Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a lizard To nov 01, 2011 10:26 pm

Primus_Gladius je napisal/-a:Zadnji Petek v Oktobru so mi v Budimpešti ukradli Avto ( Seat IBIZA 1.4 TDI ) in ta manjši
dogodek mi je malenkost zakompliciral življenje,
med drugim, sem sedaj primoran kupiti novo ( Rabljeno ) vozilo.

Glede na to da je moj proračun malo omejen, sem pa vse-eno zasledil
kar nekaj ponudb ki so v mejah mojega proračuna. Želim kupiti AUDI A4 z 1.9 TDI ali
2.0 TDI motorjem in ročnim menjalnikom. Letnik pa je od 2004 naprej

1. Zanima me na kaj moram biti pozoren pri nakupu rabljenega Audija? ( Poleg standardnih zadev )

3. Kaj je potrebno storiti, na sevisu če vozilo ima čez 180.000 km? ( Poleg standardnega velikega servisa ).

Hvala


Spregledal si tale post (pa že si odprl eno temo o povpraševanju glede Audija - čemu 2x ista vprašanja?):

adis je napisal/-a:vrašanja ( takšna in drugačna) ki se dotikajo teme o nakupu avtomobila se objavljajo v drugi temi - podforum:
viewtopic.php?f=18&t=75263

ter

viewforum.php?f=18
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a joztom Sr nov 02, 2011 12:04 pm

O dvomasnih vztrajnikih pa bolj malo veste. To je škodljiva naprava, za katero jih je sram priznati, da je brca v prazno. To, kar vi opisujete, je izvedba Valeo na oljne blažilce, v SLO pa je največ težav z LUKom, ki dela na vmesno vago in fedre, ki majo po novem še blažilno gumo. Sachs pa uporablja zobnik za prenos. V glavnem funkcija je identična kot za klasični vztrajnik. Mogoče, da v prostem teku tudi nekaj kompenzira, praksa kaže, da tudi to ni res. Nekaj pa je strahovito res, v času oslabljenega delovanja postane en del (pol) vztrajnika samopašen kos, ki povzroča zaradi lufta protiudarce na glavno gred ali na drugi strani na gred menjalnika. Tako pri Renaultih tolče ojnične ležaje, pri VAGu pa lomi gredi v menjalnik, ste menda ja slišali za kakšen Transporter s takim razsutim menjalnikom. Torej 8kg (polovica DMF) po svoje opleta in dela škodo. Pred pol leta sem zamenjal to neumnost s klasiko in je motor absolutno brez vibracij in je speljavalanje za deset klas mehkejše in gladko, z drugo iz ovinka na križišču ni nobenih težav. Po dveh mio km, ki so za mano je to nekaj najslabše izvedenega, pa jebeš vse AutoCad rešitve in simulacije. Pri ogledu starega vztrajnika sem se držal za glavo, pa še sploh ni bil čisto na koncu. To so moje skromne izkušnje. Tudi cela Evropa in Amerika že ponujata kit izvedbe za prehod na klasiko, ki je služila 100 let.
 
Uporabniški avatar
jky
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če sep 25, 2003 12:21 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a jky Sr nov 02, 2011 12:34 pm

Hvala za odgovor.

Se opravičujem, pri tretjem vprašanju nisem mislil da se spreminja teža dvomasnega vztrajnika ampak, da je razlika v teži dvomasnega in enomasnega vztrajnika. Primer: pri mini Cooper S je dvomasni je okoli 12.5 kg, enomasni zamenjava (proizvajalec Valeo) je pa 11kg.
Predvsem me zanima kako vpliva teh par % manj na ostale sklope.

