Stran 1 od 1

Odstranitev katalizatorja

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 7:42 pm
Napisal/-a Kocky
Zanima me če se delovanje motorja kej spremeni oz. mu škodi če bi odstranu kat.+ vse lonce,tko da bi mel sm cev mal večiga premera od giblive cevi pa do zadnga lonca.
Če bi glih kšnga konja prdubu me niti nebi motilo :twisted: ,sm zanima me če je loh z mašino kej narobe,al je treba dat kej preštelat al kaj...

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 8:03 pm
Napisal/-a TITan
Preveč prepusten izpuh na original motorju celo škodi konjem. Kake škode nebi mogu narest. Pa povej za ker avto gre.

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 8:57 pm
Napisal/-a Kocky
Mam Bravota 1.6 16v,kolk pa loh pol dam dol,k sm vidu da ma full ene robe

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 9:24 pm
Napisal/-a CupraR
Tm cev fi 50 je cist dost zate. Katlizator kr lepo dol vrz, itak morijo motor, da bo mašina lepo zadihala. Pol maš še sredn lonc-lahko ga daš dol, sam se bo avto pol kr konkretno glasn (dobr odvisn kakšn maš zadn lonc). Edina slabost je edino, da mogoče ne prideš čez test emisij, vendar to ni panike, pač enkat na leto vržeš kat nazaj gor.

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 10:12 pm
Napisal/-a eXtreme
sem iskal po internetu glede back pressure-ja, pa nisem nic konkretnega nasel :oops: . lahko kdo ki se dobro zastopi (iKst, greddy, Pero) to malo obrazlozi, kako ta stvar deluje s temi lonci, ali pa prilima link do razlage. 8)
Hvala

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 10:21 pm
Napisal/-a klemen
Sam sem poizkusil vse variante katalizatorja, in sicer
delujoč katalizator, spraznjen katalizator, cev skoz katalizator, dušilec namesto katalizatorja.
Razlike v moči nisem opazil, pri spraznjenem katalizatorju in pri cevi skozi kat je bil zvok avtomobila nagravžen, z dušilcem je pa znosno.

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 11:22 pm
Napisal/-a Kocky
Ma sej men se gre bl za glas,da bo ornk pel,sm me zanima če je loh kej narobe,če loh zarad tega kej slabš lavfa avto :roll:

Objavljeno: Pe dec 26, 2003 11:58 pm
Napisal/-a Sedicivalvole
Ce ti gre samo za zvok, dej vse razen zadnega lonca dol, pa boš mel WRC zvok. Sem pred kratkim slisal enga takega, pa ti povem, da ti začne po določenem času mal najedat, če se v avtu ne morš pogovarjat :) Tud kapsi ti lahko zatežijo zarad tega.
Škodilo motorju definitivno ne bo, le če bo izpuh preveč prepusten, boš izgubil veliko navora (zato je ta "back presure" - si razlagam: da ne gre "v prazno") in bo avto slabse vlekel. Pri mocni mašini se bolj preusten izpuh ponavadi pozna pri visokih obratih, ko motor res dobi vecjo moc, ni pa to nevem koliko (par konjev).

lp

Clio el futura:)

Objavljeno: So dec 27, 2003 12:47 am
Napisal/-a darkdog24
POGLEJ POD DEBATO Katalizator stran -ADIJO!!!!!! js sm tud to naredu na Cliotu in smo tam vse povedli

Objavljeno: So dec 27, 2003 11:06 am
Napisal/-a Pero
eXtreme je napisal/-a:sem iskal po internetu glede back pressure-ja, pa nisem nic konkretnega nasel :oops: . lahko kdo ki se dobro zastopi (iKst, greddy, Pero) to malo obrazlozi, kako ta stvar deluje s temi lonci, ali pa prilima link do razlage. 8)
Hvala


A' to mene misliš :oops:

linka ne vem, lahko ti probam razložit.

Z ''backpresure'' se misli upor ki nastane pri pretoku plinov skozi izpuh.

Ispuh je del celega kompleta ki določa polnenje in praznenje cilindrov pri delovanju motorja. V to spadajo še sesalni del z svojimi cevmi, odmična gred, ventili, oblike kanaliv itd….

Verjetno si opazil da obstajajo bolj penzionerski avti ki lepo potegnejo v nižjih obratih, pa nimajo velike moči pri višjih in bolj športni ki niso nič posebnega pri niskih in jih je treba skozi držat v obratih da res delajo kot je treba.


Bolj prepusten izpuh z manj upora bo dajal več moči pri višjih obratih, bo pa zato nepravilno polnenje pri manjših, bolj zaprt ispuh bo omogočil pravilnejše polnenje pri manjših obratih, bo pa imel preveč upora pri višjih obratih in bo zmanjševal moč…

Zakaj je pa važen upor? V idealnem primeru naj ga nebi bilo. Važen je zato ker imajo izpušni (in sesalni) plini maso in s tem vztrajnost. Izpušni del odmične gredi se ne zapre takrat ko je bat čisto zgoraj, ampak je tedaj še odprt in še nekaj malega po tem, tako da se plini tedaj še vedno premikajo iz glave. Tedaj je pa tudi že odprt sesalni del…se pravi da morajo imeti plini pravilno hitrost ki jo pa določa upor v izpuhu…

Upam da si zastopil in da nisem preveč zakompliciral. O tem obstajajo cele knjige in ni lahko napisat v par stavkih vsega.

Če ti kaj ni jasno pa še vprašaj.

Objavljeno: So dec 27, 2003 11:51 am
Napisal/-a eXtreme
Ja tebe mislim Pero :P
kaj pa potem teli, ki izdelujejo izpuhe pri nas, delajo vse po istem kopitu, ali dolocene lonce tudi preračunajo? mogoce ves kako je z dolzino izpuha? za dvotakne motorje obstajajo enacbe za izracun izpuha (razsiritve, dolzina..).
''glušnik ima več zaporedno vezanih komor, ki so medsebojno povezane z natančno odmerjenimi cevmi.'' sepravi mora biti ta stvar za optimalno delovanje dobro preračunana in vrjetno tudi preizkušena?
Sepravi, ce bi experimentiral, bi moral probati več opcij, da bi ugotovil optimalno delovanje motorja za lastne potrebe.

Objavljeno: So dec 27, 2003 12:19 pm
Napisal/-a Pero
eXtreme je napisal/-a:Ja tebe mislim Pero :P
kaj pa potem teli, ki izdelujejo izpuhe pri nas, delajo vse po istem kopitu, ali dolocene lonce tudi preračunajo? mogoce ves kako je z dolzino izpuha? za dvotakne motorje obstajajo enacbe za izracun izpuha (razsiritve, dolzina..).
''glušnik ima več zaporedno vezanih komor, ki so medsebojno povezane z natančno odmerjenimi cevmi.'' sepravi mora biti ta stvar za optimalno delovanje dobro preračunana in vrjetno tudi preizkušena?
Sepravi, ce bi experimentiral, bi moral probati več opcij, da bi ugotovil optimalno delovanje motorja za lastne potrebe.


Hvala za kompliment :D

Izdelujejo... Kakšne? Športne ali navadne.

Za navadne je najlažje kupit original pa ga skopirat. Tako ali tako se rabijo čim bolj natančni ujemi glede pritrditve.

Obstajajo tudi univerzalni... saj ni atomska znanost, prostornina, moč...saj ni velikih odstopanj, tudi če fališ avspuh avto še vedno dela, večina ljudi niti ne opazi +/- 5% razlike...Čeprav je to zelo slaba varijanta.

Športni: za večino je športost že drugačen glas, za dirke je pa čisto nekaj drugega, pa tudi odmične gredi in sesalni deli so tam drugačni.

Dolžina in fi je tudi važna in ima vpliv na vztrajnost izpušnih plinov. Recimo za 4 cilindre se najbolje obnese 4-2-1 izpuh...Ki je pa sorazmerno drag za izdelavo ---> pa nastanejo vliti izpušni kolektorji ker so poceni.

tako kot za 2 taktne tudi tu veljajo zakoni fizike in se da marsikaj zračunat. Ne me matrat da ti iščem formule ker se ne spomnim kje imam, dalo bi se kaj najti v knjižnici pa ne vem če ima smisel preveč vlagat v nekaj kar ti da malenkostne prirastke. V fabrikah niti niso toliko neumni kolikor zgledajo ;) Drugo je pa če bi predelal več stvari in bi imel avto ki bi deloval namesto v srednjih obratih samo pri extremnih.

Ampak tista razširitev in zoženje pri 2 taktnih ima malo drugačen pomen kot pri 4 takktnih.

Vsekakor da je experimentiranje najboljša varijanta. Ampak ne sme biti naključno :P