Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
m.koc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če nov 06, 2014 10:18 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a m.koc To nov 11, 2014 11:30 am

Meni je reku strojnik(sodelavec) da je 100 oktanski bolši, ker prenese večje tlake in da ko je mašina stara se obloge na mašini naberejo in je pritisk avtomatsko večji in več je oktanov v bencinu boljše prenese te tlake notri. Tak mi je reku, mnda že ve saj se ni zastoj šolu. Tak da jaz v mojega skoz 100 tankam laufa ko švicarska ura. Pa zadnič smo se na malci pogovarjal, da je bla ena oddaja da ma tota nova mazda neki novi motor slaj aktive notri ko majo tako kompresijo notri ko Ferrari je reku sodelavec. Te če ma tak visok tlak notri pol tui obični motor rabi 100 oktanca, vsaj tak predvidevam.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a Energetik81 To nov 11, 2014 1:07 pm

m.koc je napisal/-a:Meni je reku strojnik(sodelavec) da je 100 oktanski bolši, ker prenese večje tlake in da ko je mašina stara se obloge na mašini naberejo in je pritisk avtomatsko večji in več je oktanov v bencinu boljše prenese te tlake notri. Tak mi je reku, mnda že ve saj se ni zastoj šolu. Tak da jaz v mojega skoz 100 tankam laufa ko švicarska ura. Pa zadnič smo se na malci pogovarjal, da je bla ena oddaja da ma tota nova mazda neki novi motor slaj aktive notri ko majo tako kompresijo notri ko Ferrari je reku sodelavec. Te če ma tak visok tlak notri pol tui obični motor rabi 100 oktanca, vsaj tak predvidevam.

:pop:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a ban To nov 11, 2014 1:21 pm

Sem zadnč v avstriji tankal 105 oktanski bencin, doma pa vedno zgolj 95. In je taka razlika da sploh ne moreš verjet. Avto je bolj tih k tesla, potegne k M3, poraba pa na ravni VW XL1.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2355
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a DePalmo To nov 11, 2014 1:37 pm

:lol: Kake pokate nekateri :D

Nisem strokovnjak, vem pa da je za običajne mlinčke ki jih mi vozimo, razlike tok minimalno da jo bojo še valarji težko pokazal, vse ostalo je "placebo" (se ti zdi da bolj potegne) efekt. Razlika pride pri bolj športnih avtih, kjer dejansko pridobiš nekaj konjev. A kaj ti tam nuca dodatnih 20-30 konjev na 300 podlage? Jih pomoje še opaziš ne, samo na papirju je lepš za pogledat.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a esem To nov 11, 2014 2:36 pm

m.koc je napisal/-a:Meni je reku strojnik(sodelavec) da je 100 oktanski bolši, ker prenese večje tlake in da ko je mašina stara se obloge na mašini naberejo in je pritisk avtomatsko večji in več je oktanov v bencinu boljše prenese te tlake notri. Tak mi je reku, mnda že ve saj se ni zastoj šolu. Tak da jaz v mojega skoz 100 tankam laufa ko švicarska ura. Pa zadnič smo se na malci pogovarjal, da je bla ena oddaja da ma tota nova mazda neki novi motor slaj aktive notri ko majo tako kompresijo notri ko Ferrari je reku sodelavec. Te če ma tak visok tlak notri pol tui obični motor rabi 100 oktanca, vsaj tak predvidevam.

Kot prvo - začni pisat razumljiveje (tudi v drugih temah!!), ker je tvoje poste težko brat, večkrat so celo nerazumljivi oz dvoumni. :evil: Naj se vsi ostali matramo namesto tebe - je to tvoj odnos? :twisted:
In piši samo stvari, ki jih res obvladaš.
V tej temi je bilo povedanega že precej pametnejših in bolj argumentiranih stvari o različnem okt. številu - tvoj post pa vse vrača na začetek. Vsakič znova? Kam lahko pridemo na tak način?
Kot primer - "rekla-kazala" "sporočila" odsotnih strojnikov o vzrokih za večjo/manjšo kompresijo (kaj pa nižanje kompresije zaradi izrabljenosti?) obdrži raje zase. Še en primer - Mazdino "SkyActiv" tehnologijo dobro pozna vsaj tretjina rednih uporabnikov na forumu, bilo je tudi že nekaj člankov na portalu - ti pa to prodajaš ravno njim kot nekaj novega. Ne bi najprej dobro prelistal/prebral forum/portal - vsaj pred takimi prispevki kot je tvoj gornji? Capisc?


DePalmo je napisal/-a:... je za običajne mlinčke ki jih mi vozimo, razlike tok minimalno da jo bojo še valarji težko pokazal, vse ostalo je "placebo" (se ti zdi da bolj potegne) efekt. Razlika pride pri bolj športnih avtih, kjer dejansko pridobiš nekaj konjev. A kaj ti tam nuca dodatnih 20-30 konjev na 300 podlage? Jih pomoje še opaziš ne, samo na papirju je lepš za pogledat.


Recimo - a kako so pri testu na zadnjem linku ugotovili ravno obratno?

Pri ADAC so trditve preverili tako, da so na preskusno mizo in testno stezo postavili tri avtomobile, pri katerih so izdelovalci predpisali uporabo 98-oktanskega števila (audi A3 2.0 FSI s sodobnim motorjem z neposrednim vbrizgom goriva, BMW 316i s prilagodljivim krmiljenjem ventilov in porsche boxster z zmogljivim športnim motorjem). Trem zmogljivim avtom so dodali še VW golfa s skromnim 1,4-litrskim motorjem, pri katerem je predpisana uporaba 95-oktanskega bencina. V vse avtomobile so natočili 100-oktansko “premium” gorivo različnih ponudnikov.



Rezultati? VW golf in porsche boxster sta bila edina avtomobila, pri katerih so zaznali rahlo povečanje motorne moči – a le za 2 odstotka, kar je še znotraj merilnih toleranc. Trditve o večjem motornem navoru in zato boljših zmogljivostih so se izkazale za lažne, saj so bile pri vseh treh zmogljivejših avtomobilih zmogljivosti celo malce slabše, le šibkejši golf je bolje pospeševal pri prehitevanjih.


Očitno je res odvisno od vsakega avta posebej, čeprav sicer so nekatere skupne značilnosti.
 
m.koc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če nov 06, 2014 10:18 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a m.koc To nov 11, 2014 3:04 pm

V redu majstor, se bom potrudil da bom lepše pisal. Samo sem pa ziher da ne ve tretjina uporabnikov da ima mazda skyacktive isto kompresijsko razmerje kot ga imajo ferariji ;) Jaz mislim da bolj visok je tlak, večja je sila na posamezne komponentne motorja, kar je kar vprašanje kak se bo to kaj obneslo na dolgi rok. Ta strojnik je pa maher prve klase. Nič grem na testiranje, če se do konca meseca odločim kaj, bom kupil vam dam za dve gajbi pira.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a yashica To nov 11, 2014 5:00 pm

m.koc je napisal/-a: se bom potrudil da bom lepše pisal. .


Če se mora za teboj popravljat in brisat del prispevka, se premalo trudiš in to kljub opozorilu!
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Jerry007
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Če sep 30, 2010 11:59 am

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a Jerry007 To nov 11, 2014 5:25 pm

Pa kaj bluziš o nekih ferrarijih :roll:
Dejstvo pa je da je razlika v 100/95. Če že ne v moči ali v čistoči, se pri meni pozna ko je hladen motor-na 95 mi pocuka precej, medtem ko na 100 zelo rahlo.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a esem To nov 11, 2014 6:21 pm

m.koc je napisal/-a:Samo sem pa ziher da ne ve tretjina uporabnikov da ima mazda skyacktive isto kompresijsko razmerje kot ga imajo ferariji....

Koga briga, koliko jih ve za kompr. razmerje Ferrarijev - o tem nisem napisal ničesar! Pisal sem samo o poznavanju SkyActiv tehnologije - ki je itak že nekaj časa zunaj. Tudi to, da imajo podobno kompresijo (cca 13,5-14,5) ne pove nič, saj pridejo do nje po povsem drugi poti - F. po "mejni" klasični, M. po povsem novi (v praksi) in relativno revolucionarni - torej sploh ni primerljivo!

m.koc je napisal/-a:Jaz mislim da bolj visok je tlak, večja je sila na posamezne komponentne motorja, kar je kar vprašanje kak se bo to kaj obneslo na dolgi rok.

Točno zaradi takih izjav sem ti napisal tole: "In piši samo stvari, ki jih res obvladaš."! Kaj pa dizli, na to si pozabil, ka-li? Dizli imajo že od nekdaj kompr. razmerje oz tlak od 17 do čez 22, pa so (bili) znani kot na dolgi rok najbolj zdržljivi motorji. Tvoja logika tu v celoti pade!
(Kot zanimivost zate - Mazda (SkyActiv) je pri bencinarjih radikalno povečala kompresijo, pri dizlih pa jo je nasprotno radikalno znižala - tudi cca 14.)
Vidiš, da delujem tudi v tvojem interesu, če te opozarjam na natančnost/preverjenost argumentov oz "pisanje kar tako".

m.koc je napisal/-a:Ta strojnik je pa maher prve klase.

Nihče nima nič proti temu strojniku- tudi ne moremo imeti, saj ga nihče razen tebe (ki ti težko vse verjamemo) ne pozna - lahko pa da je prenos bolj bogi. Zato pa dvom (v rezultate prenosa), ki zahteva več pozornosti in natančnosti in nikoli ne škodi.

m.koc je napisal/-a:Nič grem na testiranje, če se do konca meseca odločim kaj, bom kupil vam dam za dve gajbi pira.

Primer, kaj se zgodi s tvojim razumevanjem oz izražanjem. Če bi to brali strogo slovnično, bi nam ti plačal za dve gajbi pira (cca 70 €?) dam :lol: - kar je milo rečeno malo. Morda so pa dame starejše? :mrgreen:

lp
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a tristan01 Če nov 13, 2014 9:02 am

m.koc je napisal/-a:Meni je reku strojnik(sodelavec) da je 100 oktanski bolši, ker prenese večje tlake in da ko je mašina stara se obloge na mašini naberejo in je pritisk avtomatsko večji in več je oktanov v bencinu boljše prenese te tlake notri. Tak mi je reku, mnda že ve saj se ni zastoj šolu. Tak da jaz v mojega skoz 100 tankam laufa ko švicarska ura. Pa zadnič smo se na malci pogovarjal, da je bla ena oddaja da ma tota nova mazda neki novi motor slaj aktive notri ko majo tako kompresijo notri ko Ferrari je reku sodelavec. Te če ma tak visok tlak notri pol tui obični motor rabi 100 oktanca, vsaj tak predvidevam.


Tale tvoj strojnik naj se raje ne hvali več s svojo izobrazbo, saj dela veliko sramoto vsem strokovnjakom, pa tudi velikem delu laične javnosti.
To da 100 oktanski bencin prenese večji tlak pred samovžigom je edina resnica v tvojem postu. Točno ta pojav se v stroki imenuje klenkanje.

Očitno pa tale tvoj strojnik ne ve kaj veliko o delovanju motorja. Obloge se v motorju nabirajo na dveh straneh - garež v spodnjem delu motorja (pri glavni gredi) in sajaste obloge ki nastajajo v zgorevalnem delu.

Predvidevam da tale strojnik govori o sajastih obologah v zgorevalnem delu. Nastajajo predvsem na ventilih, poskrbijo pa kvečjemu za to, da se ventili ne zapirajo kot bi morali. Posledično je lahko kompresija in s tem tlaki le manjša. Da ne omenjam še drugih obrab v motorju ki s kilometri le zmanjšujejo kompresijo - govorim o obrabi sten valjev in batnih obročkov. Zaradi navedenih dejstev se tlak v motorju kot ga ti imenuješ z leti kvečjemu zmanjšuje.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4167
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a xxl Če nov 13, 2014 10:00 am

Jaz se ne obremenjujem s tem kaj tankam v avto,tisto kar je dovoljeno in po možnosti ceneje,ker razlike itak ni zaznati,avto pa vozim in servisiram kot se spodobi. :)
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 562
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a AssKicker Če nov 13, 2014 11:01 pm

Pri fordih se pa pozna, in pri vožnji, in pri porabi. Edino včasih vreme tako vpliva, da sploh nekaj po svoje dela. Ali pa če na mestu nekaj časa motor teče pri prostem teku, pa se šele po parih minutah odpelje, je isto razlika. Pa tega noben ne vrjame. Isto velja za motor, včasih leti ko satan, včasih pa bi ga najraje z nogam še malo porival (čeprav je razlika za nekoga drugega tako minimalna, da nebi upazil).
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2355
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a DePalmo Pe nov 14, 2014 12:26 am

To se mi je dogajalo na HDi motorju in sedaj na bencinarju, pa v bencinarja skos vlivam 95.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a Energetik81 Pe nov 14, 2014 9:13 am

AssKicker je napisal/-a:Pri fordih se pa pozna, in pri vožnji, in pri porabi. Edino včasih vreme tako vpliva, da sploh nekaj po svoje dela. Ali pa če na mestu nekaj časa motor teče pri prostem teku, pa se šele po parih minutah odpelje, je isto razlika. Pa tega noben ne vrjame. Isto velja za motor, včasih leti ko satan, včasih pa bi ga najraje z nogam še malo porival (čeprav je razlika za nekoga drugega tako minimalna, da nebi upazil).
Ampak to ni zaradi 95/100 oktanov. Ti raje poservisiraj tvojo mašino. Predvsem vžigalne kable, svečke ipd.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a tristan01 Pe nov 14, 2014 9:17 am

AssKicker je napisal/-a:Pri fordih se pa pozna, in pri vožnji, in pri porabi. Edino včasih vreme tako vpliva, da sploh nekaj po svoje dela. Ali pa če na mestu nekaj časa motor teče pri prostem teku, pa se šele po parih minutah odpelje, je isto razlika. Pa tega noben ne vrjame. Isto velja za motor, včasih leti ko satan, včasih pa bi ga najraje z nogam še malo porival (čeprav je razlika za nekoga drugega tako minimalna, da nebi upazil).


Glede na napisano, sklepam da z motorjem nekaj ni vredu. Če je občutljiv na vreme kot star revmatik, tega ne moreš reševati s 100 oktanskim gorivom. Bo potrebno najprej odpraviti vzroke za preobčutljivost, potem pa preverjati kakšno gorivo motorju res ustreza. Res da na delovanje motorja vpliva precej zunanjih dejavnikov, kot so: temperatura zraka, vlažnost zraka, tlak zraka... Vendar imajo današnji motorji kup senzorjev in tipal, ki motornemu računalniku pomagajo prilagajati zmes zraka in goriva glede na zunanje razmere. Zato bi moral biti motor skoraj neobčutljiv na vremenske spremembe. Če se to dogaja je zagotovo težava, ker motorni računalnik dobiva napačne podatke.

Opazne razlike v moči atmosferskega motorja sem do sedaj opazil le, ko sem se vzpel preko 2.000m nad morjem.

Lp Tristan01

Ps: Predvidevam, da je motor redno in kakovostno servisiran (olje, filtri, svečke), o čemer je pisal že avtor pred mano.
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a maius28 Pe nov 14, 2014 9:51 am

Da še jaz pristavim. Veliko je odvisno od razmišljanja posameznika in tega v kaj je prepričan. Zato jaz "tankam" v oba 100 ali vsaj 98 izključno na MOLU in AGIPU. Pri KII (1.6) ni velike razlike, pri C3 (1.4), pa se pozna pri hladnem teku vžigu in porabi nasploh. Sprva je bila moja proti temu, da ji v C3 "tankam" več oktanov, sedaj pa se s tem strinja.
Seveda obstajajo študije in rezultati za in proti. Je pa res, da je potrebno oba avta servisirat, kajti brez tega ne gre.

Torej: 100 oktanov? DA.

LP
Nikoli ni prepozno.
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 562
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a AssKicker Pe nov 14, 2014 9:16 pm

Ne ne, nisem edini ki je opazil razliko pri vremenu. Pa ni tako, da v vlažnem vremenu nebi šel dobro, ampak ravno nasprotno :)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3786
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a Blinder Pe nov 14, 2014 10:31 pm

Saj vem da mu noben ne verjame ampak vseeno dodam primer ferrari 458, komp. razmerje 12.5:1
http://auto.ferrari.com/en_EN/news-even ... -the-year/
Ferrari FF 12.3:1
Enzo 11.2:1
LaFerrari 13.5:1
mazda 14.0:1
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
m.koc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Če nov 06, 2014 10:18 pm

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a m.koc So nov 15, 2014 12:21 pm

No vsaj nekdo, ko po pravici napiše. Jaz mislim da večji je kompresija bolj je sila notri večja. Te če so tak pametni pa naj nardijo motor v vakumu brez olja pa bomo še pri menjavi olja prišparali vsako leto ne samo bencinu.
 
Uporabniški avatar
the_red
Novinec
 
Prispevkov: 258
Pridružen: Ne mar 23, 2008 1:03 pm
Kraj: LJ

Re: 95/100 oktanski bencin

Napisal/-a the_red Po nov 17, 2014 7:42 am

Joj joj koc :D Zal ni vse v kompresiji pri atmosferskih motorjih , ceprav se beseda kompresija slisi zelo bad-ass, sploh odkar so uvedli variabilen timing ventilov. Kaj ko bi mogoce prebral kak strokoven clanek oz. knjigo, namesto da "debatiras o tem ob pivu" - potem bi vedel, da skyactiv za razliko od navadnih (otto) motorjev deluje (ne vem ali vedno ali v dolocenih rezimih) na principu "atkinsonovega" cikla, ki je bolj ucinkovit kot ottov. V navednicah zato ker ni do potankosti.

Nikoli ne bom pozabil kolega s faksa, ki je imel zeljo delat diplomo iz letalskih motorjev. Na vprasanje ce razume p-v diagrame pa je rekel, da za njih tudi slisat noce :D

O 100 oktancih smo imeli ze toliko tem, ampak vedno znova z veseljem kliknem, ker vem da bo branje postov zabavno :) Vsaka cast pa tistim, ki dejansko kaj strokovnega napisejo.
Briši, ide Micubiši !!!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov