Stran 1 od 1
Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 7:05 pm
Napisal/-a s_love_nija
Lepo pozdravljeni?
Sem voznik začetnik in čez teden dni bom opravljal vozniški izpit, imam eno vprašanje glede avtoceste in sicer videl sem, da je na avtocesti v nekaterih primerih POSPEŠEVALNI PAS IN ZAVIRALNI PAS ZDRUŽEN V ENEGA, kako ravnati v situaciji, ko se vključuješ na avtocesto pospešuješ hitrost, potem pa moraš zmanjševati hitrost zaradi voznika, ki se želi izključiti iz avtoceste, to mi ni logično ali pa obratno, da hočeš zapustiti avocesto pa ne moreš ker se nanjo vključuje drug voznik? Kakšno pravilo velja v takšni situaciji?
Hvala za odgovore, pozdrav!
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 7:15 pm
Napisal/-a lancia hf
V navedenih primerih ni avtocesta ampak obvoznica kjer je omeitev 110 km/h Avtoceste tega nimajo. Kako ravnati v tvojem primeru

naj ti inštruktor razloži zato ga imaš, da te navadi

Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 7:16 pm
Napisal/-a primozek68
zka pa inštruktorja plačuješ?
Jaz ne vem, kakšno pravilo je.
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 7:44 pm
Napisal/-a Gricko
lancia hf je napisal/-a:V navedenih primerih ni avtocesta ampak obvoznica kjer je omeitev 110 km/h Avtoceste tega nimajo. Kako ravnati v tvojem primeru

naj ti inštruktor razloži zato ga imaš, da te navadi

mogoče pri nas ne ( pa tudi obstaja kakšna izjema, če se ne motim...? ) ....v tujini pa je to pogost pojav tudi na AC
glede pravila.....tudi ne vem, se je kar nekako izšlo

Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 7:54 pm
Napisal/-a tristan01
Pozdravljen,
Kar bom napisal je zgolj razmišljanje po zdravi pameti:
Voznik ki se vključuje težje močno pospešuje kot pa tisti ki bo zavil iz obvoznice in je v fazi zaviranja. Zato zdrava pamet govori da tisti ki zavira pusti prostor tistemu ki se vključuje. Vendar to velja le v primeru, da sta hitrosti precej podobni. Če pa tisti ki zavija iz obvoznice v izključevalni pas vozi precej hitreje kot tisti ki se vključuje ga enostavno prehiti. Sistem kot sem ga opisal prakticira večina voznikov v velikih mestih, saj omogočajo dokaj tekoč pretok prometa, brez nenadnih zaviranj ali pretiranih pospeševanj. Zahteva pa odločnega in previdnega voznika, saj ni prostora za cincanje, pa tudi mrtve kote je treba precej paziti.
Kako naj bi zadeva potekala po avtošolsko... to ti bo razložil inštruktor, predvidevam pa, da si dolžan odstopiti prednost prav tako kot pri vključevanju na običajnem pasu.
LP Tristan01
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 8:01 pm
Napisal/-a umilave1
Da popravim: združen pospeševalni in zaviralni pas pri nas OBSTAJA tudi na avtocesti; južna LJ obvoznica je kategorizirana kot avtocesta s polnim profilom in omejitvijo 130km/h. Združena pasova sta med priključkom LJ-Center in počivališčem Barje (spodnja slika):

Drugače se pa strinjam s @tristan01. Je pa na sliki ta 3. pas razmeroma dolg, da z vključevanjem/izključevanjem ni večjih težav glede na moje izkušnje.

Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 8:21 pm
Napisal/-a NoFear85
Voznik ki zapusca AC/HC se postavi za voznika, ki se vkljucuje.
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 8:45 pm
Napisal/-a slodreamer
po mojem mnenju ima po zakonu v vsakem primeru prednost tisti, ki je že na avtocesti, tudi če jo želi zapustiti
situacija je v bistvu podobna, ko je na počasnem pasu recimo kolona vozil, ti pa se vključuješ na avtocesto,
moraš pač prilagoditi hitrost in se varno vključiti, ko je to mogoče
z malo zdravega razuma pa se v praksi takšna situacija itak rešuje tako da eden odstopi prednost drugemu,
če pa imaš ti na pospeševalnem pasu že veliko hitrost, pa bi tudi jaz pričakoval od voznika, ki ima namen zapustiti avtocesto,
da se postavi za tebe
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 06, 2013 11:25 pm
Napisal/-a BBoss
Načeloma naj bi veljalo, da je nekašno pravilo, da se izključuješ v prvi tetjini zaviralnega pasu in da se vključuješ v zadnji tretjini pospeševalnega pasu. To načeloma pomeni, da istočasno naj se ne bi zgodilo, da bi oba v istem trenutku na istem mestu želela narediti manever menjave pasu.
Naprej velja, da ima prednost tisti, ki ne menja pasu, se pravi v kolikor oba pripeljeta istočasno na začetku pospeševalno-zaviralnega pasu bo obdržal prednost tisti, ki je že na tem pasu se pravi prilagaja hitrost oziroma se izključi za njim tisti, ki pripelje po voznem pasu. Če se to zgodi tako potem tudi ta, ki se vključuje naj ne bi več imel težav s prednostjo razen, če bi se znašlo drugo vozilo na voznem pasu in tudi v tem primeru bi se moral nato vključiti za njim saj menja pas in nima prednosti.
Drugače je pa variacij na temo kar nekaj in bistvo je le v tem, da v nobenem primeru ne smeta držat enako hitrost in vozit vzporedno, ker se v takem primeru ne bo noben uspel izvesti željenega manevra.
Čeprav v teoriji izgleda vse skup zelo zahtevno v praksi praktično nisem zasledil težav in razen v primeru, da se najde nekdo, ki bi se rad vključil s 50km/h se vozniki načeloma vedno zmenjo kako pa kaj.
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Po jan 07, 2013 7:27 am
Napisal/-a ban
umilave1 je napisal/-a:Da popravim: združen pospeševalni in zaviralni pas pri nas OBSTAJA tudi na avtocesti; južna LJ obvoznica je kategorizirana kot avtocesta s polnim profilom in omejitvijo 130km/h. Združena pasova sta med priključkom LJ-Center in počivališčem Barje (spodnja slika):

Drugače se pa strinjam s @tristan01. Je pa na sliki ta 3. pas razmeroma dolg, da z vključevanjem/izključevanjem ni večjih težav glede na moje izkušnje.

Podobna situacija je na razcepu Malence, izvoz za Rudnik, vendar se mi zdi da je ta pas še krajši, je pa omejitev 110 (če me spomin ne vara

)
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Po jan 07, 2013 8:16 am
Napisal/-a ma_hi
Ta primer imaš tudi na KP obvoznici, vendar gre tukaj za izredno kratek pas in moraš biti kar pazljiv pri izključevanju iz AC
Re: Pospeševalni in zaviralni pas združena v enega
Objavljeno: Ne jan 20, 2013 1:24 pm
Napisal/-a BiDi
Standardna praksa je da tisti ki "naletava" na tistega ki se vključuje zavira + ima prižgano desno utripalko. Pri tem ima tisti ki se vključuje prižgano levo utripalko + pospešuje. Torej oba vesta "koliko je ura" že na daleč.
Protokol iz moje prakse okoli 100,000 km je pa nekaj takega:
Če je tisti ki gre dol iz avtoceste, že prehitel tistega, ki se vključuje, je itak hitrejši, zato bo samo odpeljal dol v odcep brez, da bi pospešujočega oviral.
Če je tisti ki gre dol iz avtoceste, še zadaj za tistim, ki se vključuje, bo enostavno zavrl in se postavil zadaj za pospešujočega.
Kakšna so pravila po CPP ti bo povedal inštruktor, kaj delajo pa "babe" v praksi na AC pa vsi vemo...

raje vozi defenzivno in pričakuj, da se vrinejo pred tebe, čeprav pikiraš dovolj hitro, da bi jih brez težav prehitel. In kontra: ne vrivaj se če nočeš da te en razmaže v ograjo, slej ko prej se ti z enim kamionom manever ne bo izšel.
p.s. v primeru da se en vrine pred tebe in te ovira pri pospeševanju počakaj da se odcepi, potem pa pospešuj naprej po odstavnem pasu dokler se ne moreš varno vključiti, mislim da je to čeprav "ni lepo" povsem legalen manever