igre za PC in konzole, vici, smešne slike, ...
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a _furby_ To mar 19, 2013 3:07 pm

esem je napisal/-a:Od teže vozila čisto nič, je pa malenkost odvisno tudi od premera koles - kar pa ne šteje, ker je večja tudi širša in to izniči.


ne vem zakaj ampak kombi ko ima 3.5 tone gre po klancu dol hitreje kot avto ki ima 1.3 tone. pa ima kombi vecji zracni upor, medtem ko gume so iste sirine
turbo inside
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 3:09 pm

_furby_ je napisal/-a:
esem je napisal/-a:Od teže vozila čisto nič, je pa malenkost odvisno tudi od premera koles - kar pa ne šteje, ker je večja tudi širša in to izniči.


ne vem zakaj ampak kombi ko ima 3.5 tone gre po klancu dol hitreje kot avto ki ima 1.3 tone. pa ima kombi vecji zracni upor, medtem ko gume so iste sirine


x2
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a peroRS To mar 19, 2013 3:14 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
_furby_ je napisal/-a:
esem je napisal/-a:Od teže vozila čisto nič, je pa malenkost odvisno tudi od premera koles - kar pa ne šteje, ker je večja tudi širša in to izniči.


ne vem zakaj ampak kombi ko ima 3.5 tone gre po klancu dol hitreje kot avto ki ima 1.3 tone. pa ima kombi vecji zracni upor, medtem ko gume so iste sirine


x2


Klada na klancu, osnova fizike :D

Drgač pa moja poraba po klancu navzdol....10 litrov dizla...pod polnim gasom :twisted: :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 To mar 19, 2013 3:21 pm

abbe je napisal/-a:z 100 na uro pa delal gužvo na prehitevalnem ko boš dohtel nek kamion an.pr 100 na uro ma dizl 2000 obratou bencinar pa 3000 nevem kok hrupa to lahko povzroča, sploh če maš glasbo v avtu?
zj vsaj razume zakaj je gneča na avtocestah sploh na klancih dol (teh ki si jih opisal pa še kakšen) ker nekateri jadrate po avtocesti.
samo zarad hrupa v kabini.
no ja konc konceu pa vsak dela kar hoče pa kar se njemu zdi smotrno,to vsaj ni tolk nevarno kot druge bedarije ki jih ljudje počnejo po ac.
prišparal boš mogoče 1 deci na 100 km.tok o tem šparanju
Očitno ne razumeš, kaj pišemo.
Gužva na AC, ker se jaz peljem 110km/h po napol praznem voznem pasu?? Medtem ko je prehitevalni totalno zabasan zaradi pacientov, ki ne poznajo CPP? Ne ga srat.
Ko dohitim tovornjak, vržem v 5. in zaviram z motorjem. Če je prehitevalni slučajno povsem prost, se pa celo upam mimo (ne boš verjel, v leru). Seveda prej pozorno preverim situacijo za mano.
Pri 110km/h imam jaz 3300rpm, kar je precej hrupa.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 3:27 pm

To ni teža, ampak "specifična teža" - ob isti aerodinamiki bolj "gost" predmet hitreje pada - pa ne zaradi teže same kot take, ampak zaradi večje teže ob isti prostornini - torej večje specifične teže.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a J.McLane To mar 19, 2013 3:34 pm

Ni specifična teža, torej prostornina glede na težo, ampak si upam stavit, da je zražni upor glede na težo. Ne pozabi prostornina ima posledično vpliv na zračni upor, ampak kašne čudne neaerodinamične oblike ti to lahko krepko spremenijo.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 3:53 pm

Govorimo o istih kombijih (naloženi/prazni - dva primera na vrhu strani), torej o isti aerodinamiki. Dve enaki krogli z različno težo (torej različno specifično težo) v zraku padata različno hitro, v vakumu pa enako. Verjetno je to zato, ker ima "gostejša" večjo "vztrajnost pospeševanja" zaradi večje mase/vztrajnosti, ki jo zračni upor zato manj zavira in se lažje "približa" idealnemu pospešku (G).
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a J.McLane To mar 19, 2013 4:00 pm

Ja ampak če bi dal na hrib dva enaka kombija z enako težo in enemu odbil sprednjo vetrobransko šipo, drugemu pa zadnjo, torej imata specifična teža ostane enaka, pa grem stavit da bo kombi z razbito prednjo šipo imel bistveno večji upor in ne bo dosegel hitrosti kot kombi z razbito zadnjo šipo.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 4:19 pm

To, kako aerodinamika vpliva, je itak povsem jasno od vedno in ni potrebe pogrevat starih resnic.
Če gre za isto aerodinamiko (gornja primera), je odvisno od specifične teže (zaradi naloženosti) in ne od teže kot take. V konkretnih primerih je to dvoje sicer enoznačno povezano - a ni faktor teža nasploh ampak specifična teža (ki se z naloženostjo spreminja).
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 4:38 pm

@esem: Ti malo preveč rad kompliciraš in na vse načina opravičuješ kakšno svojo zgrešeno izjavo?

J.McLane je napisal/-a:To koliko bo komu pospeševalo po klancih navzdol je pa v veliki meri odvisno od zračnega upora in teže vozila.


esem je napisal/-a:Od teže vozila čisto nič, je pa malenkost odvisno tudi od premera koles - kar pa ne šteje, ker je večja tudi širša in to izniči.


Tudi če skličeš konferenco vodilnih znanstvenikov iz tega področja in debatirajo o tem tri dni brez prestanka, to ne spremeni dejstva, da si napisal bedarijo. Nihče razen tebe ni govoril o dveh avtomobilih z isto aerodinamiko in različno težo, splošno gledano je pospeševanje po klancu navzdol "v veliki meri odvisno od zračnega upora in teže vozila" in pika. Ne vem kaj za vraga je tukaj potrebno eno stran filozofirat o osnovnih fizikalnih zakonih.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 5:07 pm

Tomi sereš! Kje sem napisal bedarijo ali "opravičevanje"? Najdi!
Hotel sem samo opozorit, da ni teža ampak spec. teža, torej opozorit na razlikovanje oz natančnost. To, kar sem pisal, ni nek bavbav, je le "razjasnitev" - ki bo morda komu celo novo oz mu bo koristilo. In če nekdo replicira, imam menda pravico, da razjasnim.
Če so odgovori zate filozofiranje, pa bog pomagaj...(pavlich press :lol: )

Je pa očitno moja napaka, da nisem že v prvem postu do konca razčistil oz sem pozabil omenit specifično težo.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 5:10 pm

Kaj drugega je to kot filozofiranje oz. pametovanje? Ti sploh veš kaj je specifična teža?? :roll:
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 5:17 pm

Slučajno ja, če imaš pa ti kakšne nove definicije, pa kar na plano z njimi :lol:
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 5:27 pm

Očitno ne veš...

P.S.: In še vedno me zanima, kaj je bilo s tisto izjavo narobe, da si jo sploh šel popravljat?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 5:38 pm

Za to, kaj je specifična teža, poguglaj, imaš tega cel kup. Ne mislim bit tvoj učitelj, si preveč picajzlast in vedno goniš svojo do konca (tudi hočeš vedno imet zadnjo besedo) - tu sva si podobna in zatorej nekompatibilna. Sicer pa sem to že povedal, bolj po domače (zaradi foruma), a se je dalo razumet. Tudi, kaj je bilo narobe z izjavo, sem že povedal in res ni jasno, kaj sploh hočeš. Naj še malo - po tvoje . filozofiram? Svašta...Nima smisla, če nočeš razumet oz razumeš po svoje. Malo natančnosti, tudi pri branju, ne škodi.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ To mar 19, 2013 5:52 pm

Očitno nimaš pojma, kaj je specifična teža, zato me zanima, kaj si ti predstavljaš pod tem izrazom! :roll:

In ne, nisi odgovoril, kaj je narobe s tisto izjavo, da si se vpletel v njegovo izjavo s kompliciranjem.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a esem To mar 19, 2013 6:06 pm

Evo ti link - pregledno ponavljanje osnovnošolske fizike. Upam, da bo dovolj razumljivo.

Glede tega, kaj je bilo narobe: o tem sem že dovolj napisal in se ne mislim ponavljat oz kot sem že rekel - "Malo natančnosti, tudi pri branju, ne škodi." Glede "potrebnosti intervencije": ti meni kot modu resno predlagaš, da se na napake ne oziram, jih pustim in s tem koga zavedem (kje je meja, na katere napake opozorit in na katere ne?)? Je to tvoje pojmovanje moderiranja? Imamo zato forum, da bomo poneumljali ljudi namesto jih izobraževali? Svašta

Še nekaj - stalno zahtevaš nekaj,, kar je bilo že napisano, a ko te vprašam, da citiraš "bedarije" in "opravičevanja", si tiho kot miška v luknji. Raje mešaš drek?

Se umikam, ker nima smisla. Spet boš imel zadnjo - je OK? ;)
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a sašo5 To mar 19, 2013 9:05 pm

Energetik81 je napisal/-a:In kaj ti ni všeč? Recimo Vrhniški klanec proti LJ, klanec mimo Senožeč, praktično cel spust s Črnega kala proti Kopru. Vse to gre lepo v leru 100-110km/h.
Če se tebi zdi bedarija, pač tako ne vozi. Jaz se bom pa lepo v tišini prepeljal po teh klancih in zraven prišparal še kakšen deci.

zakaj bi ti delal na leru? Lepo ga vgasni in "mirna bosna"..............saj tisti ki majo "start-stop" se lahko sprogramira, da kr sam vgasne, ko se pojavi 2-3% naklona proti dol... :D

esem je napisal/-a:Se umikam, ker nima smisla. Spet boš imel zadnjo - je OK? ;)

čudi me, da nekateri ne ločijo mase/teže od specifične teže :arrow: tukaj imaš prav...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 Sr mar 20, 2013 2:31 pm

sašo5 je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:In kaj ti ni všeč? Recimo Vrhniški klanec proti LJ, klanec mimo Senožeč, praktično cel spust s Črnega kala proti Kopru. Vse to gre lepo v leru 100-110km/h.
Če se tebi zdi bedarija, pač tako ne vozi. Jaz se bom pa lepo v tišini prepeljal po teh klancih in zraven prišparal še kakšen deci.

zakaj bi ti delal na leru? Lepo ga vgasni in "mirna bosna"..............saj tisti ki majo "start-stop" se lahko sprogramira, da kr sam vgasne, ko se pojavi 2-3% naklona proti dol... :D
Zato, da imam servo volan, servo bremze in napajane električne porabnike.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a uros11 Sr mar 20, 2013 3:01 pm

Pri vseh fiziki, ki sem jo imel, prvič slišim za specifično težo pri pospeševanju. Kolikor pomnim, se sila teže na klancu razcepi v dve komponenti, prva, ki deluje v smeri klanca navzdol, druga, ki deluje pravokotno na klanec in njen nasprotna sila tal na kombi, ki nimata veze s pospeševanje, ker sta na smer vožnje pravokotni - nato sta še sili trenja in sila upora zraka, ki delujeta v nasprotni smeri, kot komponenta sile teže. Sila zraka, ki deluje na vozilo, je odvisna od hitrosti (in oblike) vozila in ko je hitrost taka, da je ta sila enaka sili vzoporedno s tlemi, kombi preneha pospeševati.
Komponenta sile teže je odvisna od mase vozila, večja kot je masa, večja je tale sila - kar pomeni, težji kot je kombi, večja je sila, ki kombi pospešuje. Večja kot je masa, večja je tudi sila trenja.

To je to - specifična teža vozila - to bi imelo vezo samo v primeru, da kombi potopiš v morje in zračunaš, na kateri točki bo začel lebdeti, ali pa da slučajno greš računati, kakšna je sila vzgona vozila v zraku, če si picajzl, kar moraš biti, če upoštevaš še vse sorte gostot zraka, temprerature zraka in asfalta itd.
Vrni se na Zabavni kotiček

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov