Ni tu desnega pravila.
Tudi tisti SIOL-ov link ne govori o isti stvari. Lepo pa pokaže neznanje oz neresnost odgovora z ministrstva, saj bi lahko, kot predlagajo Siolovci, z eno kanglico barve rešili vse dileme in morda celo kakšno življenje.
Za to temo pa - očitno naj bi bil srednji pas prost. Torej je že v stalnem prekršku tisti, ki pripelje po prehitevalnem pasu, saj bi moral voziti po voznem /tam srednjem) in dileme sploh ne bi bilo.
Kaj storiti s takim, ki ali ne pozna pravil ali jih zavestno krši? Če je to samo spregled, se bo morda takoj usmeril na srednjega in to naj bi bilo tudi pričakovano.
II. NAČELA CESTNEGA PROMETA
4. člen
(skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa)
(1) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.
(2) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.
(3) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o pravilih cestnega prometa, voznikih, motornih vozilih ter s predpisi o cestah.
(4) Kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, starejši ljudje, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso v celoti sposobne za samostojno udeležbo v cestnem prometu, so drugi udeleženci dolžni nanje posebno paziti in jim pomagati.
Torej naj bi tisti z Rudnika pričakoval/predpostavljal, da bo tisti iz tunela vozil po srednjem (zanj voznem) pasu ali vsaj nehal delat prekršek in zavil na ta pas. S pomočjo pameti/pričakovanja naj torej ne bi zavil na srednjega.
A enako oz obratno lahko tisti s prehitevalnega razmišlja o tem, kako bo oni drugi zavil na srednjega še pred koncem pospeševalnega (kar je prav) in se ne bo (še) vračal na srednjega.
Tu zakon o takih situacijah nič ne piše, tudi zato, ker predpostavlja pravilno vožnjo (kar tista z bivakiranjem na prehitevalnem gotovo ni) oz zapoveduje/sankcionira le en prekršek (le en avto v prekršku) naenkrat.
Kako bi to zgledalo na sodišču? Po moje bi bil glavni, morda edini, krivec tisti s prehitevalnega, saj bi s svojim začetnim prekrškom (vožnja po prehitevalnem pasu, čeprav nikogar ne prehiteva) direktno sprožil nevarno situacijo oz bi bil njegov začetni prekršek pogoj/vzrok zanjo in drugače (ob njegovi pravilni vožnji) do tega sploh ne bi prišlo -
kar je v skladu tudi s citatom in ima torej nekakšno "pokritje" v zakonu o CPP (To je nekako podobno, kot če se še v naselju (50 km/h) vključuješ na prednostno npr 70 m za ovinkom, vse je prazno, si že na pol na cesti, pa pridrvi izza ovinka motorist s 150 na uro in nesreča je tu. Kdo je kriv - tisti, ki je pričakoval, da se drugi držijo predpisov (citat) in se je pravilno začel vključevati, motorist ali oba?).
Je pa to kljub delnemu pokritju v členih zakona samo stvar sodišča (ker v zakonu ni natančno zapovedanih oz sankcioniranih ravnanj). Seveda pa ne vem, kako sodišča obravnavajo tako časovno pogojeno vzročnost (če sploh jo?), po zdravi pameti bi jo morala, a le-te marsikomu v pižamah (kopalnih plaščih?) večkrat primanjkuje.
Seveda pa kot vedno - pamet v roke, pametnejši odneha, varnost, dodatna nevarnost zaradi AC hitrosti, predvsem pa pravočasno opazovanje in prilagajanje (npr majhna sprememba hitrosti).
------------------------------------------------------------------------------------
Je pa še en samo na videz podoben primer. Ko gre nekdo po Lj obvoznici, nato gre ven in zavija na desno proti Kranju (na Celovško), hkrati pa nekdo pride (nad njim) po vzporednici obvoznice, imata oba težave zaradi pomanjkljive oz dvoumne signalizacije. Desni z vzporednice ima znak, da nima prednosti, pred njim je poševna črtkana, hkrati pa tudi ta z obvoznice nima proste poti, saj mora zamenjat pas. Kdo ima torej prednost, če tisti z obvoznice še ni menjal pasu (tudi če ima smernik), ta z vzporednice pa je pred njim in lahko zapelje na tisti trenutek še prazen pas?
Vsekakor nevarno dvoumno - tisti z obvoznice , če gre naravnost na pas, je prostorsko vedno v prednosti pred tistim z obvoznice, saj ta drugi lahko zavije oz zamenja pas šele, ko je že pred tistim z vzporednice (zavije tik pred njega) - a šele takrat ima on v bistvu res prednost - prej je na drugem pasu. Ta z obvoznice zavije tik pred drugega, a ker pri tem menja pas, je tudi on vedno v prekršku, če pride do nesreče, drugi pa ima tudi znak, da nima prednosti (se ga celo vidi na sliki z gugla), a ta znak ne more veljat, če pred njim ni nikogar. Napaka v projektiranju ceste (mnogo prekratko) in signalizaciji. Sem že videl tam zvit pleh. Kdo ve, kako je bila taka nesreča obravnavana?