Rabite avto-nasvet obiskovalcev foruma?
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Garancija - je res vse zlato, kar se sveti?

Napisal/-a chan Pe avg 03, 2012 6:46 pm

V zadnjih letih je garancija med avtomobilskimi proizvajalci eden izmed najbolj prepričljivih prodajnih argumentov, ki vabi potencialne kupce. Proizvajalci se na vse pretege trudijo, ponujajo že kar perverzno dolge garancijske roke. In četudi papir marsikaj prenese, pa se v praksi pokažejo marsikatere luknje, kako znajo trgovci / servisi / uvozniki / proizvajalci zaobiti zakonodajo.

Tema naj bo namenjena vsem, ki se srečujejo z omenjeno problematiko reševanja garancijskih zahtevkov - tudi z opisi posameznih primerov ter opozorili, na katere stvari naj bodo potrošniki še posebej pozorni. V upanju boljše osveščenosti potrošnikov.

Eden izmed dokaj perečih problemov je reševanje problema, ko servis ne uspe rešiti napake v skupnem roku 45 dni ter kasnejše (ne)spoštovanje zakonske določbe 21. b člena Zakona o varstvu potrošnikov (Ur. l. RS, št. 98/2004-UPB2, 117/2004 Skl.US: U-I-218/04-8, 46/2006 Odl.US: U-I-218/04-31, 126/2007, 86/2009, 78/2011), ki pravi sledeče: "Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom."
Nekateri trgovci namreč še predobro poznajo, kako zaobiti zakon in se hkratno poslužujejo argumenta moči, saj se še predobro zavedajo, da se velika večina potrošnikov ne bo spuščala v tožbo. Prebrisan trgovec zna pod floskulo "zadovoljstva strank" ponuditi drugo vozilo (beri: cenejše), ki pa seveda ne bo enako, novo in brezhibno. Pred stranko nastane dilema ali požreti ponos ter vzeti ponujeno ali se spustiti v tožbo ter čakati na odločitev sodišča (četudi sodna praksa kaže, da bi v večini primerov zmagal). Tako se trgovec (v večini primerov) na eleganten način izogne zahtevka iz naslova garancije.

Zanimivo pa je tudi, če bi se trgovec držal zakonskega določila zamenjave za enak, nov in brezhiben avto ter hkratno prične s povsem samovoljno interpretacijo samega določila zakona! Tako želi marsikateri trgovec v zakonsko določilo (samovoljno) vkomponirati amortizacijo starega vozila, katerega niso uspeli popraviti. Po domače povedano - pod različnimi izmišljotinami (npr. uporabnina vozila) želijo zbiti ceno staremu vozilu, ter stranko prepričati, da doplača do cene novega. Opozoriti je potrebno, da nikjer v zakonu te tzv. amortizacije ni zaslediti!

Zakaj prihaja do takšnih anomalij? Prvenstveno zaradi slabega nadzora državnih institucij in kakor sem doživljal na lastni koži, kako taiste institucije ne uspejo zaščititi potrošnika. Tržni inšpektorat imamo najverjetneje le zaradi tega, da spadamo med tzv "demokratične" države ter da ima nekaj posameznikov plačano službo. Deloma je nekaj resnice tudi v besedah tržnega inšpektorja, ki pravi, da jih že sam zakon omejuje, saj bi le ta moral biti napisan v bistveno bolj rigorozni smeri! Če bi zakon določal, da bo trgovca ob nespoštovanju zakona čakala visoka denarna kazen ter morebitna par letna prepoved opravljanja dejavnosti, verjamem, da ne bi nihče od trgovcev niti pomislil o kakšnem "hvatanju krivin".
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
Vrni se na Pravni nasveti

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov