Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
buggy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Pe avg 17, 2007 5:44 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a buggy Pe feb 03, 2012 8:48 pm

Najlepša hvala za tako podroben odgovor, ki mi je odgnal kar nekaj strahov. Vsekakor je ob vedno večji ceni goriva takšna predelava zame ekonomsko opravičljiva investicija, saj mislim avto imeti še nekaj časa. Razmišljal sem pa o PRINS sisitemu z elektronsko dozirko za dodatno mazanje (dokaj drag). Malce na tiho še vedno upam na kakšno subvencijo/akcijo, bom pa vsekakor v nizkem štartu :D

Pred časom sem govoril z nekim poznavalcem plinskih sistemov in mi je bilo rečeno, da naj bi v doglednem času prišli na trg tudi taki sistemi, ki bi znali to mikro regulacijo sami adaptirati glede na lambo sondo (closed loop - open loop). Imate pri vas morda kakšne dobre izkušnje z določenimi sistemi (Lovato, Zavoli,...) in če lahko, bi vas prosil, če mi malce nakažete in olajšate v katero smer naj gledam. Da ne bo reklama lahko tudi na ZS.

Še enkrat hvala...takih res manjka v tej naši družbi :D

S spoštovanjem,
Aleš
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To feb 07, 2012 8:38 am

Ja, šibek člen je ravno ta mikro regulacija, ki jo določeni štajerski akademiki razvijajo celo v Sloveniji (z željo patentiranja in lansiranja ostalim proizvajalcem PS). Če jim bo uspelo (verjamem, da jim bo), bo ta informacija oz rešitev hitro zaokrožila na trg. V osnovi se trenutna regulacija naslanja na osnovi računalnik, ki ima spremenljiv integrator količine vbrizganega goriva nastavljen glede na povratno zanko lambda sonde. Vendar ker je še posebej pri prisilno polnjenih motorjih kaj hitro preseči razmerje gorivo/zrak za +/- 3%, bi bila natančnejša oz »hitrejša« regulacija seveda dobrodošla…iz tega naslova razvojniki sledijo vašim željam :) . Konkretnih izkušenj s trga žal še nimamo.

Lp,

rok
 
juventino
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Po feb 27, 2012 12:49 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a juventino Po feb 27, 2012 10:23 pm

Dober dan
Imam Hondo Accord Tourer 2.2i CTDi Sport 2004 z navigacijo. Problem je v tem da ne vem kako se posodobi in ali se dobi karto tudi za slovenijo?
Hvala za vaš odgovor
 
Uporabniški avatar
urska_rad
Novinec
 
Prispevkov: 130
Pridružen: Če jun 30, 2011 6:11 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a urska_rad Sr feb 29, 2012 9:25 am

Odgovor juventino
Zgornje vprašanje sem kar jaz preverila na pooblaščenem servisu. Navigacijske karte vam bi sicer lahko nekoliko posodobili vendar samo s spremembami do leta 2007 in ne za Slovenijo in Hrvaško - za to področje za starejše Hondine sisteme navigacije (pred letom 2006) ni znano ali ga bodo sploh pokrili. V ZS vam pošiljam kontakte osebe, ki vam lahko o vsem pove več podrobnosti.
LP, Urška
 
stromi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: So mar 03, 2012 9:16 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a stromi Ne mar 04, 2012 8:08 pm

LP!
sem nov na forumu in imam eno vpeašanje.

imam audi a3 2.0tdi (140KM) letnik07 prevoženi108.000 km, problem je v tem da kadar avto stoji na miru ga nekam čudno trese. malo trese pa neha pa spet trese. pomislil sem na prenizke obrate ampak dvomim da bi to bilo......prosim za pomoč!

hvala lepa že vnaprej!!!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a adis Ne mar 04, 2012 11:28 pm

stromi je napisal/-a:LP!
sem nov na forumu in imam eno vpeašanje.

imam audi a3 2.0tdi (140KM) letnik07 prevoženi108.000 km, problem je v tem da kadar avto stoji na miru ga nekam čudno trese. malo trese pa neha pa spet trese. pomislil sem na prenizke obrate ampak dvomim da bi to bilo......prosim za pomoč!

hvala lepa že vnaprej!!!


preberi to temo:
viewtopic.php?f=6&t=87667

ter uporabi forumski del:
viewforum.php?f=6
 
samo2222
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Če mar 08, 2012 5:33 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a samo2222 Če mar 08, 2012 11:01 pm

Lep pozdrav,

Imam eno vprašanje za gospoda Roka, se pa že vnaprej opravičujem za nevednost, saj se na avte ne spoznam prav veliko. In sicer sem pa v dilemi glede nakupa avta.

