Stran 1 od 6
Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 7:03 pm
Napisal/-a hahehihoh
Živjo!
Ravno prej sem se peljal z očetom (on vozil, ko grem kam z njim ne vozim pod nobenim pogojem, ker ima stalno pripombe in inštruktorja ne potrebujem) in on ima navado vozit varčno, to pomeni vedno pod nizkimi obrati, recimo okoli 1400-1700 (ampak res približno), ponavadi prestavlja že pri manj kot 2000 obratih. Sicer se v vožnjo ostalih ne vtikujem, ampak mi gre na živce, ker je dostikrat rekel, da ne vozim varčno. Sicer me pa njegovo mnenje prav dosti ne briga, saj ne vozim njegov avto niti mi ga on ne tanka. Res me zanima, kaj je bolje za avto (v konkretnem primeru gre za avto z dizelskim motorjem):
1. menjanje pri cca 2000 obratih in manj, konstantna vožnja pri okoli 1500 obratih in podobno ter vožnja navzdol po klancu v prostem teku z uporabo zavore, vožnja v klanec navzgor v relativno visoki prestavi (dostikrat tako, da avto že skoraj trese), če pa se približuje križišču in sveti rdeča luč, vožnja v prostem teku ter uporaba zavore
ali2. menjanje pri cca 2500-3000 obratih, konstantna vožnja pri okoli 2 tisoč obratih ter vožnja navzdol v normalni po klancu v neki normalni prestavi (kot bi vozil po ravnem oz. v nižji, če zaviram in v višji), vožnja v klanec navzgor v tisti prestavi, kjer se avto sicer sliši malo glasneje, ampak ne potresava, če se približujem križišču in je tam rdeča luč, pa zaviram z motorjem (ne nad 3500 obrati), seveda ob uporabi zavore, če je to potrebno.
V bistvu me zanima čisto tako iz vidika, kaj je bolj varčno in bolje za avto. Sej sloga vožnje ne bom spreminjal, le da vidim, kdo ima prav.

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 7:25 pm
Napisal/-a grega983
Ko je zadeva 1x ogreta ji 3k obratov nima kaj škode narediti. Tudi smrdljivcu ne. Moja daily delta je vzgojena, da ji 6, tudi 7k obratov ni neznanka. Pa ne moreš verjeti, še kar prede

Drugače pa ne zastopim mečkačev, ki se konstantno vozijo skoraj v leru. Pa to že ja slišiš in čutiš, da se material matra

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 7:35 pm
Napisal/-a Blinder
kir avto, audi a8 6.6 tdi quattro ali daewoo matiz 796 ccm?
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 7:43 pm
Napisal/-a uros11
Moj VI TDI je pa vzgojen,da se vedno menja med 2 in 3k obrati, prav tako je vzgojen moj passat. Takoj od štarta dalje. Varčna vožnja je za moje pojme smrt za motor.
Kdo ima prav? Kdo bi vedel.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 8:03 pm
Napisal/-a hahehihoh
Vidim, da več ali manj vozite podobno kot jaz. Pozimi ga sicer pustim ponavadi 3-5 min laufat na mestu, da se šipe odrosijo (včasih rabi še več, ne vem zakaj tako dolgo), potem pa speljem in to je to. Vožnja 2-3 tisoč obratov, dostikrat tudi kaj več. Sicer to o obratih govorim bolj po občutku, ker mi obratomer ne dela...

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 8:07 pm
Napisal/-a arijan
Pri vožnji dol po klancu je boljše imeti v prestavi in po potrebi še zavirati z zavoro. Se diski veliko manj segrejejo in poraba je nižja.
Če se pa spuščaš v prostem teku, pa motor dela enako kot če bi bil avto na miru in se poraba veča, pa še veliko bolj so obremenjeni diski pri zaviranju.
Sem gledal test, kjer se je spuščal po klancu navzdol v prostem teku in zaviral, na koncu pa je pritisnil naveden list papirja na disk in je počrnel.
Medtem pa ko je še enkrat naredil enak test, kjer je imel v prestavi, se ni pa nič poznalo na listu, ko ga je naslonil na disk.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 8:29 pm
Napisal/-a uros11
arijan je napisal/-a:Pri vožnji dol po klancu je boljše imeti v prestavi in po potrebi še zavirati z zavoro. Se diski veliko manj segrejejo in poraba je nižja.
Če se pa spuščaš v prostem teku, pa motor dela enako kot če bi bil avto na miru in se poraba veča, pa še veliko bolj so obremenjeni diski pri zaviranju.
Sem gledal test, kjer se je spuščal po klancu navzdol v prostem teku in zaviral, na koncu pa je pritisnil naveden list papirja na disk in je počrnel.
Medtem pa ko je še enkrat naredil enak test, kjer je imel v prestavi, se ni pa nič poznalo na listu, ko ga je naslonil na disk.
A taki so še vedno, ki se spuščajo v prostem teku? Tle nas je večina že odraslih.
Pred leti (cca 1998) je bil test zavor z enega prelaza, ko so razne avte dol spuščali pa bremzali. Precej njim so se stopili plastični pokrovi ali pa jim je zavrelo olje oziroma kar se pač z njim lahko zgodi pri visoki temperaturi.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 8:41 pm
Napisal/-a čare
Ko bo staremu stolklo vztrajnik pa zabilo EGR pa ko bo zacvilil da črno kadi (to najbrž ne bo,ker itak ne tišči gasa) ga spomni da je to zaradi njegove varčne vožnje.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 9:03 pm
Napisal/-a Kael
Živjo!
Tudi meni gre komentiranje moje vožnje razen če je v igri njihova varnost pošteno na falus like (tu bi se lahko bolj po levi/desni pelu, tu bi lahk 2km bol počas, žmigavc si pozabu, dej prestav že) - take hitro fuknem ven iz avta in se prav nič ne čudim, da gre tebi to na živce

. Najprej glede klanca: vožnja v prestavi po klancu navzdol je zelo drag šport in to počnejo še sam bebci - v prostem teku avto porablja od nekje 0.7 litra 1.1 litra goriva / 100km ter močno trpijo zavore, pri predolgem spustu pa ti lahko tudi odpovedo. Če se greš vožnjo na min porabo pa vidiš, da se ti je prižgala rdeča luč na semaforju naprej, pa veš da se ne prpeleš do tja če daš nogo z gasa, daš v ajde v ler, pa prijadraš so semaforja, potem pa samo rahlo zavreš, da se ustaviš - to ajde, ne pa po klancu dol

. V prestavi namreč avtomobil ne porablja goriva in je poraba 0.0 l / 100km - torej tvoj foter ne vozi varčno :P.
Dokler je dizel hladen (to pomeni za vodo nekje 10 km pozimi, za olje pa še kakih 5 zraven), je res priporočljivo voziti v nizkih obratih, ko pa se enkrat motor zagreje, pa lahko mirno prestavljaš kakor ti paše. Spet priporočilo je, da če si avto teral, da voziš zadnjih nekaj kilometrov umirjeno, da se turbina uhladi oziroma, pustiš kako minuto avto laufat na mesto ko se pripelješ na cilj. V splošnem lahko voziš v tako nizkih obratih, da dizel normalno prede, brez da bi cukal oziroma bil povsem brez moči. Primer: 1.9 TDI s 105 km (5 prestav) je pod 1500 rpm klinično mrtev in če padejo obrati pod to cifro v npr. tretji prestavi, potem avto trese in kr cuka ter nikamor ne gre - evo to ni OK - nad 1500 je OK - zato prestavljam pri 2200 rpm, da obrati ne padajo pod 1500 rpm. Moja mama po drugi strani ima Tourana z enakim motorjem in 6 stopenjskim menjalnikom - tega pa lahko šaltaš nekoliko prej, že tam od nekje 1400 rpm normalno vleče in ker so prestave krajše tudi obrati manj padejo. Med recimo normalno "eko" vožnjo in pretiravanjem (kot praviš za svojega očeta) je razlika v porabi goriva, vendar na dolgi rok lahko postane taka vožnja tudi precej drag šport: v prenizkih obratih trpi dvomasovni vztrajnik in njegova odpoved stane precej (za moj motor konkretno slabih 2.000 € z delom na pooblaščencu...), avto, ki nikoli ne vidi malo gasa postaja vse bolj len in lahko se zapaca EGR ventil (cena 300 €). Že 300 € dodatnega stroška z ekstremno EKO vožnjo težko prihraniš... veliko več narediš za eko vožnjo, če pelješ normalno varčno pa izbereš bolj pametno uro odhoda - že pri malo mestne vožnje je lahko 20 minut zgodnješi odhod več kot liter na 100 manj

. Cene vem, ker so meni menjali oboje

- EGR zaradi tega ker se je zapacal (res sicer vozim v karseda vizkih obratih, vendar je bilo pri slabih 60.000 ko je bil menjan, od tega vsaj 55.000 km AC s 110 na uro (2200 rpm tempomat), preostanek pa relacija / mesto), dvomasovni vztrajnik zaradi težkega užiganja. No danes jih ima avto 130.000, stila vožnje nisem spremenil, pa je še vedno vse OK. Sem pa vmes, tam pri 80.000 imel ene 600 km vožnje po AC s 150-160 na uro (mudilo se je, nisem jaz plačal goriva) - pa sem rekel ajde pa dejmo. Skuril smo skoraj cel tank... ampak, da ti vidiš, kako je to motorju dobro delo. Ves čas sem mel občutek, da je nekdo nadgradil motor s kakimi 20 konjiči, ker je postal avto res živahen...
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 9:32 pm
Napisal/-a arijan
Kael je napisal/-a:Najprej glede klanca:
vožnja v leru po klancu navzdol je zelo drag šport in to počnejo še sam bebci - v prostem teku avto porablja od nekje 0.7 litra 1.1 litra goriva / 100km ter močno trpijo zavore, pri predolgem spustu pa ti lahko tudi odpovedo. Če se greš vožnjo na min porabo pa vidiš, da se ti je prižgala rdeča luč na semaforju naprej, pa veš da se ne prpeleš do tja če daš nogo z gasa, daš v ajde v ler, pa prijadraš so semaforja, potem pa samo rahlo zavreš, da se ustaviš - to ajde, ne pa po klancu dol

. V prestavi namreč avtomobil ne porablja goriva in je poraba 0.0 l / 100km
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Sr jan 02, 2013 9:39 pm
Napisal/-a Blinder
V prostem teku z klimo recimo pride 1 L/h. Če se voziš navzdol po strmini z 25km/h v neutralu, pride to 4L/100 km, ko bi lahko bilo 0L.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 12:02 am
Napisal/-a cruiser1
V obrate in kdaj prestavljati se ne bom vtikal ampak tole napisano spodaj sta pa dve največji blesariji!
hahehihoh je napisal/-a:vožnja navzdol po klancu v prostem teku z uporabo zavore, vožnja v klanec navzgor v relativno visoki prestavi (dostikrat tako, da avto že skoraj trese)

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 8:01 am
Napisal/-a uros11
Potem nas tile šparovci prepričujejo, da so dizli občutljivi na mraz, vročino, poletje, plimo, oseko, lunine mene itd. - so pa naravni talanti, kako efektivno zjebati motor.
Jaz sem posodil očetu G III 90 TDI - in se je izživljal po križiščih, ko je speljeval v 3. prestavi - saj da gre, je bil odgovor.
Bogve, kakšno porabo ata od avtorja ima - glede na stil vožnje ima tako, kot vsi drugi + mašino, ki bo zdaj zdaj odpovedala, nikoli vožena vsaj blizu optimalnih obratov za porabo, temveč vedno v najnižjih....
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 9:19 am
Napisal/-a Mate
Po klancu dol se vedno vozi v prestavi, nikoli v leru in nikoli se ne zavira samo z zavorami. Posledice vožnje po klancu navzdol v leru in zaviranje samo z zavorami se konča s popolnoma nepotrebno prekomerno obrabo zavor, hitro pa tudi z njihovim pregretjem in v najhujših primerih lahko tudi z odpovedjo zavor (!) Tako početje je zelo nevarno in tudi v avtošoli učijo ravno obratno. Če je motor ogret in se po strmem klancu navzdol pelješ s 3000 obrati pri dizlu in 5000 obrati pri bencinerju motorju ne bo nič.
Vožnja v hrib in pospeševanje v visokih prestavah pri nizkih obratih sta škodljiva za motor in sklope okoli njega. Če samo malo poslušaš motor, slišiš, kdaj se matra in kdaj ne. Ko motor začne trest so obrati že zdavnaj prenizki. Tudi pospeševanje proti rdečemu polju pri ogretem motorju nikakor ni škodljivo, ampak je to koristno naredit na vsake toliko časa.
Oboje zgoraj napisano pa ne pomeni potratne vožnje. Ravno obratno. Zaviranje z motorjem znižuje skupno porabo, pospeševanje in vožnja v hrib v območju največjega navora prav tako. Za samo ohranjanje hitrosti pa je npr. vožnja v 5 prestavi 60 km/h z 1300 obrati pri dizlu čisto sprejemljiva in tudi najbolj varčna. Menjalnik je zato, da prilagodi krivuljo navora motorju voznikovim potrebam in ga je potrebno uporabljat. Če hočeš vozi varčno, še toliko bolj.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 10:45 am
Napisal/-a martello
Kael je napisal/-a:Najprej glede klanca:
vožnja v leru po klancu navzdol je zelo drag šport in to počnejo še sam bebci - v prostem teku avto porablja od nekje 0.7 litra 1.1 litra goriva / 100km ter močno trpijo zavore, pri predolgem spustu pa ti lahko tudi odpovedo. Če se greš vožnjo na min porabo pa vidiš, da se ti je prižgala rdeča luč na semaforju naprej, pa veš da se ne prpeleš do tja če daš nogo z gasa, daš v ajde v ler, pa prijadraš so semaforja, potem pa samo rahlo zavreš, da se ustaviš - to ajde, ne pa po klancu dol

.
V prestavi namreč avtomobil ne porablja goriva in je poraba 0.0 l / 100km
Zakaj naj bi bila poraba v prestavi 0l/km? Ali se torej zgorevanje v cilindrih ustavi?
Pa še glede zavor - če je dolg klanec in prazna cesta - zakaj bo kakorkoli obremenjeval zavore?
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 10:56 am
Napisal/-a uros11
Zapre dovod goriva, zato je 0.
Dolga ravna cesta - kaj pa stabilnost vozila? Kaj pa pri neki hitrosti stalno zaviranje, da ostaneš v bližini zamišljene hitrosti?
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 11:07 am
Napisal/-a martello
uros11 je napisal/-a:Zapre dovod goriva, zato je 0.?
Ne razumem - torej se zgorevanje v cilindrih ustavi (kar posledično pomeni, da se ustavi motor)?
uros11 je napisal/-a:Dolga ravna cesta - kaj pa stabilnost vozila? Kaj pa pri neki hitrosti stalno zaviranje, da ostaneš v bližini zamišljene hitrosti?
Se razume - govorim o klancih, kjer iz izkušenj veš, koliko ti bo narasla hitrost.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 11:11 am
Napisal/-a uros11
martello je napisal/-a:uros11 je napisal/-a:Zapre dovod goriva, zato je 0.?
Ne razumem - torej se zgorevanje v cilindrih ustavi (kar posledično pomeni, da se ustavi motor)?
Ne se hecat. Saj ti sila na klancu (raztaviš silo teže vozila na silo pravokotno na tla in silo, ki deluje vzporedno s tlemi) preko kolesa in menjalnika vrti motor dalje, dokler ti pač ga. Res ti s tem, ko ni vbrizga, motor tudi zavira.
Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 11:16 am
Napisal/-a Matjazy
Mate je napisal/-a:Po klancu dol se vedno vozi v prestavi, nikoli v leru in nikoli se ne zavira samo z zavorami. Posledice vožnje po klancu navzdol v leru in zaviranje samo z zavorami se konča s popolnoma nepotrebno prekomerno obrabo zavor, hitro pa tudi z njihovim pregretjem in v najhujših primerih lahko tudi z odpovedjo zavor (!)
In kaj je narobe če dam na dolgem klancu navzdol na AC v ler? In se peljem lepo 130km/h konstantno v leru, brez da bi karkoli zaviral? Če imam v prestavi pa je potrebno držat nogo na gasu, saj bi se sicer avto zaradi zaviranja motorja ustavil. Takšna vožnja je tudi za porabo bolj blagodejna, zavor se pa itak ne se menda ne bodo pregrele?

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?
Objavljeno: Če jan 03, 2013 11:17 am
Napisal/-a martello
uros11 je napisal/-a:Ne se hecat. Saj ti sila preko kolesa in menjalnika vrti motor dalje.
Torej voziš v klanec in spustiš nogo s stoplake za plin. Po tvoje je takrat poraba avta 0 l/100 km. Kaj pa se potem zgodi, ko zopet stopiš na plin - če v cilindrih ni več zgorevanja, kdo vžge mešanico?