Stran 1 od 2
Tlak v gumah
Objavljeno: Sr jan 07, 2004 8:16 pm
Napisal/-a Skull23
Zgleda da ni blilo še nobene debate na to temo... Kako naj vem kolko mora bit tlak v gumah? Za originalne ni problema, je tabelca na vsakem avtu, kaj pa če maš drugačne dimenzije? Ve kdo za kako tabelo al kej podobnega? Do zdej sem delal tako... na uko...

Objavljeno: Sr jan 07, 2004 10:01 pm
Napisal/-a RegY
jaz samo vem, da naj bi bile na mojem avtu zimske (ista dimenzija) za 0,28 bara več napolnjene kot letne
vsaj tako piše v "navodilih za uporabo" avta
Objavljeno: Sr jan 07, 2004 10:27 pm
Napisal/-a Sedicivalvole
Mene bi tudi to zanimalo... Sicer ko kupiš gume že vprašaš koliko je najbolj priporočljivo, samo fino bi pa blo met kako tabelco kr doma (če slučajno pozabiš al pa kej)...
lp
Objavljeno: Sr jan 07, 2004 10:59 pm
Napisal/-a Skull23
No pa usaj povejte če ma kdo letne gume 215 45 17, kolko mate nafilane. Js mam zdej 3.0 bara...
Re: Tlak v gumah
Objavljeno: So jan 10, 2004 4:02 pm
Napisal/-a Pero
Skull23 je napisal/-a:Zgleda da ni blilo še nobene debate na to temo... Kako naj vem kolko mora bit tlak v gumah? Za originalne ni problema, je tabelca na vsakem avtu, kaj pa če maš drugačne dimenzije? Ve kdo za kako tabelo al kej podobnega? Do zdej sem delal tako... na uko...

po eni teoriji naj bi bila važna količina zraka ki je v gumi. Torej če imaš visoko gumo z XY zraka in če vse skupak zmanjšaš za faktor Z morš napumpat več...
v praksi je pa najbolje z experimentiranjem določit koliko se rabi. Probaj par polnenj pa boš videl kaj se najbolje obnese.
Če te pa zanima obraba gume pa probaj s kredo narisat par črt na gumo L-D pa se zapelji par sto m pa boš videl kje se prvo zbriše kreda. Če se samo po sredini je preveč napihnjena, če se samo po robovih je premalo napihnjena.
Objavljeno: So jan 10, 2004 4:03 pm
Napisal/-a Pero
Skull23 je napisal/-a:No pa usaj povejte če ma kdo letne gume 215 45 17, kolko mate nafilane. Js mam zdej 3.0 bara...
odvisno od teže avta, oziroma pritiska na gumo... itd. Ne da se po dimenziji določit za vsak avto.
Objavljeno: So jan 10, 2004 4:12 pm
Napisal/-a Punto ABARTH
kaka je pa rtazlika ce je napumapana guma z zrakom al pa z se neko stvarjo(plinom, a cem ze) to sem enkrat nekje zasledil, da to na motorjih delajo!!!!
Objavljeno: So jan 10, 2004 4:23 pm
Napisal/-a Pugi
Punto ABARTH je napisal/-a:kaka je pa rtazlika ce je napumapana guma z zrakom al pa z se neko stvarjo(plinom, a cem ze) to sem enkrat nekje zasledil, da to na motorjih delajo!!!!
Sej na avtih tud - "plin" je lažji od zraka, torej ima kolo manšo maso, nevem pa kako je kaj z raztegljivostjo itd...
Objavljeno: So jan 10, 2004 4:49 pm
Napisal/-a Pero
to bi verjetno znal izračunat kakšen strojnik/fizik.
ampak po moje da v normalnem življenju ni občutne razlike na vozne lastnosti med idealnim plinom in navadnim zrkom.
Sicer pa naj kdo izračuna koliko je razlika med težo zraka v gumi med navadnim zrakom in helijem, in kako se to odraža na to da ima vsako kolo po 10-15 kg, da so vrtljive mase z bremzami še večje, da je treba premaknit avto 1000-1500 kg.
Po moje da se ne pozna.
Objavljeno: So jan 10, 2004 5:48 pm
Napisal/-a prosko002
Pero je napisal/-a:ampak po moje da v normalnem življenju ni občutne razlike na vozne lastnosti med idealnim plinom in navadnim zrkom.
Po moje da se ne pozna.
Ti si pa pravi za mnenje podat... po tvojem, da se ne pozna??? Si sploh že kdaj probal???
Kar se tiče je polnjenje s plinom veliko boljše... Tut pri obrabi gume se pozna... Pa še to, ne glede na temperaturo, je notri ista kubatura snovi, kar se spet pozna pri (ne)obrabljivosti pnevmatik.
Eden izmed boljših plinov za polnitev pnevmatik pa je SECUR PNEUS! Dobite pa ga pri vseh boljših vulkanizerjih...
lp
Prosko
Objavljeno: So jan 10, 2004 5:56 pm
Napisal/-a RedBaron
prosko002 je napisal/-a:Pero je napisal/-a:ampak po moje da v normalnem življenju ni občutne razlike na vozne lastnosti med idealnim plinom in navadnim zrkom.
Po moje da se ne pozna.
Ti si pa pravi za mnenje podat... po tvojem, da se ne pozna??? Si sploh že kdaj probal???
Kar se tiče je polnjenje s plinom veliko boljše... Tut pri obrabi gume se pozna... Pa še to, ne glede na temperaturo, je notri ista kubatura snovi, kar se spet pozna pri (ne)obrabljivosti pnevmatik.
Eden izmed boljših plinov za polnitev pnevmatik pa je SECUR PNEUS! Dobite pa ga pri vseh boljših vulkanizerjih...
lp
Prosko
Bla, bla!
Tist plin je bolj način kako izvabit denar iz žepov kupcev!!
Sej nimamo F1, da bi destinke odločale. Mogoče je kak placebo efekt, to pa!!
Glede SECUR PNEUS pa tole: Na flaši, kjer je bilo čez ogrinjalo SECUR PNEUS, je bila oznaka N - toliko o specialni, oh in sploh mešanici plinov!
BTW.: Luft je ena redkih stvari, ki je zastonj. Ne bom še za to plačeval.
Objavljeno: So jan 10, 2004 6:08 pm
Napisal/-a Maverick
Ta poseben plin je primeren zato, ker se ne razteza dosti s spremembo temperature, tako da je v pevmatiki vedno približno enak tlak. Vem pa da je to mešanca plinov, ne samo en plin.
Zagotovo je boljše od navadnega zraka, saj se zrak zelo močno razteza.
Objavljeno: So jan 10, 2004 6:11 pm
Napisal/-a MGsax
vsi pravite da je boljši od zraka, dajte povedat v čem. daljša obstojnost gume tako nima veze ker 4 leta običajna tudi zdrži nakasneje po 4 letih pa tak treba menjat če ne drugega zaradi profila!
Objavljeno: So jan 10, 2004 6:36 pm
Napisal/-a Pero
prosko002 je napisal/-a:Pero je napisal/-a:ampak po moje da v normalnem življenju ni občutne razlike na vozne lastnosti med idealnim plinom in navadnim zrkom.
Po moje da se ne pozna.
Ti si pa pravi za mnenje podat... po tvojem, da se ne pozna??? Si sploh že kdaj probal???
Kar se tiče je polnjenje s plinom veliko boljše... Tut pri obrabi gume se pozna... Pa še to, ne glede na temperaturo, je notri ista kubatura snovi, kar se spet pozna pri (ne)obrabljivosti pnevmatik.
Eden izmed boljših plinov za polnitev pnevmatik pa je SECUR PNEUS! Dobite pa ga pri vseh boljših vulkanizerjih...
lp
Prosko
Saj zato sem napisal moje mnenje... tole naj bi bil forum kjer se izmenjujejo mnenja in znanja... probal pa res nisem raznih specialnih plinov, ampak nekaj malega vem o lastnostih plinov.
se full strinjam da je neglede na temperaturo notri ista ''kubatura'' (prostornina) Ta je omejena z velikostjo gume... spreminja se samo pritisk - glede na temperaturo. torej 2 bara recimo pri 20 stopinjah C in pri 185/60x14 je ista prostornina pri kateremkoli plinu
Če si strokovnjak mi napiši kaj je v plinu ''secur pneus''. Pa napiši formulo kako se to drugače razteza kot navaden zrak.
Če je pa notri ''N'' (dušik) pa povej koliko se razlikuje od navadnega zraka kjer je 80% dušika.
Dokaži mi s kakšno bolj resno teorijo da se motim, predvsem mi pa povej kaj je v tem SPECIALNEM plinu magičnega pa ti lahko jaz napišem formulo koliko se razlikuje od navadnega zraka.
Objavljeno: So jan 10, 2004 8:36 pm
Napisal/-a andrej777
Objavljeno: So jan 10, 2004 9:23 pm
Napisal/-a iKst
Kar plačujte za plin če mate keš. Edina razlika je v tem da se tisti plin ( N ) manj razteza pri spremembah temp. in zato ti ni treba skrbet pa tlaka preverjat. Tisto da je pa kolo kej lažje pa ga avto bolj potegne pa da se guma manj uničuje...BUČE. Razlika v teži mogoče je. Par stotink grama (mal pomislte kolk kubičnih metrov zraka tehta 1kg. Tudi če bi bil v gumah helij bi bila razlika zanemarljivo majhna). Bolj učinkovit weight reduction je če CD date ven iz avtomobila in pepelnik spraznite. Obraba pa tut nevem na podlagi česa bi bla manjša. Mogoče bi od znotraj počasneje "gnila" guma, ampak glede na to da je guma po 4 letih praktično nevarna za vožnjo je uporaba plina v te namene precej nesmiselna.
Aja. Jaz mam 205/55/16 in filam sprednje na 2,7 zadnje pa na 3,2. S tem da so zadnje mal bolj napumpane sam večji oversteer dosežem, idealno za grip bi blo verjetno če bi tut zadnje pumpal na okoli 2,7.
Objavljeno: So jan 10, 2004 10:20 pm
Napisal/-a Mean Machine
ja kot so že rekl- anyway še moje mnenje: gostota zraka se na temperaturnih razlikah spreminja- recimo če gledamo zdej pri -10 al pa pri +30, pa še dodaš divjanje po avtocesti- OK posledično je zaradi tega ob isti količini zraka v gumi ob različnih pogojih različen pritisk- kar naj bi uplivalo na vodlivost (poseben plin naj na te temperaturne razlike nebi reagiral)
kar pa se tiče pritiska je najbolj da probavaš mal- za moje pojme je tisto kar piše v knigci odločno premalo- da pa mam recimo napumpano na 3 bare mi je pa tud ful preveč (trda guma+trdi amortizerji = skakanje kot pink ponk žogca)

. tko da čimvečkrat probaš spremenit pa zihr najdš optimum
Aja pa zimske je res tko k je Regy napisu treba met bolj napumpane

Objavljeno: So jan 10, 2004 11:39 pm
Napisal/-a Bor
Pa tist super plin ( N ) tud ni tok super kokr vam tam nalozjo.
Da je razlika v tezi sploh rajs nebi.
Kar se pa tice raztezanja se mogoce mal manj ampak se pa vseeno. Ma kolega not nafilano pa je sel ob razlicnih temp na bencinsko preverit tlak pa pravi da se glih tk spremeni.
Edino kar je je to da so dusikove molekule vecje in zaradi tega ne uhajajo skozi gumo , ventilcek ... Zaradi tega naj bi bil tlak bol stabilen.
Naj me kdo popravi ce se motim!
Objavljeno: Ne jan 11, 2004 12:32 am
Napisal/-a Nu-NRG
Pri meni v knjigi avta je tabela za razlicne dimenzije in tipe gum, koliksen tlak morajo imeti.