Citroen C6 Airlunge
Objavljeno: Pe dec 12, 2003 10:18 am
Kot vemo je bil Citroen vedno nekak napredek z rešitvami avtomobilizma in vedno nekaj posebnega. Po krizi 90 let se spet postavlja na svoja stara pota. Evo najnovejša admiralska ladja C6, kot prvi avto na svetu, vgrajene pnevmatike najnovejse "flat tire" tehnologije, ki omogočajo vožnjo s predrto pnevmatiko do hitrosti 237 km/h.
Pnevmatike je posebej za Citroën razvil razmeroma neznani proizvajalec iz Češke republike Pelikan v sodelovanju z francosko tvrtko Aerospatiale iz Toulousa, ki se primarno ukvarja z izdelovanjem nosilnih raket za Euro satelite.
Pnevmatika nosi ime Pelican Astrocitro sport
Najbolj zanimivo pri pnevmatiki pa je dejstvo, da so uspeli kanale za odvajanje vode pri velikih hitrostih oblikovati v Citroënovem simbolu, poznanem že dolga desetletja - Double Chevron.
To odlično sodelovanje francoskih in čeških inženirjev seveda pomeni prekinitev sodelovanja z dolgoletnim ekskluzivnim dobaviteljem pnevmatik Michelin, zaradi vse vecjega pritiska nasih kupcev, razocaranih nad kvaliteto njihovih pnevmatik.
Kot eden glavnih razlogov je bilo navedeno nezadovoljstvo kupcev nad Michelinovo popularno pnevmatiko Energy, saj se je v praksi pokazalo, da v 7. letu starosti postane fizično pretrda in se ji drastično poslabša oprijem na mokri cesti. Na suhi pa tako ali tako pokaže slabosti že kako leto prej oz. že po 130.000 prevoženih kilometrih.
Za razliko od francoskega proizvajalca so pri Pelikanu uporabili revolucionarno zmes Dubčekspecial mesanico kavčuka, ki omogoča odličen oprijem v vseh vremenskih razmerah – še najbolj so ponosni na dejstvo, da ima nezmanjšan oprijem tudi pri pri -45 "C!! kar bo naredilo C6 idealen avtomobil za prodor na zahteven sibirski trg!
Tudi same dimenzije gum pomenijo revolucijo v gumarski industriji – nedvomno nekaj povsem novega v razredu osebnih limuzin - tako bodo spredaj vgrajevali dimenzijo 265/ 35/ 21" in zadaj 305/35/22". Gume bodo v prid čim manjši teži seveda polnjene s Helijem.
Obenem so tako tudi dosegli tudi uporabo enega tipa pnevmatike tekom celega leta – kar so dosedaj mnogo proizvajalci poskušali, uspelo pa ni še nikomur!
Tako lahko z gotovostjo rečemo le – sodelovanje češkega znanja in francoskega denarja je zmagovita kombinacija za prihodnje!
Ni pa bilo sodelovanje uspešno zgolj na področju gum – tudi sama zasnova avtomobila je nekaj povsem drugega kot smo bili zadnjih sedem desetletij navajeni pri Citroënu – poslovila se je zmotna in zgrešena zasnova »vse spredaj« - nadomestila pa jo je češka pogruntavščina (Tatra) »vse zadaj« - tako ima novi zastavonoša te avantgardne znamke zadaj nameščen 6 valjni zračno hlajeni bokserski motor (pri sodelovanju so se s sodelovanjem oprli na dolgoletne izkušnje Subarujevih konstruktorjev), kar mu zagotavlja izjemno nizko težišče ter nizek nos avtombila – kar je pogoj za nizek koeficient zračnega upora.
Obenem so tudi opustili misel o razvoju Hydractive4 podvozja, kajti izkazalo se je da je ob uporabi specialnih vzmetnih gumi elementov (ponovno plod sodelovanja med Pelikanom in Aerospatiale) klasično vzmetenje lažje za vzdrževanje obenem pa zadovoljivo opravlja svojo nalogo, saj daje avtomobil vtis, da lebdi na gumijasti preprogi.
No, za zagrizene ljubitelje znamke bodo ob doplačilu vseeno ponudili sistem Hydractive3,znan ze iz neuspešnega modela C5 vendar po tržnih raziskavah si ne obetajo veliko kupcev, ki se bodo odločili za to popolnoma zgrešeno filozofijo vzmetenja s katero so pri Citroënu poskušali prodreti skoraj 50 let. Nazadnje jih je srečala pamet.
- podvozje pri C6 vendarle ne bo popolnoma neaktivno (če odštejemo doplačilno HA3 za ljudi s posebnimi željami): ponujali bodo dve stopnji - pri šibkejši različici bo novi sistem vzmetenja poimenovan "Gumilastyc" - produkt že nekajkrat omenjenega sodelovanja med Pelikanom in Aerospatialom. Pri močnejši pa bo imel dodan aktivni element poimenovan "Active Sillicon Damping" - v bistvu se gre za silikonsko blazinico z aktivnim gleom kateremu se glede naobremenitev spreminjata viskoznost in trdota. Tako se prilagaja comfortnemu ter športnemu načinu vožnje - pri vožnji v ovinku, ko se avto nagiba - pride do povečanja obremenitve in blazinica otrdi zato je nagibanje manjše - nekaka evolucija Active torej!
- jasno bo novi flagship ponujal tudi obračajoče luči - ampak revolucionarno!! ne sprednje (ker to danes itak ponuja že skoraj vsaka firma) temveč luči za vzvratno vožnjo - saj pač tako velikega avtomobila ni lahko ponoči bočno parkirat - ob uporabi vrtljivih luči pa se bo mnogo lepše osvetlila okolica za avtomobilom.
- avtomobil zaenkrat NE bo premogel dizelskega agregata HDi, saj na tem področju PSA pripravlja pravo revolucijo!
Kot zahvala s strani tvrtke Mazda katerim so Francozi velikodušno odstopili svoje vrhunske tudbodizelske agregate so združili svoje znanje inženirji obeh tvrtk in premierno razvili revolucionarni Wankel na dizelsko gorivo! Era HDi-jev se tako vsaj pri C6 poslavlja saj pri Wanklu vsaj v osnovni (šibkejši) različici odpade potreba po turbinskem polnilniku saj motor vseeno razvije dovolj moči.
www.citroenbilten.com/forum
Pnevmatike je posebej za Citroën razvil razmeroma neznani proizvajalec iz Češke republike Pelikan v sodelovanju z francosko tvrtko Aerospatiale iz Toulousa, ki se primarno ukvarja z izdelovanjem nosilnih raket za Euro satelite.
Pnevmatika nosi ime Pelican Astrocitro sport
Najbolj zanimivo pri pnevmatiki pa je dejstvo, da so uspeli kanale za odvajanje vode pri velikih hitrostih oblikovati v Citroënovem simbolu, poznanem že dolga desetletja - Double Chevron.
To odlično sodelovanje francoskih in čeških inženirjev seveda pomeni prekinitev sodelovanja z dolgoletnim ekskluzivnim dobaviteljem pnevmatik Michelin, zaradi vse vecjega pritiska nasih kupcev, razocaranih nad kvaliteto njihovih pnevmatik.
Kot eden glavnih razlogov je bilo navedeno nezadovoljstvo kupcev nad Michelinovo popularno pnevmatiko Energy, saj se je v praksi pokazalo, da v 7. letu starosti postane fizično pretrda in se ji drastično poslabša oprijem na mokri cesti. Na suhi pa tako ali tako pokaže slabosti že kako leto prej oz. že po 130.000 prevoženih kilometrih.
Za razliko od francoskega proizvajalca so pri Pelikanu uporabili revolucionarno zmes Dubčekspecial mesanico kavčuka, ki omogoča odličen oprijem v vseh vremenskih razmerah – še najbolj so ponosni na dejstvo, da ima nezmanjšan oprijem tudi pri pri -45 "C!! kar bo naredilo C6 idealen avtomobil za prodor na zahteven sibirski trg!
Tudi same dimenzije gum pomenijo revolucijo v gumarski industriji – nedvomno nekaj povsem novega v razredu osebnih limuzin - tako bodo spredaj vgrajevali dimenzijo 265/ 35/ 21" in zadaj 305/35/22". Gume bodo v prid čim manjši teži seveda polnjene s Helijem.
Obenem so tako tudi dosegli tudi uporabo enega tipa pnevmatike tekom celega leta – kar so dosedaj mnogo proizvajalci poskušali, uspelo pa ni še nikomur!
Tako lahko z gotovostjo rečemo le – sodelovanje češkega znanja in francoskega denarja je zmagovita kombinacija za prihodnje!
Ni pa bilo sodelovanje uspešno zgolj na področju gum – tudi sama zasnova avtomobila je nekaj povsem drugega kot smo bili zadnjih sedem desetletij navajeni pri Citroënu – poslovila se je zmotna in zgrešena zasnova »vse spredaj« - nadomestila pa jo je češka pogruntavščina (Tatra) »vse zadaj« - tako ima novi zastavonoša te avantgardne znamke zadaj nameščen 6 valjni zračno hlajeni bokserski motor (pri sodelovanju so se s sodelovanjem oprli na dolgoletne izkušnje Subarujevih konstruktorjev), kar mu zagotavlja izjemno nizko težišče ter nizek nos avtombila – kar je pogoj za nizek koeficient zračnega upora.
Obenem so tudi opustili misel o razvoju Hydractive4 podvozja, kajti izkazalo se je da je ob uporabi specialnih vzmetnih gumi elementov (ponovno plod sodelovanja med Pelikanom in Aerospatiale) klasično vzmetenje lažje za vzdrževanje obenem pa zadovoljivo opravlja svojo nalogo, saj daje avtomobil vtis, da lebdi na gumijasti preprogi.
No, za zagrizene ljubitelje znamke bodo ob doplačilu vseeno ponudili sistem Hydractive3,znan ze iz neuspešnega modela C5 vendar po tržnih raziskavah si ne obetajo veliko kupcev, ki se bodo odločili za to popolnoma zgrešeno filozofijo vzmetenja s katero so pri Citroënu poskušali prodreti skoraj 50 let. Nazadnje jih je srečala pamet.
- podvozje pri C6 vendarle ne bo popolnoma neaktivno (če odštejemo doplačilno HA3 za ljudi s posebnimi željami): ponujali bodo dve stopnji - pri šibkejši različici bo novi sistem vzmetenja poimenovan "Gumilastyc" - produkt že nekajkrat omenjenega sodelovanja med Pelikanom in Aerospatialom. Pri močnejši pa bo imel dodan aktivni element poimenovan "Active Sillicon Damping" - v bistvu se gre za silikonsko blazinico z aktivnim gleom kateremu se glede naobremenitev spreminjata viskoznost in trdota. Tako se prilagaja comfortnemu ter športnemu načinu vožnje - pri vožnji v ovinku, ko se avto nagiba - pride do povečanja obremenitve in blazinica otrdi zato je nagibanje manjše - nekaka evolucija Active torej!
- jasno bo novi flagship ponujal tudi obračajoče luči - ampak revolucionarno!! ne sprednje (ker to danes itak ponuja že skoraj vsaka firma) temveč luči za vzvratno vožnjo - saj pač tako velikega avtomobila ni lahko ponoči bočno parkirat - ob uporabi vrtljivih luči pa se bo mnogo lepše osvetlila okolica za avtomobilom.
- avtomobil zaenkrat NE bo premogel dizelskega agregata HDi, saj na tem področju PSA pripravlja pravo revolucijo!
Kot zahvala s strani tvrtke Mazda katerim so Francozi velikodušno odstopili svoje vrhunske tudbodizelske agregate so združili svoje znanje inženirji obeh tvrtk in premierno razvili revolucionarni Wankel na dizelsko gorivo! Era HDi-jev se tako vsaj pri C6 poslavlja saj pri Wanklu vsaj v osnovni (šibkejši) različici odpade potreba po turbinskem polnilniku saj motor vseeno razvije dovolj moči.
www.citroenbilten.com/forum