crt je napisal/-a:Odgovor Mr.G.:
Malo premalo podatkov ste navedli. V osnovi se v zavornem hidravličnem sistemu ne sme nikjer akumulirati tlak, ki bi se kasneje sprostil. Edini, ki ga lahko povzroča, je voznik s pritiskom na pedalko zavore oz pri sodobnih vozilih z esp-jem, abs agregat. Se pravi: če govorite o regulatorju tlaka, ki reducira pritisk na zadnji par koles (ponavadi je na cevi iz glavnega cilindra), mora biti prepusten v obeh smereh (nekatere je izredno težko testirati). Ta velikokrat povzroča težave, da posamično kolo stalno rahlo zavira ali pa da posamično kolo ne zavira dovolj (v relaciji z njegovim parom). Vendar je to zgolj namig … namreč, obstaja verjetnost, da imate kakšen poseben oldtimer z meni nepoznano zavorno tehniko.
Lp,
rok
Pozdravljeni,
Gre se za TAM 110 T7 ( vojaška verzija). Bom malce opisal.
Z pedalom stiskaš dva glavna hidravlična cilindra(sprednji in zadnji krog). Ta dva cilindra ( bata v njih) potisneta olje v servoojačevalnik zavor.Na servoojačevalniku zavor sta še dva cilindra, za sprednji in zadnji krog. Najprej se samo z delovanjem pedala/olja premaknejo tudi cilindri( bati) na kolesih.Ne premikata se tudi cilindra (bata) na servoojačevalniku! Hidravlična cilindra ( bati v njih!) na servoojačevalniku, sta povezana z zračnima cilindroma ( bati v njih!) Ko potrebuješ več moči, pa to olje v servoojačevalniku( ker bolj pritisneš na pedal) pomakne ventil, ki spusti zračni pritisk v servoojačevalnik, ki pa potem premakne zračna bata, ki sta povezana z hidravličnima batoma v hidravličnih cilindrih na servoojačevalniku.
Mogoče je malo zakomplicirano napisano, ampak ni take sile.
Problem se pojavi, ko spustiš pedalo zavore. Zavore še vedno držijo. Enkrat, da enkrat ne. Največkrat se to dogaja pri spustu navzdol - po klancu dol.
V knjižici, katere bližnjica je tudi spodaj ( si jo lahko prenesete - 125Mb ) je podrobno opisano celotno delovanje.
V glavnem zavornem cilindru je na delu, kjer gre zavorna tekočina proti kolesom še nek protipovratni ventil. Ta stvar sicer deluje, ko je nova, po 10+++++ letih pa začne nagajati.
Ta protipovratni ventil je nič drugega, kot zdajšnji "hill holder". Ko spustite zavorni pedal, vam ta protipovratni ventil drži vozilo še kakšno sekundo ali pa mogoče dve, da v klancu lepo speljete.
Na internetu sem dobil informacijo, da so s temi ventili zelo velikokrat težave in tudi kako stvari popravit že pri novem glavnem zavornem cilindru.
https://dl.dropbox.com/u/13228942/Vojna%20Tajna%20%28%20TAM%20110%20T7B%20BV-4x4%20%29%20Opis%2C%20Rukovanje%2COsnovno%20i%20tehni%C4%8Dko%20odr%C5%BEavanje.pdf