Stran 1 od 2

Varovane kolone

Objavljeno: Po maj 23, 2011 9:57 am
Napisal/-a splash
Zanima me iz vaših osebnih izkušenj, ali ko ste recimo na avtocesti, in se vam pribljiža vozilo z modro in rdečo lučjo, ali ustavite vozilo ali zapeljete na odstavni pas in se peljete počasi naprej? Kaj pa izven avtocest?

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Po maj 23, 2011 10:06 am
Napisal/-a rnisan
Izven avtocest se umakneš ob stran in zmanjšaš hitrost ali ustaviš (kar je pač potrebno). To govorim za policijo, gasilce in rešilce na nujni vožnji. Po izkušnjah za varovane kolone oz. avtomobili s spremstvom itak policaji na motorjih ustavijo promet za nekaj križišč vnaprej in ni te dileme. Na avtocesti pa, če ni gužve, se ni treba kaj preveč umikat, le bit bolj previden, ker ponavadi pridivjajo mimo s cca. 180 km/h (sem že doživel).

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Po maj 23, 2011 10:20 am
Napisal/-a Surts
Ponavadi imajo samo modre luči pržgane, v tem primeru upočasnim in se umaknem na stran, v primeru še rdečih bi se ustavil, vendar se mi to še ni zgodilo

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 4:04 pm
Napisal/-a splash
hvala za odgovore. ima ša kdo kake izkušnje s kolonami?

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 5:15 pm
Napisal/-a _furby_
takega primera se nisem dozivel, pa delam po vsaj 80.000 km letno :shock:

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 8:08 pm
Napisal/-a Drocky
sem videl enkrat tak "konvoj" na AC.
prvi motorist je žgal na polno s sireno in lučmi ter pucal prehitevalni pas, drugi motorist je bil par 100m za njim in vse usmerjal na odstavni pas, tretji motorist spet par 100m pozneje se je peljal pa samo malo hitreje od konvoja in z roko kazal da naj čisto upočasnijo. potem pa so šli po prehitevalnem in voznem vštirc dva osebna avta, za njima dva terenca, potem nekaj 5er-jev, MLov in X5 po sredini voznega in prehitevalnega in zadaj en starejši spremljevalni avto z zeleno in modro na strehi. Je pa konvoj šel manj kot 130 ker so za sabo meli konkretno gužvo.so se pa v kontra smer peljali ko pa js.
Sem pa to sam takrat videl in zgleda so peljali neko konkretno živino :shock:

Drugače pa, če se za tabo ali nasproti pripelje avto z rdečo in modro lučjo moreš počakat dokler ne gre mimo še avto z zeleno in modro. Na AC očitno ni treba, vsaj tak ko sem videl.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 8:18 pm
Napisal/-a sosed
jaz sem pa doživel nekajkrat take konvoje...enkrat sem se celo prestrašil, to je bilo takrat ko so vozili v banke evre. namreč ko smo menjal valuto so imeli take konvoje...par policijskih avtov in vsa križišča so zaprl...ker sem se peljal nasproti po cesti, je s policijskim avtom zapeljal vame in me s tem prestrašil, da sem skoraj ustavil avto...na križišču so pa ti avtomobili zelo na dolgo zavijali in z veliko hitrostjo, samo zato da ti nažene strah v kosti, da neb slučajn takrat speljal......drgač pa večkrat vidm kakšnega x5 pa kup policajev k se vozjo po avtocesti...

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 8:51 pm
Napisal/-a odprti clio
Sam, s temi motorji imajo fetiš čelno pikirat... Mi je prletu izza nepreglednega ovinka; sej razdalja je bila zadostna, da sem dojel, da moram ustavit - kar sem tudi počel (desen smerokaz in zaviral), ne pa na polno - samo bi očitno moral, ker se mi je usmeril v avto. Mislim, v unem trenutku sem si rekel BMK, živina gor al dol, če ti je vredno zanga kušnt moje zadne zice - izvoli, zaviral sem ne morem pa na mestu ustavit. Vseeno pa je bilo očitno, da ustavljam, ker zaviti nisem imel kam, sem pa bil z desnimi že na bankini...

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 9:46 pm
Napisal/-a a_sist
če ima spremljevalno vozilo plavo IN rdečo luč - moraš ustaviti. Če ima samo plave - pa samo malo upočasniš in jih spustiš mimo. Spremljevane kolone ne smeš prehitevati.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: To maj 24, 2011 9:48 pm
Napisal/-a crxdelsol
Drocky je napisal/-a:sem videl enkrat tak "konvoj" na AC.
prvi motorist je žgal na polno s sireno in lučmi ter pucal prehitevalni pas, drugi motorist je bil par 100m za njim in vse usmerjal na odstavni pas, tretji motorist spet par 100m pozneje se je peljal pa samo malo hitreje od konvoja in z roko kazal da naj čisto upočasnijo. potem pa so šli po prehitevalnem in voznem vštirc dva osebna avta, za njima dva terenca, potem nekaj 5er-jev, MLov in X5 po sredini voznega in prehitevalnega in zadaj en starejši spremljevalni avto z zeleno in modro na strehi. Je pa konvoj šel manj kot 130 ker so za sabo meli konkretno gužvo.so se pa v kontra smer peljali ko pa js.
Sem pa to sam takrat videl in zgleda so peljali neko konkretno živino :shock:

Drugače pa, če se za tabo ali nasproti pripelje avto z rdečo in modro lučjo moreš počakat dokler ne gre mimo še avto z zeleno in modro. Na AC očitno ni treba, vsaj tak ko sem videl.


Jaz sem isto doživel lani taki čas kot je letos na AC Maribor-Celje, šlo je v isti smeri kot jaz in sem bil čisto: :shock:

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 8:46 am
Napisal/-a splash
verjamem, da je zanimivo videt to, vendar me je v bistvu samo zanimalo, če ustavljate avtomobile ko vidite rdečo in modro luč. zanimivo mi je to da so mnenja deljena. eni ja, drugi ne. zanima me zaradi tega, ker jaz sodelujem kot voznik v teh kolonah, in velikokrat vidim ljudi, ki se hočejo na vsak način vrint noter v kolono, eni jo prehitevajo, in marsikdo ne spoštuje tega zakona, čeprav so kazni ogromne, če se vmešavaš v kolono!

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 10:04 am
Napisal/-a King1
_furby_ je napisal/-a:takega primera se nisem dozivel, pa delam po vsaj 80.000 km letno :shock:


Na štejerski avtocesti je tega skoz dost. ;) Ravno v petek sem jih srečal in se jim seveda dosledno in varno umaknil. :mrgreen:

lp

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 10:19 am
Napisal/-a eUros
Na avtocesti vozijo na prehitevalnem in voznem pasu po sistemu "cik cak", tako da je nujno odmaknit se na odstavni pas, če te ta kolona dohiti. Na glavnih cestah je pa tako, da (mislim da drugi v koloni) pelje skoraj čisto po levem pasu (ponavadi je to policijski x5 ali pa kak Transporter), tako da so mimoidoči milorečeno skoraj zrinjeni s ceste :) ostala kolona ki je za spremljevalnimi vozili, pa vozi tako, da je recimo en avto čisto nob črti, drugi za njim pa čisto ob desnem robu, pa naslednji spet ob črti .. vse to zaradi boljše preglednosti. je pa res zanimivo to vse vidit od blizu :)

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 11:03 am
Napisal/-a simply
Zmeraj se umaknem, razen takrat, ko vidim, da ni mogoče, da bi me kolona obvozila/prehitela.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 11:13 am
Napisal/-a plinaš
[quote="splash"]Zanima me iz vaših osebnih izkušenj, ali ko ste recimo na avtocesti, in se vam pribljiža vozilo z modro in rdečo lučjo, ali ustavite vozilo ali zapeljete na odstavni pas in se peljete počasi naprej? Kaj pa izven avtocest?[/quote]


splash:Uporabniški avatar
Mojster foruma
Prispevkov: 2166
Pridružen: To nov 16, 2004 9:27 pm

Re: Varovane kolone

Nove objavesplash » Ne maj 29, 2011 8:46 am
verjamem, da je zanimivo videt to, vendar me je v bistvu samo zanimalo, če ustavljate avtomobile ko vidite rdečo in modro luč. zanimivo mi je to da so mnenja deljena. eni ja, drugi ne. zanima me zaradi tega, ker jaz sodelujem kot voznik v teh kolonah, in velikokrat vidim ljudi, ki se hočejo na vsak način vrint noter v kolono, eni jo prehitevajo, in marsikdo ne spoštuje tega zakona, čeprav so kazni ogromne, če se vmešavaš v kolono!
Dokler kri po žilah teče, Dolen´c se Cvičku ne odreče.

-------------------------
najprej povprašaš po osebnih izkušnjah in nato v istem stavku pristaviš še avtocesto ... in potem dobiš deljene odgovore - mnenja ... včasih so rekli : kakršno vprašanje takšen odgovor ... se pa iz tega pač ne more potegniti zaključka ...kot da bi vprašal ali tankate dizel ali bencin ...

in mnenja niso deljena temveč se odgovori delijo na obnašanje voznikov na avtocesti ter obnašanje voznikov izven avtoceste ( če bi ti seveda točno prebral , kaj ljudje napišejo )...

na navadni cesti je obvezno ustaviti ter se umakniti vozilom s spremstvom , kjer imajo spremljevalna vozila modro in rdečo luč ! ustaviti morajo vozila , ki vozijo v obeh smereh ! ko se kolona odpelje se promet odvija naprej normalno... ponavadi zadnji letečman to tudi nazorno prikaže.

na avtocesti se je treba držati znakovnih navodil spremstva.. če zahtevajo in nakažejo da moraš ustaviti , potem se moraš ustaviti ! neglede na to , kaj piše v cpp in zakonih .. načeloma pa se hitrost samo zmanjša ter napravi prostor za kolono s spremstvom..
je pa bil nekaj časa nazaj poseben režim vožnje veljaven med brniškim letališčem in ljubljano , ko je bilo zasedanje (sveta evrope ?) in so vozili poslance iz cele evrope z letališča v ljubljano ter nazaj .. spremstvo navadnih poslancev je bil en policijski avto z modro in rdečo lučjo spredaj ter drugi policijski avto z modro in zeleno lučjo zadaj - obvezno so se zmeraj peljali po prehitevalnem pasu !!!.. pred prvega nisi smel zapeljati - prehitevati in to je veljalo do zadnjega z modro-zeleno lučjo , hitrost pa si lahko vzdrževal onstantno .. ko so se odpeljali naprej si lahko šel tudi v prehitevanje a ne zasledovanje vozila s spremstvom , ki je vozilo kar nekaj km/h nad 130 prav zaradi varnosti.. so pa bili v zraku v pripravljenosti vseskozi tudi helikopterji ..
če so se peljali višji državni predstavniki in velike živine iz eu pa so bile kolone z varovanjem ter spremstvom kot za predsednike - na polno...

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 11:41 am
Napisal/-a mire
a_sist je napisal/-a:če ima spremljevalno vozilo plavo IN rdečo luč - moraš ustaviti. Če ima samo plave - pa samo malo upočasniš in jih spustiš mimo. Spremljevane kolone ne smeš prehitevati.


Zato, imas pol se plavo in zeleno.
Drugac vecji problem so izredni prevozi jaht v vecernih urah.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 12:32 pm
Napisal/-a plinaš
mire je napisal/-a:
a_sist je napisal/-a:če ima spremljevalno vozilo plavo IN rdečo luč - moraš ustaviti. Če ima samo plave - pa samo malo upočasniš in jih spustiš mimo. Spremljevane kolone ne smeš prehitevati.


Zato, imas pol se plavo in zeleno.
Drugac vecji problem so izredni prevozi jaht v vecernih urah.


zakaj pa je to kak problem? ti prevozi so osvetljeni kot novoletne jelke , prostora za osebni avto je dovolj in kolikorkrat sem tak prevoz dohitel sem pač počakal , da se je šlepar na primernem mestu umaknil malo v desno ter smo ga lepo prehiteli in itak je to off topic ...

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 5:12 pm
Napisal/-a Pero
splash je napisal/-a:verjamem, da je zanimivo videt to, vendar me je v bistvu samo zanimalo, če ustavljate avtomobile ko vidite rdečo in modro luč. zanimivo mi je to da so mnenja deljena. eni ja, drugi ne. zanima me zaradi tega, ker jaz sodelujem kot voznik v teh kolonah, in velikokrat vidim ljudi, ki se hočejo na vsak način vrint noter v kolono, eni jo prehitevajo, in marsikdo ne spoštuje tega zakona, čeprav so kazni ogromne, če se vmešavaš v kolono!


Če že delaš v takih spremstvih, lahko narediš še copy/paste zakona. Če mene vprašaš, rešilcom, gasilcem, policistom se bom rade volje umaknil za vsako ceno pa čeprav uničim avto. Borijo se za življenja. Za kolone politikov me pa boli moški spolni organ. Seveda se bom umaknil da ne dobim kazni. Vem da si ti verjetno samo šofer, ampak kam se pa potnikom (politikom) mudi da nebi mogli planirat vožnjo po omejitvah???? Pa oprosti ne mislim nič osebno proti tebi, ampak proti sistemu organizacije takih voženj.

Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo

126. člen

(1) Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so motorna vozila, na katerih se za izvršitev določenih nujnih nalog uporabljajo posebni svetlobni in zvočni znaki.

(2) Posebni svetlobni in zvočni znaki so:

1. Na vozilu s prednostjo:

– najmanj dve modri utripajoči luči (v nadaljnjem besedilu: modra luč). Ne glede na to določbo se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra utripajoča luč. Ta svetlobni znak se sme na teh vozilih uporabiti tudi za opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa.

– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (v nadaljnjem besedilu: sirena).

2. Na vozilu za spremstvo (vozilo, ki spremlja eno, dve ali več vozil):

– rdeča in modra utripajoča luč (v nadaljnjem besedilu: rdeča in modra luč);

– zelena in modra utripajoča luč (v nadaljnjem besedilu: zelena in modra luč);

– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).

Modra oziroma rdeča in modra luč se uporabljata skupaj s sireno. Na vozilih s prednostjo ali vozilih za spremstvo se lahko uporablja tudi svetlobni znak z belima žarometoma na sprednji strani vozila, ki enakomerno izmenično utripata, vendar le podnevi.

(3) Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:

1. modra luč: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;

2. modra luč in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;

3. rdeča in modra luč: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilom, ki jih spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpeljejo mimo vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z zeleno in modro lučjo;

4. zelena in modra luč: kolone vozil s spremstvom je konec in s tem je konec tudi vseh prepovedi in omejitev, ki so veljale zaradi uporabe rdeče in modre luči.

(4) Voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

(5) Prepovedano se je priključiti vozilu s prednostjo, vozilu za spremstvo ali vozilu v spremstvu ali jih prehiteti.

(6) Vozilo s prednostjo ali vozilo za spremstvo sme med vožnjo izjemoma uporabljati tudi samo posebne svetlobne znake brez sirene, kadar je ob zadostni vidnosti tega vozila zagotovljena varnost udeležencev cestnega prometa, vozilo s prednostjo pa tudi, kadar s temi znaki opozarja na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa.

(7) Naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov iz tega člena smejo biti nameščene samo na vozilih, na katerih jih je dovoljeno uporabljati.

(8) Minister, pristojen za notranje zadeve, določi vozila s prednostjo in vozila za spremstvo, na katerih je dovoljeno namestiti in uporabljati naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, vrste posebnih svetlobnih in zvočnih znakov ter pogoje in način njihove uporabe.

(9) Z globo najmanj 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki nepooblaščeno uporablja posebne svetlobne ali zvočne znake iz tega člena ali jih uporablja v nasprotju z določbo prvega odstavka tega člena ali določbo podzakonskega akta iz prejšnjega odstavka. Z globo najmanj 8.000 eurov se kaznuje za tak prekršek pravna oseba in samostojni podjetnik posameznik, odgovorna oseba pa z globo najmanj 800 eurov.

(10) Z globo najmanj 250 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami 1. ali 3. točke tretjega odstavka tega člena.

(11) Z globo najmanj 500 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbo 2. točke tretjega odstavka tega člena.

(12) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek potnik, ki ravna v nasprotju z 2. točko tretjega odstavka tega člena.

(13) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo petega ali sedmega odstavka tega člena ali drug udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju z določbo 1. točke tretjega odstavka tega člena.

(14) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju z določbo sedmega odstavka tega člena, se kaznuje za prekršek z globo najmanj 4.000 eurov, odgovorna oseba pa z globo najmanj 400 eurov.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 5:13 pm
Napisal/-a mire
Je off. topic se strinjam toda,stvar je podobna tej koloni saj je tudi tam prevoz precej dolg.
A si kdaj srecal ta tovor ob 3h zjutraj, moja izkusnja je,da so vozili iz smeri Šmarja proti Dragoniji za gor imas dvopasovnico oni pa eno, pa je naenkrat mojster(izredni prevozi avto) priletel po sredinskem pasu v smislu,da mora bit prazen,ker gre sirok tovor.
Zdej si zamisli,da sem jst imel v glavi cesta je prazna ovinkasta pa gremo malo in bi se midva srecala v ovinku.
Sory za off.

Re: Varovane kolone

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 5:38 pm
Napisal/-a zajbel
mire je napisal/-a:Zdej si zamisli,da sem jst imel v glavi cesta je prazna ovinkasta pa gremo malo in bi se midva srecala v ovinku.
Sory za off.


Marsikaj se lahko zgodi, ko ljudje mislijo, da je cesta prazna.