Stran 1 od 5
Vpliv klimatske naprave na moc motorja
Objavljeno: Po jun 28, 2010 9:54 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
Verjetno se je marsikomu kdaj zazdelo, da gre avto slabse z vklopljeno klimo poleti.
Predvsem se to obcuti pri avtomobilih z manjsimi motorji.
Tukaj je primer 1.4 90KM motorja (Honda Civic).
Klima pobere priblizno 6KM pri 2000 obratih, 12KM pri 4000 obratih. Pri 5500 pa priblizno 18KM. Vidi se tudi da se pri priblizno 5500 obratih kompresor izklopi .
Motor je bil pri merjenju s klimo ze malo bolj segret, kar se pozna na najvecji moci. Ce odstejemo to razliko, porabi kompresor klime med 5 in 15KM.
Novejsi avti imajo ze kompresorje z variabilnim delovanjem, ki so manj pozresni.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 9:59 pm
Napisal/-a Jerch_
zanimivo.. se mi je zdelo, da so kar požrešne te klime. kaj recimo 2002 passat ima že variabilno delovanje al ne? ker se mi zdi, da ko vozim lagano se pri 1500-2500 obratov čuti zaspanost zaradi klime, ko pa ga zahodim pa skoraj enako vleče..
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:00 pm
Napisal/-a C4V4L13R
jaz v astri 2.0 dti 100ps caravan (cca 1400 kil) nisem opazil bistvene razlike. jamrajo pa čis vsi pri švohnejših bencinskih motorjih.
je zanimivo nardit takole primerjavo ja. kar precej vzame klima, če gledaš procentualno

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:03 pm
Napisal/-a maniaxxx
js cutim pri 120 ps pa 280 nm navora, ne toliko, kot sem prej pri bencinarju ampak se cuti...
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:07 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Ja sploh v kakšnem starejšem švoh bencinarju je itak velik problem. Pri novejših, močnejših avtih z bolj "pametno" klimo je davek dosti manjši in skoraj neopazen.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:08 pm
Napisal/-a f.taunus
Jaz imam ročno klimo in ko recimo prehitevam in izklopim klimo, se prav čuti kot da bi se VTEC vklopil.

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:10 pm
Napisal/-a abbe
a lah jaz se svojga prpelem da se tega das na avlje da vidmo ko se pozna klima pri srednje mocnem turbodizlu?
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:12 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
Nekateri avti pri polnem pospesevanju za nekaj sekund izklopijo klimo, drugi samo pri visjih obratih (primer zgoraj).
Pri teh ki izklopijo klimo, se da s "chipanjem" celo povecat interval, ce je res traja da se prehitevanja zakjuci. Da se klima ponovno ne vklopi ravno v najbolj kriticnem trenutku.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:14 pm
Napisal/-a fičfirič
Če nebi videl nebi verjel. Nevem kam vsa moč gre, ker že pri par kW bi mogle leteti kocke ledu skozi zračnik

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:15 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
abbe je napisal/-a:a lah jaz se svojga prpelem da se tega das na avlje da vidmo ko se pozna klima pri srednje mocnem turbodizlu?
Konec julija, prej na zalost ne bo slo. Drugace pa lahko izmerimo tudi ucinek sirsih gum , koliko moci poberejo. Spet se najbolj pozna pri sibkejsih avtih.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:16 pm
Napisal/-a abbe
pomoje gre dost moci za pogon kompresorja,pa se klima neki stroma pobere pa s tem se alternator bolj obremeni tko da tut kle vrjetn kj pobere.
je pa res da se pri nekaterih avtih to sploh ne cuti (predvsem pri dizlih) pri bencinarjih pa se to kr porajta.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:28 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Glede na to da se pri meni zapre dotok zraka med rikvercanjem zaradi izpušnih plinov in med čiščenjem šip zaradi vonja, so pomoje tudi na klimo pri prehitevanju in še kaj podobnega pomislili. Tudi pri 90 konjih nisem nikoli ravno neke razlike pogruntal. Verjetno se tudi energijska učinkovitost klimatskih naprav z razvojem stopnjuje.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:31 pm
Napisal/-a Pro_Tuning
Od tu tudi odgovor zakaj avtomobil ob vklopljeni klimatski napravi vec porabi.
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:39 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Aja še ena zanimivost... odprte šipe baje zaradi aerodinamike niso (skoraj) nič bolj varčne!
Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:42 pm
Napisal/-a _HellMan_
Ko greš v trojanski klanc z Toyoto Yaris 1.0 z pržgano klimo ne vleče nikamor.
Ko pa sred klanca ugasneš klimo... Hohoho Se pa kr turbo uzge

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:45 pm
Napisal/-a ~toMmy~
_HellMan_ je napisal/-a:Ko greš v trojanski klanc z Toyoto Yaris 1.0 z pržgano klimo ne vleče nikamor.
Ko pa sred klanca ugasneš klimo... Hohoho Se pa kr turbo uzge

A tko kot tomos avtomatik k ti sred klanca s polnim gasom rivkerc štarta ko ne zmore več?

Objavljeno: Po jun 28, 2010 10:56 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Pri moji gajbi se ne čuti popolnoma nič, ko se vklopi klima...
Objavljeno: Po jun 28, 2010 11:03 pm
Napisal/-a acid
Pri prejšnem golfu 4 1.4 16v 75KM sem pri prehitevanju včasih raje izklopo klimo ker avto z vklopljeno nikamor ni potegno

se je zelo poznalo če je bla vkloplena. Zdaj pa ni skoraj da, nobene razlike je pa konjenica seveda dosti večja mogoče malenkost da se pozna.

Objavljeno: To jun 29, 2010 12:20 am
Napisal/-a stench
Meni pri bravotu 100KM se klima zelo pozna (jaz mam občutek da mi 20 konjev požere), pri cliotu 1,4 75KM, pa se skoraj ne pozna.
Objavljeno: To jun 29, 2010 2:36 am
Napisal/-a zyg
mati imajo v ibizi 1.4 75KM avtomatsko klimo in potovalni računalnik, ki ti, ko stojiš na mestu, kaže porabo na uro in ne 0,0... ob ugasnjeni klimi je ta 0,7/0,8 l/h, ob prižgani pa 1,1/1,2 l/h... in pri 100km/h je poraba lih približno tok večja, moč pa tud procentualno manjša