Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Primož Vidmar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: So maj 19, 2007 10:53 pm

Pajero s 3 ali 5 vrati

Napisal/-a Primož Vidmar Če apr 10, 2008 5:37 pm

Vsem lep pozdrav.

Odločil sem se za nakup terenca za nekje do 6500EUR. Trenutno sem najbol zagledan v Pajerota 2.5 TD, 74KW od l95 dalje ampak opcije so še vedno odprte. Vozil sem tudi galloperja ampak se mi je zdel malo bolj utesnjen (imam 120kg) kot pajero pa tudi malo bol...na kratko "beden". in od kar sem se zopet vsedel v pajerota ne gledam več hyundaia...še vedno pa ostaja možnost. Galloper je vseeno dosti cenejši ne vem pa kako je z vzdrževanjem. Koliko pride recimo velik servis z jermeni pri Pajero ali Galloper pri pooblašč. servisu ali nepooblašč. servisu....

Naj še povem da bom imel terenca bol za dušo, fetiš kot pa za kaki resen teren...seveda pa si bom enkrat na teden privoščil tudi kak blaten offroad. Definitivno pa bi šel tudi na kak tečaj terenske vožnje...če to obstaja.

Matra pa me še par svari:
-Najbolj me zanima razlika v porabi med modeli s 3 vrati in modeli s 5 vrati. Če je velika razlika bi šel verjetno na 3 vrata...čeprav bi potem klel da ni prostora...
torej koliko kakšen pokuri? ...realno ...z lahko nogo na gasu ...mešane vožnje (relacija/mesto). O terenu raje ne vem podatka :) ...vem da so že teme na forumu o tem ampak nekateri pravijo 10l drugi pa 16, kar je pa velika razlika.

-za ta denar je veliko oskubljenih pajerotov (5vr - brez opreme). Rad bi pa imel vsaj centralno zaklepanje in el. šipe. kakšna je varijanta naknadne vgradnje teh el. dodatkov...glede na to da sem dokaj praktičen tip človeka + električar po izobrazbi bi to opravil sam. Ali je wiring že vgrajen v avto brez opreme?

-Zanima me če so stroški v primerjavi z ostalimi terenci res tako ogromni kot nekateri jamrajo. Vem da so gume dražje, gorivo pa vzrževanje tudi. Kakšne so razlike pri vzrževanju pajero/galloper pa tudi drugih terencev v tem stilu in cenovnem rangu (Cheerokee, Patrol...) v glavnem mora biti velik in robusten. Tako da mi ne bo grozno ko bom pritisnil s plehom ob kakšno drevo ali skalo.

Hvala lepa za odgovore, mnenja, pohvale in graje.
Hvala lepa ker ste moje povpraševnje prebrali do konca.

LP
Primož
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Pajero s 3 ali 5 vrati

Napisal/-a nebivedu Če apr 10, 2008 9:35 pm

Primož Vidmar je napisal/-a:Vsem lep pozdrav.

Odločil sem se za nakup terenca za nekje do 6500EUR. Trenutno sem najbol zagledan v Pajerota 2.5 TD, 74KW od l95 dalje ampak opcije so še vedno odprte. Vozil sem tudi galloperja ampak se mi je zdel malo bolj utesnjen (imam 120kg) kot pajero pa tudi malo bol...na kratko "beden". in od kar sem se zopet vsedel v pajerota ne gledam več hyundaia...še vedno pa ostaja možnost. Galloper je vseeno dosti cenejši ne vem pa kako je z vzdrževanjem. Koliko pride recimo velik servis z jermeni pri Pajero ali Galloper pri pooblašč. servisu ali nepooblašč. servisu....

Pajero je mnogo bolj kvalitetno narejen kot galoper, tako da ostani pri pajerotu. Tudi, ko ga boš prodajal se ti bo to poznalo, ker drži ceno.
Vzdrževanje terenca je nekako po ceni enako vzdrževanju osebnega avtomobila nižjega srednjega razreda. To pa zato, ker vse komponente podvozja zdržijo 2 do 3x dlje kot komponente osebnega avta, cena je pa samo 1.5X dražja, tako da je to zame poceni.
Kar se pa tiče serviserjev, najdi nekoga, ki to dela na črno in naj bo dober mehank, na uradnih servisih ponavadi nimajo pojma.

Primož Vidmar je napisal/-a:Naj še povem da bom imel terenca bol za dušo, fetiš kot pa za kaki resen teren...seveda pa si bom enkrat na teden privoščil tudi kak blaten offroad. Definitivno pa bi šel tudi na kak tečaj terenske vožnje...če to obstaja.

Kar se tiče offroada, ti predlagam da se začneš udeleževati tekem offroada in da začneš vozit soft preizkušnje - vožnja po terenu med količki na katerih so pingpong žogice. Vožnja poteka pri minimalni hitrosti in ne moreš nič uničit, samo avto dodobra umažeš z blatom. Če ti bo všeč pa lahko nadaljuješ s hitrostno dirko po blatu, na hard pa se ne prijavljaj, ker za tja rabiš pa že orenk predelano vozilo.
Na žalost je edina možnost za šolo varne vožnje prav soft offroad, ker šole za varno terensko vožnjo ni v sloveniji. Verjemi pa da se na taki tekmi marsikaj naučiš in da lahko izmenjaš izkušnje s preverjenimi ljudmi, ki imajo pojma o offroad vožnji.
Tekme za dp v letu 2008 so pa:
Apr 12 - ORC OBALA - prireja DP TERENSKIH VOZIL
Maj 10 - A.R.O.
Maj 17 - FESTIVAL TERENSKIH VOZIL KAMNIK 2008
Maj 24 - Extreme Team
Maj 31 - X SPORTS TEKMOVANJE V HARD OFFROADU
Jun 7 - 4x4 Lijak
Jun 21 - ORC Obala
Sep 13 - 4x4 Lijak
Sep 20 - Jeep club Pohorje
Več informacij o teh tekmah pa na forumu http://www.nivaoffroadteam.com/forum

Primož Vidmar je napisal/-a:Matra pa me še par svari:
-Najbolj me zanima razlika v porabi med modeli s 3 vrati in modeli s 5 vrati. Če je velika razlika bi šel verjetno na 3 vrata...čeprav bi potem klel da ni prostora...
torej koliko kakšen pokuri? ...realno ...z lahko nogo na gasu ...mešane vožnje (relacija/mesto). O terenu raje ne vem podatka :) ...vem da so že teme na forumu o tem ampak nekateri pravijo 10l drugi pa 16, kar je pa velika razlika.

Razlika med 3 vratnim in 5 vratnim ni velika, se pa pozna na terenu, ker s 5vratnim dostikrat podrajsaš po podnu na sredini ali pa celo nasedeš. Če misliš vozit offroad kr redno, potem ti predlagam 3 vratnega, če misliš pa z njim hodit še na morje in daljše izlete pa vzemi 5 vratnega in ga dvigni pri kakem predelovalcu offroad vozil (predlagam http://www.marolt4x4.com - za moje pojme je možakar zelo fer ima nizke cene in naredi zelo dobro vsako stvar za terenca za katero se z njim zmeniš)
Poraba pri terencih je pač stvar lastne presoje in težke noge. Presoje mislim zato ker se meni zdi 10 litrov malo, če pomisliš da ta kišta nima nobene aerodinamike, težka je pa skoraj 2 toni.

Primož Vidmar je napisal/-a:-za ta denar je veliko oskubljenih pajerotov (5vr - brez opreme). Rad bi pa imel vsaj centralno zaklepanje in el. šipe. kakšna je varijanta naknadne vgradnje teh el. dodatkov...glede na to da sem dokaj praktičen tip človeka + električar po izobrazbi bi to opravil sam. Ali je wiring že vgrajen v avto brez opreme?

Japonski avtomobili imajo ponavadi vse že vnaprej pripravljeno, ker ponavadi delajo avto samo na enem traku in s tem prišparajo. Problem evrope pa je da smo sami hoteli cenejše avtomobile in zato so tudi bolj oskubljeni.

Primož Vidmar je napisal/-a:-Zanima me če so stroški v primerjavi z ostalimi terenci res tako ogromni kot nekateri jamrajo. Vem da so gume dražje, gorivo pa vzrževanje tudi. Kakšne so razlike pri vzrževanju pajero/galloper pa tudi drugih terencev v tem stilu in cenovnem rangu (Cheerokee, Patrol...) v glavnem mora biti velik in robusten. Tako da mi ne bo grozno ko bom pritisnil s plehom ob kakšno drevo ali skalo.

Stroški niso grozni, gume so pa prav poceni. Razmišljati boš moral začet drugače. Če recimo kupiš mud terrain gume za 500 evrov, jih boš imel vsaj 5 let na terencu v vseh pogojih (zima, poletje / blato, cesta, pesek, sneg) in narediš z njimi komot 100.000km. Pomisli koliko bi dal za gume za osebni avto v 100.000km prevoženih in da ne omenjam da moraš za pozimi imeti druge gume kot za poleti. Torej rabiš najmanj 3 komplete gum, ker imaš ponavadi ene letne za 30.000km, ene zimske za par let in sper drugi komplet letnih za nadaljnih 30.000km. In če je povprečna cena za eno dobro gumo 65 evrov, ti jih pa rabiš 12, si z gumami za terenca prišparal 280 evrov v tem času.
Glede pajerota in dreves, kolega je na hitrostni tekmi priletel v drevo z kr dobro hitrostjo, pa razen ukrivljenega bullbara(štang pred odbijačem) ni bilo nič.

Če te pa še kaj zanima pa prašaj, zato smo tukaj na forumu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Primož Vidmar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: So maj 19, 2007 10:53 pm

Napisal/-a Primož Vidmar Pe apr 11, 2008 7:26 am

Živijo.
Hvala za tako izčrpen odgovor. Mi je zanjimiv način razmišljana glede vzdrževanja terenca/osebnega vozila...cena/vzdržljivost komponent...res kul.

Me pa zdaj še nekaj zanima. Rad bi se malo bolj podučil oz. sprobal več različnih terencev predno ga kupim pajerota. Danes grem po vsej verjetnosti sprobat tudi cherookeja 2.5TD, nekje 116HP, L96 . Na forumu sem zopet našel veliko različnih mnenj. Najbol me je pa me je pritegnilo to da imajo naekateri cherookeji nekakšen čuden 4WD tak da ni dobro po asvaltu (oz. kjer je dober oprijem) z njim peljat oz. ne več kot 80km/h... Žal nisem čisto razumel. Imajo to vsi cherookeji. Kako ločiš...

Hvala lepa in lep pozdrav.
Primož
Zadnjič spremenil Primož Vidmar, dne Pe apr 11, 2008 9:52 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Tad
Novinec
 
Prispevkov: 213
Pridružen: So jul 07, 2007 6:38 pm

Napisal/-a Tad Pe apr 11, 2008 7:37 am

To je pri vseh terencih, ko reduktor vklopiš! Maš omejite, kolk lahko najhitreje voziš, ko maš vklopljen 4x4! Tak je saj naš pajero mel sam mogoče se motim ti bo kdo kaj bol natančno povedal!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe apr 11, 2008 7:50 pm

Primož če si kje s štajerske te z veseljem zapeljem kak krog ali dva z mojim čirotom :)


Če bo pa kaj pokalo pa ti že vnaprej povem da ima 330.000 prevoženih in da se je avto uporabljal 80% po terenu..... mel ga je namreč živinozdravnik.....potem veš da se avto ni šparal. Pač kaka kugla pa kak končnik je za menjat ( več ali manj mam že vse doma) . Vsi deli so pa še prvi kar se tiče podvozja in motorja (povsod so namreč štempli 96....kar je letnica avta). Torej v 300 tisoč km se ni menjalo nič razen rednih servisov ( zavore,gume,zglobi) tok o vzdržljivosti in vzdrževanju......
Primerjava v vzdrževanju je tko kot je napisal nebivedu....za primer: Za R5 pride kugla (brez vilic) 24 evrov..... za jepa prideta dve kugli 60 evrov ( pa vedi da so še prve gor torej zdržijo 300 tisoč ali 10 let.....pri petki menjam vsake dve leti....). Ploščice in diski pridejo za petko okrog 80-90 evrov...za jeepa 125 ( govorim za sprednji par in oboje brembo). Generalka za jeepa pride cca. 1500 evrov ( s sklopko vred), za petko me je prišla skoraj 1000 evrov brez sklopke.......za oboje brez dela.....
Sicer verjetno ne boš kupoval avto zato da boš delal generalko....ampak dajem ti primerjavo, da videš pri čem si in da ne boš verjel gostilniškim debatam kako je terenc oh in sploh glede vzdrževanja. Res pa je, da če se pri nakupo opečeš si jebal ježa.... za osebnega dobiš dele v vsaki "mesariji" za terenca se hudo namučiš pa še določene komponente so mnogo dražje ( menjalnik, reduktor ,špere,diferncijali...) ampak kot že rečeno...če je avto v koliko toliko ohranjenem stanju in ni bil za hard off road dirke, nimaš kaj zgrešit ker je to narjeno da koplje in ljubi blato in previse....
Glede gum je točno tak koje napisal nebivedu...

Glede pogonov....pri jeepih je pogon select trac in comand trac....ne bom trdil da vsi ( ampak kolikor poznam jeepe ) so ti starejši modeli cherokeejev imeli skoraj vsi select trac ( izbira). Imaš možnost 2H , 4H in pa 4H LOW. prvo pomen pogon na zadanji kolesni par cestne prestave, drugo pomen 4 kolesni pogon s srednjo zaporo in cestnimi prestavami(part time), tretjo pa pomen 4 kolesni pogon s srednjo zaporo in reduciranimi prestavami(part time LOW)( mnogo mnogo počasnejše.....peta gre 40 pri 2500 obratih...)
Pri comand trac pa imaš še poleg part time še FUL part time.....kar pomen stalni 4 kolesni pogon z razliko od prejšnega da tu nimaš srednje zapore...... torej pomen da gre dejansk vsaka kola posebej in lahko 4 kolesni pogon uporabljaš povsod medtem ko pri PART time izbiri imaš spojen prednji in zadnji kolesni par..... torej vedno sta v pogonu dve koli ( ena prednja ena zadnja) in če si mal predstavljaš avto v ovinku....potem veš da tak način pogona ni dober za teren z dobrim oprijemom (suh asfalt). Tak način pogona pa se super obnese na makadamu, blatu.travi....enostavno pač dve koli vedno spodkopavata v ovinkih ( avto postane malo namiren in sili iz ovinka ampak po minuti take vožnje ugotoviš kako zabavno je sploh to) . Vklopiš ga lahko med vožnjo do hitrosti 88km/h (edini pogoj je da v tretnutko vklopa gre avto naravnost, kar je spet logično saj spojiš prednji in zadnji kolesni par....torej se morata vrtet enako hitro) in tudi do hitrosti 88 ga lahko uporabljaš....za vklop reduktorja pa moraš obstat in ga lahko uporabljaš do hitrosti 40km/h...

Glede porabe pa takole.. sam ga imam z enakim namenom kot ti...malo za zabavo malo za res....brez problema sem pelal 150 litrski sod brez da bi podrl sedeže... in brez problema pripelal 35 salonitk....in se poraba giblje nekje okrog 10....da se manj (relacija) in da se več (reduktor)

Vsi podatki veljajo za jeepa 2.5 TD 116 konjev....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Primož Vidmar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: So maj 19, 2007 10:53 pm

Napisal/-a Primož Vidmar Ne apr 13, 2008 8:09 pm

Lep pozdrav.
Sem kar kupil in zdaj se mi :D :D :D :D :D :D :D

Ja kupil Cherokeeja. L96, 85kW, 165kkm. Od opreme ima vse razen ABS in šibedah. Lak, notranjost in podvozje sta tipitopi...no ja podvozje...baje da ga nima. Rjo sem šele drugi dan uspel najti in sicer pod pokrovom motorja v enem torx vijaku :). Ohranjen kot nov. Avto še ni videl terena samo asvalt... Nisem mogel verjeti da je lahko 12 let star avto tako ohranjen.

Lisko
Z veseljem bi prišel na kak nedeljski izlet do štajerske na kavico in kakšen ne preveč hud offroad, da vidim kaj sploh ta avto zmore. Seveda sem ga že stestiral v blatu in klančini in je blo res luštno.

Pa še to:
Ko sem se peljal iz kopra sem na avtocesti še tankal polno da takoj preverim porabo na relacijo. Vozil sem od 90 pa do 110, večino časa pa 100. Nekajkrat sem pa seveda zahodil plin, ko sem prehiteval. Naredil sem točno 80 km, ko sem se pripeljal na pumpo v Dravljah in do polnega dotankal le 5.65L nafte. To se mi zdi skoraj neverjetno malo in bom še enkrat probal na isti pumpi in isti ročki. Če pa podatek drži pa to pomeni da pije na relaciji dobrih 7L/100km.

Noro!!!

Vsem se zahvaljujem za odgovore. Seveda pa so dobrodošli še kaki nasveti o čuvanju in vzdrževanju Cherokeeja.

Primož
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To apr 15, 2008 3:11 pm

ČE misliš prit mi pač prej sporoč pa z veseljem rečema kaj o tem avtu.....na kaki kavici ali nedeljskem izletu.

Drgač pa kak si omenil da si sprobal jeepa se mi je zdelo da ga boš kupo.....pr men je blo enako....gledal skoraj eno leto terence..... zbiral podatke..... ampak ko sem ga prvič pelu sem ga hotu met.

Drgač kot praviš karoserija ne rjavi nič....je pa res da ne smeš it podirat armaturke in ne smeš vijačit šravfov...... namreč noben samorezni vijak ( ki jih je pa pri jeepu kr nekaj) ni cinkan..... po 12tih leetih si verjetno misliš kaj to pomen.....še ni blo vijaka ki ga ne bi utrgal.....seveda govorim za samorezne vijake.... za tapete armaturko in podobno....
Glede na to da ima moj 330.000 prevoženih pa še dela kot nov in ne kaže znakov obrabe pol ti kamot verjamem da je pri 165kkm še bolši kot nov in res očuvan.

Glede porabe pa tako.....če si res pazu in mel res lahko nogo..... ter suho in sončno vreme.... pol je možno da si imel porabo malo nad 7.... ampak vedi da je to trenutno...in pa AC konstatna vožnja..... jaz ko sem ga kupo sem imel relacijo okrog 8....potem sem vleko 500kg težko prikolico iz krškega in je bla poraba 8.7. Sedaj ko pa sem se ga navadu in kr pogosto (2-3x na teden) zavijem na kak offroad pa se je poraba ustavla na nekje malo pod 10.....seveda je to računan na celi tank oz. 80 litrov.

Če pa boš rabu še kaj pa PM .
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov