Stran 1 od 1

Upravičen do reklamacije?

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:16 pm
Napisal/-a kingroad
Aloha!

Kolega je včeraj nabavil avto. rabljen, 3 mesece iz tovarniške garancije. Avto je kupljen v SLO, servisna knjiga, servisiran,........

Danes (po cca 300km vožnje od nakupa) pa je doživel šok. Prižgale so se mu neke lučke na armaturki. Pač neke napake. Peljal na pooblaščeni servis kjer mu niso mogli napak popraviti.

Avto je kupljen pri avtohiši (ki je sicer koncesionar za drugo znako vozila), za avto je bil izdan račun, na računi ni navedeno videno-kuplejno.

Koliko ima časa (če sploh) da avto vrne in dobi kupnino nazaj? Se lahko prodajalec izgovarja da za napake ni vedel oz. jih prej res ni bilo!?


lp

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:28 pm
Napisal/-a abbe
garancija je 3 mesece ce se ne motm pa nevem kok na skrite napake.tudi ce je videno kupljeno....
kako mu ga niso mogli popravit?
kaj je blo pa narobe.kaksni simptomi?

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:34 pm
Napisal/-a kingroad
avto je padel v safe mode in se "cvajzil" do servisa. tester je pokazal napako prenizek tlak goriva in nekaj v zvezi z FAP filtrom,..... So mu zamenjali filter goriva pa je bilo 10km OK, nato se je napaka (lučke, safe mode) ponovila. Potem je avto nekako spravil k sebi toliko da se normalno pelje, a lučka za motorno elektroniko še vedno sveti.

lp

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:35 pm
Napisal/-a lumpii
kingroad je napisal/-a:avto je padel v safe mode in se "cvajzil" do servisa. tester je pokazal napako prenizek tlak goriva in nekaj v zvezi z FAP filtrom,..... So mu zamenjali filter goriva pa je bilo 10km OK, nato se je napaka (lučke, safe mode) ponovila. Potem je avto nekako spravil k sebi toliko da se normalno pelje, a lučka za motorno elektroniko še vedno sveti.

lp


Kater avto in kateri motor. Letnik.....
Kaj se dogaja z motorjem....

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:37 pm
Napisal/-a abbe
vrjetn francoz ksn

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:38 pm
Napisal/-a CyberMedo
Do sankcij pride, če se skrita napaka pokaže v 6 mesecih, je pa potrebno potem (torej šteto od ugotovitve) napako uveljavljati pri prodajalcu v roku 8 dni.

Pogoj je, da je napaka obstajala že pred nakupom oziroma da izvira iz vzroka, ki je obstajal že pred nakupom.

Če je bila dogovorjena klavzula videno-kupljeno (torej izključitev odgovornosti za stvarne napake), pa obstoji dodaten pogoj, in sicer da je prodajalec za obstoj napake oziroma vzroka za napako vedel in to kupcu zamolčal.

LP

Objavljeno: Če jan 29, 2009 9:41 pm
Napisal/-a GiGi1985
to velja samo za pravne osebe ali fizične tudi ?

Objavljeno: Če jan 29, 2009 10:14 pm
Napisal/-a kingroad
hmmm, prodajalcu je verjetno nemogoče dokazat da je za napako vedel. Tu ni da je bil avto poškodvan ali kaj podobnega. Nekaj ga je začelo biksati na motorni elektroniki ali nekaj povezano z njo. In to naslednji dan po nakupu in cca 300 prevoženimi kilometri.

Kaj je najbolje da stori? Sporazumno verjetno ne bo dosegel nič oz. se ga bo prodajalec otepal kot hudič križa.

lp

Objavljeno: Če jan 29, 2009 10:36 pm
Napisal/-a CyberMedo
@GiGi1985: Velja tudi za fizične osebe. Gre za določila Obligacijskega zakonika (OZ), ki ima najširšo veljavo (splošen predpis). Je pa res, da pravne osebe, ki se profesionalno ukvarjajo s prodajo vozil, zavezujejo določeni posebni predpisi (predvsem v zvezi z varstvom potrošnikov - obvezne garancije pa te stvari, kar pa boš moral sam izvrtat, ker jaz teh stvari na pamet ne vem).

