Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a MBtouran Po maj 12, 2014 4:10 pm

Sam sem ravno pred nakupom SUV-a. Zakaj sem se odlocil za ta tip vozila? Ustreza mi visoko in udobno sedenje, vsec mi je vecja odaljenost od tal, se posebej ko gremo na izlet kam v naravo in stari mami v hribe. Prednosti 4x4 ne rabim nastevati. Vem da so tudi drugi avti z 4x4 pogonom a niso dovolj oddaljeni od tal niti za kaki vecji robnik. Za druzino pa je tudi dovoln prostora.
Nikoli ne divjam ali vozim na limitu da bi potreboval sporten avto.

Moj favorit nova Toyota RAV4
 
lovec1990
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: So mar 08, 2014 1:00 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a lovec1990 Po maj 12, 2014 7:07 pm

moj odgovor je kupi kar zeliš in ne se ozirat na ljudi ki ti govorijo, da so SUVi brezveze, ker ti samo zavidajo in nič drugega in poglejmo nekaj točk ki se jih pri SUV-ih hitro izpostavi:

1.) Poraba in vzdrževanje: Tu se strinjam ima večjo porabo in dražje vzdrževanje ampak kupec se tega verjetno zaveda.
2.) Nepreglednost: Avtobusi,tovornjaki in kombiji so tudi nepregledni ampak ob njih se ne spotika tok kot ob SUV-e, ker iščejo napake in negativne stvari in se potlej zapičijo v nekaj, kar jih dejansko naj nebi motilo.
3.) Varnost: SUV-i so varni v primeru trka z avtomobilom so pa malo manj varni, ko so samo oni udeleženci nesreče(izlet iz ceste). Se pa strinjam, da se nekateri vozniki SUV-ov obnašajo na cesti skrajno neprimerno in mislijo da so neuničljivi z njihovimi tanki(SUV), 4X4 ali pa AWD še podkrepita ta občutek in zato so bolj nevarni za druge udeležence v prometu.
4.) Onesnaževanje: Novi SUV-i so verjetno bolj okolju prijazni kot pa 5let+ stari avtomobili.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Jerch_ Po maj 12, 2014 7:49 pm

MBtouran je napisal/-a:Sam sem ravno pred nakupom SUV-a. Zakaj sem se odlocil za ta tip vozila? Ustreza mi visoko in udobno sedenje, vsec mi je vecja odaljenost od tal, se posebej ko gremo na izlet kam v naravo in stari mami v hribe. Prednosti 4x4 ne rabim nastevati. Vem da so tudi drugi avti z 4x4 pogonom a niso dovolj oddaljeni od tal niti za kaki vecji robnik. Za druzino pa je tudi dovoln prostora.
Nikoli ne divjam ali vozim na limitu da bi potreboval sporten avto.

Moj favorit nova Toyota RAV4


ustreza ti visoko sedenje je lahko argument. da je udobno pa se ne strinjam, ker limuzine za enake zneske kot SUVji premorejo precej več udobja. Že sama fizika limuzini daje možnost, da podvozje boljše blaži neravnine in avtu dopušča več nagibanja kot pa pri SUVju s precej višjim težiščem.
vecjo oddaljenost od tal ima marsikatera znamka tudi pri neSUVjih in v splošnem ne more biti prednost, če ni podvozje in vitalni deli zaščiteni. pa ne s plastiko prosim!
na izlete hodiš čez drn in strm kolikokrat na leto? 10x? potem se ti še vedno splača za takrat najemati pravega terenca ne pa posiljenega..
seveda, velika večina limuzin ponuja 4x4, velika večina popolnoma enak koncernski 4x4 kot je v SUVih.
nekateri oddaljenost lahko prilagajajo z zračnim vzmetenjem, spet drugi so že v osnovi povišani napram ne 4x4 verziji.
za premagovanje robnikov je važen presek večji od 65. imeli so ga prvi touaregi z 235/65-17 in potem se počasi konča. danes je presek gum med 40 in 55, kar pa zmorejo tudi limuzine v sicer bolj osnovni opremi.
za druzino dovolj prostora.. kaj pa vem. SUV razred D segment ima prostora kot limuzina C segmenta in tako dalje.
toliko kot na udobju dobiš, ko sediš visoko popušiš, ko nalagaš na bistveno višji nakladalni rob z bistveno višjim dnom prtljažnika.
Mene ne prepričajo tej moderni SUVji zato, ker v 90% vožnje vozim več kot 100km/h, pogosto več kot 129km/h in se mi za malo zdi porivati tiste kubike zraka, zato da sem potem lahko sproščen po "terenu". me prav zanima kakšnih podvigov se lotevate s temi SUVji, da jih dobra povišana limuzina 4x4 ne bi zmogla? kaj imate babice na triglavu :D
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a MBtouran Po maj 12, 2014 7:57 pm

Vsak bo hvalil tisto kar mu ustreza in seveda na veliko grajal ostale stvari. Kar je meni udobno in vredu ni nujno tudi drugemu tako da ne trobit nonstop kako in kaj ne more biti udobno ipd.
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Locher Po maj 12, 2014 7:58 pm

SUV - avto za ostarele baby boomarje, ki hočejo pokazati svoj status in obenem udobno lezti v in iz avtomobila. Nekoč Golf I GTI, danes BMW X5.
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Locher Po maj 12, 2014 8:00 pm

MBtouran je napisal/-a:Vsak bo hvalil tisto kar mu ustreza in seveda na veliko grajal ostale stvari. Kar je meni udobno in vredu ni nujno tudi drugemu tako da ne trobit nonstop kako in kaj ne more biti udobno ipd.


Kupi, kar si se namenil. Kaj pravzaprav želiš od forumašev?
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a MBtouran Po maj 12, 2014 8:08 pm

Locher je napisal/-a:
MBtouran je napisal/-a:Vsak bo hvalil tisto kar mu ustreza in seveda na veliko grajal ostale stvari. Kar je meni udobno in vredu ni nujno tudi drugemu tako da ne trobit nonstop kako in kaj ne more biti udobno ipd.


Kupi, kar si se namenil. Kaj pravzaprav želiš od forumašev?


Zagotovo nebom tebe vprasal kaj naj kupim. Ocitno se en talent pa se ni pocitnic
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a thunderbolt Po maj 12, 2014 8:21 pm

Ker se kupuje nov hatchback, sem sel za hec preizkusiti tudi novega qashqaija. Vse fajn, tudi poraba ni bila visoka, ampak zobje pa na vsaki luknji zasklepetajo. Pa naj bi bil novi qashqai eden bolj udobnih SUV. Suv-e se je tako crtalo predvsem zaradi (ne)udobja pri voznji.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Jerch_ Po maj 12, 2014 8:28 pm

thunderbolt je napisal/-a:Ker se kupuje nov hatchback, sem sel za hec preizkusiti tudi novega qashqaija. Vse fajn, tudi poraba ni bila visoka, ampak zobje pa na vsaki luknji zasklepetajo. Pa naj bi bil novi qashqai eden bolj udobnih SUV. Suv-e se je tako crtalo predvsem zaradi (ne)udobja pri voznji.

zato pa sem napisal, da razen višjega sedenja in kvazi možnosti vožnje po terenu ti dej SUVji oziroma lojtrniki ne dajo nič več kakor 4x4 limuzina- seveda cenovno primerljiva ali pa pač karavan, če je prostor pomemben.

sam pa nič ne navijam za limuzino, ker je nimam in jo niti ne mislim imeti. sem jo navajal kot referenco. Sploh večji luksuzni SUVji so cenovno še kako primerljivi z limuzinami na zračno vzmetenje in 4x4.
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Locher Po maj 12, 2014 8:29 pm

MBtouran je napisal/-a:
Locher je napisal/-a:
MBtouran je napisal/-a:Vsak bo hvalil tisto kar mu ustreza in seveda na veliko grajal ostale stvari. Kar je meni udobno in vredu ni nujno tudi drugemu tako da ne trobit nonstop kako in kaj ne more biti udobno ipd.


