Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
TihaVoda
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Po avg 05, 2019 3:57 pm

Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a TihaVoda Ne okt 11, 2020 9:15 pm

Nekajkrat sem se že moral spuščati rikverc po strmem makadamskem ali zasneženem klancu. In čeprav greš zelo počasi, zna biti na trenutke adrenalinsko, ko so kolesa blokirana, avto pa se še kar premika.

In sem razmišljal ... da je v bistvu problem v tem, ker gre večina zavorne sile na sprednja kolesa, kar pri spuščanju po klancu vzvratno stvari samo poslabša. Medtem ko kolesa na prvi osi že blokirajo, s čimer izgubiš možnost zavijanja, zadnja kolesa še vedno zavirajo relativno malo.

Sploh je zoprno to pri kombiju. Ko začne drseti 2,5 tone, ni šala.

Kako to rešujejo v offroadu? Imajo kakšen bypass regulatorja zavorne sile za zadnjo os, da ga vklopijo, kadar se spuščajo vzvratno po spolzkem klancu?
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a Firediver Po okt 12, 2020 6:19 am

Kaj pa zaviranje z motorjem (HDC) in z ročno zavoro (na zadnja kolesa)?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2854
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a mrtwelvetrees Po okt 12, 2020 9:55 am

Ročna bo zelo hitro blokirala, če je spolzka cesta, sploh pa če so slabe/stare gume.
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a Firediver Po okt 12, 2020 10:12 am

Saj, ročno je treba previdno dozirati ne pa on-off.

Pa tudi gume morajo biti dobre. Če so slabe, ti nobena druga stvar ne pomaga.
Če so razmere prehude (makadam, sneg, strmo), pa tudi ne moreš čudežev delati.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Novinec1968
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: To jul 10, 2012 11:35 am

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a Novinec1968 Po okt 12, 2020 12:21 pm

Običajno imajo SUV-ji vgrajen program ki nadzira vožnjo po strmem terenu. Vključi se ga ročno.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a RedBaron To okt 13, 2020 6:13 am

SUV-ji in nekateri kombiji (novi jumper, če se ne motim) imajo res HDC, ki svojo funkcijo opravlja čisto v redu, vendar ne vem, če tudi pri vzvratni vožnji.

Sprednje zavore so res zmogljivejše - zadaj je tlak omejen in še dimenzijsko so manjše, vendar imajo novejša vozila EBD, ki bi naj korigiral zadevo pri večji obremenitvi vozila (povišal tlak), vendar ne more pa korigirati dimenzijsko manjših zavor).


V bistvu nimaš drugega, kot da takrat še močneje pohodiš zavorni pedal in tako spraviš več "moči" do zadnjih zavor. Zadeva preverjeno deluje, tudi s pripeto prikolico in se ustaviš brez problema. Edino zavijanje je malenkost bolj težavno ;)
 
TihaVoda
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Po avg 05, 2019 3:57 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a TihaVoda Sr okt 14, 2020 12:44 pm

Tako počnem - močno pohodim stopalko zavore. Ampak potem prednja kolesa blokirajo in posledično se ne da več zavijati.

Z ročno sem že probal, ampak je pri kombiju malce štorasto, ker je ročica na tleh in se moraš skloniti, da jo dosežeš. Pri tistih avtih, ki imajo elektronsko ročno pa ta varianta tako ali tako odpade.

V praksi imam ene 5 primerov na leto, ko bi prišlo prav, če bi zadnje zavore bolj grabile. Bolj me je zanimalo iz čistega firbca, kako to rešujejo offroaderji, ki se s takšnimi situacijami srečujejo pogosteje.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a J.McLane Sr okt 14, 2020 3:46 pm

Kar ti moraš storiti je to, da ne prideš v situacijo ko "na polno pohodiš zavoro". Potrebuješ 4x4 in nizko prestavo in začneš s polžjo hitrostjo in kontrolirano z zaviranjem motorja greš po bregu navzdol. Vse mahinacije z ročno zavoro in ne vem še s čim bodo samo poslabšale situacijo.

Ko greš po klancu navzdol zadnja kolesa nimajo prav veliko zaviralne sposobnosti, ker je na njih veliko manj teže kot na sprednjih. Sodobni sistemi za kontrolirane spuste nadzorujejo zaviranje vsakega kolesa posebej, tega ti sam z vlečenjem ročne zavore nikoli ne boš dosegel. Kot sem napisal najboljši približek temu je 4x4, reduktor in zaviranje z motorjem, po možnosti še zaprt srednji diff.

Največ kar boš naredil v dani situaciji je to, da si kupiš terenu primerne gume... ali pa drug avto :lol:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a Firediver Sr okt 14, 2020 4:58 pm

On sprašuje kaj narediti s tistim kar ima, ne pa, kakšne sisteme bi imel, če bi kupil novo vozilo...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Zadnje zavore pri offroadu

Napisal/-a RedBaron Sr okt 14, 2020 5:34 pm

Pa po vrhu vsega še za vožnjo "v rikverc"...
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov