Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
photon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 14, 2008 8:56 pm

Terenec - oldtimer?

Napisal/-a photon Po jul 14, 2008 9:23 pm

Nekaj časa že razmišljam o nakupu starejšega terenca, ki bi ga imel za hobi, da bi se lahko zapeljal po kakšnem brezpotju, gorski ali gozdni cesti, oziroma tam, kjer si z družinskim karavanom ne upam. Ukvarjam se namreč tudi s pokrajinsko in wildlife fotografijo in marsikdaj bi mi prav prišel terenec. Mogoče bi kdaj šel tudi na kakšno soft offroad tekmovanje.

Ker že imam en avto in pa tudi varčujem za nakup hiše, bi si zaenkrat težko privoščil investicijo v terenca, ki bi se izkazal za jamo brez dna. Zato iščem čim ugodnejše možnosti in spomnil sem se na oldtimerje, ker je registracija pri njih skoraj "đabe".

Kakšna je ponudba in kakšne so kaj cene 20 oziroma 25 let starih terencev v rangu prve generacije Mitsubishi Pajerota? Kako bi se obnesel takšen terenec glede vzdrževanja? Se še dobijo deli in ali so veliki stroški z vzdrževanjem takšnega terenca?

Ali pa bi bilo vseeno bolje kupiti kaj okrog letnika 1990? Skratka, malce sem v dilemi, moja omejitev je namreč, da za nakup in temeljit servis ne bi porabil več kot 2.500 eur, raje manj ter da bi imel čim cenejše zavarovanje. V poštev bi prišlo vse, kar je večje od Suzuki Samurai ter da nima božjastno visoke porabe. Za porabo po terenu se sicer ne bom sekiral, vsak užitek nekaj stane. Ampak če se recimo odpravim na nekajdnevni izlet in naredim 1000 ali več kilometrov po običajnih cestah, pa se že pozna, ali je poraba 2 litra večja ali manjša.

Verjamem, da sem nanizal kar nekaj vprašanj, mogoče tudi kakšno nemogočo zahtevo, a vendar upam, da mi boste izkušeni offroaderji znali pomagati z nasveti.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 15, 2008 7:18 am

Po pravici povedano tok star pajero je gniloba do groba. Večinoma so tok gnili, da se šasija sesede. Takega avta ti ne priporočam, ker boš resnično zmetal kupe denarja v popravila, pa zasovražil boš terence.

Če bi rad terenca večjega od samuraja, in se ne boš vozil na hard po terenu, ampak občasen izlet iz gozdne ceste na kak travnik in podobno ti priporočam daihatsu terios pa dobre gume za po terenu (BFGoodrich ALL Terrain), če pa misliš kdaj uporabit tudi reduktor (pravi terenci imajo 2x po 5 prestav - 5 visokih in 5 nizkih za po terenu) pa vzemi vitaro ali ferozo. Če bi rad kaj večjega se splača pogledat za jeep-om cherokeejem ali kakšno toyoto LJ70 - samo cena take toyote je zelo visoka (93 letnik resnično poštimana je okoli 9000 evrov).

Vsekakor pa za 2500 evrov ne boš dobil nekaj extra. Feroze za tak denar so spredaj cele, zadnji koloteki in blatniki pa so gnili - avto je vozen in brez problemov, samo zgleda ne lepo. Vendar za majhen denar se to vse pošvasa in poštima, pa avto spet zgleda. Vitare so bolj kočljive, ker imajo večinoma gnile pragove in zadnje blatnike - cena v celovcu za 2 praga in 2 zadnja blatnika je 148 evrov, potem pa še švasanje in štrihanje pa si na 500 evrov, vendar še vedno ni drago. Ostali terenci pa so malo dražji za poštimat kar se tiče pleha.

Kar se pa mašin in pogonov tiče. Terenci so mnogo bolj vzdržljivi in robustno ter preprosto narejeni kot osebni avtomobili in temu primerno so ocenjeni servisi. Čeprav, če znaš sam zamenjat olje, svečke in filtre (vse je zelo dostopno in simpl za zamenjat), prideš s ceno okoli 70 evrov skozi vse redne servise. Izrednih servisov je pa malo na takih avtomobilih. Vsaj pri meni jih ni nekih extra, pa imam doma 3 terence.

Povej kakšnega terenca bolj točno hočeš? 3 ali 5 vrat, mehkega za po cestah, ali trdega za po terenu in podobno. Malce več in bolj podrobno napiši, kaj pričakuješ od terenca, pa ti lažje svetujem, kaj vzet.

Moj predlog sta vitara ali feroza - za oba so motorni deli poceni, za vitaro tudi pleh ni drag, za ferozo moraš pa pleh iskat bolj po odpadih, ker nihče ne dela plehnatih delov, novi so pa kot iz zlatarne. Se pa vse najde na odpadih, ker italjani avte brez pikice rje mečejo stran. Je pa vitara boljša za daljše ture po cesti, ker je mehkejša in imaš možnost dobit tudi 5 vratno (feroza 5 vratna ne obstaja), tako da ima več prostora. Je pa na terenu potem kr dost slabša od feroze, ki se pa na terenu obnese odlično (seveda pa je vse odvisno od voznika).
Old subarus never die, they just get faster!
 
photon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 14, 2008 8:56 pm

Napisal/-a photon To jul 15, 2008 10:15 am

Najprej hvala za obširen odgovor!

Torej se starih terencev, ki bi bili potencialno lahko tudi oldtimerji ne splača kupovati. Glede velikosti, gledam samo 3-vratne, ker sva zaenkrat s partnerko samo dva in več prostora kot za naju, prtljago in psa ne rabiva. Velikostni razred Feroze, Vitare ipd. bi bil čisto dovolj.

Kaj od terenca pričakujem? Veliko kilometrov z njim verjetno ne bi delal, sploh pa ne po avtocestah, ker za to že imam udoben avto-karavana, dizel, z zelo nizko porabo. Terenec bi bil predvsem za vikend izlete, raziskovanje neznanih krajev in poti, za pozimi po snegu, za vožnjo na foto-shootinge (kot hobi se ukvarjam s pokrajinsko in wildlife fotogarfijo) v naravi in podobno. Nekega ekstremnega offroada, kjer bi rabil vitel se zaenkrat ne bi šel, bi bilo pa fino, če bi lahko z njim brez večjih težav premagal kakšen blaten klanec, mogoče zapeljal čez kakšen majhen potok, ipd.

Ker partnerka svojega avta nima, ker rabi avto največ 3-4x na mesec, bi bil terenec tudi avto, ki bi ga ona vzela, kadar pride situacija, da se mora nujno kam zapeljati. Tako bi bilo fino, da terenec ne bi bil preveč "po moških merah" za vožnjo oziroma da ima servo volan in da je pregleden za parkiranje.

Gledam zdajle na avto.net 3-vratne Vitare in se za dobrih 2.000 eur dobi letnik 1990 - 1992 z 1.6 motorjem. Kako se kaj obnesejo ti letniki s tem motorjem? Imajo še fergazer ali imajo že elektronski vbrizg? Kakšna je dostopnost delov za ta avto in kakšne so cene delov? In na kakšno porabo bi lahko računal pri vožnji po cesti (ne po mestu) - verjetno okrog 8-9 litrov?

Šraufanje mi drugače ni problem, olje, filtre, svečke znam zamenjat sam, če le ne rabim kakšnega ekstra prirejenega orodja ali pa da moram prej razkopat četrt motorja, da pridem zraven.

Drugače se mi z nakupom ne mudi preveč, zaenkrat sem si dal za cilj, da bi ga kupil nekje do konca novembra. Tako da ne bi kupoval "na vrat na nos" ampak bi čakal, da najdem kakšen dober primerek za ta denar.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 15, 2008 11:45 am

Ferozo s servo volanom boš težko dobil, tako da ti ostane vitara. Ne glej letnika, ta ni važen. Važen je pleh, da ni rjast, ali pa če je malo, tako da se da popravit. Podvozje mora biti dobro in celo, lahko je površinska rja, ampak v osnovi mora biti celo (da ni kakšnih lukenj v njem), amortizerji ni treba da so dobri, ker so vsi štirje za okoli 200 evrov (prednji 56, zadnji 52 evrov na komad). Vse pa jih lahko zamenjaš sam, ker je čisto preprosto.
Pregledat moraš še zračnost kardanov in diferencialov - če je to preveliko, potem greš iskat dalje.
Pa preveri mašino dodobra. Torej; ko prideš mora biti mrzla in avto mora pred tabo vžgat (tut če je stal 2 do 3 tedne, avto vžge z lahkoto (če ni zanič akumulator)). Potem pa spremljaj ogrevanje avta in kakšno kihanje vmes ne paše v to mašino. Mašina mora delat tekoče. Pa nujno na malo daljšo testno vožnjo in potem še malo po terenu.

Redni servis
Svečke za vitaro (BKR6E-11) stanejo okoli 3 evre na komad, olje 4 litre dobiš za 20 do 25 evrov, oljni in zračni filter sta 4 + 15 evrov) in to je redni servis - 55 evrov za vse skupaj. Vsi deli so dostopni z navadnim orodjem in nikjer ni treba nič razkopavat, da prideš do dela za zamenjat.

Skoraj vse vitare v sloveniji imajo servo volan, tako da bo deklca lahko vozila avto brez problemov. Čez kako blato in potočke gre avto brez problemov.

Lahko pa začneš razmišljat o 5 vratni vitari. Moja žena je tudi na začetku razmišljala o 3 vratni, pa sem jo prepričal v 5 vratno in ji sedaj ni žal. Je cenejša, bolj stabilna, z več prostora in pes na zadnjih sedežih ima dovolj prostora in zraka (ker mu odpreš okna zadaj) tudi midva imava psa.
Pa še to. Prej je imela žena cliota in bočno parkiranje in vožnja vzvratno ji je delala probleme (s tem, da se vsak dan vozi 100m rikverc iz ulice), kar pa se je z vitaro orenk spremenilo in sedaj za šalo prevozi tistih 100m rikverc v ulici.
Vitara je vsaj 10X bolj pregledna od kateregakoli cliota in se tut lažje vozi. Pa visoko sediš, kar ti omogoča še boljšo preglednost. Rabiš pa manj časa, da se ga navadiš, kot pa na enega cliota.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 15, 2008 11:49 am

Pa če boš vzel 3vratno boš moral pazit na mokri cesti.S slabimi gumami in zadnjim pogonom te lahko hitro zavrti.
Pogoni so namreč enaki na 3 ali 5 vratni vitari - stalni zadnji pogon in priklopljiv prednji.
5 vratna vitara pa ima kr orenk daljšo medosno razdaljo, kar se pozna pri legi na cesti in pri mokrih ali ledenih cestah, ker jo lažje uloviš, kratko pa kr zavrti (enako je s ferozo).
Old subarus never die, they just get faster!
 
photon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 14, 2008 8:56 pm

Napisal/-a photon To jul 15, 2008 2:31 pm

Hvala še enkrat za izčrpne odgovore! Verjetno bo Vitara torej kar primerna.

Glede stabilnosti na spolzki podlagi bi verjetno res bilo bolje vzet 5-vratno. Sem (sicer z osebnim avtom) bil na treningu varne vožnje in z dolgim avtom (karavan) nisem imel problema ujet zadek, ko je zdrsnil, tisti, ki so bili z majhnimi avti (Clio, C3), pa jih je skoraj vedno zavrtelo.

Vprašanje le, če bo boljša polovica hotela "ta dolgega". Namreč vozi bolj malo in jo je strah dolgih avtov. Karavana (4 metre in pol) si doma ne upa zapeljat v zelo ozko ulico z 90-stopinjskim ovinkom, pa tudi pri parkiranju si raje vzame več prostora. Vozi tudi zelo previdno in nikoli preko omejitev, v slabem vremenu (sneg, megla,...) se raje ne usede za volan oz. ga prepusti meni. Tako me glede nje ni strah, da bi imela probleme z vrtenjem. Jaz pa tudi ne bom kupil terenca da bi z njim norel, ampak za užitek, za izlete. Imam pa tudi že precej kilometrov za sabo z različnimi avti in sledim načelu, da če je v glavi vse pošlihtano se da z vsakim avtom normalno in brez nevarnosti peljati.

Kot sem že rekel, v naslednjih 3-4 mesecih nameravam kupit, ker se mi ne mudi, pa si bom vzel čas, da najdem "best for the buck".
 
spaceone
Novinec
 
Prispevkov: 275
Pridružen: Če jan 18, 2007 6:09 pm

Napisal/-a spaceone To jul 29, 2008 9:00 pm

Si kaj razmišljaj o pandi 4x4 ?
Pa mogoče o kangoju 4x4 ?


Moogče je kangoo prevelik za tvoje potrebe, ampak panda bi pa pomojem bila kar v redu. Na terenu niti ni tako slab. Pa tudi pije ne toliko.

Če boš kupoval star avto (15 ali več), pa po možnosti japonce, potem boš več časa porabil za iskanje rezervnih delov, kot pa za vožnjo, ker jih preprosto ni, razen rabljenih, na odpadih, pa še to moraš imeti srečo, da najdeš kaj. Sicer je odvisno, koliko km boš prevozil, ampak slej ko prej bo potrebno kaj zamenjat.
 
Uporabniški avatar
Somebody_new
Novinec
 
Prispevkov: 223
Pridružen: Pe sep 07, 2007 11:21 am

Napisal/-a Somebody_new To jul 29, 2008 9:12 pm

spaceone je napisal/-a:Si kaj razmišljaj o pandi 4x4 ?
Pa mogoče o kangoju 4x4 ?


Moogče je kangoo prevelik za tvoje potrebe, ampak panda bi pa pomojem bila kar v redu. Na terenu niti ni tako slab. Pa tudi pije ne toliko.

Če boš kupoval star avto (15 ali več), pa po možnosti japonce, potem boš več časa porabil za iskanje rezervnih delov, kot pa za vožnjo, ker jih preprosto ni, razen rabljenih, na odpadih, pa še to moraš imeti srečo, da najdeš kaj. Sicer je odvisno, koliko km boš prevozil, ampak slej ko prej bo potrebno kaj zamenjat.


Panda pa Kangoo sta navada avtomobila s štirikolesnim pogonom in malce vzdignjenim podvozjom in nista verjetno to, kar on išče!!!
TIGR
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 30, 2008 6:14 am

spaceone je napisal/-a:Če boš kupoval star avto (15 ali več), pa po možnosti japonce, potem boš več časa porabil za iskanje rezervnih delov, kot pa za vožnjo, ker jih preprosto ni, razen rabljenih, na odpadih, pa še to moraš imeti srečo, da najdeš kaj. Sicer je odvisno, koliko km boš prevozil, ampak slej ko prej bo potrebno kaj zamenjat.


Tole je čisto nakladanje. Vse dele se da dobit tako v trgovinah kot na odpadih, pa še zelo poceni so (za vitaro ali ferozo). In v trgovini so jermen, napenjalec in vodna pumpa cenejši za vitaro ali ferozo, kot za pando, ostalo (filtri, svečke, olje) pa stane enako. Poleg tega bosta vitaraali feroza zdržali 10X dlje od pande.
Old subarus never die, they just get faster!
 
photon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 14, 2008 8:56 pm

Napisal/-a photon Če jul 31, 2008 12:33 pm

Ja, ima nebivedu kar prav glede mojih želja.

Trenutno spremljam ponudbo na netu (Feroze in Vitare), ampak nimam ravno časa hodit na oglede. Čakam jesen, ko bo manj obveznosti, pa še nekaj denarja se bo nabralo do takrat.

Nova Panda ima sicer kar dobre terenske zmogljivosti, sem se vozil z njo v službi in se je dalo priti precej daleč z njo po kolovozih in blatu. Ampak jaz iščem "tapravega" terenca, pri katerem tudi ni pretirane škode, če ga opraskajo veje ali če ga kam nasloniš. In ker se bo v prihodnjih letih verjetno gradila hiša, bo prišel prav tudi kot "delovni stroj" za vleko prikolice.

In nenazadnje, več kot 2.500 eur (skupaj s temeljitim servisom) zaenkrat nisem pripravljen zapravit.
 
Uporabniški avatar
Niva13
Uporabnik
 
Prispevkov: 1246
Pridružen: Ne jul 04, 2004 4:52 pm
Kraj: planet Vulcan

Napisal/-a Niva13 Ne avg 03, 2008 3:56 pm

Mogoče samo opomba, da se cene terencev oziroma 4wd-jcev z bližanjem zime zvišajo, zato ga je mogoče bolje kupit poleti. :)
@w~ b#0n~
 
spaceone
Novinec
 
Prispevkov: 275
Pridružen: Če jan 18, 2007 6:09 pm

Napisal/-a spaceone Po avg 04, 2008 6:59 am

Najbolj se splača terence kupocat spomladi, ker je velika ponudba.

Najbolje pa prodajati jeseni, ker ljudje kupijo takšne terenčke, samo za čez zimo.
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Napisal/-a E=mc^2 Če avg 07, 2008 10:48 am

Ja...nebivedu ti je dal kar dobre predloge, sploh če iščeš terenca tudi po izgledu, je vitara kar dober predlog za tisto ceno...drugače ima tudi Fiat Panda prejšnje generacije odlične terenske zmogljivosti, spodobno oddaljenost od tal in vzdržljivo mehaniko. le izgled je malce smešen za terenca. Ker ti je verjetno pomembna tudi oddaljenost od tal pomembna za premagovanje kakih jarkov verjetno odpade kak predlog v obliki Subaru Impreze oz. Legacya? Kaj pa Opel Frontera?

Ker pa si omenil v prvem postu olditmerja...pa še predlog... http://www.avto.net/2004/osebna/oglas.asp?id=2204685# dekle pa naj kar pozabi tu na servo volan in lahkotno vožnjo po mestu :D :D :lol: :P :P
[povezava odstranjena]
 
photon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po jul 14, 2008 8:56 pm

Napisal/-a photon Če avg 07, 2008 11:44 am

Stara panda je no-go. Kajti vseeno bi rad preživel, če se kdo zaleti vame, bog ne daj da me kdo nasadi bočno.

Mislim, da je že kar odločeno, da bo bodisi Feroza ali Vitara. Bolj se sicer nagibam na stran Feroze, mi namreč deluje bolj robustna in trpežna kot Vitara. Edino še servo volan je tisti, zaradi katerega je Vitara še v igri. Ampak če je včasih vozila Hyundai Ponyja brez servo volana, se bo po moje navadila tudi na Ferozo. Res da ima širše gume, ampak bistvene razlike verjetno tudi ne more biti?
 
spaceone
Novinec
 
Prispevkov: 275
Pridružen: Če jan 18, 2007 6:09 pm

Napisal/-a spaceone Ne avg 10, 2008 9:29 am

Hja, saj imajo tudi feroze servo, novejši letniki. So pa tudi za 1000 ali 2000 € dražji.
Upam, da si imun na rukanje :), ker imajo vse feroze listnate vzmeti in te bo fajn premetavalo po cesti :).

Glede delov za ferozo:
Deli se seveda dajo dobit ... direktno iz Japonske ali Avstralije in so zato toliko dražji. Res je, da so jermeni, vodna pumpa itd. za servis dokaj poceni, ampak pri tako starem avtu, ti bo odpovedalo kaj drugega... zglobi, nosilci, kaki motorni deli, starter, killer, ni da ni. Za bilo ker drug avto bi šel na kak večji opdad in bi za male pare dobil, ampak ne pri ferozi. Ti so dragi, tudi rabljeni, saj so po mnjenju prodajalcev zlati,...
Seveda je drugo, če poznaš lastnike odpadov, potem lahko verjetno dobiš zastonj.
No, če boš delal z njo 5000km na leto, potem verjetno ne boš imel kdo ve koliko problemov. :).
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA Ne avg 10, 2008 12:58 pm

..lahko da bom govoril sedaj bedarije, ker nisem prepričan, samo ne vem kaj komplicirate z rezervnimi deli..mislim da ima feroza motor od applausa, govorim za 1.6 105 konjski se mi zdi, in za tega vem da je zelo dober,že samo ob servisiranju, samo podvozje je pa po moje za njegovo rabo preveč dobro, mi smo jo kupl za 1000 eur, pa z njo vozili res po brezpotjih v vodi, skakali, pa nič, z motorjem pa sploh ne...težava je bila samo pri speljevanju v hud klanec..malo premalo moči..drugače 1a...aja pa bil je hardtop, si snel streho pa je blo k na morju!?! no bo nebivedu več povedal..drugače pa vsekakor landcruiser, ob primernih cekinih...
 
spaceone
Novinec
 
Prispevkov: 275
Pridružen: Če jan 18, 2007 6:09 pm

Napisal/-a spaceone Ne avg 10, 2008 1:23 pm

Ja, od applausa pašejo v ferozo. Samo tu je spet zajebancija kupit motor. Ponavadi je že iz avta, pa ga niti sprobat ne moreš, če dela v redu. Skrite napake se pa itak pokažejo po enih 1000 km.

Čist mogoče je, da sem kupil ene gare, ker po 23.000km sem menjal že vse živo na ferozi. Sedaj pa počasi prihaja na vrsto še motor (počena glava). :(.

Mogoče so pa druge malo bolj kvalitetne (eni govorijo, da so, drugi spet, da ne...). No moram priznati, na cesti me še ni pustila (delam pa 100km na dan).
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA Ne avg 10, 2008 4:01 pm

spaceone....jaz sem mislil da je motor čist isti....pa kot rečeno nikakršnih problemov z našo..res, če bi vedel da rabiš dele bi ti jo dal, ker mi smo jo mislm da clo dal na odpad...zgleda da nimaš sreče, nam je delala dobr
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA Ne avg 10, 2008 4:09 pm

malo sem gledal po netu pa za 2500 dobis rav4, sicer ni najlepše oblike, ampak glede težav te ne bi smelo skrbet, samo letnik je 95, tako da oldtajmer odpade.....za napake bodo pa povedali tisti ki jo imajo...aja pa mislm da ma še reduktor...
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov