Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Energetik81 To maj 13, 2014 10:41 am

Moje mnenje: če imaš denar in ti je taka oblika avta všeč, zakaj pa ne.
Tudi jaz imam rad visoko sedenje, ki pa ga imam tudi v enoprostorcu. Ko se usedem v običajen avto, se mi zdi kot da sedim v kahli.
Meni se zdijo slabosti SUV v glavnem majhna prostornost glede na zunanjo velikost, visoka cena, večja poraba in cena gum.
Preglednost zaradi visokega sedenja in 4x4 pa nikoli ne škodijo.

Ampka jaz bi raje izbral enoprostorca oziroma 4x4 karavana (npr. Octavija 4x4).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 11:15 am

Jerch_ je napisal/-a:
ddean1 je napisal/-a:Pred isto dilemo sem bil jaz davnega leta 2006. Ker sem imel službeni Berlingo mi je bilo blazno všeč višje sedenje in posledično preglednost. Ker živim ''v hribih'' - beri do doma imam cca 300 m klanec ki pozimi nikoli ni kopen je logično padla odločitev za takrat novo RAV4. Za vtom sem bil in sem še vedno zelo zadovoljen, vendar je veliko kompromisov. Predvsem na račun udobja, porabe, stroškov. Tudi 4 kolesni pogon pride kdaj prav.
No ja v iskanju terenca in udobja sem si potem omislil X5 E70 (Rav ostaja vseeno v floti), kljub vsem pritiklinam ki pašejo na tak terenec (ortopedski sedeži, zračno podvozje itd) vožnja še vedno ni bila udobna. Zadeva se je izboljšala ki sem menjal 19'' RFT za navadne 18'' ampak ...... še vedno to ni bilo to.
Navsezadnje vse skupaj zamenjal za Audi A6 Quattro C7. Zanimivo da Rav 4 še vedno ostaja v floti, ne vem zakaj, ima pač nek čar ki ga ponuja samo SUV/terenec. Pa to niso terenske zmogljivosti. Če sem iskren vidi off road 2-3 letno ko se podam na kak poligon ali ko po Pagu razsikujem dostop do kakšnih neobljudenih plaž.
Če ti je všeč tak avto ga kupi, ne išči pa udobja, terenskih zmogljivosti itd.


končno en objektiven komentar. ostali, ki pa pišete o terencih in nevem kakšnih gumah pa poglejte enkrat v homologacijo dimenzij pnevmatik sodobnega SUV-ja (ker o tem teče debata) in potem še izpust CO2 pri enakih koncernskih motorjih ter koeficient zračnega upora.. Podvozja pri modernih SUVjih pa niso nič bolj ojačana, kot na 4x4 limuzinah srednjega in višjega razreda. Je pa vzdrževanje neprimerljivo dražje in nikoli ne odtehta življenjske dobe rezervnih delov. Pa bo vsak sam pri sebi zaključil kaj mu najbolj ustreza. Če je k nam iz ZDA z zakasnitvijo prišla ta moda, nimam nič proti. Da pa bi se izpostavljalo neke prednosti, katerih ni, je pa tudi malo žalostno.. :idea:


Iz prve roke - doma imamo rav4. Avto zdrži toliko da verjet ne moreš. Zdaj je že nekje 8 let doma in mati od žene ga vozi (to je nekako tako kot da bi ga jaz nekje 16 let matral). Zjutraj ga vžge, gas v poden in potem s sklopko uravnava vožnjo nekje do glavne ceste, potem pa po gasu do konca in jo slišiš še kilometre daleč. Robniki so na tedenskem nivoju in feltne so že čisto spraskane.
Če primerjam rav4 s kolegovo corollo istega letnika, potem ti lahko iz prve roke povem, podvozje je mnogo bolj ojačano. Diski so kr konkretno večji. Cena za 4 all terrain gume dimenzije 215/70/16 stanejo okoli 380 evrov pri generalnem uvozniku (yokohama geolandar ATS) in so na avtu 4 leta (letos bo treba nove kupit). Za corollo je kolega kupil zimake za 300 in letne za 300.
Redni servis za corollo in za rav4 pa pride isto - okoli 270 evrov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a peroRS To maj 13, 2014 11:33 am

nebivedu je napisal/-a:Redni servis za corollo in za rav4 pa pride isto - okoli 270 evrov.


Redni servis 270€?!?!?!?!?! :shock: :shock:
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a J.McLane To maj 13, 2014 12:15 pm

Nebivedu, a si ti resen cenovno primerjaš Corollo z RAV4 in trdiš da je to eno in isto?

Če pogledamo novega Aurisa in RAV4

Auris 2.0 D Style 18.300 €
Masa: 1400 kg
0-100: 10 s
Poraba NEDC: 4,3 l/100, Spritmonitor: ~6 l/100 km
205/55 R16 Lita

RAV4 2.0 D 2WD Active (ročna klima) 23.300 €
Masa: 1550 kg
0-100: 10,5 s
Poraba NEDC: 4,9 l/100, Spritmonitor: ~7 l/100 km
225/65 R17 Jeklena

Že samo zaradi cene in izgube vrednosti te slabše opremljen 2WD RAV4 stane min. 500 € več na leto, potem pa še nekih 300 € na vsakih 20k km, potem pa še gume, ki so točno 1x dražje od tistih na Aurisu. Nekateri so to pripravljeni plačat, drugi si kot kaže tega ne znajo izračunat ali pa sam sebi zanikajo.

Glede servisev na Toyoti pa lahko samo rečem, če se pustiš lupiti te bodo lupli.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a ~toMmy~ To maj 13, 2014 12:54 pm

sonic je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Sicer nisem nek ljubitelj SUV-ov, ampak nekaj prednosti pa vseeno imajo pre "navadnimi" avtomobili, eni malo pretiravat...

Recimo zakaj mi je bil všeč Tiguan, ki sem ga vozil:
-4motion je odlično reagiral in bi večkrat prišel prav v snegu ali pa na travi
-podvozje se je super spopadalo s hudimi jamami (kjer je na prvem Qashqaiu zabijalo amortizerje), kar pride žal prav tudi na navadnih cestah


No, tule gre potem bolj za razlike med posameznimi predstavniki crossover SUV-ov, ne za primerjavo CUV vs navaden avto.

-odmik od tal, da ti ni treba kot po jajcih na določenih mestih (v našem kraju so vsaj tri takšni primeri kjer lahko drsaš z odbijačem), da pozimi ne "plužiš", da greš po kolovozu brez skrbi, ...

No, to je pa vsekakor pomembno za tiste, ki morajo pogosto voziti po slabših cestah. V nekaterih primerih je lahko že to dovolj, da je namesto običajnega avta smiselno kupiti crossover SUV.

-visoko sedenje brez škatlaste (enoprostorci)

Kaj pa je narobe s škatlasto obliko?

--praktičen/visok/škatlast prtljažnik z veliko odprtino

Za Tiguana ne bi rekel da je prtljažnik praktičen - saj je lepo dostopen, ampak majhen.


1. Niti ni toliko point v primerjavi, bolj se gre za to, da ne posplošujem, da imajo vsi bolj "trpežno" podvozje, pač Tiguan me je glede tega pozitivno presenetil in takšno obnašanje čez jame je zame plus SUV-a oz. konkretno Tiguana.

2. Ja pri nas oz. kar splošno po Sloveniji je kar precej "terenskih" cest...

3. Saj "škatle" so mi tudi zanimive, ampak vseeno je malo bolj razgibana oblika (v osnovi) vsaj meni lepša.

4. No ja, 470l spet ni tako malo v primerjavi z manj radodarnimi enoprostorci, če spustiš sedeže pa sploh. Recimo pri karavanu imaš večjo prostornino, ampak moraš bit bolj "gibčen" pri nalaganju večjih zadev, pri limuzinah pa itak...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1935
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Polo78 To maj 13, 2014 1:16 pm

Ste se pa razpisal... :D

Jaz še vedno pravim vsakemu svoje. Kdor si kupi SUV/CUV/karkoli že,... zaradi dejanskih potreb po točno takem tipu vozila, vse lepo in prav. Ampak problem je, ker se potem 90% takih avtov večinoma vozi po mestu ter po AC in v večini primerov sploh ne vidijo terena. Sploh za AC jaz ne vidim absolutno nobenih prednosti - ravno tu se pokaže še ena slabost, ki je do sedaj nismo omenili in to so na kratko preračunani menjalniki. Recimo ix35 1.7 dizel kljub temu, da ima 6 prestav, je pri 130 km/h že na cca. 2.800-2.900 obratih. Pri Qashqai-ju s 5 prestavami in bencinskim motorjem pa itak misliš, da boš pri tej hitrosti najmanj poletel, motor se dere, da ni za nikamor... :roll: Pa piš vetra je veliko bolj slišen, poraba goriva pa je večja kar za konkreten liter in ne le za pol. In to je poraba v primerjavi z avti iz D segmenta, če jo primerjam z avti iz C segmenta, se ta razlika že približa litru in pol.

Medtem pa se novonabavne cene crossover-jev gibljejo na nivoju vozil iz segmenta D, nemalokrat tudi čez. Kje je potem še strošek za gume, ki bi jih @nebivedu kar komplet zamenjal za take z več preseka, da bi imel več udobja, potem pa še strošek za homologacijo, ki ne bi štimala... :huh: Vemo a ne, s kakšnimi dimenzijami gum se dandanes prodajajo ta vozila in ne moreš ti kar nekaj sanjat o presekih 80 in več... :roll:

No saj, vsakemu svoje. Jaz zase vem, da dokler bom večino časa preživel na AC, tak avto zame ne pride v poštev niti pod točko "razno". Če bi pa hotel višje sedenje, bi gledal bolj v smeri enoprostorcev - in to naj morda kot nasvet velja za tiste, ki želijo visoko sedeti, gledajo za SUV-i, hkrati pa se ne vozijo po terenu. :idea:
Antiznačkar po prepričanju
 
lovec1990
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: So mar 08, 2014 1:00 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a lovec1990 To maj 13, 2014 1:25 pm

polo78 sam tole ti povem SUV je cestni terenec, kar pomeni je narejen za cesto in ne za offroad in spada na cesto. Tapravi terenci so pa za offroad
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a peroRS To maj 13, 2014 1:28 pm

Offroad tudi ne pomeni, da se 24/7 plaziš po metrskih skalah in po 80cm globoki vodi :roll:
 
lovec1990
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: So mar 08, 2014 1:00 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a lovec1990 To maj 13, 2014 1:31 pm

PeroRS: vem samo zdi se mi, da polo78 in še kdo enači SUV-e in terence in sem samo želel poudariti razliko
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 2:45 pm

J.McLane je napisal/-a:Nebivedu, a si ti resen cenovno primerjaš Corollo z RAV4 in trdiš da je to eno in isto?

Če pogledamo novega Aurisa in RAV4

Auris 2.0 D Style 18.300 €
Masa: 1400 kg
0-100: 10 s
Poraba NEDC: 4,3 l/100, Spritmonitor: ~6 l/100 km
205/55 R16 Lita

RAV4 2.0 D 2WD Active (ročna klima) 23.300 €
Masa: 1550 kg
0-100: 10,5 s
Poraba NEDC: 4,9 l/100, Spritmonitor: ~7 l/100 km
225/65 R17 Jeklena

Že samo zaradi cene in izgube vrednosti te slabše opremljen 2WD RAV4 stane min. 500 € več na leto, potem pa še nekih 300 € na vsakih 20k km, potem pa še gume, ki so točno 1x dražje od tistih na Aurisu. Nekateri so to pripravljeni plačat, drugi si kot kaže tega ne znajo izračunat ali pa sam sebi zanikajo.

Glede servisev na Toyoti pa lahko samo rečem, če se pustiš lupiti te bodo lupli.


Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Jerch_ To maj 13, 2014 3:39 pm

nebivedu je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:Nebivedu, a si ti resen cenovno primerjaš Corollo z RAV4 in trdiš da je to eno in isto?

Če pogledamo novega Aurisa in RAV4

Auris 2.0 D Style 18.300 €
Masa: 1400 kg
0-100: 10 s
Poraba NEDC: 4,3 l/100, Spritmonitor: ~6 l/100 km
205/55 R16 Lita

RAV4 2.0 D 2WD Active (ročna klima) 23.300 €
Masa: 1550 kg
0-100: 10,5 s
Poraba NEDC: 4,9 l/100, Spritmonitor: ~7 l/100 km
225/65 R17 Jeklena

Že samo zaradi cene in izgube vrednosti te slabše opremljen 2WD RAV4 stane min. 500 € več na leto, potem pa še nekih 300 € na vsakih 20k km, potem pa še gume, ki so točno 1x dražje od tistih na Aurisu. Nekateri so to pripravljeni plačat, drugi si kot kaže tega ne znajo izračunat ali pa sam sebi zanikajo.

Glede servisev na Toyoti pa lahko samo rečem, če se pustiš lupiti te bodo lupli.


Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.


zdej pa še napiši kako se z enim in drugim pelješ na vranskem po tisti mokri podlagi. videl na lastne oči in žal se redko kateri SUV (ne terenec) uporablja več kot par % časa na terenu..
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a J.McLane To maj 13, 2014 5:33 pm

nebivedu je napisal/-a:Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.


S 4WD je cenovna primerjava še slabša, telih all terain gum ki zdržijo 80k km pa raje ne bom komentiral. Sem tudi na lastne oči videl kaj dela LC na Vranskem na tisti mokri podlagi, enostavno masa naredi svoje.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
tha_man
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: To nov 08, 2005 7:18 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a tha_man To maj 13, 2014 5:45 pm

Zame so glavne prednosti SUV-ov/crossoverjev:
- dober pregled nad cesto naprej
- večja oddaljenost od tal, zato po neasfaltiranih oz. nasploh slabših poteh ni treba voziti kot po jajcih ter biti v strahu da bo kje zagrabilo
- večja varnost pri trku z manjšim/lažjim vozilom

Glavne slabosti:
- slabši handling in performance ter višja poraba od klasičnih hatchbackov
- pokrčeno sedenje - imam veliko raje bolj limuzinsko oz. iztegnjeno pozicijo za volanom (me je pa tukaj pozitivno presenetil X3, kjer sediš bolj iztegnjeno, kljub temu da si še vedno visoko)
- nepreglednost naokoli in predvsem nazaj zaradi zaobljene karoserije in visokega sedenja (vzvratna kamera ali vsaj parking senzorji so obvezni)
- visoka cena in dražje vzdrževanje (gume itd.)

Osebno so mi sicer nekateri kar všeč, prepričal pa me do sedaj ni še noben.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a RedBaron To maj 13, 2014 6:50 pm

Velika večina ljudi ki ima SUV 4×4, ga ima zaradi zime :) Vsaj v naših koncih je tako... polega že prej omenjega višjega sedenja in lažjega vstopanja in izstopanja iz avta...

V mojem primeru imamo škodo yeti 4×4 (vozi se v 99% žena), ker pač enostavno pozimi zjutraj vžgeš in se odpelješ, ne glede na to ali je 5 ali 30 cm snega...

Res je, da je limuzina bolj suverena med ovinki, a je hkrati slabša na snegu... za nekoga ki živi na periferiji, je takšen avto super izbira! Na nobenem področju ni v špici, a hkrati tudi nikjer ni slab, dobri SUV-ji so zelo dober kompromis vsega.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a ~toMmy~ To maj 13, 2014 6:51 pm

J.McLane je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.


S 4WD je cenovna primerjava še slabša, telih all terain gum ki zdržijo 80k km pa raje ne bom komentiral. Sem tudi na lastne oči videl kaj dela LC na Vranskem na tisti mokri podlagi, enostavno masa naredi svoje.


Točno tako, lahko tudi za avto kupiš kakšne stare rabljene Michelinke, ki so zelo poceni in se nič ne obrabljajo... Recimo Bridgestone Dueler H/T se očitno še po 15 (ali več) letih prodajajo v (vsaj vizualno) nespremenjeni obliki, pa so bile že takrat na spolzki cesti zelo "zanimive" za vozit, tako da če hočeš pri SUV-u nek vsaj približno dober oprijem, je pametno vzet ločene letne in zimske gume.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 8:50 pm

J.McLane je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.


S 4WD je cenovna primerjava še slabša, telih all terain gum ki zdržijo 80k km pa raje ne bom komentiral. Sem tudi na lastne oči videl kaj dela LC na Vranskem na tisti mokri podlagi, enostavno masa naredi svoje.


toyota LC je terenec, rav4 je suv. Razlika je v podvozju ogromna. LC je namenjena ekspedicijam, vožnjo po brezpotjih, rav4 pa je za na cesto.

bfgoodrich all terrain zdržijo vsaj 100.000, 80.000km pa imajo garancije. Sam sem jih imel, pa ni bilo ne pozimi ne poleti nobenih problemov, vozili smo en komplet vsaj 100.000km in ga znucali do konca, terena so pa tiste gume videle ogromno. Res pa da so bile napolnjene nekje od 1.4 do 1.6 bara za pozimi.

Sedaj imam yokohamo AllTerrain + Snow na svojem avtu, ker se vozim večinoma po cestah, občasno pa še naredim kakih 20 do 50km po terenu. So pa občutno cenejše od BFG
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 8:56 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Napisal sem ti za primerjavo med 4WD toyoto rav4 in toyoto corollo.
Gume za rav4 stanejo 380 evrov in jih imaš 4 leta čez celo leto, gume za aurisa so vsaj 200 za komplet letnih in 200 za komplet zimskih, pa ne verjamem da prideš tako poceni skozi.


S 4WD je cenovna primerjava še slabša, telih all terain gum ki zdržijo 80k km pa raje ne bom komentiral. Sem tudi na lastne oči videl kaj dela LC na Vranskem na tisti mokri podlagi, enostavno masa naredi svoje.


Točno tako, lahko tudi za avto kupiš kakšne stare rabljene Michelinke, ki so zelo poceni in se nič ne obrabljajo... Recimo Bridgestone Dueler H/T se očitno še po 15 (ali več) letih prodajajo v (vsaj vizualno) nespremenjeni obliki, pa so bile že takrat na spolzki cesti zelo "zanimive" za vozit, tako da če hočeš pri SUV-u nek vsaj približno dober oprijem, je pametno vzet ločene letne in zimske gume.


dueler HT so zanič gume in niso AT (pa tudi bridgestone A/T so zanič).
Evo ti HT gume mojem avtu v Maroku. V eni malo bolj offroad vožnji sem zluknjal 2 duelerci HT. Ko sem prišel domov, so letele v kanto po hitrem postopku.
Slika
Slika
Pridi enkrat, pa te peljem na testno vožnjo z dobrimi guami AT. Imajo lamele za pozimi, imajo ojačano bočnico za po terenu in niso drage (v moji dimenziji samo 78 evrov na komad).
Lahko tudi sedaj, ko je sneg nad 1400mnv, pa te bom na sneg peljal, boš povedal, koliko so res slabe. (imaš še na izbiro, ker imamo 3 4x4 avte doma, 2 imata AT gume, en pa zimske).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a ~toMmy~ To maj 13, 2014 9:36 pm

Ne zanima me sneg, ampak spolzka cesta (mokra, mastna, blatna, ...). A mogoče trdiš, da lahko takšne gume po oprijemu konkurirajo ločenemu kompletu letnih in zimskih pri "navadnih" avtih, da direktno primerjaš ceno enega kompleta z dvema? Če je to res, grem takoj pogledat, če se dobijo v 205/55 R16 :DDD
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 9:55 pm

Na blatni cesti so definitivno boljše od letnih ali zimskih, ker so bolj narezane in narejena za tako podlago. Na snegu so boljše od all season in letnih, niso pa to zimske gume, čeprav imajo lamel več kot all sesaon guma.
Na mokri spolzki cesti se pa vsaj meni odlično obnesejo. Do sedaj še nisem imel problemov z njimi, pa imam že tretji komplet na svojem avtu in drugi na avtu od ženine mame.

Ne, nimajo jih v tvoji dimenziji.


Tale opis jih najbolj opiše:
I have second set on my suv. the first set which wore very well, weren't unduly loud for an AT and handled exceptionally well in all conditions. They still had life left in them at 50k miles, but not enough for the off-roading I'll be doing this summer.

Bear in mind, they are an all terrain tire, so when I say they handle exceptionally well, I am not comparing them to the Goodyear Eagle F1 - GSD3's on my second car, but rather commenting on road feel, off road capability and usefulness in rain, sand, mud, snow and dry pavement.



In poanta suva je nek kompromis med terencem in osebnim avtom. Ni počasen kot terenc in ni hiter kot osebni avto, ni drag kot terenc in ni poceni kot osebni avto. In zato lahko skleneš še en kompromis, pa daš gor gume AT, da je potem še vedno bolj osebni avto z rahlim izgledom terenca.

Tole je pa presek take gume (to gumo lahko na mehki podlagi (sneg, blato, pesek) spustiš na nekje 0.6 bara, pa bo še vedno držala na feltni, oprijem bo imela pa še z narezanim delom, ki je na boku - že večkrat sprobano in se po celem snegu pelješ odlično):
Slika


Sem pa že videl dacio dusterja (ki je tudi suv) z AT gumami v sloveniji.
Zgleda pa nekje takole (samo tale ima mud terrain gume gor):
Slika

Osebno pa na suva nebi dajal večjih felten od 16 col. Sam imam na svojem 15col in 80 višino gume.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Jerch_ To maj 13, 2014 11:02 pm

nebivedu globoko spoštujem ljudi, ki imajo avto ali nevem jadrnico, katero izkoristijo in služi svojemu namenu. tako verjetno tudi ti.
Žal pa 98,9% lastnikov SUV nikoli ne bo vozila cesti, kjer dvignjena limuzina 4x4 tipa octavia scout itd.. ne bi brez težav prišla z običajnimi zimskimi gumami. To je dejstvo. Bo pa enak odstotek lastnikov stalni gost avtoceste, kjer roko na srce presek nad 60 povzroča občutek vožnje na balonih in zmanjšano stabilnost. Da ne govorim, da je sama struktura terenskih gum, kot tudi zmes popolnoma neprimerna za višje hitrosti v kombinaciji s spolzkim čestiščem, povišanim težiščem. kako naj bi sicer guma zdržala 80.000-100.000, cestna pa 30.000-50.000?
verjetno sam najbolje veš. Tvoja vozila so izkoriščena za namen in prav je tako.

SUVji, ki pa jih danes gledam na cesti so pa taki:
1) Opel mokka z opremo cosmo serijsko 18" platišča 215/55 R18 95H, slabši paket opreme ima 17" in sicer 215/60 R17 96H.
2) Gledam dalje XC 60, summum R-design oprema serijsko 20" in dimenzije 255/45 R20 101H. seveda je tudi z manjšimi colami: 235/55 R19 101Q in 18": 235/60 R18 101H.
3) Bom skočil še malo na BMW, da bo malo mešano na žaru: X3 ima tudi 20" 245/40 R20 95W ali 19" 245/45 ZR19 102Y, minimum pa je 17" 225/60 R17 99V
4) Pa bom še malo ljudski.. Vw Tiguan v highline opremi s skromnimi 19" in 255/40 R19 96H ali 18" 235/50 R18 97H in rekorder v minimalni možni dimenziji: 16" 215/65 R16 98H

To so SUVji v pravem pomenu besede, vsi letnik 2014. Najcenejša pnevmatika od zgoraj napisanih, če ravno ni kitajska je 120eu. Kakšne so cene tistih 18, 19, 20 col boljše da ne napišem..
Mene osebno nihče ne prepriča, da se kdorkoli razen mogoče kdo s Tiguanom in 16" vozi brez težav čez robnike, po drnu in strmu.. Da ne omenim, da na mokri travi vse pnevmatike 235 nadalje zdrsnejo že na ravnem, kaj šele blato itd.
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov