Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
amarinic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Po okt 03, 2011 3:13 pm
Kraj: slovenska bistrica

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a amarinic Sr okt 12, 2011 2:53 pm

najlepša hvala za vaš odgovor.lučka mi je svetla kakšna dva tedna polj pa nič več,se pa čuje ko dam v pr4ostem teku na gas kot da bi bila luknja v aspuhu,je pa ni ,tako da po vašem mnenju sumim lambdo sondo ,saj sem imel na tehničnem majhne probleme z plini.hvala LP Andrej
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Pe okt 14, 2011 7:20 am

Apel še na vašo ugotovitev »puščanja« izpušne cevi. V kolikor pušča izpušna cev (lahko tudi tesnilo na izpušnem kolektorju) v področju pred lambdo sondo, potemtakem lambda sonda dobi podatek, da je v izpuhu več kisika zaradi dodatnega zraka, ki ga vsrka ob odprtini (tam, kjer ne tesni). Namreč skozi izpušno cev »tečejo« izpušni plini z relativno veliko hitrostjo in v kolikor cev oz izpušni sistem ne tesni, se pojavi »Vertunijev efekt«, kar pomeni, da iz področja višjega tlaka (okolice) povleče zrak v področje nižjega tlaka (cev). S tem Lambda sonda zazna, da ja v izpušnih plinih več kisika in avtomatsko računalniku sporoči, da poveča čas vbrizga (kar pomeni več goriva). Namreč motorni računalnik ima vgrajen tako imenovan integrator, ki se na osnovi vhodnih podatkov (lambda sonde) in zapisnega algoritma samodejno spreminja; se pravi, da se prilagaja glede na podatke, ki jih dobi od senzorjev; vse z namenom zagotoviti konstantno razmerje goriva in zraka ( 1:14 ).

Kakorkoli že, vaša ugotovitev o netesnenju izpušnega sistema je neposredno povezana s povečano porabo goriva. To netesnenje najlažje ugotovite z poslušanjem in opazovanjem izpušnega sistema pri hladnem zagonu, ko je material še skrčen in so zato odprtine večje.

Lep pozdrav,

Rok Černjavski
 
Uporabniški avatar
Ricky
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Sr jul 14, 2010 9:13 am
Kraj: Tolmin

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Ricky To okt 18, 2011 9:30 am

ko smo že pri zgorevanju,porabi in merjenju plinov z lambdo sondo,bi še jaz nekaj vprašal. namreš pred 3 meseci se mi je na Hondi Accord 2.4 bencinar sesul katalizator. pobrali smo ga dol,stresli ven vso razsuto satovje in vse ostalo,kar je še bilo notri. že prej mi je gorela lučka za check engine,seveda sem vedel,da je zaradi katalizatorja,ker smo priključili na tester. zdaj me pa zanima,če se zaradi tega poveča kaj poraba goriva,če dobiva sekundarna sonda napačne podatke,ker gredo plini kar tako mimo,ne da bi šli skozi satovje katalizatorja. namreč imam dve lambdi,primarno(pred katalizatorjem) in sekundarno (v katalizatorju). ker se mi zdi,da se je poraba malce povečala.

hvala za odgovor
 
Tku
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po avg 18, 2008 11:19 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Tku To okt 18, 2011 10:54 am

crt je napisal/-a:»Vertunijev efekt«


Venturijev, da ne bo pomote! :!:
Lp, Tku
 
ananasMARELICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To okt 18, 2011 1:07 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a ananasMARELICA To okt 18, 2011 1:25 pm

Po dolgih telefonskih klicih od serviserja do serviserja mi ne preostane drugega kot, da se prijavim na avtomobilističen forum in vprašam vas (ki ste verjetno bol na tekočem in pa gotovo bolj prijazni kot tisti na servisih) ali lahko dam mojemu Cruzu 1.6 LS+ zimske pnevmatike z temi merami 195/65/15, pa čeprav jih ni v homologacijskem kartončku (bi pa naknadno dopolnila homologacijo.) Platišča R15 so navedena, ampak pnevmatike pa piše da bi morale biti 205/65... a bo kaj narobe če dam malo ožje pnevmatike?
Najlepša hvala za odgovor in lep, lep dan!!!
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a lizard To okt 18, 2011 2:10 pm

