Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

tehnologije in postopki serijskega lakiranja

Napisal/-a bridgestone Če jan 10, 2013 6:54 pm

Ker nikoli nisem poznal tehnologij in postopkov lakiranja serijskih vozil sem se želel malo informirati z uporabo interneta in youtuba, vedar sem odkril, da je do detalnjih postopkov kar težko priti.
Uspel sem najti eno sliko, ki prikazuje različne plasti in debeline posameznih nanosov.
Kot vidimo je nanosov kar precej. Najprej narejeno pločevino potapljajo v kopeli z kislino, da jo očistijo, razmastijo in pripravijo za nadalnje postopke (slika spodaj, kjer je kar precej kopeli). Nato z galvanizacijo nanesejo cink, ter nato s potaplanjem v raztopino barve in vode z elektrostatičnim postopkom nanesejo electro coat (ponavadi črna barva). Ta dva sloja naj bi predstavljala glavno protikorozivno zaščito. Nato se s postopkov e-powder coating (elektrostatično prašno barvanje, kjer ima barvni prah in karoserija nasprotni električni naboj in se zato privlačita) s pomočjo računalniško krmiljenih robotskih rok nanese tretji sloj barve, to je primer, ki ščiti ecoat in izravna površino, ter omogoča podlago za nanos barve - basecoat. Vse prašno nanešene barve gredo v peč, kjer se delci barve pri okoli 200°C stalijo in sprimejo s podlago. Base coat (torej barva vozila: rdeča, modra, zelena, bela...), se enako nanese s postopkom prašnega elektrostatičnega brizganja in zapeče v pečici. Sledi še debel nanos brezbarvnega laka, ki ščiti pred UV učinki staranja (barva ne zbledi). Nikjer nisem zasledil ali se brezbarvi lak tudi prašno nanaša ali je tekoč.

Torej kar precej postopkov. Zanima me zakaj kombinacija cinka in electrocoata, zakaj ne le en in zakaj se uporablja primer, če je že nanešen ecoat. Ali se ne more bolj na debelo nanesti le basecoata in le še brezbarvni lak?
Zanima me še kako dosežejo ustrezne debeline nanosov. Ko recimo gledam video ličerja (youtube link) na surovo pločevino najprej nanese dve plasti primerja, tri plasti barve in dve plasti brezbarvnega laka.
http://www.youtube.com/watch?v=S4GIFYYUxMg

Predvidevam, da se celotno izvenserijsko barvanje in popravila pri ličerjih ne opravljajo s suho prašno barvo, ampak tekočo (ker si težko predstavljam, da se celoten avto da v peč, poleg tega gumijasti deli ne bi zdržali temperature). Sem pa videl en video, kjer feltne barvajo s postopkom brašnega baranja in pečenja. Kot pa sem na hitro prebral je postopek za pripravo surovega aluminija zahteven, saj je potrebno površino skozi več postopkov jedkanja pripraviti za nanos barve.
Priponke
Capture2.JPG
paint-layer.png
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 52 gostov