@kingroad: Jah, kakor pravijo, teorija je teorija, praksa pa praksa. Predpisi so jasni, kakor je z dokazovanjem, pa je težko reči, dokler niso dokazi na mizi. Pri tem so sodišču v pomoč izvedenci avtomobilske stroke, ki bodo vedeli ugotoviti, ali se je napaka pojavljala že prej, kako se je kazala, ali bi jo prodajalec moral opaziti itd. Velja pa omeniti, da se od poklicnega prodajalca avtomobilov pričakuje višja stopnja skrbnosti (skrbnost strokovnjaka). Če bi npr. izvedenec ugotovil, da se je lučka za napako na motorju prižigala vsakih 10 prevoženih kilometrov, se tako prodajalec (strokovnjak) ne bo mogel sklicevati, da je pač mislil da to ni nič hudega in da je z avtom vse v redu, ker bi kot strokovnjak moral vedeti, da je z avtom nekaj narobe. Za laično fizično osebo (torej zasebnega prodajalca) pa velja nižji standard skrbnosti, ker je pač jasno, da se na avtomobile na razume tako, kot profesionalec.

Kaj storiti? Najprej je potrebno napako reklamirati pri prodajalcu, da ne zamudiš 8 dnevnega roka za reklamacijo. Najboljše kar pisno in priporočeno po pošti. Seveda je pametno navesti, da mu daješ avto na razpolago za pregled, če to želi.

Nadalje pa je odvisno od tebe, kako boš nastopil. Ponavadi pomaga kakšen dopis s štampiljko odvetnika, nekateri so uspeli z grožnjami, da bodo celo zadevo predstavili medijem. Pravno gledano pa imaš možnosti 3:
- od prodajalca zahtevaš, da napako odpravi v razumnem roku
- uveljaviš pravico do znižanja kupnine
- odstopiš od pogodbe in zahtevaš vračilo denarja
Seveda je te možnosti v primeru "nesodelovanja" prodajalca izsiliti le s tožbo, razen če imaš kak adut v roki (npr. da mu še nisi poplačal celotne kupnine).

Toliko na kratko, je pa potrebno pogledat določila OZ in omenjenih posebnih zakonov, ker tole pišem iz glave, zato je možno, da sem se kje zmotil, poleg tega pa je še en kup pogojev in pravil pri uveljavljanju pravic.

LP

Objavljeno: Če jan 29, 2009 11:51 pm
Napisal/-a seeman66
CyberMedo je napisal/-a:@GiGi1985: Velja tudi za fizične osebe. Gre za določila Obligacijskega zakonika (OZ), ki ima najširšo veljavo (splošen predpis). Je pa res, da pravne osebe, ki se profesionalno ukvarjajo s prodajo vozil, zavezujejo določeni posebni predpisi (predvsem v zvezi z varstvom potrošnikov - obvezne garancije pa te stvari, kar pa boš moral sam izvrtat, ker jaz teh stvari na pamet ne vem).

@kingroad: Jah, kakor pravijo, teorija je teorija, praksa pa praksa. Predpisi so jasni, kakor je z dokazovanjem, pa je težko reči, dokler niso dokazi na mizi. Pri tem so sodišču v pomoč izvedenci avtomobilske stroke, ki bodo vedeli ugotoviti, ali se je napaka pojavljala že prej, kako se je kazala, ali bi jo prodajalec moral opaziti itd. Velja pa omeniti, da se od poklicnega prodajalca avtomobilov pričakuje višja stopnja skrbnosti (skrbnost strokovnjaka). Če bi npr. izvedenec ugotovil, da se je lučka za napako na motorju prižigala vsakih 10 prevoženih kilometrov, se tako prodajalec (strokovnjak) ne bo mogel sklicevati, da je pač mislil da to ni nič hudega in da je z avtom vse v redu, ker bi kot strokovnjak moral vedeti, da je z avtom nekaj narobe. Za laično fizično osebo (torej zasebnega prodajalca) pa velja nižji standard skrbnosti, ker je pač jasno, da se na avtomobile na razume tako, kot profesionalec.

Kaj storiti? Najprej je potrebno napako reklamirati pri prodajalcu, da ne zamudiš 8 dnevnega roka za reklamacijo. Najboljše kar pisno in priporočeno po pošti. Seveda je pametno navesti, da mu daješ avto na razpolago za pregled, če to želi.

Nadalje pa je odvisno od tebe, kako boš nastopil. Ponavadi pomaga kakšen dopis s štampiljko odvetnika, nekateri so uspeli z grožnjami, da bodo celo zadevo predstavili medijem. Pravno gledano pa imaš možnosti 3:
- od prodajalca zahtevaš, da napako odpravi v razumnem roku
- uveljaviš pravico do znižanja kupnine
- odstopiš od pogodbe in zahtevaš vračilo denarja
Seveda je te možnosti v primeru "nesodelovanja" prodajalca izsiliti le s tožbo, razen če imaš kak adut v roki (npr. da mu še nisi poplačal celotne kupnine).

Toliko na kratko, je pa potrebno pogledat določila OZ in omenjenih posebnih zakonov, ker tole pišem iz glave, zato je možno, da sem se kje zmotil, poleg tega pa je še en kup pogojev in pravil pri uveljavljanju pravic.

LP


Če ti brez problema uspe dobiti denar nazaj je najboljša možna opcija.
Razumni rok - si brez avta in brez denarja, pa še peš mogoče, te zadeve zelo radi vlečejo v nedogled
Znižanje kupnine - problem ti ostane
V vsakem primeru pa 8 dnevni rok ne smeš zamuditi, nujno se pa še pozanimaj o tvojih pravicah pri Uradu za varstvo potrošnikov.

Veliko sreče

lp

Objavljeno: Pe jan 30, 2009 1:07 am
Napisal/-a Aldin20
ja pozdrav..mel skor da isti problem..isti dan se mi lucka prizgala..lepo poklico na avtohiso back in povedo problem..ker so bili prazniki je reko naj se vozim mogoče se vgasne..lucka se je vgasnila in se vec ni prizgala..vendar sn zahtevo da se pregleda ker je se v garanciji da ni kaj narobe.priso dali na tester pokazalo za nek pritisk..v glavnem ciscenje turbine.lopute..seveda da njihov strosek

Objavljeno: So jan 31, 2009 5:47 pm
Napisal/-a AndrejD
Stvarno napako mislim da lahko uveljavljaš 1 leto od nakupa rabljenega vozila.

Objavljeno: So jan 31, 2009 6:33 pm
Napisal/-a kolesar
jst sm mel garanijo v avohiši ki sem jo tudi uveljavu 3 dni.. (pisalo v podobi..)

Objavljeno: So jan 31, 2009 7:45 pm
Napisal/-a lexuss
v 8ih dne lahko blago če je pokvarjeno vrneš prodajalcu. zakon zavezuje use proajalce. lahk opa se s prodajalcem dogovoriš za menjavo blaga oz za vračilo vplačanega dnarja. če ne samo pokličeš policijo. in pridejo kriminalisti. nimaš druge. ukrepajo takoj. kazni za projalace so visoke, ne vem zakva bi mutili.

Objavljeno: So jan 31, 2009 8:26 pm
Napisal/-a bass
V kolikor je avto mlajši od 5 let, kupcu (če je kupil od pravne osebe) po ZVPot pripada 6 mesecev garancije.
http://www.uvp.gov.si/

Objavljeno: Ne feb 01, 2009 1:21 am
Napisal/-a AndrejD
lexuss je napisal/-a:v 8ih dne lahko blago če je pokvarjeno vrneš prodajalcu. zakon zavezuje use proajalce. lahk opa se s prodajalcem dogovoriš za menjavo blaga oz za vračilo vplačanega dnarja. če ne samo pokličeš policijo. in pridejo kriminalisti. nimaš druge. ukrepajo takoj. kazni za projalace so visoke, ne vem zakva bi mutili.


Verjamem da veš kateri zakon je to ali ?

Objavljeno: Ne feb 01, 2009 1:27 am
Napisal/-a bass
Vidiš da ne ve o čem govori, pa ga še sprašuješ. Kriminalisti, visoke kazni, hehe. :lol:
Če bi imeli visoke kazni, kot pri nemcih (kjer je poseg v števec KAZNIVO DEJANJE in prevrtene avte le izvažajo), potem nebi 10let stare kante mele "120.000km" na avto netu.