Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

toyota landcruizer - AWD

Napisal/-a bridgestone Pe okt 31, 2008 9:51 am

kolikor vem je to stalni štirikolesni pogon, z tremi odprtimi diferenciali, z možnostjo ročnega zapiranja sredinskega in zadnjega. Vendar pa mi nekaj ni jasno. Če zapreš sredinski diferencial, potem prednjo in zadnjo premo fiksno povežeš, torej načeloma v takem primeru ABS sploh ne bi mogel delovati, saj bi se enak zavorni moment prenašal na obe osi, vemo pa da mora biti zadnja zaborna sila 3x nižja od prednje da kolesa zadaj ne blokirajo in tudi neodvisni morata biti med sabo.

No samo v mojih navodilih za uporabo piše da je priporočljivo sredinski diff zapreti na mokrih in spolzkih podlagah (to lahko narediš med vožnjo), v ekstremnh primerih (ko se rešuješ iz blata) pa lahko zapreš še zadnji diff (avto mora stati) - pri tem zasveti lučka ABS.

torej zakaj sveti abs samo kadar zaprem zadnji diff ne pa tudi sredinskega?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe okt 31, 2008 10:08 am

Tole sem že jaz spraševal kak naj bi deloval ABS pri preklopljivem prednjem pogonu....Levo desno lahko še vedno regulira....spredaj zadaj pač ne more. Se pa zaviralni učinek na spolzkem cestišču še kako poveča če imaš vklopljen 4x4 tudi če nimaš ABS. Vsa kolesa pri vklopljenem 4x4 pogonu zavirajo enako, kajti zadnja os ne more obstat ker se prednja vrti in obratno....se mi je pa že zgodlo , da so prednje stale zadnje pa so se vrtele v obratni smeri....no samo takrat sem imel probleme z zadnjimi zavorami in pa seveda pri nizkih hitrostih na terenu. In v takem primeru bi ABS lahko deloval.....saj očitno tista kola, ki se je vrtela nazaj ob vožnji naprej je imela zelo dober oprijem glede na kolo , ki se je vrtela nazaj (popolnoma brez oprijema) .Pri sklopljenem zadnjem diffu se pač to ne more zgodit.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 379
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Pe okt 31, 2008 1:35 pm

ja sej je logično.

a mogoče veš kakšna pa je zasnova sredninskega diffa da doseže razmerje 60:40.
nikol mi ni bilo jasno na kak način to dosežejo. ker pri odprtem diffu je vedna enak navor na obe osi. a to morda naredijo z različnimi velikostmi "side gear"-ov v diffu?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe okt 31, 2008 8:07 pm

Po moje ima to rešeno preko kakih lamel ali česa podobnega. Saj bi po moji logiki večji ali majši zobniki povzročali različne hitrosti vrtenja osi. Nikoli se še nisem spuščal v detajle teh pogonov tako da tega ne vem. Jeep ima recimo več možnih varjant prednjega pogona....prvi je prikljopljiv prednji pogon s katerim sklopiš prvo in zadnjo os (nima diffa ampak samo blokadno sklopko), drugi je pogon preko visko sklopke in tretji je srednji diff ki deli razmerje na 48:52. Slednja dva se da tudi zblokirat. Za zadnji diff pa po večini uporablja LSD diferencijal.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Evan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Po nov 21, 2005 2:19 pm

Napisal/-a Evan Če nov 06, 2008 12:15 pm

Pomagam razmišlat (tudi mene to zanima):-P :
Vemo, da LandCruiserji nimajo vsi stalnega 4x4, recimo, serije 78, 76, 79 (in starejse) - če se ne motim -imajo vse klasični priključljivi 4x4, naprimer serija 90/95, novejša 120, ali 100/105 in ta zadnja 200 imajo pa vse stalni 4x4 (sredinski diff). Če se ne motim imajo sledji razmerje rešeno prek visko sklopke, OK, valda imajo ABS samo novejše.

Nazaj k vprašanju:

<quote>
torej zakaj sveti abs samo kadar zaprem zadnji diff ne pa tudi sredinskega?
<\quote>

Po moje zato, ker imaš 100% spero zadaj in ne LSD, to pa pomeni, da se ob locki diffa, obe kolesi zadaj vrtita z enako hitrostjo. Torej smisel ABSja je, da se v primeru, ko se eno kolo "blokira", malo popusti silo zaviranja na tem kolesu (toliko da ne blokira več), drugega na isti osi pa pusti na miru (recimo če ne blokira). Pri težkih pogojih, kadar imaš pać 100% vklopljeno, pa se oba vrtita enako; torej osnovna funkcija in način delovanja ABSa v tem primeru ne pride več tako v poštev? (samo razmišljam).
Lockan sredinski diferencial pri neblokirani zadnji premi, pa najbrž ni pogoj za izključitev ABSa, zato, ker se zadnji in prednji kolesni par (ne os!) se vedno lahko vrtita z različno hitrostjo, saj noben od diffov ni blokiran (razen srednjega).

Torej po mojem laičnem mnenju je bolj odvisno od locka diffa na dotični osi, kot pa na locku sred. diffa (oz vključenem 4x4, če ni stalni). :oops:
 
Uporabniški avatar
awdfun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To nov 25, 2008 12:41 pm
Kraj: Domžale

Re: toyota landcruizer - AWD

Napisal/-a awdfun To nov 25, 2008 2:12 pm

bridgestone je napisal/-a:kolikor vem je to stalni štirikolesni pogon, z tremi odprtimi diferenciali, z možnostjo ročnega zapiranja sredinskega in zadnjega. Vendar pa mi nekaj ni jasno. Če zapreš sredinski diferencial, potem prednjo in zadnjo premo fiksno povežeš, torej načeloma v takem primeru ABS sploh ne bi mogel delovati, saj bi se enak zavorni moment prenašal na obe osi, vemo pa da mora biti zadnja zaborna sila 3x nižja od prednje da kolesa zadaj ne blokirajo in tudi neodvisni morata biti med sabo.

No samo v mojih navodilih za uporabo piše da je priporočljivo sredinski diff zapreti na mokrih in spolzkih podlagah (to lahko narediš med vožnjo), v ekstremnh primerih (ko se rešuješ iz blata) pa lahko zapreš še zadnji diff (avto mora stati) - pri tem zasveti lučka ABS.

torej zakaj sveti abs samo kadar zaprem zadnji diff ne pa tudi sredinskega?


ABS sistem poizkusa stalno izenačevati hitrosti koles med zaviranjem. Ko je vključena blokada srdinskega diferenciala, se zadnji par kole vrti enako kot prvi par in to še ne moti delovanje ABS ja. Ko je vključena še blokada še zadnje osi, se avto vozi pod 8km/h, saj se blokade zanje osi pri večjih hitrosti ne sme uporabljati. Takrat se možnost ABS po akciji izvaja samo še na prvih kolesih, kar pa je majhen efekt pri majhni hitrosti vožnje in je boljše, če ne deluje. Takrat ima vozilo praviloma slab stik z voziščem in drsi tako z vsaj tremi kolesi in ABS res nima smisla.
Mora biti na vse štiri!
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov