Stran 1 od 3
Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 8:30 pm
Napisal/-a zuzek
No bom odprl eno temo, čeprav ni dobro posploševati AMPAK vseeeno dostikrat pridemo na debato:
mlajši avto -> manj šrawfanja -> manjši stroški??sam imam 17 let star avto (l.95) in trenutno me vsako leto pride vsaj 200€ stroškov pri vozilu (potrošni materjal, podvozje) POLEG gum, bencina, oljavrednost vozila je 300€, torej stalno šrawfanje oz. HOČEM REČT, da vsako leto pride nekaj več zgolj zaradi let
naprimer, ko nekateri kupijo 10 let star avto, v vrednosti 2500€ nimajo toliko stroškov letno (razen izjemoma slabo vzdrževanih zgonjenih vozil) šrawfanja, torej
letno dajo veliko manj, nekateri znanci imajo 7, 10, 12 let stara vozila ampak letno skoraj nič stroškov samo tankajo in vozijo, na 3, 4 leta gre kak senzor
oz. zanima me ALI TA TRDITEV DRŽI da če bi kupil vozilo za 2000€ bi bilo manj šrawfarije (kvalitetnejši materjal, ne toliko obrabljen) ker je NOVEJŠI AVTO čeprav RES DA pridejo pri mlajših vozilih deli toliko dražji, ampak se mi zdi da je teh popravil zaradi mlajšega vozila toliko manj oz. niso toliko pogosta, če ogledaš na 5 let niso niti potem draga
ker tudi so 2 vrsti ljudi:
- eni pravijo kupi si mlajši avto, starga je potrebno samo šrawfat
- drugi pa pravjo mlajši avto -> dražji deli -> večji stroški
čeprav pri znancih vidim, da letno veliko manj €€€ ulagajo v svoja vozila kot jaz
lahko napiše tudi vsak letne stroške svojega vozila približnih letnikov zgoraj omenjenih,
torej vozila od 2003 do 95
EDIT (mod): Sem ti malo uredil to dolgo klobaso, da je vsaj do neke mere pregledno, sploh ker gre za otvoritveni post v temi. Čeprav še vedno sodi nekje na nivo začetka OŠ, pa še tam so verjetno malo boljši.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 8:47 pm
Napisal/-a lancia hf
No ja to je sedaj odvisno od osebe kako je "picajzlasta" jaz za vsako malenkost ne bom panike zganjal saj je avto star. Spet nekateri bi radi imeli staro škatlo kot novo in tukaj rata vse drago.
Jaz imam vedno stare avte cca 10 let. Servisiram doma izrednih stroškov z njim ni bilo, dobiš pa napol zastonj rezervne dele po internetu.
Novejši avtomobili imajo čedalje več elektronike, ki jih ne moreš sam doma popravljati in zna ratati taka stvar kar draga.
Je pa spet odvisno koliko in kere osebe poznaš, jaz poznam prave iz različnega konca SLO. in me vsaka stvar stane zelo poceni ali pa naredimo kašno kompenzacijo.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 9:09 pm
Napisal/-a tha_man
Pri novem avtu so drugi stroški, npr. kasko, izguba vrednosti, tako da konec koncev bistvene razlike ni. Če znaš sam šraufat in veš kje dobiti res poceni neoriginalne dele, se s starim avtom da prišparati, zato pa potencialno izgubiš več živcev (razen če ti je šraufanje avta hobi). Osebno sem za novejše avte, še najboljše nove z garancijo.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 9:14 pm
Napisal/-a zuzek
ja nove avte seveda razumem, dodatni stroški z kaskom itd..
bolj je govora o 10 let pa 15 let starem vozilu, ne zdi se mi ravno da je 10 let staro vozilo treba kaj dosti šrawfat,
čeprav so deli dražji je vseeno manj tega, tako da letno daš vseeno manj oz. ni nonstop šrawfarije
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 9:19 pm
Napisal/-a Blinder
a se ne gre pri tem samo za primerjavo dodatnih stroškov pri starejšem proti dodatnih stroških zgube vrednosti pri novejšem?
Ti praviš 200€ letno pri 17 let starem avtu. + zguba vrednosti recimo 100€ letno. skupaj 300€
10 let star za 2500€ bo v naslednjih 5 letih zgubil 1700€ na vrednosti, kar nanese 340€ letno + stroški recimo 50€ letno. skupaj 390. Ena prednost pri novejšem je da je ... novejši, sodobnejši.
številke pa si sami računate
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 9:37 pm
Napisal/-a ojnica
Če sprašuješ o nakupu drugega vozila do 2500 evrov potem ga kupi, ker imaš preskok, sem včasih sam fural razne avte letnik 1993-1996 pa je že velika razlika, ko vozim letnik 2001, še bistveno večja pa je pri novejših avtih....če boš kdaj mal odpru kako havbo pri kakem avtu letnik 2010 boš videl, da je motor sam še ena zadevšna k se iz modela avta v drug model vgrajuje z nekaj napredovanja. Že to da furaš tolk star avto brez airbagov raje razmisli o kakšni varnosti, maš ponudbo za 2000 evrov kr pestro.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 10:21 pm
Napisal/-a evolva
Računica se pri starih avtih zmeraj izide, primer Xsara l.98, štejem samo ekstra servise, redne (olje, zavore) sem izpustil.
Nabava 8 let starega vozila: 3500€
Ekstra servisi: cca. 2200 -> mogoče sem kaj pozabil, dajmo zaokrožit na 3000.
Vrednost vozila danes: 1500€
Skupaj: 5000€/142000km ->
0,035€/kmPrimerjamo z nabavo novega vozila: 21500€
Ekstra servisi: 500€
Vrednost vozila po 6 letih in prevoženih 142000km: 3500€
Skupaj: 18500€/142000 ->
0,13€/kmČe zneske razdelimo na dobo 6 let, dobimo povprečnega Janeza, ki staro kripo vozi za
"83€/mesec" in đeka, ki nabavi novega, vendar zato plača
225€ več od Janeza, to je
"308€/mesec".
Pri cenejših vozilih je razlika manjša, pri dražjih večja, dejstvo pa je: da si tudi "revež" lahko privošči luksuz, samo 10 let kasneje

Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 10:50 pm
Napisal/-a primozek68
Kaj je to zaena tema??
Verjetno variira, a ne? Od avta do avta posamezno so razlike, ne moreš kar tako vprašat. MB, diesel, star miljardo let in 2 milijardi kilometrov te košta lahko glih ene 4€/mesec, medtem ko VW Passat W8, letnik 2004, 100.000km izpljuva ventile po cesti in te košta novega motorja... In obratno. In recipročno. In analogno.
Kot bi se vprašal, ali mlajša kot je ženska, bolje zgleda?? Ena kruljasta emo najstnica ob bok eni cougar, ala Mary-Louise Parker...In obratno.
Se pravi, raje vozim Parkerjevo okoli v bosanskem TAS-ovcu, kot Justina Bieberja v Passatu. Now go figure...

Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: Pe avg 17, 2012 10:55 pm
Napisal/-a zuzek
jaz mislim, da oz. vsaj po izkušnjah se je izkazalo tako, da avto star 15 let za 600€ zaradi starosti gre vse h vragu in sem nanj
zmetal še 700€, pa nonstop je šrawfarija, nisi siguren. Medtem ko 10 let star avto za 2000€ ni dosti stroškov in si skoraj tam tam
+ 10 let star avto usaj maš nekaj in ni stalnega šrawfanja, pa še dlje časa bi ga imel in deli niso dosti dražji
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 1:44 am
Napisal/-a cruiser1
Mah bolj ali manj podobnih debat smo imeli že malo morje. Sploh se mi neda razglabljati kaj je bolje in ceneje. Dol mi visi. Lahko samo rečem, da imam doma 20, 27 in 28let stare avtomobil s katerim nimam težav ali kakšni hudih stroškov in ta trenutek se lahko vsedem v kateregakoli in peljem kamorkoli, brez skrbi. Za nove avtomobile pa enostavno nimam dovolj denarja! Zdaj si pa mislite kar si hočete.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 8:18 am
Napisal/-a nebivedu
Bom napisal čisto moje mnenje.
Tam nekje do leta 1998 so še delali avtomobile, ki so bili vzdržljivi, ki so potrebovali manj servisiranja in si lahko menjal še posamezne dele in ne cel modul. Od takrat naprej pa se mi dozdeva, da vsi novejši avtomobili crkujejo več, menjat moraš cel sklop delov, ker se drugače več ne dobi posameznega kosa in na splošno je veliko več elektronike, ki ima precej več napak.
Za primer bom dal ženin avto. 1.3 bencin, 80konjev in letnik 1997. Redni servis na 10.000km pride 25 evrov(olje), na 20.000 pa 64 evrov(olje, svečke in filtri), veliki servis pride pa 79 evrov (jermen, napenjalec in vodna pumpa). V parih letih odkar ga ima sem naredil 6 servisov kar je stalo 3x25 + 2x64 + 1x79 in 2 izredna servisa - enkrat je šel kolesni ležaj, ki stane 29 evrov, drugič pa ležaj v jermenici, ki pa stane 2,5 evra.
Če pa pogledam sestrin avto 1.5 dizel 90konjev in letnik 2009, pa ima v treh letih pol manj kilometrov, vendar je vsak mesec na servisu, ker kaj crkne. Nazadnje je šel modul za krmiljenje ventilatorjev. V zadnjem letu pa je za izredne servise zmetala nekaj čez 1200 evrov.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 8:25 am
Napisal/-a grega983
nebivedu je napisal/-a: V zadnjem letu pa je za izredne servise zmetala nekaj čez 1200 evrov.
Za manj denarja sem na svoji 98 letnik gajbi naredil velik servis, obnovil komplet podvozje, komplet zavore ter odpravil še nekaj sitnosti ....
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 8:59 am
Napisal/-a Steinkauz
Golf IV TDI 90KM 1999, kupljen aprila 2007, kupljen za 5800eur

Tist servis za 1000eur je bil menjano shitload zadev, ker sm reku, nej ga zrihta tko, da ga bom še mel en cajt.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 9:58 am
Napisal/-a ninjeti
Ne vem zakaj se čudite da so novejši avti manj zanesljivi kot pa tisti izpred 15 ali 20 let. Se vam ne zdi logično? Avti so bili preveč zanesljivi, ni bilo velikega (in potrebe) povpraševanja po novih delih ali avtih. "Nič, bomo spremenli to. Bomo uporabili manj kvalitetne materiale, zaposlili bureke da bojo naredili manj kvalitetno delo. Problem rešen." Zdaj se pa avti lepo lahko bolj kvarijo, delov gre ogromno več, tudi novih avtov gre zato dosti več v prodajo. Rezultat vsega skupaj? More €€€. Kapitalizem je odgovor na vse.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 12:41 pm
Napisal/-a lancia hf
Ravno zato so novi avtomobili toliko bolj dostopni, saj služijo na rezervnih delih in ne na novih avtomobilih.
Pa kot zanimivost, starši kupujejo novega C4 Pikasota in povsot jim dajajo popuste samo če ga vzamejo preko lizinga drugače je avto na gotovino od 1000 do 1500€ dražji kot imajo prodajno ceno.

Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 4:34 pm
Napisal/-a zuzek
kaj pa glede teh starih vozil
vprašanje je še koliko star avto še vzdrževat, v primeru da ga uporabljaš za vsakdanjo uporabo
trenutno je tako, da letno za 17 let star avto za popravila dam več kot za 10, 12 let star avto sosed
res da je v štartu dal 1k€ več ampak ima pa mlajši avto in letno daja toliko manj za popravila

Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 6:15 pm
Napisal/-a dottore
lancia hf je napisal/-a:Ravno zato so novi avtomobili toliko bolj dostopni, saj služijo na rezervnih delih in ne na novih avtomobilih.
Pa kot zanimivost, starši kupujejo novega C4 Pikasota in povsot jim dajajo popuste samo če ga vzamejo preko lizinga drugače je avto na gotovino od 1000 do 1500€ dražji kot imajo prodajno ceno.

To niso nobeni popusti, ampak navaden nateg. Ob tem pa moraš upoštevati še to, da bi preko leasinga vozilo na koncu stalo veliko več

.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 7:29 pm
Napisal/-a lancia hf
mmikolj je napisal/-a:lancia hf je napisal/-a:Ravno zato so novi avtomobili toliko bolj dostopni, saj služijo na rezervnih delih in ne na novih avtomobilih.
Pa kot zanimivost, starši kupujejo novega C4 Pikasota in povsot jim dajajo popuste samo če ga vzamejo preko lizinga drugače je avto na gotovino od 1000 do 1500€ dražji kot imajo prodajno ceno.

To niso nobeni popusti, ampak navaden nateg. Ob tem pa moraš upoštevati še to, da bi preko leasinga vozilo na koncu stalo veliko več

.
Ravno zato za gotovino nabijejo toliko več od zastavljene, ker potem ni obresti na puf saj ima danes že vsaka avtohiša svojega lizing posrednika in se delijo večji dobički kot pa z samo gotovino. Za lanski nakup Pande 4x4 z vso opremo sta morala avto iskat skoraj na Madžarsko mejo, da so jim prodali brez lizinga.

Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 9:21 pm
Napisal/-a kamal
zuzek je napisal/-a:jaz mislim, da oz. vsaj po izkušnjah se je izkazalo tako, da avto star 15 let za 600€ zaradi starosti gre vse h vragu in sem nanj
zmetal še 700€, pa nonstop je šrawfarija, nisi siguren. Medtem ko 10 let star avto za 2000€ ni dosti stroškov in si skoraj tam tam
+ 10 let star avto usaj maš nekaj in ni stalnega šrawfanja, pa še dlje časa bi ga imel in deli niso dosti dražji
Zdej vidim, da te zelo zanima kako je z 10 let starim avtom. Jaz sem kupil 9,5 let star avto za 4500 eur. Zdaj je avto star 13,5 let.
Leto in pol ni bilo nobenih problemov, tako da sem naredil samo en servis in menjal tekočine 150 eur. Ko je bil avto star 11 let sem moral zamenjati en ležaj, končnik, končnika stabilizatorja, ležaja amortizerja in optika (300 eur). Čez pol leta sem naredil še veliki servis (450 eur). Pri 12 letih je počil izpušni kolektor tako, da sem komplet zamenjal izpušni sistem razen katalizatorja, ki je prvoten (lonce, gibljiva cev, rabljen kolektor, lamba sonda), cena 500 eur. Pri 13 letih sem zamenjal pa še komplet zavore (350 eur). Vmes pa še 4 servisi menjave olja po 80 eur. Torej v 4 letih 2000 eur. Avto je strošek in vedno bo ne glede na leta.
Re: Z mlajšim avtom manj stroškov ali več?
Objavljeno: So avg 18, 2012 9:36 pm
Napisal/-a sonic
To je spet težko posploševat...
Vsak avto (znamka in tudi razlike med posameznimi modeli znotraj iste znamke) so v nekem trenutku različne kvalitete (kvalitete v smislu dolgoročne vzdržljivosti in zanesljivosti avta, to je tukaj tema).
In z leti tudi posamezne znamke (in modeli znotraj njih) poslabšujejo ali pa povečujejo kvaliteto v tem smislu. Pa pri istem modelu, kupljenem istega leta, imaš npr. različne motorje, kjer so eni problematični, drugi pa 'bulletproof'.
Potem pa je zraven še dodaten element in sicer kako je bil posamezen avto vzdrževan in tudi uporabljan, to tudi vpliva na dolgoročno zanesljivost in posledične stroške...
Se mi pa zdi da če pametno kupiš rabljen avto in vzameš model ki je bil v osnovi dobro narejen, potem pa najdeš ustrezno vzdrževan konkretni primerek ter morda takoj po nakupu še sam kaj poštimaš (daš poštimati), se lahko nekaj let dokaj brez skrbi zelo lepo in udobno voziš, s smešnimi skupnimi stroški (v primerjavi če bi namesto tega kupoval nov avto, ko se znebiš lepega kupa denarja, pa v kratkem zadeva po nakupu izgubi par tisoč EUR vrednosti)....