eXtreme je napisal/-a:Ja tebe mislim Pero :P
kaj pa potem teli, ki izdelujejo izpuhe pri nas, delajo vse po istem kopitu, ali dolocene lonce tudi preračunajo? mogoce ves kako je z dolzino izpuha? za dvotakne motorje obstajajo enacbe za izracun izpuha (razsiritve, dolzina..).
''glušnik ima več zaporedno vezanih komor, ki so medsebojno povezane z natančno odmerjenimi cevmi.'' sepravi mora biti ta stvar za optimalno delovanje dobro preračunana in vrjetno tudi preizkušena?
Sepravi, ce bi experimentiral, bi moral probati več opcij, da bi ugotovil optimalno delovanje motorja za lastne potrebe.
Hvala za kompliment
Izdelujejo... Kakšne? Športne ali navadne.
Za navadne je najlažje kupit original pa ga skopirat. Tako ali tako se rabijo čim bolj natančni ujemi glede pritrditve.
Obstajajo tudi univerzalni... saj ni atomska znanost, prostornina, moč...saj ni velikih odstopanj, tudi če fališ avspuh avto še vedno dela, večina ljudi niti ne opazi +/- 5% razlike...Čeprav je to zelo slaba varijanta.
Športni: za večino je športost že drugačen glas, za dirke je pa čisto nekaj drugega, pa tudi odmične gredi in sesalni deli so tam drugačni.
Dolžina in fi je tudi važna in ima vpliv na vztrajnost izpušnih plinov. Recimo za 4 cilindre se najbolje obnese 4-2-1 izpuh...Ki je pa sorazmerno drag za izdelavo ---> pa nastanejo vliti izpušni kolektorji ker so poceni.
tako kot za 2 taktne tudi tu veljajo zakoni fizike in se da marsikaj zračunat. Ne me matrat da ti iščem formule ker se ne spomnim kje imam, dalo bi se kaj najti v knjižnici pa ne vem če ima smisel preveč vlagat v nekaj kar ti da malenkostne prirastke. V fabrikah niti niso toliko neumni kolikor zgledajo

Drugo je pa če bi predelal več stvari in bi imel avto ki bi deloval namesto v srednjih obratih samo pri extremnih.
Ampak tista razširitev in zoženje pri 2 taktnih ima malo drugačen pomen kot pri 4 takktnih.
Vsekakor da je experimentiranje najboljša varijanta. Ampak ne sme biti naključno :P