igre za PC in konzole, vici, smešne slike, ...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ Sr mar 20, 2013 7:22 pm

Če poznaš aerodinamične lastnosti in težo avtomobila, specifična teža v tem primeru pomeni le nepotrebno vmešavanje volumna v "enačbo".
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 Če mar 21, 2013 9:14 am

Specifična teža je pomembna pri tem, kako hitro gre avto po klancu. Sila, ki pospešuje po klancu, je odvisna od mase avta, zračni upor, ki zavira, pa od površine avta. Torej majhni in težki avti bodo šli v leru po klancu hitreje kot lažji in večji.

Lažje si je predstavljati s kroglico v prostem padu. Masa kuglice je odvisna od prostornine kugle, upor pa od površine. Tako bo kroglica z večjo specifično težo padala z večjo končno hitrostjo. (primer - svinčena vs. stiroporasta kugla).

Polno naložen kombi bo tako šel verjetno po klancu hitreje kot nek avto, če bo pa kombi prazen, je pa že vprašanje (velik upor, teža ne tako velika).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Bostyan87
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 45
Pridružen: So avg 27, 2011 4:59 pm
Kraj: Ajdovščina

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Bostyan87 Pe mar 22, 2013 4:37 am

Hm zakaj toliko govora in računanja, teža, upor itd. odgovor je preprost po klancu navzdol je poraba 0 oz. najmanjša kar je možna. Potem druge stvari, ko zavirate z motorjem ne zavirate z bremzami ter tudi ne premika nog... zato se ploščice ne obrabljajo. AC, klanci, teža, velikost ja vse upliva na to ampak, če poznaš neko cesto npr. na glavni cesti, če se vozite po nekem velikem klancu navzdol boste imeli npr. v 3 prestavi in npr. 2000 rpm motor bo lepo zaviral poraba bo 0 oz. najmanjša možna poraba. in to je vse!

Mislim, da malo preveč komplicirate v te zadeve tudi jaz ne gledam na porabo pa mi pije avto 12l/100 ampak, če je klanec dolg imam v primerni prestavi in se lepo peljem dol po klancu brez zaviranja... seveda prišparal neboš veliko na bencinu ampak na dalši čas se pa pozna na zavornih ploščican in na bencinu in to je vsa znanost.

Sedaj, če vozite po AC 100km/h in na vsake manjšem klancu zavirate z motorjem od 120 -> 100 km/h in potem komaj dodate gas je neumnost, če gledate na vsak cent pri bencinu je boljše, da si kupite 1.0 / 60 KM samo pol ne stokat ko boste prehitevali avto v škarje in naredili nesrečo :) tak avto ste kupili taka poraba je na to bi že prej pomislili, ali lahko vzdržujem avto in ali sploh potrebujem tako močan avto. Sedaj, če se peljete po nekem zelo dolgem klancu pa lahko normalno prestavite v primerno prestavo in se lepo peljete dol brez zaviranja. Ampak še vedno se vozite normalno hitro po omejitva z klimo... ali boste sedaj šparali še z klimo kot nekateri pišejo "jaz imam klimo izklopljeno, da je poraba manjša" ma kaj boste sedaj gledli na vsak cent in se raje potili v avti kot prižgali klimo mislim nevem no ma kaj vam nje.


Jaz sem kupil tak avto takšna je poraba in to je to, če bi gledal na porabo bi kupil neko blajno 1.0 / 60 KM in kaj bi delal s takm avtom... Zaželel sem si tak avto 2.5 / 170 KM pogledal sem stran na kateri uporabniki pišejo koliko jim porabi nek avto tukaj lepo vidiš kaliko v resnici avto porabi in ne gledat tovarniške rezultate in no avto sem si zaželel kupil in to je to toliko porabi klimo imam vedno vključeno in porabo niti ne gledam tak avto toliko KM... toliko porabi to je to. Preveč fantaziraste.... in ja poraba v leru je velika! najboljše je, da se vozite 100 - 130 km/h z tempomatom tukaj je poraba zelo majhna, če že gledate na porabo, ker motor ne trpi... in, če tempomat zazna da je klanec navzdol bo malo zaviral in bo poraba lahko za 2l manjša on prejšnje porabe tak, da z tempomatom boste skoraj najboljše izkoristili zaviranje motorja zakaj ker vedno vam bo držal enako hitrost. Brez tempomata npr. da se vozit z 3-4 osebami v avtu z hitrostjo 120km/h se boste pogovarjali... in bo hitrost padla na 100 km/h in potem boste spet dodali gas (večja poraba) tempomat pa vedno drži enako hitrost in vedko kjer bo že majhen klanec bo motor takoj zaviral in, če je prej bila poraba 8l bo sedaj lahko 7l.


Hrub v avtu ja v nekateri avtih je zelo močan hrub saj imaš glasbo niti ne slišiš hm ne vedno se pelješ s punco, družino... in sedaj novi avti imajo tudi 4000+rpm pri 130km/h em vozil sem i30 in Mazda 3 - 1.6 / 105 in hrub je zelo močan in se niti nisem mogel pogovarjat z prijateljem sploh nevem zakaj delajo tako neumne avte pa vsaj kabino, da bi dobro izlirali ampak niti tega ne morejo. Potem se pa peljem z mojim avtom je prav tako bencinc in pri 130km/h imam točno 2500 rpm avta oz. motorja ne slišiš popolnoma nič!


In poraba po klancu na vzdol je 100% manjša kot v leru! Meni pokaže BC 0 ko motor zavira!
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a J.McLane Pe mar 22, 2013 8:52 am

Motor v mojem avtu ima senzor navora (preko Torque aplikacije) in ko je v prestavi brez goriva zavira z nekje 17 Nm to je verjetno absolutni minimum kar ga katerokoli bencinski motor danes na trgu lahko sproducira. Dizelski motor bo jasno zaviral bolj ampak ima prednost prestavnega razmerja. Tak upor motorja pomeni.
1300 rpm = 2,3 kW zaviralne moči
2000 rpm = 3,5 kW zaviralne moči
3000 rpm = 5,3 kW zaviralne moči

No sedaj si pa predstavljaj zelo rahel klanec, kjer avto brez zaviranja (v leru) gre ravno prav, ampak v 5. prestavi se pa mora vrteti z 3.000 rpm, kaj boš naredil?

A. Pustil v peti z zaviranjem motorja in ko boš zgubil prveč hitrosti to nadoknadil s pritiskom na gas
B. Dal v ler in pustil da gravitacija opravi svoje ob porabi 1 l/h, kar pri hitrosti 100 kmh pomeni 1 l/100 km, če hitrost narašča pa prestaviš in zaviraš z motorjem
C. Pustil v peti in dal tempomat na kolikor mi paše

Drugi scenarij (predstavljen v prvem prispevku te teme), klanec je strm in potrebno je zaviranje, kaj boš storil:
A. Pustil v prestavi in motor bo zaviral ravno prav, če bo zaviral premalo pa prestavil v še nižjo prestavo
B. Dal v ler in skuril diske
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 Pe mar 22, 2013 9:14 am

Bostyan87 je napisal/-a:Hm zakaj toliko govora in računanja, teža, upor itd. odgovor je preprost po klancu navzdol je poraba 0 oz. najmanjša kar je možna.
Zato, ker stvari niso črnobele in jih je treba preračunat. Preberi, kaj je napisal J.McLane, ker je napisal točno tako kot je v resnici.
Imaš klance, kjer je minimalna poraba v leru, in imaš klance, kjer se splača zavirat z motorjem v ustrezni prestavi.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Zmle
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: So feb 09, 2013 9:50 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Zmle Po mar 25, 2013 1:24 am

pozdravljeni!
Težava je, da ne upoštevate vseh dejavnikov. Največji in najpomembnejši dejavnik je VARNOST! Veliko bolj varno se počutim že samo, da vem da lahko kadarkoli pospešim in po možnosti se rešim prometne nesreče kot pa v tem času vmes, kot največji trotl, prestavljam...
Vsem tistim, ki vozijo s tehniko prestavljanja v ler se smeje večina inženirjev... Tisti, običajno več prestavljate (večja obraba), zagotovo hitreje menjate zavore (strošek!). V vsakem primeru prihranek je zelo neznaten...
Ker sem celo življenje prestavljal v ler in s tem prihranil (v 40 letih) za en tank goriva, se kljub temu naredil napako, ker se mi strategija ni obnesla in ležim tam kjer ne bi smel, vseeno mi vsaj piše: imel sem prednost!
Življenje je eno samo, vozite VARNO!!!
lep pozdrav
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a J.McLane Po mar 25, 2013 8:33 am

Napiši mi situacijo kjer bi te 5. prestava pri 50 kmh rešila iz nesreče, oziroma katerokoli prestava.

In še 100ič v tej temi, če potrebuješ rahlo zaviranje se zmeraj, da v prestavo in zavira z motorjem, zato ne vem zakaj spet nekdo piše bedarije o obrabi zavor.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a gasolinedream Po mar 25, 2013 8:37 am

Hihi, ta debata pa je že nekje na tem formu bila. Ler + obraba zavor, ali pa obraba motorja + višji obrati+nižja poraba.

Sam bi težko napisal neko generično pravilo. V leru vozim oz. zaviram zelo malo časa. Bolj poredko, ampak se najdejo primeri. Recimo krajši klanci kjer bi moral prestavit v prvo prestavo ipd.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a ~toMmy~ Po mar 25, 2013 10:02 am

Energetik81 je napisal/-a:Specifična teža je pomembna pri tem, kako hitro gre avto po klancu. Sila, ki pospešuje po klancu, je odvisna od mase avta, zračni upor, ki zavira, pa od površine avta. Torej majhni in težki avti bodo šli v leru po klancu hitreje kot lažji in večji.

Lažje si je predstavljati s kroglico v prostem padu. Masa kuglice je odvisna od prostornine kugle, upor pa od površine. Tako bo kroglica z večjo specifično težo padala z večjo končno hitrostjo. (primer - svinčena vs. stiroporasta kugla).

Polno naložen kombi bo tako šel verjetno po klancu hitreje kot nek avto, če bo pa kombi prazen, je pa že vprašanje (velik upor, teža ne tako velika).


Še vedno ne razumem, kaj ti pomeni volumen avtomobila, to ni kroglica, ampak avto in nikjer še nisem zasledil, da bi se omenjala specifična teža. Recimo par primerov iz vetrovnika:

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ic=22986.0
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 Po mar 25, 2013 10:15 am

Volumen je na nek način povezan s čelno površino, ki je poleg oblike najvažnejši faktor pri zračnem uporu. Zato sem ga omenjal.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a J.McLane Po mar 25, 2013 10:55 am

Pa nekaj je količnik zračnega upora drugo je pa dejanski zračni upor. Sam količnik s katerim se radi hvalijo proizvajalci ne pove še nič o zračnem uporu, če nimamo podatka o čelni površini.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: ekonomična poraba goriva po klancu navzdol

Napisal/-a Energetik81 Po mar 25, 2013 12:26 pm

J.McLane je napisal/-a:Pa nekaj je količnik zračnega upora drugo je pa dejanski zračni upor. Sam količnik s katerim se radi hvalijo proizvajalci ne pove še nič o zračnem uporu, če nimamo podatka o čelni površini.
Točno tako:
Slika

Če še niste vedeli, je poleti precej manjši upor, ker je zrak zaradi vročine redkejši.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Zabavni kotiček

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov