načina speljevanja nobenih omejitev, jaz najraje celo žlajf držim in dam mal gasa, de me fejst nazaj postavi, pole se pa katapultiram

med vožnjo lahko pretikaš med pozicijami in ne bo kar crknu menjalnik, sam sem butnu že v vse razen v park (cruiser že ve

), ampak tudi če menjaš v park, ne bo menjalnik takoj zahaklou, ampak bo delalo sam tktktktkt, če greš pa dokaj počasi pa bo zahaklou. nič ne ubije menjalnika bolj kot slab pritisk olja, zato priporočam redno menjavo olja in filtrov! ni to tak grozen strošek, po drugi strani pa zna obnova kar koštat.
na ravnini ne rabiš uporabljat ročne, ker park dovolj drži (ubistvu je noter zatič ki fizično zablokira pogonska kolesa), edin na kakem klancu je fajn da najprej ročno potegneš in nato daš v park, da ni preveč stresa na tistem zatiču.