Ja - števec za hitrost ti bo precej bolj odstopal. Drži se tega kar piše v kartončku (ne samo dimenzije, tudi nosilnosti in indeksa hitrosti - le ta je sicer pri zimskih gumah lahko 2 razreda nižji od predpisanega), ker je proizvjalec dimenzije v kartončku predpisal z razlogom. Številka 65 namreč pomeni % od širine, se pravi ne bo različna samo širina pnenvmatike, ampak tudi višina oz. obseg. Dimenzije 195/65-R15 tudi ne boš mogla homologirat in vpisat v kartonček, torej boš v stalnem prekršku, za katerega je kazen skoraj 1000 €, saj vozilo ni tehnično izpravno, čeprav to zelo redko preverejajo, a v primeru nesreče se to sigurno preveri, v kar se pa zavarovalnica takoj zapiči.

Kot nasvet - gume se dandanes precej poceni da dobiti v spletnih trgovinah, ker sumim da je problem ravno v tem, da je med dimenzijma opazna razlika v ceni.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To okt 18, 2011 3:33 pm

Odgovor za ananasMarelica:

Vozila smejo po slovenski zakonodaji uporabljati le opremo, ki ustreza homologaciji vozila. V kolikor so v tipski homologaciji navedene dimenzije (vse, ki so razpoložljive), se je smotrno tega tudi držati; zakaj, namreč najdražje za vas bo stalo, če vas iz prometa izloči Policija, lahko se pojavijo pa tudi manjši tehnični zapleti. Navedene dimenzije platišč in pnevmatik imajo konstrukcijski razlog kot je odmaknjenost platišč od zavornih čeljusti in amortizerja (ob upoštevanju montiranih verig), ter vpliv na samo geometrijo podvozja vključno z vso elektroniko, ki podpira optimalno delovanje. Za konkreten primer je res, da model Cruise nima tipsko homologirane dimenzije 195/65R15, katero bi vi želeli, zato vam ne priporočam namestitve le teh. Obstaja sicer možnost posamične homologacije, katero morate opraviti pri za to akreditiranih ustanovah, vendar je postopek nekoliko zamuden in drag (poleg tega potrebujete še priložen tehnični aspekt želene predelave). Res je da tisti centimeter ožja guma ne bo vplivala na ne vem kakšne spremembe pri voznih lastnostih vozila (četudi bo oprijem dejansko nekoliko slabši), se je neracionalno izpostavljati morebitnim policijskim kontrolam, ker vam poleg takojšne globe lahko odvzamejo tudi prometno dovoljenje in vas pošljejo na izredni tehnični pregled…odločitev je sicer na koncu vaša.

Lep pozdrav,

Rok Černjavski
 
amarinic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Po okt 03, 2011 3:13 pm
Kraj: slovenska bistrica

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a amarinic To okt 18, 2011 4:29 pm

hvala sem naredil kak ste napisali,je res in tudi privožnji sem bil bolj pozoren,ker je tudi motor malo glasnejši.hvala l.p Andrej
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr okt 19, 2011 8:38 am

Odgovor Ricky:

V kolikor imate nedelujoč (odstranjen)katalizator, je temu res posledica povečana poraba goriva; še posebej, pri normalnem režimu vožnje. Načeloma druga lambda sonda regulira delovanje katalizatorja; se pravi deluje v ozkem območju sinusoide prve lambda sonde (beri: spremlja spremembo vrednosti meritve pred katalizatorjem). Posledično to pomeni, da sicer druga regulacija lambde sonde zelo malo vpliva na povečanje količine vbrizganega goriva, vendar seštevek tega in seštevek dodajanja plina rezultira 10-15% povečanje porabe goriva. Kot sem omenil, pri »normalni« vožnji je optimalna poraba goriva v območju max navora, ki pa je s odstranitvijo katalizatorja nekoliko zmanjšan. S tem, ko vozilo nima katalizatorja ima motor nekoliko manjši navor, kar pomeni, da morate pritiskati bolj na plin. Tako imate za enak režim vožnje brez katalizatorja večjo porabo, kot bi ga sicer imeli s katalizatorjem. Zakaj; s tem ko ste odstranili katalizator, ste izpušnemu sistemu »odvzeli« upor in s tem povzročili, da se v fazi praznjenja cilindrov, hitreje sprosti tlak plinov, ki pritiskajo na bat. Posledica tega je zmanjšan navor. Da ni vse samo slabo, imate zaradi hitrejšega praznjenja izpušnih plinov nekoliko večjo moč, saj se pri visokih obratih hitreje izpraznijo plini iz cilindrov in omogočijo, da se cilindri hitreje napolnijo z svežim zrakom in gorivom. Tako se motor brez upora katalizatorja nekoliko »lažje zavrti« v obrate.

Poleg povečane porabe goriva, bodite vseeno previdni zaradi zakonodaje, saj vam v tujini (največ kontrol je v Nemčiji, Švici in Belgiji) lahko preverijo obremenitev izpušnih plinov preko OBD-ja (On-Board-Diagnostic). Namreč njihova policija ima diagnostično opremo, ki se priključi na konektor standardizirne oblike in vam preverijo, če vam povratna zanka regulacije izpušnih plinov pravilno deluje. V kolikor vam ne, sledi globa in izločitev iz prometa. Nekaj podobnega sledi tudi Sloveniji (samo še ne vemo kdaj :D ).
Lep pozdrav,

Rok Černjavski
 
ananasMARELICA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To okt 18, 2011 1:07 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a ananasMARELICA Sr okt 19, 2011 10:48 am

Najlepša hvala obema za odgovor!! Ja, tiste ožje sem si želela predvsem zato, ker so na pol cene in pa tudi ker sem slišala da je boljši oprijem pozimi, če je pnevmatika ožja. Sem pa res vesela, da si je nekdo vzel 2minutke časa in mi povedal kako stvar poteka. Še enkrat najlepša hvala!!
Lep dan!
 
Uporabniški avatar
Ricky
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Sr jul 14, 2010 9:13 am
Kraj: Tolmin

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Ricky Sr okt 19, 2011 11:23 am

hvala za izčrpen in hiter odgovor ;)
 
TuningBoy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr avg 26, 2009 10:37 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a TuningBoy Pe okt 21, 2011 4:40 pm

Imam eno vprašanje in sicer:

Danes sem bil na ogledu Renault Lagune 2 letnik 06 motor je 2.0 DCI 150KM , prevoženih 116000 kilometrov, servisna knjiga potrjena, pred tremi meseci narejen redni servis. Vse lepo in prav, edino kar me je zmotilo je bil masten motor. Sedaj pa me zanima kaj bi to pomenilo in če je to zelo slabo? Zaradi tega sedaj ne vem ali se jo asplača kupiti ali ne, ker vse ostalo je videti OK

Hvala za odgovor
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To okt 25, 2011 6:37 am

Diagnoze na daljavo so žal bolj ko ne samo špekulacije. V kolikor je transparentno, da je vozilo redno servisirano, je relativno majhna verjetnost, da gre za neko "težjo" okvaro. Naj vas pretirano ne skrbi, če je motor nekoliko "masten", saj to še ne pomeni, da bi lahko bilo kaj resnega. Pri "mastnih" motorjih je mogoče biti še najbolj pozoren na to ali gre za olje ali nafto in starost (oz zasušenost) teh madežev. Četudi je kaj, ki spušča in pušča madeže, se da tovrstna puščanja relativno enostavno in poceni odpraviti (v največ primerih). V končni fazi je nemalokrat bolje kupiti vozilo takšno kot je (z neopranim motorjem), ker tako vsaj vidiš dejansko stanje. Če bi nekdo želel prikriti napako, bi po vsej verjetnosti bil motor že opran.

Predlagam, da v kolikor niste strokovnjak s tega področja, da s seboj na ogled vozila pripeljete svojega serviserja; na koncu konca, v kolikor se boste odločili za nakup, vam bo moral le ta tudi odpraviti omenjeno pomanjkljivost.

P.s.: Ne bodite fokusirani samo na "mastnost" motorja, preglejte še ostale elemente.

Lep pozdrav,

Rok Černjavski
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To okt 25, 2011 6:38 am

Diagnoze na daljavo so žal bolj ko ne samo špekulacije. V kolikor je transparentno, da je vozilo redno servisirano, je relativno majhna verjetnost, da gre za neko "težjo" okvaro. Naj vas pretirano ne skrbi, če je motor nekoliko "masten", saj to še ne pomeni, da bi lahko bilo kaj resnega. Pri "mastnih" motorjih je mogoče biti še najbolj pozoren na to ali gre za olje ali nafto in starost (oz zasušenost) teh madežev. Četudi je kaj, ki spušča in pušča madeže, se da tovrstna puščanja relativno enostavno in poceni odpraviti (v največ primerih). V končni fazi je nemalokrat bolje kupiti vozilo takšno kot je (z neopranim motorjem), ker tako vsaj vidiš dejansko stanje. Če bi nekdo želel prikriti napako, bi po vsej verjetnosti bil motor že opran.

Predlagam, da v kolikor niste strokovnjak s tega področja, da s seboj na ogled vozila pripeljete svojega serviserja; na koncu konca, v kolikor se boste odločili za nakup, vam bo moral le ta tudi odpraviti omenjeno pomanjkljivost.

P.s.: Ne bodite fokusirani samo na "mastnost" motorja, preglejte še ostale elemente.

Lep pozdrav,

Rok Černjavski
 
TuningBoy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr avg 26, 2009 10:37 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a TuningBoy To okt 25, 2011 6:57 am

crt je napisal/-a:Diagnoze na daljavo so žal bolj ko ne samo špekulacije. V kolikor je transparentno, da je vozilo redno servisirano, je relativno majhna verjetnost, da gre za neko "težjo" okvaro. Naj vas pretirano ne skrbi, če je motor nekoliko "masten", saj to še ne pomeni, da bi lahko bilo kaj resnega. Pri "mastnih" motorjih je mogoče biti še najbolj pozoren na to ali gre za olje ali nafto in starost (oz zasušenost) teh madežev. Četudi je kaj, ki spušča in pušča madeže, se da tovrstna puščanja relativno enostavno in poceni odpraviti (v največ primerih). V končni fazi je nemalokrat bolje kupiti vozilo takšno kot je (z neopranim motorjem), ker tako vsaj vidiš dejansko stanje. Če bi nekdo želel prikriti napako, bi po vsej verjetnosti bil motor že opran.

Predlagam, da v kolikor niste strokovnjak s tega področja, da s seboj na ogled vozila pripeljete svojega serviserja; na koncu konca, v kolikor se boste odločili za nakup, vam bo moral le ta tudi odpraviti omenjeno pomanjkljivost.

P.s.: Ne bodite fokusirani samo na "mastnost" motorja, preglejte še ostale elemente.

Lep pozdrav,

Rok Černjavski


hvala za odgovor

LP
 
Uporabniški avatar
SuperVeloce
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Po mar 14, 2011 2:46 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a SuperVeloce To okt 25, 2011 6:13 pm

ananasMARELICA je napisal/-a:Najlepša hvala obema za odgovor!! Ja, tiste ožje sem si želela predvsem zato, ker so na pol cene in pa tudi ker sem slišala da je boljši oprijem pozimi, če je pnevmatika ožja. Sem pa res vesela, da si je nekdo vzel 2minutke časa in mi povedal kako stvar poteka. Še enkrat najlepša hvala!!
Lep dan!

To velja na snegu ali v mocnem nalivu, vendar ne na suhem asfaltu in ledu.
when in doubt, flat out
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a adis Sr okt 26, 2011 10:02 am

vrašanja ( takšna in drugačna) ki se dotikajo teme o nakupu avtomobila se objavljajo v drugi temi - podforum:
viewtopic.php?f=18&t=75263

ter

viewforum.php?f=18
 
Uporabniški avatar
jky
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če sep 25, 2003 12:21 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a jky Pe okt 28, 2011 10:57 am

Pozdrav,

Kot večina novejših avtomobilov je tudi moj opremljen z "dual/twin mass flywheel" (vztrajnik z dvema masam , točnega slovenskega prevoda ne vem ... ). Teorijo delovanja približno poznam, ne vidim pa veliko prednosti pred klasičnim vztrajnikom, predvsem so prednosti twin-a v "udobju", vse ostalo je pa slabše (teza skratka odzivnost, cena, pokvarljivost ).
Za BMW-je obstajata obe varianti, serijsko in originalen nadomestni twin in pa klasičen vztrajnik od firme Valeo. Skratka v osnovi mehansko naj nebi bilo problemov, prav tako z vzdrževanjem.

1.) Zakaj se to vgrajuje potem ? V redu za dizle mi je jasno, posebej take z veliko navora, a za bencinarje posebej 4 cilindre brez turbo?
2.) Zakaj imajo avtomatiki klasičen vztrajnik ?
3.) Ce se spremeni masa vztrajnika (kar v tem primeru se) ali je potrebno paziti na kakšne druge dele? (pri menjavi twin z single je potrebno menjati komplet z košaro, sklopko in vztrajnikom). Sprašujem predvsem za BMW, ker ima pogon zadaj.
NO GO!
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To nov 01, 2011 1:53 pm

jky je napisal/-a:Pozdrav,

Kot večina novejših avtomobilov je tudi moj opremljen z "dual/twin mass flywheel" (vztrajnik z dvema masam , točnega slovenskega prevoda ne vem ... ). Teorijo delovanja približno poznam, ne vidim pa veliko prednosti pred klasičnim vztrajnikom, predvsem so prednosti twin-a v "udobju", vse ostalo je pa slabše (teza skratka odzivnost, cena, pokvarljivost ).
Za BMW-je obstajata obe varianti, serijsko in originalen nadomestni twin in pa klasičen vztrajnik od firme Valeo. Skratka v osnovi mehansko naj nebi bilo problemov, prav tako z vzdrževanjem.


Glede na vprašanje, mislim da je na začetku vseeno potrebno izpostaviti osnovni razlog vgradnje vztrajnika. Osnovni namen vztrajnika kot takega je zgolj in samo izravnavanje »špic«, ki nastanejo pri delovanju batnega motorja. Se pravi, pri »delovnem taktu« se notranja energija pretvori v mehansko tako, da preko bata in ojnice prenese silo na glavno oz ročično gred. To se pri 720 stopinjskem obratu glavne gredi (2 obrata), kolikor je potrebno, da se izvedejo vsi štirje takti, zgodi štirikrat (vsakih 180 stopinj) pri štirivaljnem motorju oz šestkrat pri šest valjnem morju (120 stopinj), osemkrat pri osem valjnem motorju (90 stopinj) … itd. To pomeni, da nastanejo na glavni gredi sile, ki si jih iz naslova čim manjših obremenitev (uporabniki zaznamo kot tresenje), konstruktorji želijo izravnati. V ta namen je v motor integriran vztrajnik, ki »požira« izstopajoče špice sil, ki nastanejo v fazi »delovnega takta« posameznih valjev. Vztrajnik s svojo maso (težo) zagotavlja motorju čim večjo konstantno kinetično energijo, ki jo kasneje preko sklopke prenese na odgon (transmisijo). Da bi bilo čim manj izgub, je smiselno, da je vztrajnik na notranjem delu čim lažji, na zunanjem (obodnem delu) pa s čim več mase, ki izenačuje nihanje. Več kot je sproščene energije v fazi izgorevanja (navor motorja) in manj, kot ima motor valjev, večja masa vztrajnika je potrebna.

1.) Zakaj se to vgrajuje potem ? V redu za dizle mi je jasno, posebej take z veliko navora, a za bencinarje posebej 4 cilindre brez turbo?


Sodobni motorji (tudi atmosferski Otto motorji z malo valji) imajo s sistemom krmiljena ventilov, elektronike ter nekateri tudi direktnega vbrizga, zagotovljen relativno dober navor pri nizkih obratih, ki pa je predvsem zvezen (podoben Diesel motorjem). Za to je potrebno, iz zgoraj opisanega, zagotoviti relativno »težek« vztrajnik, ki pa je žal posledica tega, da motor ni preveč »odziven«. Zakaj dvomasni je opisano v 3. točki.

2.) Zakaj imajo avtomatiki klasičen vztrajnik ?


Vozila s klasičnim (hidravličnim) avtomatskim menjalnikom imajo namesto vztrajnika »drugo maso«, ki ohranja kinetično energijo in izravnava zgoraj omenjene špice. To je tako imenovanim »vandler« oz hidravlična sklopka, ki je pritrjena na nosilno ploščo podobna vztrajniku. Omenjena nosilna plošča, ki je pripeta na glavno gred ravno tako kot vztrajnik, služi predvsem za zagon motorja; namreč na omenjeni nosilni plošči je nameščen zobnik namenjen za zagon motorja (preko zaganjača). Je že res, da je na izgled podoben vztrajniku, vendar vlogo vztrajnika prevzema »vandler«.

3.) Ce se spremeni masa vztrajnika (kar v tem primeru se) ali je potrebno paziti na kakšne druge dele? (pri menjavi twin z single je potrebno menjati komplet z košaro, sklopko in vztrajnikom). Sprašujem predvsem za BMW, ker ima pogon zadaj.


Masa vztrajnika se ne spreminja in je namen »dvodelnega« ali dvomasneg vztrajnikika predvsem zaradi dodatnih sil, ki se pojavljajo še s funkcijo sklopke. Namreč sila, ki se pojavi ob vrteči se masi »nescentriranega« oz neuravnoteženega vztrajnika, narašča s kvadratom hitrosti. Omenjena sila tako vpliva na tresenja vozila in, kar je še najslabše, na ležaje ter samo glavno gred. Če smo prej omenili, da je tendenca »težkih« vztrajnikov, si konstruktorji motorja ne morejo privoščiti odstopanja, da vztrajnik ne bi imel enakomerno porazdeljene mase. To se zgodi takrat, ko masa lamela sklopke (v času ko imate sklopko oddvojeno od vztrajnika in speljete) ne sede ravno v »center« vztrajnika. Posledica je, da se pojavi relativno velika sila, ki negativno vpliva na konstrukcijo motorja. To je rešeno s tem, da je del dvomasnega vztrajnika, ki ima opravka s prenosom momenta preko sklopke na menjalnik (sredinski del vztrajnika), ločen od dela vztrajnika, ki je namenjen za izravnavanje špic z zagotavljanjem kinetične energije (obodni del vztrajnika). Tako morebitno »nescentriranost« notranjega dela vztrajnika umili fluid (posebna tekočina), ki se nahaja med notranjim in zunanjem delom vztrajnika zatesnjena s posebnimi tesnili (semeringi). To je osnovna naloga dvomasnega vztrajnika, saj je verjetnost, da se spremeni težišče vztrajnika tolikšna, kolikor krat pritisnete na pedalko sklopke. Z omenjenim fluidom oz dvomasnim vztrajnikom je rešen še en problem na sami lameli sklopke; tako je fluid, ki duši centripetalne sile prevzel še dušenje sil, ki nastanejo s sklopko, ko se le ta sprime z vztrajnikom (do sedaj so to vlogo prevzele vzmeti v lameli sklopke). Vse te kompleksne rešitve seveda povzročijo povečano verjetnost, da pride do okvare; pa še dragi sestavni deli so.

Alternative zamenjave s »fiksnim« vztrajnikom so sicer polovična rešitev, saj se optimizacije, ki so jih predvideli konstruktorji motorja, izničijo. Seveda je verjetnost, da pride do okvare vztrajnika, manjša; vendar ni zanemariti verjetnost, da se poškoduje del, povezan z glavno gredjo. Vendar je dejstvo, da konstruktorji konstruirajo motorje ob največji obremenitvi, uporabniki pa obremenjujemo motor povprečno s polovično obremenitvijo (oz. še manj). Tako da če zamenjate vztrajnik s fiksnim, ne boste kaj dosti »zgrešili«, še posebej, če gre za starejše vozilo. Če se vam ob ekstremnih obremenitvah kaj zgodi z glavno gredjo oz ležaji, boste pa vsaj poznali vzrok tega.

Pogon spredaj - zadaj naj vas ne skrbi, saj nima nobene korelacije z vztrajnikom. Na vprašanje potrebnih delov, ki so potrebi pri zamenjavi »mono« vztrajnika, se je potrebno pozanimati pri dobavitelju; bodite pozorni na vzmeti v lameli, saj če sile ne duši fluid, jih morajo dušiti vsaj vzmeti v lameli.

Upam, da ni preveč zakomplicirano in na dolgo…

Lp,

Rok
 
Uporabniški avatar
Primus_Gladius
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 18
Pridružen: To nov 01, 2011 5:49 pm

STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Primus_Gladius To nov 01, 2011 10:08 pm

EDIT adis: vprašanje postavi v pravi podforum!

Kupovanje avtomobila.


viewforum.php?f=18
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 32 gostov