AndrejD je napisal/-a:dejanz75 je napisal/-a:Niso samo Slovenske ceste drage. V bistvu smo v primerjavi z nekaterimi še poceni...
Tako npr. v Veliki Britaniji zaključujejo gradnjo 8 kilimeterske dvignjene avtoceste čez Glasgow. Cena zanjo je 730 milijonov EUR, se pravi 91,25 milijona na km. So pa začeli graditi tudi svoj najdražji cestni odsek in sicer 1,9 kilometrski tunel, kateri bo stal 335 miliona EUR oz. 176 milijon na km.
Absolutni rekord je pa "Big Dig" v Bostonu, kjer so znotraj mesta glavno cesto speljali pod zemljo in reko. Vse skupaj jih je prišlo lepih 20 milijard (!) USD oz. 14 milijard EUR, kar znese na kilometer prav kulskih 2,5 milijarde EUR.
Drugje ceste držijo malo več kot pa 1 leto...
Preden se takole po vaško lotite kritiziranja kar vsega, bi se bilo dobro zavedati par dejstev, ki so pripeljala do takega stanja.
Naša preljuba država se še vedno drži pravili kupovati je treba najcenejše, čeprav že star rek pravi da nismo tako bogati da bi kupovali najceneje.
Kaj tiči za to logiko:
Ko je potrebno zgraditi nov odsek ceste, je potrebno najprej določiti traso, kar je v naši državo predvsem politična kategorija, šele potem ekonomska. Kako to poteka smo že večkrat dokazali, ko so se predvsem avtoceste gradile po najzahtevnejših trasah. Ko govorimo o politični kategoriji verjetno ni potrebno pojasnjevati čigavi intersi se skrivajo v ozadju.
Ko je določena trasa, je potrebno pripraviti strokovne podlage za gradnjo. Država sama za kaj takega ni usposobljena zato razpiše razpis za izvajalca, ki bo pripravil ustrezno dokumentacijo. Seveda posel dobi najcenejši. Po pravilu malo denarja malo muzike je dokumentacija ustrezno natančno pripravljena - premalo natančno je opredeljena kakovost podlage, predvideni materiali za vgradnjo so določijo pavšalno, izračuni pretoka prometa temeljijo na raziskavah narejeni v času osamosvajanja....
Na podlagi nenatančno pripravljene dokumentacije država poišče izvajalca. Le ta pripravi ponudbo na podlagi razpisne dokumentacije, saj država kupuje cesto kot je projektirana in ne takšne kot jo potrebuje. Posledica so jasne- zato še danes nimamo 3 voznega pasu na Ljubljanskem obroču, tretjega voznega pasu čez Trojane.... Zato marsikje cestišče poka, saj je dimenzionirano za nekajkrat manjšo količino vozil dnevno kot je dejanska, zato pomurska avtocesta nima odstavnega pasu, čeprav je to glavna prometna žila za vse članice EU, ki ležijo na območju Balkana (Bolgarija, Romunija, Madžarska).... Morda samo v razmislek. Iz Romunije je v Italijo in Španijo odšlo cca 4 miljone delavcev, ki se večkrat letno selijo preko naše države - česa takšnega naši vrli umi pri načrtovanju prometnic niso bili sposobni predvideti, čeprav se stare članice EU že nekaj desetletij borijo proti pretiranim migracijam delovne sile na obljubljeni zahod (Nemčija, Avstrija, Francija...). Že osnovnošolec ob pogledu na zemljevid ve, da naša kokoška leži ravno na stičišču teh poti.
K temu dodajmo še par ljudi, ki vse skupaj razumejo in znajo poiskati luknje pa dobimo: Ivana, Dušana, Hildo.... Konec koncev koga pa naj naročnik (država) dobi, da bo opravil dodatna dela, ki jih v projektu niso predvideli (teh pa je skoraj več kot predvidenih del...). In ker dela niso del ponudbe za izvedbo projekta, lahko izvajalec cene poljubno določi.
LP Tristan01