Stran 1 od 3
Koeficient zračnega upora
Objavljeno: Po jan 26, 2004 9:16 pm
Napisal/-a andrej777
danes sem prvič zasledil ta podatek. Že samo ime pove kaj pomeni samo mene pa zanima kako se to meri in kolk majo kej avti vrednosti tega koeficjenta.
naprimer tanova trojka BMW naj bi mela dost manšga kot sedanja in to naj bi blo 0,26.
Objavljeno: Po jan 26, 2004 9:38 pm
Napisal/-a sim
Koeficient upora je kot je men znanokr pomembn kar se porabe bencina tiče pa tudi pri končni hitrosti pripomore. Zelo pozitivna zadeva je tudi ta da se sliši manjši piš vetra pri večjih hitrostih. Torej to se kolikor jaz vem meri v posebnih vetrovnikih...točnega postopka pa ne poznam.
Vrednost 0.26 je kr lep rezultat! Majhen zračni upor imajo recimo tudi passat od letnika 97 naprej (ne variant

- men se zdi da 0.27) pa tut honde civic - za uno tastaro( nevem kdaj so jih nehal delat

ops: ), tanizko vem da je mela ful mejhn upor!
To bi blo to...če sm kej zajebu popravte

Objavljeno: To jan 27, 2004 11:08 am
Napisal/-a HMX
Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Objavljeno: To jan 27, 2004 11:17 am
Napisal/-a JohnyR
HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Da še dopolnim zadevo.
Zelo važna je takoimenovana naletna površina avta. (kako velik je avto iz narisa tj. največji presek površine avta )
Večja kot je ta površina, večja moč je potrebna.
Avto z istim koeficientom upora z večjo površino rabi posledično več moči za isto hitrost.
Objavljeno: To jan 27, 2004 11:21 am
Napisal/-a HMX
johnyr je napisal/-a:Da še dopolnim zadevo.
Zelo važna je takoimenovana naletna površina avta. (kako velik je avto iz narisa tj. največji presek površine avta )
Večja kot je ta površina, večja moč je potrebna.
Avto z istim koeficientom upora z večjo površino rabi posledično več moči za isto hitrost.
Jap. Hvala!
Objavljeno: To jan 27, 2004 3:46 pm
Napisal/-a andrej777
ja sej res zdej sem se epomnu. Se mi zdi da ma tut tanova honda acord zlo majhen ta koeficjent glede na velikost avtomobila.
Je na eni raklami pisalo: NAJMANŠI UPOR V SVOJEM RAZREDU al neki tazga pa takrat nisem bil tako pozorn. Ve kdo še za kakšen drug avto kulk je ta koeficjent . kakšni ekstremi kateri avti majo zlo velik pa kateri zlo mal.
Objavljeno: To jan 27, 2004 6:37 pm
Napisal/-a BiMMER
Največjega, lahko rečemo ekstremno visokega ima Formula 1. Če bi optimizirali pretok zraka, torej okoli koles in voznika (kar pa se glede na pravila ne sme) bi dirkalniki pomoje dosegali hitrosti tudi čez 1000km/h
Objavljeno: To jan 27, 2004 9:05 pm
Napisal/-a habbich
1000km/h bi pa formula teeezko dosegla
Sam poglej kaki avti so to ko podirajo hitrostne rekorde
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 7:53 am
Napisal/-a JohnyR
andrej777 je napisal/-a:ja sej res zdej sem se epomnu. Se mi zdi da ma tut tanova honda acord zlo majhen ta koeficjent glede na velikost avtomobila.
Je na eni raklami pisalo: NAJMANŠI UPOR V SVOJEM RAZREDU al neki tazga pa takrat nisem bil tako pozorn. Ve kdo še za kakšen drug avto kulk je ta koeficjent . kakšni ekstremi kateri avti majo zlo velik pa kateri zlo mal.
Za velik zračni upor si poglej kako staro Lado.
Za majhne pa današnje superšportnike. ( kukr jst vem pod 0,2 ali blizu še ni nobedn avto, vsaj serijski ne, ker je aerodinamičen avto tudi ponavadi grd avto )
Problem zmanjšanja količnika se pojavi zaradi hlajenja posameznih sklopov avta. Če le teh ne bi rabili bi lahko oblikovali avto podoben kapljici in tako spravili upor na extremno majhne vrednosti.
Kot primer extrmno nizke upornosti si poglej avte v tekmi na sončni pogon.
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 8:01 am
Napisal/-a JohnyR
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 9:54 am
Napisal/-a Nu-NRG
HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo ..
Mal pa morm :P
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 10:05 am
Napisal/-a jky
BiMMER je napisal/-a:Največjega, lahko rečemo ekstremno visokega ima Formula 1. Če bi optimizirali pretok zraka, torej okoli koles in voznika (kar pa se glede na pravila ne sme) bi dirkalniki pomoje dosegali hitrosti tudi čez 1000km/h
Formula rabi tudi "down-force" ker drugače bi teško dosegel 2G v ovinkih.
Če se ne motim bi formula lahko vozila "po stropu", če bi startala z 100km/h.
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 11:34 am
Napisal/-a JohnyR
Nu-NRG je napisal/-a:HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo ..

Mal pa morm :P
Kilaža pride bolj v poštev pri pospeških, kot pa pri končni. Malo se pozna zaradi večjega kotalnega upora koles ampak tu ni velike razlike.
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 11:56 am
Napisal/-a Nu-NRG
johnyr je napisal/-a:Nu-NRG je napisal/-a:HMX je napisal/-a:Enostavno!
Sila zračnega upora, ki jo mora premagovati avtomobil:
F=1/2 * Površina * gostota_zraka * Koeficient_upora * hitrost^2
Moč, ki jo potrebuje avto za doseganje hitrosti:
P=F * hitrost = blablabla * Koeficient_upora * hitrost^3
Kot vidiš, potrebuje avto z dvakrat manjšim koeficientom upora
dvakrat manjšo moč, da doseže isto končno hitrost. To je tudi
razlog, zakaj lahko ena honda civic z 115 km doseže večjo končno
hitrost, kot pa npr. VW pasat 1.9 tdi 130 km, ker ma pač toliko manjši
koeficient upora.
Pa 300 ali vec kil razlike .. ampak to je ze drugo ..

Mal pa morm :P
Kilaža pride bolj v poštev pri pospeških, kot pa pri končni. Malo se pozna zaradi večjega kotalnega upora koles ampak tu ni velike razlike.
Vsekakor se strinjam .. ampak vseeno pa tudi 100 konjev lazje vlece 1t kot 1,5t

Objavljeno: Sr jan 28, 2004 12:03 pm
Napisal/-a JohnyR
Nu-NRG je napisal/-a:Vsekakor se strinjam .. ampak vseeno pa tudi 100 konjev lazje vlece 1t kot 1,5t

Fora je v tem da se pri končni hitrosti, le-ta le ohranja ter je v obeh primerih teža nerelevantna. Je pa res da bo težji avto to hitrost dosegel veliko kasneje. Predvsem se razlika v teži pozna do nekje 140-150 km/h potem se pa ta rezlika nekako zgubi.
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 12:14 pm
Napisal/-a woolff
Najbolša aerodinamična oblika, z minimalnim zračnim uporom je vodna(dežna) kaplja. Ampak avtomobil s tako obliko je problem naredit, pa še grd bi bil. Zelo nizek zračni upor je imela oz. ima opel calibra.

Objavljeno: Sr jan 28, 2004 12:19 pm
Napisal/-a xandrej
Mislim ne me za besedo držat... Ima do sedaj med serijskimi avtomobili najmanjši zračni upor OPEL Calibra... Kolikor je meni znano....
Objavljeno: Sr jan 28, 2004 12:22 pm
Napisal/-a woolff
Jaz tudi tako mislim, samo nisem glih upal napisat

ops:

Objavljeno: Sr jan 28, 2004 12:24 pm
Napisal/-a maky
xandrej je napisal/-a:Mislim ne me za besedo držat... Ima do sedaj med serijskimi avtomobili najmanjši zračni upor OPEL Calibra... Kolikor je meni znano....
čudno...
jaz sem slišal da ima najmanjšega p 406

Objavljeno: Sr jan 28, 2004 3:42 pm
Napisal/-a Zorqon
kolkor jaz vem ma trenutno najmanjši zračni upor nova Honda Acord
glede calibre..hm..nea vem če ima prav mali koficient zračnega upora
