Stran 1 od 5
amortizer s.p. - ali sploh vejo kaj delajo?
Objavljeno: Po jan 05, 2004 1:26 pm
Napisal/-a JohnyR
Torej zgodilo se mi je naslednje.
Šel gor osebno, ker rad vidim kako ljudje delajo in koliko majo pojma ( da dobim vtis o načinu dela )
Torej vpršam ga kaj je najbolj smiselno narediti pri mojem avtu ( R19 16v ). Pravi on da so dve varijante: ali spustimo šalčko, ki drži vzmet nižje po amortizeju in s tem znižamo avto, ali pa odrežemo feder (v obeh primerih se seveda predela tudi amortizer sam). Zadaj je torzija tako da se samo prestavi. O.K. pravim jst, kaj pa vzmeti? kako se pa te naredi trše in kako je z torzijo? Tu mi pa poda neslednjo razlago: Sej vzmeti ni treba tršat, bomo itak amortizer predelal. Pa se pol tut u ovinku ne bo toliko nagnil? On meni: Sej vzmet je na avtu sam toliko da je avto na določeni višini, vse ostalo dela amortizer.
Zdej me pa zanima če se jst ne razumem ali oni ne vedo kaj počnejo. Po mojem razmišljanju je tako, da če odrežeš feder a ga ne otrdiš se bo avto ko bo naložen (4 osebe) posedu do tal in bo med vožnjo tudi vse skup po tleh drajsal (predvsem mislim zadn konc).
Nekdo je enkrat omenu, da ti stare vzmeti ponovno kalijo, da se jim poveča trdnost, ko sem mu pa jst to omenil je pa rekel da ne.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 1:28 pm
Napisal/-a dgrejtest
ne vem, no... jest sm mel pr unotu porezane fedre, pa plinske amortizerje, pa je blo kr fajn trdo... razlage pa zal ne vem...
pero
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:22 pm
Napisal/-a Pugi
Drgač prej fedr avto gor drži kot pa amortizer.... Res je, ko boš naložu boš po tleh ribov...
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:35 pm
Napisal/-a mini_db
V tem primeru se bo avto dol posedu, ker je trdnost fedra ista ko prej samo avto bo nižji. Najbol je da kupiš nove trde fedre in to je to. Ker je pri men isto original fedri porezani ko nas je 5 notr je zadnja guma čist boga ker blatnik vanjo reže. Zato se raj pr A3M-u naroču apex fedre in bo bolš, pa še lega na ovinkih bo boljša!
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:40 pm
Napisal/-a nebivedu
Z apexi ne bo kej dost boljš - mogoče prvih 20k km, pol bojo pa pokat začel.
Apex dela svoje fedre tako, da jih vroče krivi, in se radi lomijo. Vzmeti morajo biti mrzlo krivljene, da imajo dolgo delovno dobo in da so vzdržljive.
LP
Nebivedu
P.S. vzmet drži avto gor - blažilec pa avto umirja, da ne skače kt kobilca.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:43 pm
Napisal/-a mini_db
P.... zdj sm si pa kar mal zamislu k si tole povedu, kok je pa garancije na te fedre!!
A pol nism dobr naredu!! Sam je sranje ker za mojga sam apex dela fedre ostalo je bl za en k***.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:51 pm
Napisal/-a nebivedu
Sej jst sm jih mel na twingotu 60k km, samo men so delal brez problemov - zanje sem daj 45k - vsi štirje. Kolegi k so jih kupili cenejše - so dal od 19k do 30k za vse 4 so mel pa probleme - očitno so tisti tanajcenejši zanič.
Je pa res, da so mrzlo krivljeni veliko kvalitetnejši, pa tudi veliko dražji.
Če boš po asfaltu vozil pa ne boš skakal bodo delel čist normalno, pa tut zdržal bodo nekaj časa, za po kakem makadamu noret pa skakat pa lih niso.
Sam sem u šentvidu pri IMP-ju vedno skakal čez progo, k avto full leti tm čez, sam nisem imel nikol problemov, kolega je pa tam zlomil prednjega poceni apexa, ko je skočil tko kt jst.
LP
Nebivedu
Objavljeno: Po jan 05, 2004 2:53 pm
Napisal/-a Dani
Pa Apex firma je kao nekje u Afriki, tko da to tud use pove

Objavljeno: Po jan 05, 2004 3:17 pm
Napisal/-a JohnyR
mini_db je napisal/-a:P.... zdj sm si pa kar mal zamislu k si tole povedu, kok je pa garancije na te fedre!!
A pol nism dobr naredu!! Sam je sranje ker za mojga sam apex dela fedre ostalo je bl za en k***.
APEX fedri imajo 5 let garancije.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 3:48 pm
Napisal/-a Pero
Dani je napisal/-a:Pa Apex firma je kao nekje u Afriki, tko da to tud use pove

APEX® Springs are designed and made in Holland by APEX® International BV. INTERPARTS Industrie
http://www.apexsuspension.com/gb/main.html
Objavljeno: Po jan 05, 2004 3:52 pm
Napisal/-a CupraR
Mam Apexe že en let, zelo zadovoljen, je pa res potrebno pri menjavi fedrov, oz je priporočljivo menjat ali vsaj tršat amortizerje, najbrš vsi veste zakaj.
Sam sem šel raje k Vugi ki mi je za pol cene (24000, turnšek 60000) stršal amortizerje za 20%, avto res leži tko kot treba in je lih prov trd. Glede Apexa je tut sam Vuga reku, ko je vidu moj avto, da se ni nč povesl, da so se fedri odlično ulegl in je zadeva tko kot treba.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 3:59 pm
Napisal/-a AR-146
jst morm rečt da sm bil pri turnšku zelo zadovoljen samo morš mu pa rečt da hočš eibach k to so fedri k se šika, če se ne motim on tud svoje dela.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 4:27 pm
Napisal/-a mini_db
Ja sem hotu kupt eibach sam za Hyundai Scoupeja jih ni!
Raje dam 50k sam da bo tko k je treba!
Objavljeno: Po jan 05, 2004 4:45 pm
Napisal/-a bobetko
jest lahko rečem samo to da mi je naredu komplet krajšu fedre in zrihtu amortizerje(Turnšek) in je stvar že 3 leta cool,nism mel nobenih problemov sm mel pa prej gor Apex fedre in nism bil zadovoljen tko da......
Objavljeno: Po jan 05, 2004 4:46 pm
Napisal/-a Sedicivalvole
AR-146 je napisal/-a:jst morm rečt da sm bil pri turnšku zelo zadovoljen samo morš mu pa rečt da hočš eibach k to so fedri k se šika, če se ne motim on tud svoje dela.
Enako, vsi naši avti so kar se fedrov in amortizerjev tiče zrihtani pri Turnšku, dosedaj ni nobene pripombe.
Glede tršanja:
Iz lastnih izkušenj ti johnyr lahko povem naslednje: Tipota sem zrihtal tako, kot si se ti zanimal. Porezani fedri in stršani amortizerji (sport). Na začetku me je zanimalo enako, kot tebe - če mi bo avto ribal oz da se mi bo naložen preveč posedel. Verjel sem mu, da bo 100% v redu in zdaj lahko zatrdim, da to drži! Dobro, res je da so pri mojem že original bile vzmeti trše kot pri modelih s šibkejšim motorjem, a je po drugi strani avto bil toliko težji da je stvar nekje tam-tam. Vzmet dejansko avto drži od tal toliko kot pač ga, amortizer sam pa odvisno od trdote nudi večjo oz manjšo oporo. S tem, ko imaš amortizer trši, nudi več "opore" in se avto manj posede, kar v praksi pomeni manj nagibanja v ovinkih. Tako je v tršem amortizerju pritisk olja večji in se avto manj poseda. Nekaj izkušenj iz prakse imam sam iz avtomodelarstva, kjer je princip delovanja amortizerjev povsem enak temu v pravih avtomobilih, na cesti pa se to tudi potrdi. No skratka, pravi avto se mi pa res zdaj pelje super, nimam pripomb...
lp
Objavljeno: Po jan 05, 2004 4:55 pm
Napisal/-a mini_db
SJ mam itak namen ta avto kmal prodat!! Tko da se bo naslednji zajebaval s APEX fedri!!!

, ne sj bojo v redu!
Objavljeno: Po jan 05, 2004 6:05 pm
Napisal/-a Vince
Men je turnšek zrihtu vzmetenje in naslednji avto bom tud k njemu peljal...sicer sm mu rekel da hočm ZELO trd avto in takega sm tud nazaj dobil! Moje glavno vzmetenje so trenutno 65 visoke gume...ko bodo 45 gor bo pa živa skala tole
LP
Vince
Objavljeno: Po jan 05, 2004 7:49 pm
Napisal/-a X-Hair
Vince je napisal/-a:ko bodo 45 gor bo pa živa skala tole
Ne vem od kje vam uzitek. Mater gres pa recimo na eno 3 urno voznjo je pa, no ja....nekaterim ocitno ugaja.
Objavljeno: Po jan 05, 2004 10:19 pm
Napisal/-a mmiki
Kaksne vzmeti pa mi priporocate za Opel Astro l.95? Znizal pa bi za 30mm.
LP
Miki
Objavljeno: Po jan 05, 2004 11:24 pm
Napisal/-a Vince
X-Hair je napisal/-a:Vince je napisal/-a:ko bodo 45 gor bo pa živa skala tole
Ne vem od kje vam uzitek. Mater gres pa recimo na eno 3 urno voznjo je pa, no ja....nekaterim ocitno ugaja.
Ko se avto pelje ko gokard nimaš boljšega!!! V hitre ovinke gre ko prilepljen...
Vsako tele ma svoje veselje!
Jaz sem tud z mojim na zelo dolge fure vozil pa ni blo nikol panike...bi pa ziher zadnjič končal pod avtocesto, če ne bi mel trdega vzmetenja! Pri 130 je blo treba SUNKOVITO na avtocest odvit in 100m naprej od tega sm hotu na odstavnem pasu ustavt pa vsak amortizer posebi kušnt!!!Z originalnimi bi se ziher obrnu!
LP
Vince