Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
pepelnik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: Če apr 14, 2011 2:09 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a pepelnik Po apr 23, 2012 8:55 am

Lepo pozdravljeni !
Jaz bi imel eno vprašanje glede koles. Imam Mitsubishi Lancer 1.3 12v 55 kW - 75 KM, sedaj pa me zanima ali samo podvozje oziroma celoten avto(motor, menjalnik,...), dosti bolj trpi z pnevmatikami
205-45-16, saj so originalne pnevmatike le velikosti 175-70-13.
Najlepša hvala za odgovor in LP!
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Po apr 23, 2012 3:11 pm

Načeloma vsi proizvajalci vozil konstruirano ključne komponente podvozja za pnevmatike, ki so dejansko tudi homologirane. Je že res, da za določene modele vozil skonstruirajo dele podvozja (ležaji, vpetja, karoserija…) za »največje« še homologirane pnevmatike ter kasneje tržniki iz komercialnih razlogov sestavijo pakete z manjšimi pnevmatikami in platišči; se pravi v tem primeru ste na »varni strani«. Če smo tehnično nekoliko bolj dosledni, je bolj kot z obsegom kolesa (roko na srce, se največkrat gleda smo to) obremenjena sama kinetika vpetja koles. Vsako vozilo ima pod določenimi pogoji znano obremenitev na kolo, ki jo mora prenesti vozilo. Pri spremembi dimenzij koles nanjo najbolj vpliva sama teža kolesa (masa gume in platišča) ter ET (oddaljenost vpetja platišča od sredine platišča). Povečana masa kolesa povzroča dodatno vertikalno komponento sile (izpeljano iz kinetične energije) in pa prijemališče, ki s spremenjenim ET-jem poveča moment (daljša ročica). Tehnično to pomeni, da bi morali z večjim, težjim in bolj oddaljenim kolesom zamenjati vzmeti (bolj »mehke«), zamenjati amortizerje (bolj »trde«) in prenastaviti geometrijo podvozja. Seveda, če želite iz vozila izvleči najboljše možne zmogljivosti. Vse to je bolj ko ne majhna verjetnost, da boste potrebovali v običajnem prometu, vendar vozilo naj bi bilo oz je skonstruirano za »najhujše« obremenitve. Kar se tiče širine pnevmatik je mogoče pomembno da veste, da je širina tovarniške pnevmatike pogojena z osno obremenitvijo na podlago in razpoložljivo maksimalno močjo motorja (trenje). Osna obremenitev pomeni, da če instalirate preširoke pnevmatike glede na težo vozila + obremenitev na kolo (skupna sila, ki deluje na kolo), bo vozilo imelo manjšo oprijemljivost, kot če bi bile pravilno dimenzionirano širino; beri: podoben efekt, kot če se želite dričati po snegu samo po zadnjici ali pa če daste pod sebe veliko ploščo, s katero bo drselo mnogo hitreje (zaradi manjše osne sile na enoto površine). Nevarno področje je ekstremno zaviranje, ki zaradi velike skupne sile, ki deluje na kolo pri dobri oprijemljivi podlagi presežete strižno silo gredi (del homokinetičnega zgloba), ki povezuje kolesni ležaj in pesto kolesa (mesto, kjer je pritrjen disk in kolo). V tem primeru gre kolo po svoje, vozilo pa tudi po svoje; seveda brez enega kolesa. Ta efekt se nemalokrat dogodi pri dirkalnih vozilih z ekstremnim oprijemom »slick« pnevmatik, dobrimi zavorami in z originalnimi pogonskimi gredmi (lom). To je zelo široka tema in je težko posploševati in iz tega vleči najboljše zaključke. Namen te razprave ni, da vas ustrahujem; prav pa je, da veste kaj vse potegne za seboj ena majhna predelava.

Če se približam nazaj h vašem vprašanju in če želite, da ste na varni strani odločitve, montirajte kolesa, ki so še znotraj (ali pa vsaj v bližini) homologiranih dimenzij (obseg), tež in ET-ja, seveda na račun »good-looks«. Konstrukcijsko gledano imajo vse komponente varnosti faktor, tako da je več ali manj vse močno predimenzionirano. Performančno se pa pred menjavo raje pozanimajte ali pa izračunajte primerno in še sprejemljivo predelavo. Pri omenjeni spremembi pričakujte nekoliko večjo porabo goriva, nižjo končno hitrost, nekoliko slabše pospeške, dodatno obremenitev ležajev in vpetja vilic (krajša življenjska doba), prekrmarjenje v ekstremnih zavojih na mokri podlagi (geometrija podvozja) ter nekoliko slabše dušenje nihanja vozila. Se pa strinjam, da je to cena za neprecenljivo dober izgled vozila (občutki tudi štejejo). Podobno, kot gospe z visokimi petkami: za pogledat hudo, vendar če jih vprašaš za mnenje uporabnosti in udobnosti petk, niso najbolj prepričljive volje :D

Lp,
rok
 
Bali
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: To maj 15, 2012 9:13 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a Bali To maj 15, 2012 9:47 pm

Lep pozdrav vsem.

Imel bi eno vprašanje: Audi A4 Cabriolet 2.5 TDI V6 Multitronic, diesel motor, letnik 2003, zanimajo predvsem kakšne probleme bi lahko pričakoval, baje naj bi bil menjalnik bolj slab oz je dovzeten na crkovanje, zanima me še glede motorja, 2.5 naj bi imel probleme in mi vsi bolj svetujejo 1.8 motor (bencin)?

Hvala za odgovor.

lp, Bogdan
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr maj 16, 2012 4:09 pm

Odgovor:
Na tole bom bolj težko tehnično odgovoril. Za dobro prakso iz realnega okolja tovrstnih modelov audi, je za mnenje povprašat kolege iz foruma, ki dejansko uporabljajo takšno vozilo (oz so ga). Tudi kolebanje med Diesel in bencinskim motorjem, si pred odločitvijo skušajte najti še vaša uporabniška pričakovanja (navor, moč, poraba, vzdrževanje). Če ste nekoliko bolj dvomljivi v delovanje vozila, predlagam, da izbirajte med manj kompleksnimi sistemi; se pravi klasični menjalnik, bencinski motor, itd…tako je veliko manjša verjetnost, da vam kaj odpove za ceno preprostosti.
Lp
rok
 
dusicadanica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So jun 09, 2012 3:57 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a dusicadanica So jun 09, 2012 4:39 pm

Spostovani g.Rok,

sem vse vase odgovore prebrala, pa nisem nasla odgovora na moj problem. Pri moji Ford fiesti 2007 mi je zacela goreti rumena lucka za motor, obratomer pa obmiroval na nuli. Niso mi ga znali popraviti niti na pooblascenem servisu, niti ne dober mehanik. Vse ze traja dobra 2 meseca. Sedaj se ze 3. teden cetrti strokovnjaki zelo trudijo okoli racunalnika. Stalo me je ze cel kup denarja, napaka pa ni odpravljena. Sedaj vztrajam pri zadnjem strokovnjaku. Imate kak predlog? Hvala. Danica
 
dusicadanica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So jun 09, 2012 3:57 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a dusicadanica Če jun 14, 2012 8:36 am

dusicadanica je napisal/-a:Spostovani g.Rok,

sem vse vase odgovore prebrala, pa nisem nasla odgovora na moj problem. Pri moji Ford fiesti 2007 mi je zacela goreti rumena lucka za motor, obratomer pa obmiroval na nuli. Niso mi ga znali popraviti niti na pooblascenem servisu, niti ne dober mehanik. Vse ze traja dobra 2 meseca. Sedaj se ze 3. teden cetrti strokovnjaki zelo trudijo okoli racunalnika. Stalo me je ze cel kup denarja, napaka pa ni odpravljena. Sedaj vztrajam pri zadnjem strokovnjaku. Imate kak predlog? Hvala. Danica
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt To jun 19, 2012 8:07 pm

dusicadanica: najprej opravičilo za zamudo pri odgovoru, upam, da vam bo vseeno v pomoč.

Prepričan sem, da se bo našel vzrok za nastalo težavo. V kolikor so zadevo poprijeli poučeni strokovnjaki s tega področja, bo obratomer prej ali slej zopet zaživel. V kolikor pravite, da je vozilo pri strokovnjaku, razumem, da ima tudi vso podporno dokumentacijo (kot jo imajo pooblaščeni serviserji). Če imate tovrstne tehnike, so vam zagotovo že preverili osnovne komponente in vhodne signale (mase, napajanje, prevodnost vodnikov in kontaktov, itd ...). V kolikor ima vozilo binarni sistem prenosa informacij do obratomera (kar je velika verjetnost), je potrebno preveriti tudi vhodne analogne signale prejete od motorja (npr. senzorji glavne in odmične gredi). Če vse to štima, preverite sam modul v števcu, da ni težava s kakšnim pregorenim polprevodnim elementom (ponavadi je to kar cela enota števca ali pa enota vmesnega pretvornika). Kaj pravi pa samodiagnoza, glede na to, da vam je gorela lučka za motor (usmeritev testerja)? Kakorkoli že delate oz. delajo, ne plačujte nekaj, če težava ni odpravljena. Je že res, da se velikokrat skrajša čas diagnoze po sistemu preizkušanja zamenjave kompletnih komponent (brez meritev), vendar ne dopustite, da boste plačniki vseh teh elementov, ki so bili zamenjani po nepotrebnem (še posebej, če se vedno ne deluje). To je sicer največkrat najkrajša pot, vendar tudi ena najdražjih. Tudi pretirano menjanje "strokovnjakov" vas lahko drago stane, še posebej tistih, ki pravijo, kako je vse to enostavno (na koncu pa glavo med ramena). Od svojega strokovnjaka pričakujte odgovor o vzroku odkrite napake. Vse zgoraj navedeno je zgolj "glasno razmišljanje", med drugim kje vse bi lahko tičal zajec.

Veliko sreče.

lp,
Rok
 
dusicadanica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So jun 09, 2012 3:57 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a dusicadanica Če jul 12, 2012 2:53 pm

G. Ro,

hvala.Vendar ne vem, če se mi bo še šlo. Cele tedne sem bila z nadomestnim avtom, pa nič našli. Stanje isto, delali in ukvarjali so se z mojim avtom. Hvala vam za jasno napisan odgovor. Lp. Danica
 
modrina
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Ne jul 11, 2004 7:38 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a modrina Pe jul 13, 2012 5:17 pm

Spoštovani g. Rok

Sem voznik Golfa Plus z 66 KW 1.6 TDI motorja z 230 Nm navora, ki mu ob priklopu prikolice ali pri vožnji v klanec včasih malo manjka moči.
Ker ste strokovnjak bi vas prosil za pomoč, če mi razložite in svetujete glede optimizacije motorja. Vem da so v ponudbi za 1,6 TDI motorje BOXi in sedaj tudi klasični Tuningi. Prosim za primerjavo in kako to vpliva na določene dele (možne okvare, posegi ali hitrejše obrabe). RSR ponuja za vse tipe motorjev povečanje na 130KM in 300Nm navora. Ali bi to povečanje bilo za moj motor preveliko in bi lanko škodovalo ?
(ponudba od RSR ).
"Z veseljem vam sporočamo, da imamo v ponudbi optimizacijo VAG 1.6 tdi motorjev. Optimizacija vseh treh izvedb motorjev (75 KM, 90 KM in 105 KM) je možna na 130 KM in 300 Nm navora. Postopek traja 2 uri. Cena optimizacije 499 eur + ddv."
Koliko je ta poseg tvegan glede na spodaj napisano predvsem odpiranje računalnika?
Sicer pa je za branje in naložitev optimiranega programa potrebno računalnik odpreti in se priklopiti s programatorjem direktno na ploščo računalnika. Gre za ustaljeno prakso in postopek pri vseh novejših elektronikah in tak postopek nikakor ni tvegan, tudi ohišje računalnika se po posegu zatesni tako kot je zatesnjeno že v tovarni.
Kaj mi svestujete! Avto nebo namenjen za športne vožnje.
Za odgovor se vam že vnaprej zahvaljujem in vas lepo pozdravljam!
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr jul 25, 2012 8:40 am

Pozdravljeni!

Res da ste kupili »šparovčka«, vendar je tovrstna predelava v večini primerov neproblematična; še posebej, če je ponudnik strokoven pri nastavitvah. Vendar je pošteno, da ste seznanjeni, da ima vsaka odločitev svoje dobre in slabe strani. Dobra je zagotovo ta, da boste lahko lažje vlekli prikolico in še ob normalni uporabi se vam bo celo poraba goriva nekoliko znižala. Vse te dobre lastnosti prinesejo tudi kakšno manj prijetno, kot je, da nimate homologiranega vozila, za kar vas lahko v tujini (Nemčija, Švica, Švedska …) oglobijo - razen če ne opravite dodatne homologacije v zato primernih institucijah. V kolikor je vozilo še v redni garanciji, se vam ravno tako izniči kritje garancijskih popravil, če so morebitne okvare kakorkoli kavzalno povezane z izvorno predelavo (seveda, če na servisu ugotovijo, da gre za predelavo). V vsakem primeru se o tem pogovorite oz. posvetujte s ponudnikom in pretehtajte odločitev.

Na vprašanje, kako to vpliva na motor in ostale sklope, je povečanje moči primarno povezano z dodajanjem večje količine goriva (energije) ob predpostavki, da se zadrži lambda razmerje goriva in zraka. V praksi to pomeni, da se nekoliko poveča tlak zraka, ki potuje skozi turbino in čas vbrizga goriva. Povišan tlak zraka vpliva na povišanje temperature vstopnega zraka, za kar se največkrat dograjuje ali večji hladilnik stisnjenega zraka (interkuler) ali pa večji izmenjevalec toplote med hladilno tekočino in oljem. Poleg tega se z večjo dovedeno količino nafte ob izgorevanju sprošča več toplote, ki je žal le stranski produkt delovnega tlaka, ki pritiska na bat. Zato so dobri predelovalci vozil najbolj pozorni pri nastavitvah, da ne prihaja do prevelikih odstopanj pri temperaturah, ki bi lahko poškodovale vitalne dele motorja (npr. bate) Zakaj: če je vstopna temperatura zraka v izgorevalni prostor visoka, je tudi med in po izgorevanju višja temperatura izgorelih plinov. Del te toplote se odvaja preko sten motorja in izpušnega sistema ter s tem dviga temperaturo motorju. Poleg tega so večji tlaki v času izgorevanja, kar pomeni, da je večji pritisk batov na stene cilindrov in s tem večje trenje, kar zopet povzroča dodatno povišanje temperature. Vso to neizkoriščeno toplotno energijo, je potrebno odvesti s prisilno konvekcijo v okolico (dovolj veliki hladilniki in dovolj velik pretok zraka skozi njih). Kar se tiče transmisije, je pomembno, da maksimalen navor po predelavi ne preseže maksimalno dovoljenega navora menjalnika (največkrat so to kar tipske oznake na menjalniku; npr AF30, kar pomeni, da zdrži max 30kg oz 300Nm). Vendar vse to pride v poštev pri res ekstremnih povečavah moči. Če se že boste odločili za to, povišajte moč za max 20-30%; vse kar je več, so kvalitetne predelave mnogo dražje in kompleksnejše. Pri vprašanju okoli odpiranja računalnika naj vas ne skrbi, če je izvajalec zaupanja vredne strokovnjak. To je sicer od modela do modela različno, vendar največkrat zamenjajo eprom, ki se mu da spremeniti program oz parametre.

Izvajalcu razložite tudi, da boste vlekli za seboj prikolico, kar pomeni majhne hitrosti in velika obremenitev, ki pripelje do prej omenjenih visokih temperatur. V skrajnem primeru se lahko dogodi, da se vam prižge opozorilna lučka za motor in vam varnostno reducira moč vse dokler se motor ne ohladi … vse to je odvisno od izvajalca, ki vam bo spremenil program.

… ja, odločitev je zopet vaša :) .

Lp,

Rok
 
dusicadanica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So jun 09, 2012 3:57 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a dusicadanica Če jul 26, 2012 2:28 pm

Spostovani obiskovalci strani "Strokovnjak svetuje".

Z veseljem sporocam, da je po kar nekaj poskusih (popravilo mojega avomobilcka ford fieste, 2007, - mrtev obratomer ter rumena lucka za motor - je trajalo v vec etapah pri nekaj dobrih strokovnjakih 3 mesece in pol), uspelo najti in odpraviti napako odlicnemu raziskovalcu mehaniku, strokovnjaku Daniju, v delavnicah Avtotehne na Celovski. Iskrena iskrena zahvala prav tako gre "gostu Roku Cernjavskem", iz "avtomomilizem.com", ki mi je ljubeznivo ponudil pomoc, ko sem bila ze brez upanja, da bo napaka sploh odpravljena. Avta si zato se prodati nisem upala.
Niti na kraj pameti mi ni padlo, da je lahko ta forum tako prakticen. Ko sem videla mlada cloveka, ki sta se podala v iskanje napake, nisem bila prav prepricana v uspeh.
Toda ker je uspelo popravilo, se obema se enkrat iskreno zahvaljujem.

Danica Jazbinsek, Dragomer
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a abbe Če jul 26, 2012 2:33 pm

bilo bi lepo,če bi z nami delili tudi kje je bil vzrok napake,da se bo vedelo ,če bo kdo imel podobne težave..
Ni vse res kar napišem
 
modrina
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Ne jul 11, 2004 7:38 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a modrina Če jul 26, 2012 3:06 pm

Hvala Rok za strokoven odgovor!

Poraja pa se mi še vprašanje oziroma dilema med tuning boxom in klasični chip tuningom ker performanse niso iste pa tudi razlika je seveda v ceni.

Ali mi lahko še opišete razliko med tuning boxom in klasični chip tuningom, da se bom lažje odločil. Avto nameravam imeti več let zato je zelo pomembno kako se bom odločil.
Za odgovor oziroma vaše mnenje kater tuning naj izberem se vam že vnaprej zahvaljujem.

S spoštovanjem
Jože
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a adis Če jul 26, 2012 3:11 pm

modrina je napisal/-a:Hvala Rok za strokoven odgovor!

Poraja pa se mi še vprašanje oziroma dilema med tuning boxom in klasični chip tuningom ker performanse niso iste pa tudi razlika je seveda v ceni.

Ali mi lahko še opišete razliko med tuning boxom in klasični chip tuningom, da se bom lažje odločil. Avto nameravam imeti več let zato je zelo pomembno kako se bom odločil.
Za odgovor oziroma vaše mnenje kater tuning naj izberem se vam že vnaprej zahvaljujem.

S spoštovanjem
Jože


nekaj na temo čip-tunninga:
viewtopic.php?t=57757

uporabi ISKALNIK
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Pe jul 27, 2012 1:48 pm

modrina je napisal/-a:Hvala Rok za strokoven odgovor!

Poraja pa se mi še vprašanje oziroma dilema med tuning boxom in klasični chip tuningom ker performanse niso iste pa tudi razlika je seveda v ceni.

Ali mi lahko še opišete razliko med tuning boxom in klasični chip tuningom, da se bom lažje odločil. Avto nameravam imeti več let zato je zelo pomembno kako se bom odločil.
Za odgovor oziroma vaše mnenje kater tuning naj izberem se vam že vnaprej zahvaljujem.

S spoštovanjem
Jože


Tehnično gledano je razlika med vmesnikom (tuning box) in klasičnim programiranjem ta, da vmesnik le preuredi (spremeni) obstoječe signale, ki jih dobiva od normalnega obratovanja (med računalnikom, dajalci -senzorji in vršilci kot so npr. šobe). Pri programiranih predelavah, se vstavijo popolnoma nove vrednosti (parametri), ki največkrat bolj učinkovito pripomorejo pri povečanju moči (če je predelava izvedena pri kvalitetnem predelovalcu). Vsaka zadeva ima zopet dobre in slabe lastnosti: Vmesnik ima dobro lastnost to, da ga lahko vgradite in izgradite v relativno kratkem času in ga ob prodaji vozila lahko zadržite, za razliko od programiranja, ki gre z vozilom. Ravno tako ima vmesnik prednost pred predelavo, da ob morebitnem programiranju oz posodabljanju programov v servisnih delavnicah (up-grade programa), ne vpliva na njegovo delovanje oz efekt, kar za predelavo ne drži. Tu morate vsakokrat, ko naložite nov program (tovarniški), ponovno naložiti oz preveriti še parametre predelave. To predelovalci ponujajo sicer brezplačno; je pa dodatno delo, kar sicer največkrat odtehta s tem, da ima motor večjo moč in nekoliko manj dima za vozilom.

Vsekakor morate vedeti, da je vsakršna predelava prevzemanje del rizika. Serijsko vozilo je homologirano in testirano v vseh režimih, do čim vse ostale aplikacije so lahko bolj ali manj uspešne. Mogoče bi bilo zanimivo uporabiti »dobro prakso« tistih, ki so že izvedli tako ali drugačno predelavo na tovrstnih vozilih, kot ga imate tudi vi.

Lp Rok
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Pe jul 27, 2012 2:10 pm

abbe je napisal/-a:bilo bi lepo,če bi z nami delili tudi kje je bil vzrok napake,da se bo vedelo ,če bo kdo imel podobne težave..


Pri vozilu prijetne gospe Danice je bila napaka skoraj da ne bizarne narave. Kolega Dani je namreč s svojo odličnostjo zaznal popačen signal na enemu od dajalcev signalov (senzor odmične gredi), kavzalno povezano s slabim stikom na enemu od spojev. Slišati je preprosto, odkriti zahtevno. Menim, da bi tudi odlične tehnike-eksperte lahko poimenovali »doktorji«. Dani je že eden jih.

Lp,

rok
 
bego321
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Pe jul 27, 2012 11:35 am

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a bego321 Pe jul 27, 2012 4:12 pm

živjo.a mi lahko negdo pomaga mam hudi problem z matizom......avto ni uzigau pa sm zamenju svečke in celi frtaler....zdej pa avto uzge in sicer samo če so notri 2 svečki.k privijem še 3 pa vergla in noče uzgat.kaj bi to lahko blo narobe...res prosim za kaki nasvet.lahko na mail pošlete če veste zakaj naj bi šlo.lp gregor
 
dusicadanica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So jun 09, 2012 3:57 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a dusicadanica So jul 28, 2012 9:50 am

Spostovani bralci avo foruma,

moram napisati, da sem popolnoma neuka pri delovanju motorja, se razloziti napake ne znam. Videla sem, da je gorela rumena lucka, da obratomer ni delal, pa nic drugega. Pri moji fiesti sem po izdatni razlagi Avtotehnikinih strokovnjakov razumela napako kot nek "kratek stik" - zakaj je do tega prislo, ne vem. Sicer je odgovor napisal g. Rok, v glavnem sta z raziskovalcem, mehanikom Danijem, na meni nerazumljen nacin napako odpravila.
Da pa ne pozabim pohvaliti vseh prejsnjih odlicnih strokovnjakov, pri katerih sem imela avtocek v popravilu!
Imam obcutek, da so nasi ljudje v avtomobilskih delavnicah vredni vseh pohval: Tako v komunikaciji z nami, neukimi, kot v pozrtvovalnosti.

Kaksna razlika od casov moje mladosti!
Danica Jazbinsek
 
na1pir
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Ne jan 22, 2012 2:30 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a na1pir So jul 28, 2012 10:49 am

Pozdravljeni!
Imam en problem ne vem pa če je to mali problemček ali je razlog za paniko.

Pred nekaj tedni sem kupil rabljenega fiat bravo 1.6 mjtd z 120 konjiči letnik 2008 malce pod 90000km, avto je iz uvoza iz italije. Kmalu sem ga peljal na servis, da so mi zamenjali olje ter oljni filter. Saj je trgovec rekel, da je zadnjih nekaj mesecev avto stal. Po servisni knjigi pa je zgledalo, da avto ni bil servisiran že 30000km zato mi praktično ni preostalo nič drugega.

Serviserji so uporabili olje Selenia WR P.E. 5W30. Po enem tanku sem preveril nivo olja in vidim, da ga je za kakih 5 mm preveč(nad max). Nivo hladilne tekočine ne upada, zato dvomim, da bi bila v olju voda/antifriz(no ja upam, da ni). Kakor sem do sedaj prebrskal po internetu in ker ima motor filter trdnih delcev(dpf-fap) sumim, da se olje onesnažuje z nafto. Zelo malo se vozim v naselju ali po mestu, večino km (80%) naredim po avtocesti.
Avto vozim tako, da hladnega vozim med 1500 ter 2000, na obtimalni delavni temparaturi pa med 1500 ter 3000 obrati. Poraba pa je nekako med 4.5l ter 5.6l na 100km. Do sedaj sem naredil pribljižno 3000 km.

Na motor imam 1 mesec garancije (torej dejansko le še 1 teden) če je možno kaj popravit bi bil vesel informacije, da grem reklemirati do takrat.

Zahvaljujem se vam za priporočila in razlage.
Uroš
 
crt
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 26, 2011 1:29 pm

Re: STROKOVNJAK SVETUJE - gost ROK ČERNJAVSKI

Napisal/-a crt Sr avg 01, 2012 3:33 pm

odgovor bego321:

V vašem primeru vam priporočam, da si z diagnozo okvare vašega vozila pomagate s tehnično, nekoliko bolj usposobljeno osebo (serviserjem). Namreč iz vprašanja je težko razbrati stanje vašega vozila (motorja) in tudi način razmišljanja, da ga vžigate brez ene svečke ni najbolj tehnično posrečen; je pa zanimiv.

Lp,

rok
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot], Google Adsense [Bot] in 53 gostov