Čeprav se uporabljajo že leta, vseeno ne vidim veliko pozitivnega v smeri dvomasnega vztrajnika. Je pa res, da je celoten sistem zdaj prilagojen temu.
NO GO!
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a joztom Sr nov 02, 2011 12:55 pm

Zmanjšanje teže vpliva, da se motor hitreje zavrti, dirkalne izvedbe za hitro pospeševanje so celo na 8kg in iz ALU z jekleno drsno površino. To pa ima potem manjšo vztrajnost in je manj inercije v klancu, kar se izniči. Eni celo navrtavajo večje luknje od zadaj v meso, za izgubo teže. To potem žvižga na street racingu. Motor potrebuje vztrajnik za premagovanje mrtve točke. Prav nič ni prilagojeno tej komplikaciji iz dveh mas. Ideja je mogoče dobra, izvedba nikakva, vzdržljivost 80kkm, pri 120kkm obvezna menjava itd. Vse je pa prilagojeno mehkejšemu speljevanju in kompenzaciji udarcev pri zaviranu z motorjem, Sta pa obe zvezi klasična in dvomasna kotno enako kompenzacijski in služita istem namenu. Reparatura sklopke na klasiki je 150-200€, pri dvomasnem pa 600-1000€ materiala. Mastno služijo na odiranju. Dvomasni vztrajnik je tudi omejen pri povečevanju navora.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a abbe Sr nov 02, 2011 1:55 pm

kokr so men povedal se šri dvomasnem vztrajniku veliko manj vibracij prenasa na menjalnik iz zobnike menjalnika,glede na to da je velikost menjalnikou ze 20 let priblizno enaka dodal pa so se 2 prestave so ocitno zobniki manjsi in niso tko predemenzionirani kot prej.
pa mogoce se kot zanimivost.dvomasni vztrajnik ma 120 stopinj zamika,converion kit pa le 30 stopinj,navadna lamela pa 12-15 stopinj.
nevem kaksna je razlika v voznji napram enomasnemu sam mislm da so jh v avte dal vseeno z razlogom.
je pa treba tut povedat da novejsi dizli laufajo z 5-7 vbrizgi na cikel in je tek veliko bolj miren tko da tm mogoce res ni velike razlike med dual pa sing,pri starejsih k majo pa samo po 1 cikel ali 2 cikla vbrizga pa mislm da bi se poznala razlika v delovanju vztrajnika oz v tek kok trese pri speljevanju
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a joztom Sr nov 02, 2011 2:22 pm

Tista s 120° kota premika je bosa in je napačna objava. Na 120°so postavljeni kompenzatorji na Valeo. Klasika in dvomasni imata enak hod, računaj da gre klasična lamela tudi levo-desno. Ti z veseljem demonstriram vožnjo, če želiš. Se opravičujem strokovnjaku Černjavskemu, da mu vskakujemo v temo, če je kdaj dirkal, ne prenese te neumnosti v avtu.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr nov 02, 2011 2:42 pm

joztom: me veseli, da ste se že odločili za zamenjavo s fiksnim vztrajnikom, žal vam pa ne morem potrditi vašega pričakovanega »opravičila« zamenjave s fiksnim. Je že res, da so dvomasni vztrajniki problematični (največkrat pri tesnenju fluida), vendar za izkoristek specifične moči v povezavi s težo vozila je pa ideja zanimiva. Dejstva so taka, da smo še vedno v evolutivnem razvoju (tudi vozil), pa četudi ni vsaka rešitev idealna; vsaj ne na prvo žogico. Po vašem zanimivem predlogu bi se morali vrniti v klasiko sedemdesetih let, ko je delalo vse po fizikalnih osnovah. Vendar so tudi to sanje.

Lp,
Rok
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a joztom Sr nov 02, 2011 3:44 pm

V dvomasnem vztrajniku, ki je v naših krajih v uporabi, običajno nastopajo le fedri (LUK). VAG je po velikih težavah serviserjem dal navodilo, da se držijo vgradnje Sachsa, ki je stabilnejši. Me presenečate, da vam te težave niso bolj poznane. Sklopka in izvedba le-te ni tako merodajna za prenos moči, mogoče za vibracije na tretji decimalki pod štantgasom. Ko pa motor vleče ali zavira, je pa elastična zveza identična v obeh primerih. Pri dvomasni izdebi je ideja odlična, izvedba pa na nesrečo vseh nas, uporabnikov, skrajno zgrešena in škodljiva. Sem pa potreboval pol leta, da sem nabral pravi material za nadomestno vgradnjo, kar pa sem vsem podal v objavah, prišparal 1000€. Upoštevajte, da pri enakem menjalniku, le krajšemu, in enakemu motorju, vgrajujejo enkrat klasiko zaradi tovornega namena, drugič pa dvomasnega za osebni prevoz. Primer je Renault Trafic in Espace ali Laguna ali Scsnic z motorjem F4R794 in menjalnikom PK6. Pa je pri Traficu nepoznana poškodba ležajev in prebijanje bloka dokaj pogosto pri osebnih izvedbah, kar malo povprašajte stroko.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr nov 02, 2011 3:47 pm

Motosport mi je pri srcu, zato sem se odzval:

… ne mešajmo športa in comforta. Pri dirkalnih vozilih, ki imajo »rok trajanja« 1000 porabljenih litrov (po 40l in več na 100km) ali cca 2500 dirkaških kilometrov je pomembna moč, ki jo dobimo z obrati (govorim o atmosferskih motorjih). Takšni motorji skoraj da nimajo vztrajnika (tako kot pravite, da je stanjšan po obodu in še perforiran). Tako višja frekvenca glavne gredi poskrbi za porazporejenost sil v enoti časa, ki vplivajo na gred. Poleg tega bi inercija težkega vztrajnika otežila in upočasnila brezsihronsko prestavljanje. Vse to in še več so razlogi za zmanjšanje teže vztrajnika; je pa res, da jih je zelo težko peljati s 1500 obrati/min. Tudi teža dirkalnega vozila tangira h čim manjši masi za razliko serijskih vozil, ki so težji na račun varnosti in večje osne obremenitve za čim kasnejši zdrs, pa tudi ni nobene logike s serijskimi vozili.


Lp, Rok
 
stilo jtd
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Ne jan 30, 2011 6:00 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a stilo jtd Ne nov 06, 2011 11:19 pm

adis je napisal/-a:Rok, marsikateri uporabnik na forumu se sreča z vprašanjem "kateri avtomobil kupiti" in glede na to, da je danes Slovenski trg poln takšnih in drugačnih vozil ( z čudnimi stanji km na števcu) ali bi lahko uporabnikom svetoval oz. dal kakšen napotek, kako najlažje oz. najhitreje ugotoviti "skrite napake" na vozilu, katerega si kupec ogleduje?

lp


Sam sem malo brskal po ponudbah rabljenih vozil...poznam veliko ljudi...mehanikov, serviserjev in tistih ki delajo v avtomobilskem branžu.... na srečo se dokaj razumem v avte....
Zelo me moti dejstvo da avtohiše-govorim vedno o rabljenih vozilih... nekatera še uvažajo ..... in vse do avtohiš privat dilerjev ki uvažajo.... in mučkajo na veliko z avti od rent a car - taxi ...lizing hiš...karamboliranih.....!! vse ok naj služijo če najdejo ljudi ki jim plačujejo za take avte..... slovenija je mahnjena na luxusne avtomobile.... in doma jejo paštete..tankajo kurilca...nimajo za gume in ko je čas za servis dvignejo mini kredit.....!! pač stvar posameznika !

Kupec ni v naši lepi državi zaščiten NIČ - od teh avtohiš kjer najdemo....ponarejene serv. knjige-----zbite km ki jih mogoče opazijo ljudje po 3-4-5 mesecih.... in pravno gledano nastrada vedno kupec :evil: in nima možnosti tožiti in iztožiti vračilo denarja (dolgi procesi---stroški odvetnikov...)
Avtohiše veselo prodajajo rabljene-uvožene avte....ki vse jamčijo ko želiš kupiti avto pri njih.....a ko se ti kaj zgodi...pa si izmišljujejo 100 in eno da oni se operejo krivde.....!! TO JE DEJSTVO KI DAJE POTUHO VSEM AVTOHIŠAM KI PRODAJAJO AVTE Z LAŽNIMI PODATKI-serv.knjiga-potrjena--ni bil karamboliran....rez. ključ dobite čez 7dni oz nikoli.... kilometri zbiti v povprečju za 80 - 100 000-!!! Veselo nategovanje v nedogled....in nobeden jim nič ne more......prodaja avatomobilov BRT -- čez 6 mesecev spremenijo ime firme BRXX..... in naprej prodajajo enaki ljudje....DURS----pa jim nič ne more... utaja davkov ... :idea:

Sam sem prišel zelo v konflikt z avtohišo - prodajali so rabljen avto za katerega sem jaz vedel celotno zgodovino...saj je bil od znanca....kateri je dal njim avto not in kupil novega. Toliko laži so napisali v oglasu -- ob ogledu pametnjakovič od prodajalca mi laže v fris.......grem stran....jezen ko ris.... pozanimam se za inšpekcijo da jim pošljem.... za zavajanje kupca in lažne podatke .... dobim info iz prve roke....da se jim mora inšpektor najaviti.....ma lepo vas prosim...kam smo prišli......katastrofa !! Kasneje nisem nič urgiral ker nisem videl smisla inšpekcije...!! KUPEC NI ZAŠČITEN NIČ :roll: !!!!!!!!! SRAMOTA

SKRATKA----LEPO JE V SLOVENIJI KUPOVATI RABLJEN AVTO
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a joztom So nov 12, 2011 12:57 am

Prodajalci poznajo psihologijo kupcev. Kupec prej že dva dni ne spi in lista po netu za peformansami osanjanega avta. Pride tja do prodajalca in vidi kar rdečo meglo, nobeden ne gleda mastika po košu, če je še original in razne linije podvozja, ali je brez veze opran motor in menjalnik, obrabo volana se pogleda obvezno, nekateri pa se duvajo, kot cigani na plac, ki gas dajejo, zadaj na auspuhu ocenjujejo robec in glihajo. "Kupec je vozilo ob prevzemu pregledal in sprejel v tem stanju." Zelo nizek procent kaj doseže naknadno. Babe pa itak barve in prevleke gledajo, pa kakšne ima "oči" od daleč. Rabljen avto prodaš, ker ga zaradi grozečih popravil moraš.
 
Uporabniški avatar
drsokodj
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 529
Pridružen: Sr nov 30, 2005 9:56 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a drsokodj Če jan 05, 2012 10:38 pm

Rok zdravo! Ali bo v tvoji corsi kdaj C20LET ali kaj podobnega? Sicer bi bilo bolj optimalno če bi bil kakšen novejši motor (kateri je lažji od c20let)
Slika
Slika
Slika
Slika
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po jan 09, 2012 4:05 pm

Ja …res je, bolje bi že bilo, vendar je strošek nabave in predelave novejših, sodobnejši motorjev astronomsko visok; še posebej delov, ki so potrebni za predelavo. Zato bo vgrajen kar C20LET. Osnovi razlog zakaj C20LET je, da je motor preizkušen in za predelavo relativno poceni dostopen. Poleg tega imajo tovrstni motorji relativno široko območje delovanja (do 7 000rpm in več), kar je za izkoristek prenosa momenta na kolesa popolnoma ok; na ta način lahko malo »raztegneš« prestavna razmerja in manj prestavljaš… Tudi moč pri prisilno polnjenih motorjih ni vprašanje; ven dobiš skoraj toliko moči, kolikor jo hočeš J. No ja, sam volumen in teža motorja sta res v nezavidljivem položaju. Kot protiutež slednjemu, je finančni vložek na specifično moč, ki je vseeno znatno nižji od sodobnih, lahkih in performančno hudih motorjev.

Lp
rok
 
Uporabniški avatar
drsokodj
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 529
Pridružen: Sr nov 30, 2005 9:56 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a drsokodj Po jan 16, 2012 8:56 pm

hehe, zato pa petriču gre tko dobr buggy, dost moči za tisto težo pa vrnk gume in pol gre.

oglasi se letos kej na PRKju bomo kakšno rekli =)
Slika
Slika
Slika
Slika
 
civoljonam
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Če jan 19, 2012 7:22 am

vprašanje za g. Roka Č. - TRD VOLAN -citroen C3

Napisal/-a civoljonam Če jan 19, 2012 11:53 am

Citroen C3 -trd volan
Poslano ob: Če jan 19, 2012 7:28 am
Od: civoljonam
za: civoljonam

Spoštovani!

Želela bi strokovno pojasnilo v zvezi z dogodkom izpred parih dni. Z vozilom Citroen C3 sem peljala cca 60 km/h in na ovinku naenkrat ni več delal servo volan. Volan je postal tako trd kot pri tovornjaku. S težavo sem ga vrtela, pri tem ni zagorela nobena kontrolna lučka. Tisti dan je vse popoldne volan bil trd in sem ga s težavo obračala. V tem popoldnevu sem 3 krat avto ugasnila in ponovno prižgala. No naslednji dan pa je bil volan spet »mehak« vrtel se je v vse smeri, kot da se prejšnji dan ni nič zgodilo. Avto sem potem vseeno odpeljala na servis, kjer so mi povedali, da je računalnik dejansko zaznal napako, da so jo izbrisali, da pa je sedaj vse v redu.

Mene pa zanima, kaj se je dogajalo, ali se lahko ponovi? Bojim se namreč, da bi kdaj pri večji hitrosti prišlo do tega in volana nebi mogla obvladati.

Melita M.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Če jan 26, 2012 2:56 pm

Za nekoliko kasnejši odziv se opravičujem.

Področje volana je tema varnosti. Je že res, da je krmilni sistem narejen tako, da poleg elektrohidravlične »pomoči« pri vrtenju volana še vedno obstaja mehanski prenos. Tako se vam teoretično ne more zgoditi, da vam ob odpovedi elektronike volana odpove popoln nadzor nad vozilom; seveda, če to pričakujete. Če tega ne pričakujete(okvare elektronike volana), je kakšen robnik ali škarpa hitro preblizu vašega vozila glede na čas, ki ga potrebujete, da premaknete »težak« volanski obroč. Namreč, ob odpovedi elektronike (hidravlične črpalke), vam zmanjšan masni pretok hidravličnega fluida skozi omenjeno črpalko oteži vrtenje volana, kar vam zakasni odzivni čas za najmanj 2-3 sekundi. To pomeni, da pri 50km/h prevozite več kot 30-40 metrov poti preden boste obrnila volan za toliko, kot bi ga sicer pri normalno delujočem volanu (to je razdalja cca enega križišča). Zato ne kolebajte pri odločitvi odprave občasnega pojava odpovedi elektronike volana za ceno nekaj evrov; vsekakor manj evrov, kot je zvit blatnik in pokrov motorja (da ne upoštevamo možnosti vaših poškodb oz poškodb ostalih udeležencev v prometu). Če vam serviser jamči, da je po izbrisu napake vse ok, vam predlagam, da si zaupanje v vaše vozilo pridobite še od kakšnega drugega serviserja, predvsem tehnično izšolanega s področja Citroenovih vozil. Pri tovrstni odločitvi naj bo vaša varnost na prvem mestu.

Lp,

Rok

p.s.: Nasvet: Serviserja opozorite na možnost okvare krmilne enote volana.
 
bojc1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Ne jan 29, 2012 12:31 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a bojc1 Ne jan 29, 2012 12:46 pm

Pozdravljeni
Imam seat leona 1.4 16 V letnik 2001. Prevoženih ima 170000Km.
Imam pa sledeč problem: Lučka za olje se mi skus prižiga (v motorju je olja dovolj), in v motorju mi nekaj tolče (klenka).
Zanima me kaj bi blo narobe in kako najhiteje to napako odpravit ob spremenjivih stroških.

Hvala za odgovor in LP
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po jan 30, 2012 5:19 pm

Ja, rad bi bil malo »vedeževalca« in prerokoval … pa žal ne gre :D . Vseeno je malo premalo podatkov iz katerih bi natančneje izluščili vzrok klenkanja. Na splošno je zvok klenkanja »tehnični« zvok, ki je škodljiv motorju; še posebej, če se povečuje. Zato predlagam, da se še pred večjo okvaro odpravite do serviserja, v kolikor seveda niste sami kos popravilu.

Ne glede na to vam lahko podam neko iztočnico, ki se pogosto pojavlja …

Poleg gladine olja, ki pravite da je znotraj predpisanih meja, bodite pozorni na kakovost olja (kdaj ste ga nazadnje menjali oz. dolivali in ali se gladina kaj veča)? Namreč, v kolikor gorivni sistem ne deluje pravilno, se lahko skozi cilinder mimo batnih obročkov »naliva« gorivo v olje in s tem le ta izgublja na zahtevani viskoznosti; posledično tudi črpalka za olje premalo skomprimira olje v režimu prostega teka (posledica je, da se vam vžiga lučka za olje). To preverite na način, da povonjate šibko za olje oz. z otipom olja med prsti začutite odpornost – viskoznost in vonj po gorivu (v primerjavi z oljem, ki ga imate v neki rezervni kantici). Če je z oljem vse ok, potem upoštevajte prvi odstavek – obisk serviserja in postavitev diagnoze kot je npr.: obrabljenost ojničnih ali glavnih ležajev, nepravilno delovanje olj.črpalke, zamašeni oljni vodi, dročniki, itd…

Lp,

Rok
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a buggy To jan 31, 2012 6:52 pm

Pozdravljeni g. Černjavski,

Izkoristil bi priložnost ter v sklopu prispevka o avtoplinu, ki sem ga prebral na strani http://www.zurnal24.si/plin-cenejsi-a-im-svoje-pasti-clanek-147045 povprašal ali vi osebno, priporočate predelavo na avtoplin? Seveda pri tem upoštevajoč vse negativne in pozitivne strani take predelave z vidika nekoga, ki že ima avto na bencin (cca 120Kkm) ter dela letno cca 35.000 km in ga je strah predvsem dodatnih stroškov, ki bi s tega naslova lahko nastali zaradi napak/poškodb na motorju?

Nekaj so seveda marketinški prijemi, ki jih je zadnje čase še prav posebaj veliko, nekaj pa same izkušnje in opažanja na primerih, kjer so taki posegi bili že delani. Predvidevam, da imate na A-VIS s tem kar nekaj izkušenj, a tudi če temu ni tako, bi mi vaš oseben nasvet zelo koristil.

Da pa bi stvar malce bolj konkretiziral, bi vprašal kakšen sistem (če sploh) bi priporočali za motor b207r/Z20NET, ki ga srečujemo v SAAB-u 9-3 2.0t oz. Opel Signum/Vectra 2.0t? Je potrebno paziti pri predelavi še na kaj dodatnega (sedala ventilov, pregrevanje,...)?
Ker gre za prisilno polnjem motor ( 0.8 bara), me zanima tudi ali imajo turbo bencinski motorji zaradi te specifike kaj težav v praksi in kako avtoplin sodeluje v navezi z potencialnim "tuningom" primarnega racunalnika? Bi se problem prevelike korozije izpušnega sistema dalo morda omiliti s stainless-steel izpušnimi sistemi, ki jih lahko v tujini za določene modele kupimo ali je pri tej stvari morda malce preveč zastraševanja?


Hvala za vaš čas, izkušnje in potencialni odgovor.

Aleš
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Pe feb 03, 2012 1:27 am

Kot pravite, vsaka predelava ima svojo dobro in slabo plat zgodbe. Kar se same tehnike tiče, je energent (propan-butan) kot tak »prijaznejši« do motorja s predpostavko, da je po sestavi nekoliko bolj »suh«od ostalih ogljikovodikov kot je npr bencin. Se pravi, samo izgorevanje je ok, delovanje motorja je tišje, izpust emisij je prijaznejši do okolja, ostankov ogljika po motorju je manj (sajastih delcev)…na drugi strani imate nekoliko večjo porabo (zaradi manjše kalorične vrednosti plina) in večkrat slišana korozija v izpušnem sistemu. Kar se tiče vzdrževanja, je dodatna obremenitev ta, da morate plinski sistem enkrat letno servisirati (menjava filtrov) in vsako leto opraviti tehnični pregled (če imate atestiran in vpisan sistem).Vse to dobite v »paketu« pri odločitvi predelave za ceno dejansko manjšega stroška goriva +/- 40%.

Kaj lahko tvegate… za prvi del »suhosti« plina, je zadeva rešljiva s tem, da sodobni plinski sistemi vsebujejo dodatno »nadbatno« mazanje, ki je sicer na vaši odgovornosti, da boste redno dolivali olje v zato namenjeno posodico. Posledica vgradnje sistema brez »nadbatnega« mazanja so vse prevečkrat zgoreli ventili oz težje okvare motorja. Namreč, vsakokrat ko se ventili zapro, istočasno tudi zarotirajo. V kolikor material ventilov in sedežev ni primeren za plinski »suh« sistem in ni dodatnega mazanja, se na tesnilnih površinah med ventilom in sedežem ventila, zaradi trenja, naredijo mikro zvari. Sledi netesnenje, za tem efekt plazme in že smo pri »težji« okvari motorja (zgoreli ventili in poškodba glave motorja). Takih informacij se ljudje po »kuloarjih« najbolj bojijo. Vendar če je sistem kakovosten, ima poleg vgrajenega mazanja še kontrolo napolnjenosti olja. Tako se ob pomanjkanju olja sistem samodejno izključi….se pravi, če že, izberite kakovostni plinski sistem, ki ima dodelane varnostne elemente.

Glede na to, da imate prisilno polnjen motor (turbo), je regulacija vbrizga nekoliko bolj zahtevna, tako da se zna zgoditi, da je občasno potrebno prenastaviti povezovalne parametre v plinskem modulu. Na vprašanje že tako prenastavljenih parametrov (tuning) na osnovnem bencinskem modulu in vpliva na delovanje plinskega sistema, nima večje vloge (če je predelava modulov le narejena z vsemi varnostnimi robnimi pogoji). Namreč večina plinskih sistemov deluje tako, da se v neki fazi (po zagonu motorja na bencin), začne postopoma zmanjševati količina vbrizganega bencina in istočasno povečevati količina avtoplina (skupni masni pretok goriva tako ostane nespremenjen oz povečan za nekoliko manjšo kalorično vrednostjo cca +10%). Čas odprtosti šob (ali bencinskih ali plinskih, je vedno povezan z osnovnim modulom, le da plinski modul prevzame prehod krmiljenja iz enih na druge šobe. Ravno ta sinhronizacija je pri prisilno polnjenih motorjih kdaj pa kdaj vprašljiva (zelo občutljiva), ker se že pri manjšem odstopanju lambda regulacije vključi rezervi program in vam javi napako. To vas ne sme spraviti v slabo voljo, če boste morali kdaj pa kdaj nekoliko popraviti parametre v plinskem modulu; seveda če gre na račun privarčevanja na strošku goriva. Tudi skrb za izpušni sistem, je bolj ko ne farsa; namreč je že res, da je stranski produkt voda in samo zgorevanje poteka pri nižji temperaturi…itd, vendar so sodobni izpušni sistemi že tako in tako narejeni iz pločevine, ki je odpornejša na korozijo kot pred časom. Tako in tako boste morali izpušni sistem (lonce) menjati na določeno dobo, če boste vozili na avtoplin ali pa bencin. Za dober občutek in pa »sound«, se pa kakšen »rosfrej« Akrapovič le prileže. Do takrat pa na spodnji zadnji strani »starih loncev« izvrtajte manjšo luknjico, da se voda iz lonca odteče :)

Upam, da vam bo vsaj kaj v pomoč pri vaši odločitvi, kje je več plusov oz minusov predelave.

Lp,
Rok
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: aklan86, Majestic-12 [Bot] in 32 gostov