Za avto, ki se odločam je Seat Ibiza --> http://en.wikipedia.org/wiki/File:Seat_ ... silver.jpg

Tehnične lastnosti:
Motor:1896cm3 Dizel motor
Moč motorja: 47kw
Tip motorja: asy
Letnik: 2003
Prevoženi kilometri: 153000km
Barva: Črna


Sklopka je nova.
Avto je dobro ohranjen.
Cena 3000€

Zanima me predvsem če je cena ugodna ali primerna, če ni, koliko bi morala biti.

In če so kakšne druge informacije še ključne za presojo da boste lažje presodili, mi to prosim posredujte, da se pozanimam in vam sporočim.

Že vnaprej se zahvaljujem za odgovor.

Lep pozdrav, Samo. :)
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Pe mar 09, 2012 4:38 pm

Odgovor stromi:

V tem primeru se bo potrebno malo bolj poglobiti v vaše vozilo s pomočjo serviserja…lahko da gre zgolj za programsko rešitev (upgrade), dovodom zraka, gretjem ali pa le gorivom. Upam, da ne gre za večjo okvaro povezano z netesnenjem hladilne tekočine ali šob…se pravi potrebno bo s pomočjo testerjev, specialnega orodja ter znanja tehnika, postaviti natančno diagnozo.
Lp
rok
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po mar 12, 2012 7:03 pm

odgovor samo2222:

Spoštovani g. Samo, glede na vaše povpraševanje bomo morali prositi urednike oz. skrbnike aktualnega foruma, da povabijo še kakšnega gosta s področja cenitev in tržnih cen rabljenih vozil; očitno je področje zanimivo …

Moj del bi bil usmerjen bolj v funkcionalno smiselnost vaše izbire in sicer, če ste se odločili za SDI motor, domnevam da prevozite nekoliko več kilometrov. Na račun manjše porabe vseeno računajte na nekoliko dražje stroške vzdrževanja v primerjavi z bencinskim motorjem. Bodite pozorni na predhodno vzdrževanje (servisna knjižica oz sledljivost pri serviserju); namreč, če je vozilo redno servisirano, je manjša verjetnost, da bo prišlo do kakšnih večjih okvar, ki bi jih sicer z rednim vzdrževanjem izničili (redno vožen in vzdrževan SDI motor je res hvaležen za uporabnika). Ravno tako so nekateri modeli občutljivi na vpetje podvozja, tako da preverite kako je z vpetjem (selen bloki, itd) … to so zgolj namigi za kontrolo pred vašo končno odločitvijo. Kakorkoli že, pri rabljenem vozilu potrebujete prijatelja z znanjem (če niste sami vešči te stroke) ali pa veliko sreče :). Saj veste kako pravijo, za prijatelje je smiselno imeti tri osebe, odvetnika, zdravnika in mehanika….

Lp,
rok
 
alenčica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Po mar 12, 2012 8:20 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a alenčica So mar 17, 2012 10:20 pm

adis je napisal/-a:Z veseljem sporočamo, da se je portalu/forumu Avtomobilizem.com pridružil gospod Rok Černjavski in bo v tej temi za Vas odgovarjal na Vaša tehnična vprašanja.

Intervju z Rokom Černjavskim:
http://www.avtomobilizem.com/novice/rok ... 0-09-2011/
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a adis Ne mar 18, 2012 1:29 am

alenčica je napisal/-a:
adis je napisal/-a:Z veseljem sporočamo, da se je portalu/forumu Avtomobilizem.com pridružil gospod Rok Černjavski in bo v tej temi za Vas odgovarjal na Vaša tehnična vprašanja.

Intervju z Rokom Černjavskim:
http://www.avtomobilizem.com/novice/rok ... 0-09-2011/


uporabnica "alenčica" prosim, da ko nekoga/nekaj citirate, da nato postavite tudi vprašanje/mnenje ipd...
 
jukadis
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: To apr 03, 2012 2:47 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a jukadis To apr 03, 2012 2:52 pm

lepo pozdravljeni rabim eno pomoc, sem lastnik peugeot 407 in sem v kratkem zamenjal abs senzorje ker so bili fuć zdj me pa se opozarja za abs esp kaj naj naredim in kako se to resetira HVALA
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr apr 04, 2012 6:56 am

Odgovor Jukadis:
Odgovor:
Mogoče najprej nekaj o sistemu abs in esp…v osnovi je to en sistem, pri čemer abs nadzira ne-blokiranje koles kot posledica voznikovega pritiska pedalke zavore, do čim esp na podlagi ta istega sistema interaktivno producira tlak zaviranja glede na nezaželeno smer gibanje vozila. Tako je vse skupaj en sistem, ki upravlja na podlagi dajalcev signalov; to so senzorji na vseh štirih kolesih, ki merijo hitrost in razliko hitrosti vrtenja koles, senzor kotnega pospeška zasuka volana (na osi volanskega roga), ki sporoča smer in razliko hitrosti vrtenja volana za določen kot, ter podatek smeri sile vozila okoli svoje osi (največkrat je nameščen okoli ročne zavore). Pri tem abs deluje tako, da samo na podlagi podatka od senzorjev koles, ki ste jih kot pravite menjali, pulzno zmanjša tlak na kolesu, kateri se ustavlja hitreje kot ostali, beri:blokira. Tako je abs pasiven sistem, kot podpornik voznikove reakcije zaviranja, do čim je esp aktiven sistem, ki poleg omenjenih senzorjev s pomočjo vršilcev in zaviranja tudi nadzira gibanje vozila. Slednji na podlagi prekoračenih fizikalnih robnih pogojev samodejno (brez iniciacije voznika) vklopi črpalko abs-a in pošlje tlak fluida na kolo/kolesa, na katerem želi, da se začnejo zaustavljati oz nadzorovano drseti; s tem izravnava želeno smer voznika in sil, ki nekoordinirano delujejo na vozilo; beri: če vozniku zdrsne nos vozila iz ovinka, mu esp koordinirano zablokira zadnja kolesa, kot bi želel dober voznik popraviti smer vožnje z rahlim potegom ročne zavore. Toliko zgolj za grobo podlago, kaj imata skupnega esp in abs.

…sedaj smo pri vprašanju zakaj se vklaplja lučka za abs-esp… Dejansko tudi esp uporablja enega od podatkov s strani senzorjev na kolesih (enako kot abs), vendar to je le en del (kar je očitno izničeno, glede na to, da so bili senzorji zamenjani). Tako ostanejo možnosti okvare lahko tako na senzorju kota zasuka volana, na senzorju pospeška okoli svoje osi, modula, ki regulira tako abs kot esp, črpalke abs-a…idt. Vse te parametre se da preveriti in stestirati s specialnim orodjem (testerjem) ter seveda z usposobljenim diagnostikom. Po opisu sodeč je večja verjetnost, da gre za napako na esp-ju, ki je nadgradnja abs-a. Glede na to, da je to varnostni sistem, ki ga po oceni več kot 80% uporabnikov nikoli ne aktivira, takrat ko pa se, vas pa lahko reši najhujšega, priporočam, da se obrnete na »up-to-date« serviserja, da vam odpravi napako. Tisto, kar lahko sami naredite je, da preverite pravilen tlak v pnevmatikah in obseg koles (npr primer nepravilnosti je: spredaj zimske gume, zadaj letne…); namreč, če so različni obsegi koles (eden ali več koles ima drugačen obseg kot preostala kolesa), modul zazna razliko hitrosti vrtenja posameznega kolesa in javi napako. Vse kar je več od tega, se s temi napotki odpravite po mnenje do svojega serviserja.
Vso srečo pri odpravi napake.
Lp
rok
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr apr 04, 2012 6:56 am

Odgovor Jukadis:

Mogoče najprej nekaj o sistemu abs in esp…v osnovi je to en sistem, pri čemer abs nadzira ne-blokiranje koles kot posledica voznikovega pritiska pedalke zavore, do čim esp na podlagi ta istega sistema interaktivno producira tlak zaviranja glede na nezaželeno smer gibanje vozila. Tako je vse skupaj en sistem, ki upravlja na podlagi dajalcev signalov; to so senzorji na vseh štirih kolesih, ki merijo hitrost in razliko hitrosti vrtenja koles, senzor kotnega pospeška zasuka volana (na osi volanskega roga), ki sporoča smer in razliko hitrosti vrtenja volana za določen kot, ter podatek smeri sile vozila okoli svoje osi (največkrat je nameščen okoli ročne zavore). Pri tem abs deluje tako, da samo na podlagi podatka od senzorjev koles, ki ste jih kot pravite menjali, pulzno zmanjša tlak na kolesu, kateri se ustavlja hitreje kot ostali, beri:blokira. Tako je abs pasiven sistem, kot podpornik voznikove reakcije zaviranja, do čim je esp aktiven sistem, ki poleg omenjenih senzorjev s pomočjo vršilcev in zaviranja tudi nadzira gibanje vozila. Slednji na podlagi prekoračenih fizikalnih robnih pogojev samodejno (brez iniciacije voznika) vklopi črpalko abs-a in pošlje tlak fluida na kolo/kolesa, na katerem želi, da se začnejo zaustavljati oz nadzorovano drseti; s tem izravnava želeno smer voznika in sil, ki nekoordinirano delujejo na vozilo; beri: če vozniku zdrsne nos vozila iz ovinka, mu esp koordinirano zablokira zadnja kolesa, kot bi želel dober voznik popraviti smer vožnje z rahlim potegom ročne zavore. Toliko zgolj za grobo podlago, kaj imata skupnega esp in abs.

…sedaj smo pri vprašanju zakaj se vklaplja lučka za abs-esp… Dejansko tudi esp uporablja enega od podatkov s strani senzorjev na kolesih (enako kot abs), vendar to je le en del (kar je očitno izničeno, glede na to, da so bili senzorji zamenjani). Tako ostanejo možnosti okvare lahko tako na senzorju kota zasuka volana, na senzorju pospeška okoli svoje osi, modula, ki regulira tako abs kot esp, črpalke abs-a…idt. Vse te parametre se da preveriti in stestirati s specialnim orodjem (testerjem) ter seveda z usposobljenim diagnostikom. Po opisu sodeč je večja verjetnost, da gre za napako na esp-ju, ki je nadgradnja abs-a. Glede na to, da je to varnostni sistem, ki ga po oceni več kot 80% uporabnikov nikoli ne aktivira, takrat ko pa se, vas pa lahko reši najhujšega, priporočam, da se obrnete na »up-to-date« serviserja, da vam odpravi napako. Tisto, kar lahko sami naredite je, da preverite pravilen tlak v pnevmatikah in obseg koles (npr primer nepravilnosti je: spredaj zimske gume, zadaj letne…); namreč, če so različni obsegi koles (eden ali več koles ima drugačen obseg kot preostala kolesa), modul zazna razliko hitrosti vrtenja posameznega kolesa in javi napako. Vse kar je več od tega, se s temi napotki odpravite po mnenje do svojega serviserja.
Vso srečo pri odpravi napake.
Lp
rok
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr apr 04, 2012 6:56 am

Odgovor Jukadis:

Mogoče najprej nekaj o sistemu abs in esp…v osnovi je to en sistem, pri čemer abs nadzira ne-blokiranje koles kot posledica voznikovega pritiska pedalke zavore, do čim esp na podlagi ta istega sistema interaktivno producira tlak zaviranja glede na nezaželeno smer gibanje vozila. Tako je vse skupaj en sistem, ki upravlja na podlagi dajalcev signalov; to so senzorji na vseh štirih kolesih, ki merijo hitrost in razliko hitrosti vrtenja koles, senzor kotnega pospeška zasuka volana (na osi volanskega roga), ki sporoča smer in razliko hitrosti vrtenja volana za določen kot, ter podatek smeri sile vozila okoli svoje osi (največkrat je nameščen okoli ročne zavore). Pri tem abs deluje tako, da samo na podlagi podatka od senzorjev koles, ki ste jih kot pravite menjali, pulzno zmanjša tlak na kolesu, kateri se ustavlja hitreje kot ostali, beri:blokira. Tako je abs pasiven sistem, kot podpornik voznikove reakcije zaviranja, do čim je esp aktiven sistem, ki poleg omenjenih senzorjev s pomočjo vršilcev in zaviranja tudi nadzira gibanje vozila. Slednji na podlagi prekoračenih fizikalnih robnih pogojev samodejno (brez iniciacije voznika) vklopi črpalko abs-a in pošlje tlak fluida na kolo/kolesa, na katerem želi, da se začnejo zaustavljati oz nadzorovano drseti; s tem izravnava želeno smer voznika in sil, ki nekoordinirano delujejo na vozilo; beri: če vozniku zdrsne nos vozila iz ovinka, mu esp koordinirano zablokira zadnja kolesa, kot bi želel dober voznik popraviti smer vožnje z rahlim potegom ročne zavore. Toliko zgolj za grobo podlago, kaj imata skupnega esp in abs.

…sedaj smo pri vprašanju zakaj se vklaplja lučka za abs-esp… Dejansko tudi esp uporablja enega od podatkov s strani senzorjev na kolesih (enako kot abs), vendar to je le en del (kar je očitno izničeno, glede na to, da so bili senzorji zamenjani). Tako ostanejo možnosti okvare lahko tako na senzorju kota zasuka volana, na senzorju pospeška okoli svoje osi, modula, ki regulira tako abs kot esp, črpalke abs-a…idt. Vse te parametre se da preveriti in stestirati s specialnim orodjem (testerjem) ter seveda z usposobljenim diagnostikom. Po opisu sodeč je večja verjetnost, da gre za napako na esp-ju, ki je nadgradnja abs-a. Glede na to, da je to varnostni sistem, ki ga po oceni več kot 80% uporabnikov nikoli ne aktivira, takrat ko pa se, vas pa lahko reši najhujšega, priporočam, da se obrnete na »up-to-date« serviserja, da vam odpravi napako. Tisto, kar lahko sami naredite je, da preverite pravilen tlak v pnevmatikah in obseg koles (npr primer nepravilnosti je: spredaj zimske gume, zadaj letne…); namreč, če so različni obsegi koles (eden ali več koles ima drugačen obseg kot preostala kolesa), modul zazna razliko hitrosti vrtenja posameznega kolesa in javi napako. Vse kar je več od tega, se s temi napotki odpravite po mnenje do svojega serviserja.
Vso srečo pri odpravi napake.
Lp
rok
 
varda
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Če apr 05, 2012 3:15 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a varda Sr apr 11, 2012 3:46 pm

Pozdravljeni,

Mene pa zanima ali je motor 1.6 hdi 60Kw 90KM primeren za citroen C3picasso?
Hvala.
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt So apr 21, 2012 9:28 am

Odgovor uporabniku varda:
…upam da gospod, glede na mojo odsotnost, ni že pozabil na vprašanje oz pričakovan odgovor. Tema Citroen C3 Picasso – 16hdi. Performance motorja glede težo vozila s primernim menjalnikom je zagotovo prava ekonomska izbira. O samem motorju in dobri praksi sem se pozanimal pri enem od svojih strokovnjakov Mihi, ki pravi, da je potrebno biti mogoče še najbolj dosleden pri dosledni menjavi motornega olja. Namreč, motorji so narejeni z relativno majhno količino obratovalnega olja, kar je za okoljevarstvo ok, vendar v kolikor ni redno menjano (mogoče že kakšen kilometer pred priporočeno periodo), lahko pride na tribološko najbolj izpostavljenih mestih do morebitnih okvar (npr.: okvara turbine). Ravno tako je potrebno biti pozoren na zadostno pritrditev vbrizgalnih šob; se pravi poslušati nasvete »up-to-date« šolanih tehnikov. Domnevam, da govorite o starejšem motorju Euro4.Pri novejšem, nekoliko močnejšem in dodelanem motorju Euro5, je po mnenju nekaterih, sicer redkih uporabnikov, v določenem območju obratov uporabe zaznati rahlo cukanje. To se občasno res pojavlja, vendar ne gre za kakršnokoli napako, in ga pooblaščeni serviserji po zadnjih informacijah odpravijo s preprogramiranjem motornega programa. Kakorkoli že, motor v tem vozilu je ok, le ne pozabite redno skrbeti zanj.

Lp

rok
 
JureV
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe jun 20, 2008 7:37 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a JureV So apr 21, 2012 10:11 am

Lp!
Imam eno težavo, ki je nikakor ne morem rešiti.
Gre za ford fiesto, letnik 96, 1.3 44kw. Avto, ko je ogret, začne cukat. To se zgodi naprimer tako, da konstantno pelješ 70, potem odvzameš plin in ko ponovno dodaš plin začne cukat za nekaj časa, potem pa kar naenkrat spet zagrabi in normalno pospeši. To se dogaja ne glede na prestavo in obrate. Dodatno pa še kadar stisnem pri ogretem motorju sklopko, ugasne, najpogosteje pri menjavi iz 3. prestave v 2., stestirano pa ugasne tudi pred semaforjem, ko se avto ustavlja in stisnem skopko in tudi pri hitrosti 110kmh, sem stisnil sklopko in je avto ugasnil. Tako, da se sploh več ne upamo vozit v tem avtu:) Vse pa se dogaja, ko je avto ogret, pri hladni mašini ni težav.
Tester je pokazal, da bi naj bila napačna mešanica bencina/zraka oz. da je osiromašena. Po nasvetu je menjan ventil za regulacijo zraka/goriva, svečke so nove, cevke tudi ne puščajo, olje in filtri novi, tudi bencinska in vodna črpalka bi naj delovale normalno, vendar težave ostajajo. Kakšna ideja?

Hvala!
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Ne apr 22, 2012 1:52 am

Odgovor JureV:
…ja, te informacije, ki si izmenjujem z vami, so bolj ko ne špekulativne narave; namreč nisem neposredni poznavalec konkretnega motorja, vendar sistemi so si več ali manj podobni. Pri teh generacijah motorjev sta v osnovi dva sistema, ki regulirata razmerje zraka in goriva. Eden je preko razlike tlaka v sesalni cevi (MAP) in tlaka okolice, drugi je preko merilca pretoka zraka. Po tem kar navajate, gre za dejansko »revno« zmes, katere posledice lahko povzročijo težje poškodbe motorja (npr.: taljenje batov). Navedel vam bom nekaj izhodišč, ki bi lahko vplivali na siromašno zmes:

1. Prenizek tlak goriva;
a. Bodite pozorni na zamašen ali neprimeren čistilec goriva (včasih se dogodi, da je tudi nov v okvari; še posebej manj poznanih proizvajalcev)
b. Zamašen vod (cev) odzračevanja rezervoarja (bodite pozorni tudi na posodo z aktivnim ogljem); preizkusite tako, da opravite testno vožnjo z odprtim oz priprtim pokrovčkom rezervoarja.
c. Preverite regulator tlaka goriva; podtlačni del in membrano. Z obrati se mora tlak povečati.
d. Preverite šobe, če so »zamašene« z nečistočo; preverite sito na samem vhodu šob

2. Nepravilna regulacija zrak/gorivo
a. V kolikor ste že zamenjali merilec pretoka zraka /ali senzor tlaka v sesalni cevi (katerikoli sistem že imate), je to že izločeno, da bi lahko vplivalo na težave
b. Preverite oz zamenjajte senzor temperature motorja; namreč tega ni mogoče izmeriti razen če je popolnoma prekinjen (neskončna upornost). Slednji senzor regulira količino goriva oz vpliva na povečanje le te v času hladnega motorja. Če imate tester primerjajte prikazane vrednosti in vrednosti iz okolja
c. Preverite regulacijo in tesnost motorčka prostega teka (oz sistema). Tu se običajno naberejo saje kar povzroči netesnenje; tako dovaja dodaten (neizmerjen) zrak v motor
d. Preverite vse vhodne cevi, ki so pritrjene na sesalno cev, če tesnijo oz če delujejo ventili (tudi za servo zavore)
e. Preverite O-ringe (tesnilne gumice) na šobah; če so poškodovane ali suhe. Namreč, zaradi velike hitrosti goriva (razlike tlakov) se na mestu tesnjenja pojavi Venturijev efekt in se mimo tesnilk dovaja še dodatna količina zraka (O-ringi morajo biti elastični in namazani, sedež pa gladek (neoksidiran)
f. Delovanje lambda sonde (zamaščenost); bodite pozorni na sinusoidno spreminjanje vrednosti in nominalne vrednosti (če testirate s testerjem). Če je zamaščena, podatek o količini kisika ni pravilen (premajhen, kar pomeni, da integrator zmanjšuje količino goriva). Podatek lambde sonde vpliva na regulacijo le v času, ko je motor ogret

Če sem navedel kaj takega, kar še niste preverili, poizkusite še to. Iz vprašanja sodeč, so vam zadeve jasne, zato ni razloga, da vam ne uspe zagotoviti pravega razmerja goriva in zraka.

Vso srečo.
Lp,
rok
 
JureV
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe jun 20, 2008 7:37 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a JureV Ne apr 22, 2012 12:02 pm

Hvala za odgovor! Upam, da rešimo zadevo:D
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 45 gostov