Kupi, kar si se namenil. Kaj pravzaprav želiš od forumašev?


Zagotovo nebom tebe vprasal kaj naj kupim. Ocitno se en talent pa se ni pocitnic


Nisva midva skupaj krav pasla.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu Po maj 12, 2014 8:52 pm

lovec1990 je napisal/-a:moj odgovor je kupi kar zeliš in ne se ozirat na ljudi ki ti govorijo, da so SUVi brezveze, ker ti samo zavidajo in nič drugega in poglejmo nekaj točk ki se jih pri SUV-ih hitro izpostavi:

1.) Poraba in vzdrževanje: Tu se strinjam ima večjo porabo in dražje vzdrževanje ampak kupec se tega verjetno zaveda.
2.) Nepreglednost: Avtobusi,tovornjaki in kombiji so tudi nepregledni ampak ob njih se ne spotika tok kot ob SUV-e, ker iščejo napake in negativne stvari in se potlej zapičijo v nekaj, kar jih dejansko naj nebi motilo.
3.) Varnost: SUV-i so varni v primeru trka z avtomobilom so pa malo manj varni, ko so samo oni udeleženci nesreče(izlet iz ceste). Se pa strinjam, da se nekateri vozniki SUV-ov obnašajo na cesti skrajno neprimerno in mislijo da so neuničljivi z njihovimi tanki(SUV), 4X4 ali pa AWD še podkrepita ta občutek in zato so bolj nevarni za druge udeležence v prometu.
4.) Onesnaževanje: Novi SUV-i so verjetno bolj okolju prijazni kot pa 5let+ stari avtomobili.


Poraba? Moderni SUVi porabijo nekje toliko kot po ceni približno enaki avtomobili z enako prostornino, mogoče pol litra več, ampak tega se kupec zaveda in je pripravljen plačat zaradi drugih plusov.

Neudobnost SUV-ov? Ja, če imaš 18 col gume in presek 40 ali 45. Za na tak avto daj presek 80 ali pa mogoče celo 100, pa boš videl kako so udobni. Poleg amortizerjev še guma blaži in požira jame za šalo, brez da bi te rukalo.

Nepreglednost? Kolikokrat si se pa ti vozil v suvih? Obstaja mnogo več osebnih avtomobilov, ki so mnogo manj pregledni kot večina suvov. Sicer res da danes delajo suve z zelo majhno zadnjo šipo, ampak včasih so imeli ogromne zadnje šipe ravno zaradi preglednosti nazaj.

Varnost? Če se boš zaletel v kamion, te bo pobralo v vsakem osebnem avtu. Če pa boš s suvom nabasal osebni avto, imaš veliko več možnosti, da boš preživel. Glede izleta iz ceste - zato pa imaš 4x4 pogon, da imaš večjo stabilnost, višjo oddaljenost od tal, da če se že odpelješ s ceste, se pa še nazaj pripelješ.

onesnaževanje? povprečen 2.0 dizelski agregat je danes tako v suvu kot v osebnem avtu. Zakaj bi enaka mašina v terencu bolj onesnaževala okolje?

Vzdrževanje? Zaradi predimenzioniranega podvozja, ki naj bi bilo namenjeno tudi vožnji po kakem makadamu, mogoče celo po kakem brezpotju, je na podvozju suvov veliko manj vzdrževanja kot na osebnih avtomobilih. Ostale zadeve so pa enake kot v osebnem avtomobilu, torej je cena približno enaka.



nejc1 je napisal/-a:Tu pri zadnjem imam v mislih predvsem Land Rover (ki ima zelo dobre terenske zmogljivosti) in ne nekih j**c, ki imajo 4x4 pogon, da pač lahko rečeš, da ga imaš. Drugače si ne lastim SUV-a, si ga pa želim enkrat v prihodnosti...


Ti se pa še nisi vozil z land roverjem? Pretežek, neokreten, pokvarljiv,... Probaj ga na kaki gozdni poti obrnit, ko vidiš, da si se narobe pripeljal in da nimaš alternative, samo še nazaj greš lahko. To je potovalno vozilo za na ekspedicije po slabših cestah ali daljše izlete, nikakor pa ne nekaj, s čimer boš lezel po terenu. Za po terenu so majhni terenčki, ki zaradi majhne medosne razdalje lezejo vsepovsod, povsod jih tudi lahko obrneš.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a abbe Po maj 12, 2014 9:33 pm

Locher je napisal/-a:SUV - avto za ostarele baby boomarje, ki hočejo pokazati svoj status in obenem udobno lezti v in iz avtomobila. Nekoč Golf I GTI, danes BMW X5.


kere bedarije pišete eni klele.
mislm od ke to pobiraš.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a abbe Po maj 12, 2014 9:43 pm

nebivedu je napisal/-a:
lovec1990 je napisal/-a:moj odgovor je kupi kar zeliš in ne se ozirat na ljudi ki ti govorijo, da so SUVi brezveze, ker ti samo zavidajo in nič drugega in poglejmo nekaj točk ki se jih pri SUV-ih hitro izpostavi:

1.) Poraba in vzdrževanje: Tu se strinjam ima večjo porabo in dražje vzdrževanje ampak kupec se tega verjetno zaveda.
2.) Nepreglednost: Avtobusi,tovornjaki in kombiji so tudi nepregledni ampak ob njih se ne spotika tok kot ob SUV-e, ker iščejo napake in negativne stvari in se potlej zapičijo v nekaj, kar jih dejansko naj nebi motilo.
3.) Varnost: SUV-i so varni v primeru trka z avtomobilom so pa malo manj varni, ko so samo oni udeleženci nesreče(izlet iz ceste). Se pa strinjam, da se nekateri vozniki SUV-ov obnašajo na cesti skrajno neprimerno in mislijo da so neuničljivi z njihovimi tanki(SUV), 4X4 ali pa AWD še podkrepita ta občutek in zato so bolj nevarni za druge udeležence v prometu.
4.) Onesnaževanje: Novi SUV-i so verjetno bolj okolju prijazni kot pa 5let+ stari avtomobili.


Poraba? Moderni SUVi porabijo nekje toliko kot po ceni približno enaki avtomobili z enako prostornino, mogoče pol litra več, ampak tega se kupec zaveda in je pripravljen plačat zaradi drugih plusov.

Neudobnost SUV-ov? Ja, če imaš 18 col gume in presek 40 ali 45. Za na tak avto daj presek 80 ali pa mogoče celo 100, pa boš videl kako so udobni. Poleg amortizerjev še guma blaži in požira jame za šalo, brez da bi te rukalo.

Nepreglednost? Kolikokrat si se pa ti vozil v suvih? Obstaja mnogo več osebnih avtomobilov, ki so mnogo manj pregledni kot večina suvov. Sicer res da danes delajo suve z zelo majhno zadnjo šipo, ampak včasih so imeli ogromne zadnje šipe ravno zaradi preglednosti nazaj.

Varnost? Če se boš zaletel v kamion, te bo pobralo v vsakem osebnem avtu. Če pa boš s suvom nabasal osebni avto, imaš veliko več možnosti, da boš preživel. Glede izleta iz ceste - zato pa imaš 4x4 pogon, da imaš večjo stabilnost, višjo oddaljenost od tal, da če se že odpelješ s ceste, se pa še nazaj pripelješ.

onesnaževanje? povprečen 2.0 dizelski agregat je danes tako v suvu kot v osebnem avtu. Zakaj bi enaka mašina v terencu bolj onesnaževala okolje?

Vzdrževanje? Zaradi predimenzioniranega podvozja, ki naj bi bilo namenjeno tudi vožnji po kakem makadamu, mogoče celo po kakem brezpotju, je na podvozju suvov veliko manj vzdrževanja kot na osebnih avtomobilih. Ostale zadeve so pa enake kot v osebnem avtomobilu, torej je cena približno enaka.



nejc1 je napisal/-a:Tu pri zadnjem imam v mislih predvsem Land Rover (ki ima zelo dobre terenske zmogljivosti) in ne nekih j**c, ki imajo 4x4 pogon, da pač lahko rečeš, da ga imaš. Drugače si ne lastim SUV-a, si ga pa želim enkrat v prihodnosti...


Ti se pa še nisi vozil z land roverjem? Pretežek, neokreten, pokvarljiv,... Probaj ga na kaki gozdni poti obrnit, ko vidiš, da si se narobe pripeljal in da nimaš alternative, samo še nazaj greš lahko. To je potovalno vozilo za na ekspedicije po slabših cestah ali daljše izlete, nikakor pa ne nekaj, s čimer boš lezel po terenu. Za po terenu so majhni terenčki, ki zaradi majhne medosne razdalje lezejo vsepovsod, povsod jih tudi lahko obrneš.


ti mas tut ocitno mal cudn dan dons an?
-kaj zdaj primerjas preglednost pri novih avtih z starimi suv-i,ki sploh niso bili suvi ampak terenci.
tanovi suv-i so bolj nepregledni kot osebni avti,žezarad tega ker sediš višje in ne vidš na tla....

-a zakaj naj bi suv z istim motorjem bolj onesnaževal okolje kot osebni avto?
mogoče zato ker ma večjo porabo (sam si napisal da ma večjo porabo in sem prepričan da za več kot 1 liter)
vzamite za primer audija a6 ali a8 z 3.0 tdi in pa q7 z enakim motorjem.
q7 porabi v mestu vsaj 2 litra več.

-suvi na navadnem vzmetenju so manj udobni kot limuzine.predvsem zaradi teže in visokega težišča je ze jerch lepo razložu.
so pa suv-i na zračnem vzmetenju res udobni(napram suvom brez).....vsaj tisti s katerimi sem se jaz peljal

tut če na osebni avto daš gume s presekom 100 bo bolj udoben kot suv.

-vzdrževanje suvou je neprimerno dražje kot vzdrževanje limuzine z enakim motorjem.
prvič so gume velik dražje,zarad teže majo pravilopma večje zavore kar je posledično tut dražje,
tut podvozje je prirejeno teži in so deli dražji.

kar me pa najbolj moti v tvojem postu je pa da enačis suve z terenci.
terneci imajo predimenzionirano podvozje,zaradi izpostavljenosti brezpotjem,suvi ga sigurno nimajo...
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a ~toMmy~ Po maj 12, 2014 10:45 pm

Sicer nisem nek ljubitelj SUV-ov, ampak nekaj prednosti pa vseeno imajo pre "navadnimi" avtomobili, eni malo pretiravat...

Recimo zakaj mi je bil všeč Tiguan, ki sem ga vozil:
-4motion je odlično reagiral in bi večkrat prišel prav v snegu ali pa na travi
-podvozje se je super spopadalo s hudimi jamami (kjer je na prvem Qashqaiu zabijalo amortizerje), kar pride žal prav tudi na navadnih cestah
-odmik od tal, da ti ni treba kot po jajcih na določenih mestih (v našem kraju so vsaj tri takšni primeri kjer lahko drsaš z odbijačem), da pozimi ne "plužiš", da greš po kolovozu brez skrbi, ...
-visoko sedenje brez škatlaste (enoprostorci) ali pa enostavno čudne (MB B, Golf Plus, ...) oblike
-prostornost (čeprav za večino to ne velja) in pomičnost ter lahka dostopnost zadnje klopi
-praktičen/visok/škatlast prtljažnik z veliko odprtino
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
lovec1990
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: So mar 08, 2014 1:00 pm

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a lovec1990 To maj 13, 2014 5:29 am

nebivedu: sem vozil Q7 od znanca in glede nepreglednosti sem mislil, da so nepregledni za tiste ki se vozijo za SUV-i.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a nebivedu To maj 13, 2014 6:47 am

abbe je napisal/-a:ti mas tut ocitno mal cudn dan dons an?
-kaj zdaj primerjas preglednost pri novih avtih z starimi suv-i,ki sploh niso bili suvi ampak terenci.
tanovi suv-i so bolj nepregledni kot osebni avti,žezarad tega ker sediš višje in ne vidš na tla....


Kaj točno je tisto, kar je nepregledno? To da ne vidiš tal zraven avta? Saj gledaš med vožnjo naprej. Ko parkiraš ritensko, paimaš ogledala, ki jih premakneš tako, da vidiš črto, kje boš parkiral.


abbe je napisal/-a:-a zakaj naj bi suv z istim motorjem bolj onesnaževal okolje kot osebni avto?
mogoče zato ker ma večjo porabo (sam si napisal da ma večjo porabo in sem prepričan da za več kot 1 liter)
vzamite za primer audija a6 ali a8 z 3.0 tdi in pa q7 z enakim motorjem.
q7 porabi v mestu vsaj 2 litra več.

Q7 je tudi več kot pol tone težji od A6 ali A8 in ta višja poraba je pogojena tudi s težo.

abbe je napisal/-a:-suvi na navadnem vzmetenju so manj udobni kot limuzine.predvsem zaradi teže in visokega težišča je ze jerch lepo razložu.
so pa suv-i na zračnem vzmetenju res udobni(napram suvom brez).....vsaj tisti s katerimi sem se jaz peljal



abbe je napisal/-a:tut če na osebni avto daš gume s presekom 100 bo bolj udoben kot suv.


Si že vozil osebni avto s takimi gumami? Recimo gume velikosti 235/85/16. Si predstavljaš osebni avto s tako gumo? Zaradi teže gume bi jo komaj obrnil.

abbe je napisal/-a:-vzdrževanje suvou je neprimerno dražje kot vzdrževanje limuzine z enakim motorjem.
prvič so gume velik dražje,zarad teže majo pravilopma večje zavore kar je posledično tut dražje,
tut podvozje je prirejeno teži in so deli dražji.


če daš na terenca gumo s presekom 85 in samo 16 col, bo ta guma cenejša od 18" gume na nekem audiju A6 ali a8.
Poleg tega daš na suva ALL TERRAIN (to niso gume pod imenom all season) in imaš gumo za vsaj 80.000km (toliko imajo recimo bfgoodrich za suve in terence garancije). To pomeni, da če delaš 20.000 na leto imaš ene gume za 4 leta. In ne rabiš zimskih gum, ker so celoletne in imajo lamele. Lahko greš z njimi iz snega direktno v puščavo pa je guma še vedno taprava. Pa še avto bolje zgleda.
Zavore so večje in težje, ampak ker so večje je tudi obraba manjša, tako da jih menjaš bolj poredko kot na osebnem avtu. Amortizerji so veliko močnejši in ne crknejo ob prvem srečanju z robnikom, končniki so vsaj 2x močnejši, tako da tudi mnogo dlje zdržijo. Sicer pa nisi dobro prebral - napisal sem dapodvozje je dražje za vzdrževanje, ostalo (motor, notranjost karoserija, elektronika) pa niso.

abbe je napisal/-a:kar me pa najbolj moti v tvojem postu je pa da enačis suve z terenci.
terneci imajo predimenzionirano podvozje,zaradi izpostavljenosti brezpotjem,suvi ga sigurno nimajo...

Nič jih ne enačim. Suvi so suvi, terenci so terenci. Toyota Rav4 je bil vedno pregleden suv in hkrati pa ima ta avto tudi mnogo močnejše podvozje kot večina osebnih avtomobilov.


Izpostavljenost brezpotjem? Ni treba brezpotij, dovolj so naše ceste v tej državi. Ob neurejanju in tako visokim stroškom gradnje in popravil ter toliko malo denarja za popravila (8miljonov bodo dali za obnovo cest letos, kar je kar 10x manj kot lansko leto), bodo vedno bolj uničene, popravljal jih pa ne bo nihče.
Z visoko gumo all terrain, ki ima 3x bolj ojačano ojačano bočnico kot guma za osebni avto, da je ne presekaš kar tako, z močnejšim podvozjem, ki zdrži neprimerno več trkov z luknjami na cestišču in z večjo višino od tal da ne nabiješ kakega kamna ali pa roba luknje s karterjem, boš imel na naših cestah mnogo manj poškodb na suvu kot na osebnem avtomobilu. In v tem pogledu liter več porabe, malo dražje vzdrževanje podvozja skupaj z gumami nista več tako pomembna.

Niso pa vsi suvi bolj, niti bolje narejeni, večina jih je na žalost samo malo povišan osebni avto s pogonom na vsa 4 kolesa in zastarelo tehnologijo za katero ti potem za enak del ceno navijejo za 3x. In ti so velik problem, ker imaš potem rezultate crash testov takšne kot so.
Old subarus never die, they just get faster!
 
hrošč
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če sep 16, 2004 2:45 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a hrošč To maj 13, 2014 7:32 am

Se moram pa strinjat z nekaterimi, ki so rekli eno ali dve čez udobnost vožnje. Ne morem sicer reči, da to velja za vse SUVe, lahko pa za enega. Pri hiši je namreč tudi Rav4, letnik 2007, vse standardno, in meni je vožnja z njim nasplošno manj udobna kot npr. v golf4 karavanu ali passatu. Očitno višje težišče in krajša medosna razdalja delata svoje, saj prav neprijetno čutiš luknje oz. neravnine. Prav tako, kot je razlika med kratkim in dolgim Land Rover Defenderjem, mali poskakuje kot kak zajček, dolgi je že bolj udoben.
 
Uporabniški avatar
ddean1
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Pe jun 23, 2006 6:14 am

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a ddean1 To maj 13, 2014 7:49 am

Pred isto dilemo sem bil jaz davnega leta 2006. Ker sem imel službeni Berlingo mi je bilo blazno všeč višje sedenje in posledično preglednost. Ker živim ''v hribih'' - beri do doma imam cca 300 m klanec ki pozimi nikoli ni kopen je logično padla odločitev za takrat novo RAV4. Za vtom sem bil in sem še vedno zelo zadovoljen, vendar je veliko kompromisov. Predvsem na račun udobja, porabe, stroškov. Tudi 4 kolesni pogon pride kdaj prav.
No ja v iskanju terenca in udobja sem si potem omislil X5 E70 (Rav ostaja vseeno v floti), kljub vsem pritiklinam ki pašejo na tak terenec (ortopedski sedeži, zračno podvozje itd) vožnja še vedno ni bila udobna. Zadeva se je izboljšala ki sem menjal 19'' RFT za navadne 18'' ampak ...... še vedno to ni bilo to.
Navsezadnje vse skupaj zamenjal za Audi A6 Quattro C7. Zanimivo da Rav 4 še vedno ostaja v floti, ne vem zakaj, ima pač nek čar ki ga ponuja samo SUV/terenec. Pa to niso terenske zmogljivosti. Če sem iskren vidi off road 2-3 letno ko se podam na kak poligon ali ko po Pagu razsikujem dostop do kakšnih neobljudenih plaž.
Če ti je všeč tak avto ga kupi, ne išči pa udobja, terenskih zmogljivosti itd.
Bodi prijazen-vsakdo, ki ga srečaš, bije težak boj.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a Jerch_ To maj 13, 2014 8:16 am

ddean1 je napisal/-a:Pred isto dilemo sem bil jaz davnega leta 2006. Ker sem imel službeni Berlingo mi je bilo blazno všeč višje sedenje in posledično preglednost. Ker živim ''v hribih'' - beri do doma imam cca 300 m klanec ki pozimi nikoli ni kopen je logično padla odločitev za takrat novo RAV4. Za vtom sem bil in sem še vedno zelo zadovoljen, vendar je veliko kompromisov. Predvsem na račun udobja, porabe, stroškov. Tudi 4 kolesni pogon pride kdaj prav.
No ja v iskanju terenca in udobja sem si potem omislil X5 E70 (Rav ostaja vseeno v floti), kljub vsem pritiklinam ki pašejo na tak terenec (ortopedski sedeži, zračno podvozje itd) vožnja še vedno ni bila udobna. Zadeva se je izboljšala ki sem menjal 19'' RFT za navadne 18'' ampak ...... še vedno to ni bilo to.
Navsezadnje vse skupaj zamenjal za Audi A6 Quattro C7. Zanimivo da Rav 4 še vedno ostaja v floti, ne vem zakaj, ima pač nek čar ki ga ponuja samo SUV/terenec. Pa to niso terenske zmogljivosti. Če sem iskren vidi off road 2-3 letno ko se podam na kak poligon ali ko po Pagu razsikujem dostop do kakšnih neobljudenih plaž.
Če ti je všeč tak avto ga kupi, ne išči pa udobja, terenskih zmogljivosti itd.


končno en objektiven komentar. ostali, ki pa pišete o terencih in nevem kakšnih gumah pa poglejte enkrat v homologacijo dimenzij pnevmatik sodobnega SUV-ja (ker o tem teče debata) in potem še izpust CO2 pri enakih koncernskih motorjih ter koeficient zračnega upora.. Podvozja pri modernih SUVjih pa niso nič bolj ojačana, kot na 4x4 limuzinah srednjega in višjega razreda. Je pa vzdrževanje neprimerljivo dražje in nikoli ne odtehta življenjske dobe rezervnih delov. Pa bo vsak sam pri sebi zaključil kaj mu najbolj ustreza. Če je k nam iz ZDA z zakasnitvijo prišla ta moda, nimam nič proti. Da pa bi se izpostavljalo neke prednosti, katerih ni, je pa tudi malo žalostno.. :idea:
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Malo filozofske debate na temo SUV – DA ali NE?

Napisal/-a sonic To maj 13, 2014 8:32 am

~toMmy~ je napisal/-a:Sicer nisem nek ljubitelj SUV-ov, ampak nekaj prednosti pa vseeno imajo pre "navadnimi" avtomobili, eni malo pretiravat...

Recimo zakaj mi je bil všeč Tiguan, ki sem ga vozil:
-4motion je odlično reagiral in bi večkrat prišel prav v snegu ali pa na travi
-podvozje se je super spopadalo s hudimi jamami (kjer je na prvem Qashqaiu zabijalo amortizerje), kar pride žal prav tudi na navadnih cestah


No, tule gre potem bolj za razlike med posameznimi predstavniki crossover SUV-ov, ne za primerjavo CUV vs navaden avto.

-odmik od tal, da ti ni treba kot po jajcih na določenih mestih (v našem kraju so vsaj tri takšni primeri kjer lahko drsaš z odbijačem), da pozimi ne "plužiš", da greš po kolovozu brez skrbi, ...

No, to je pa vsekakor pomembno za tiste, ki morajo pogosto voziti po slabših cestah. V nekaterih primerih je lahko že to dovolj, da je namesto običajnega avta smiselno kupiti crossover SUV.

-visoko sedenje brez škatlaste (enoprostorci)

Kaj pa je narobe s škatlasto obliko?

--praktičen/visok/škatlast prtljažnik z veliko odprtino

Za Tiguana ne bi rekel da je prtljažnik praktičen - saj je lepo dostopen, ampak majhen.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost