Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po feb 09, 2009 2:47 pm

Avti s klasčlnim avtomatskim menjalnikom pridejo lepše ven
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Po feb 09, 2009 3:01 pm

Senad je napisal/-a:če bi pa vgasnili to, pa bi gume kopale, in bi se pod gumo takoj naredil led, tak da nisi nič pridobil z izklopom espja.

Recimo pri toyoti land cruiser moraš obvezno izklopit ESP, ker samo tako lahko vklopiš sredinski diferencial s katerim, sploh ob pomoči reduktorja, prideš skoraj iz vsakega snega :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po feb 09, 2009 4:07 pm

Za po snegu je najbolje čimmanj elektronike in malo gasa (pa veliko v glavi), pa se prileze kamorkoli hočeš.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk To feb 10, 2009 8:20 pm

Senad je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Največji šit je to, ko se vidi na zgornjem posnetku, ko ga cela gruča zadaj tišči pa ga nemorejo ven spravit. Se prav vidi, kako kolesa blokirajo, ne vrtijo enakomerno. Mene zanima, ali je to samo zaradi tega ker ne izklopijo elektronike ASR,ESP ša tega sranja ali je to dejansko pogon tako slab, da skoz nekaj prekinja. Čudno mi je tudi kak zahudiča potem vozniki ne izklopijo te elektronike. Potem pa se zgodi, da bi se mogoče skopal ven, da bi kolo zagrablo, vendar pa takrat prekine pogon in skoz nekaj cuka. Pa je isto kot ABS na snegu, ko nikakor ne moreš počakat in samo trokirajo kolesa. Samo ABS se ne da izklopit, ASR se pa da.
Tako da lastniki takih avtov, povejte zakaj tako prekinja pogon in če je to vzrok samo zaradi delovanja ASR, zakaj potem tega ti vozniki na posnetkih ne izklopijo?



ko "računalnik" avta zazna, da kolo začenja zdrsevat, oz kopat na mestu, računalnik odvzame moč na tem kolesu in preusmeri moč na druga kolesa. zato pride do trokiranja koles.

če bi pa vgasnili to, pa bi gume kopale, in bi se pod gumo takoj naredil led, tak da nisi nič pridobil z izklopom espja.

Zakaj pol HC offroad ljubi špero?
Plus to, da v prenosih pri teh trokiranjih pride do nenormalnih sil, ki lomijo zobnike, polosovine... če voznik nima pameti. Kar pa marsikateri "sin po poklicu" težko razume.
Pustmo stat. Za v drek in težak sneg je špera zakon. Tile odvzemi moči so dvorezen meč.
Pojdi si kdaj kako offroad tekmo pogledat. Pa boš videl, kako veselo koplje povsod, pa avto obstane šele, ko so avto "leži na podnu".
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To feb 10, 2009 9:22 pm

problem je večinoma v gumah, kakorkoli obrneš.
Je foter z E46(zadnji pogon!) in novimi gumami po nespluženi cesti v hrib speljal, pajerota pa je mogo traktor potegnat, ker je v prazno vrtelo kjub redukturju in serijskih dimenzijah gum.
Če nimaš gum primernih sploh nimaš kej praskat. Elektronika je pa lahko zelo uporabna, le sklopko je treba zelo počas spušat, da majo senzorji in računalnik čas opravit svoje. Če pa sam gas tiščiš pa pride do takšnega "trganja" koles, kot v tistem filmčki, ko cela skupina ljudi tišči x5.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To feb 10, 2009 10:18 pm

Drocky je napisal/-a:Je foter z E46(zadnji pogon!) in novimi gumami po nespluženi cesti v hrib speljal,


Avtomatski ali navaden menjalnik?
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To feb 10, 2009 11:07 pm

Ročni . Oni z terencem že vozi že lep čas samo pajerote. Je pa res, da ma foter večino časa od 20ih let na špediciji vozil tovornjake brez kakršnekoli elektronike in ma nenormalen občutek za speljevanje in podobno(kaj bi js dal za to :cry: )
LP Rok
 
Miholl84
Novinec
 
Prispevkov: 482
Pridružen: Pe jul 25, 2008 10:46 am
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Miholl84 To feb 10, 2009 11:14 pm

A pri daljšem delovanju ASR-a trpi kak del pogona? Recimo vožnja po zasneženem klancu in podobno
C u O r E S p O r T i V o
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To feb 10, 2009 11:24 pm

Vprašaj se kako deluje ASR. Pa takoj vidiš kaj trpi zaradi tega.

Brez skrbi zaradi elektropomagal trpijo prenosi in to zelo, najbolj ga nastradajo zobniki v diferencialih in menjalniku, ker je treba moč prenašat neenakomerno iz ene gume na drugo, potem bremze, ki blokirajo kolesa pri polni hitrosti (kolo se zavrti v prazno in ga mora blokirat, da se kolo na nasprotni strani zavrti).

Še vedno je najbolje imet 100% zaporo diferenciala in jo vklopit na snegu. Takrat pa nič ne trpi, ker se vsa moč in navor vedno enakomerno prenašata na obe kolesi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Senad
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: Sr mar 28, 2007 4:49 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Senad Sr feb 11, 2009 1:23 am

martk je napisal/-a:
Senad je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Največji šit je to, ko se vidi na zgornjem posnetku, ko ga cela gruča zadaj tišči pa ga nemorejo ven spravit. Se prav vidi, kako kolesa blokirajo, ne vrtijo enakomerno. Mene zanima, ali je to samo zaradi tega ker ne izklopijo elektronike ASR,ESP ša tega sranja ali je to dejansko pogon tako slab, da skoz nekaj prekinja. Čudno mi je tudi kak zahudiča potem vozniki ne izklopijo te elektronike. Potem pa se zgodi, da bi se mogoče skopal ven, da bi kolo zagrablo, vendar pa takrat prekine pogon in skoz nekaj cuka. Pa je isto kot ABS na snegu, ko nikakor ne moreš počakat in samo trokirajo kolesa. Samo ABS se ne da izklopit, ASR se pa da.
Tako da lastniki takih avtov, povejte zakaj tako prekinja pogon in če je to vzrok samo zaradi delovanja ASR, zakaj potem tega ti vozniki na posnetkih ne izklopijo?



ko "računalnik" avta zazna, da kolo začenja zdrsevat, oz kopat na mestu, računalnik odvzame moč na tem kolesu in preusmeri moč na druga kolesa. zato pride do trokiranja koles.

če bi pa vgasnili to, pa bi gume kopale, in bi se pod gumo takoj naredil led, tak da nisi nič pridobil z izklopom espja.

Zakaj pol HC offroad ljubi špero?
Plus to, da v prenosih pri teh trokiranjih pride do nenormalnih sil, ki lomijo zobnike, polosovine... če voznik nima pameti. Kar pa marsikateri "sin po poklicu" težko razume.
Pustmo stat. Za v drek in težak sneg je špera zakon. Tile odvzemi moči so dvorezen meč.
Pojdi si kdaj kako offroad tekmo pogledat. Pa boš videl, kako veselo koplje povsod, pa avto obstane šele, ko so avto "leži na podnu".
LP
Martin


govoril sem o čisto navadnih avtomobilih in čisto navadni cesti... nisem mislil na offroad in take stvari.
67,0420305 Vseh statistik ni natančnih.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1291
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr feb 11, 2009 7:52 am

Zakaj pa ni ta elektronika tako narejena, da bi tisto kolo, ki se zavrti v prazno samo toliko zavrlo, da se tudi drugo zavrti potem pa oba enakomerno kopljeta? V teh primerih sedaj pa kolo, ki leti v prazno preveč zabremza in potem začne drugo na prazno letet. A ne bi mogla bit elktronika toliko sposobna, da bi samo toliko zaviralo, da se začne tudi kolo na drugi strani diferenciala vrtet, tega ki pa zavira pa tudi pusti pri vrtenju? Potem bi vlekla oba kolesa, to pa v bistvu samo eno, ker zavora preveč zagrabi in čisto blokira, ni nobenega navora na tistem kolesu. No v bistvu je, samo ga pobere zavora, namesto da bi ga dobila guma.
Pač hočem povedat, da bi zavora toliko zavirala, da bi potem imala oba kolesa iste obrate, ne pa da tisto zavirajoče kolo obstane. Sej ima vsako kolo senzorje in ima podatke računalnik o obratih posameznega kolesa.
 
Uporabniški avatar
SlaYeR
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 789
Pridružen: So mar 15, 2003 5:50 pm

Napisal/-a SlaYeR Sr feb 11, 2009 1:06 pm

Elektronika ni vsemogočna! :P
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Sr feb 11, 2009 3:21 pm

nebivedu je napisal/-a:Vprašaj se kako deluje ASR. Pa takoj vidiš kaj trpi zaradi tega.

Brez skrbi zaradi elektropomagal trpijo prenosi in to zelo, najbolj ga nastradajo zobniki v diferencialih in menjalniku, ker je treba moč prenašat neenakomerno iz ene gume na drugo, potem bremze, ki blokirajo kolesa pri polni hitrosti (kolo se zavrti v prazno in ga mora blokirat, da se kolo na nasprotni strani zavrti).

Še vedno je najbolje imet 100% zaporo diferenciala in jo vklopit na snegu. Takrat pa nič ne trpi, ker se vsa moč in navor vedno enakomerno prenašata na obe kolesi.


Se 100% strinjam, ni ga čez mehaniko, ker tale elektronika res deluje po kretenskem načinu da izkorišča naravne pomanjkljivosti pogona z bremzanji
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Doktor
Novinec
 
Prispevkov: 334
Pridružen: Če jan 22, 2009 12:45 pm

Napisal/-a Doktor Po feb 16, 2009 3:41 pm

Povprečen voznik ve bore malo o delovanju, upravljanju, uporabi ... klasičnega 4x4, tudi izkušenj ni veliko.

Zato je povsem logično, da tovarne vedno bolj prisegajo na "avtomatiko" .

LP
 
Uporabniški avatar
LIX
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe mar 04, 2005 11:31 am
Kraj: celje

Napisal/-a LIX Ne jun 21, 2009 10:09 pm

na zalost ja...ce bi blo po mojem bi se električni čok spremenil nazaj v ročni
ne nabijat:)
 
Uporabniški avatar
awdfun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: To nov 25, 2008 12:41 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a awdfun Pe sep 18, 2009 3:02 pm

nebivedu je napisal/-a:Vprašaj se kako deluje ASR. Pa takoj vidiš kaj trpi zaradi tega.

Brez skrbi zaradi elektropomagal trpijo prenosi in to zelo, najbolj ga nastradajo zobniki v diferencialih in menjalniku, ker je treba moč prenašat neenakomerno iz ene gume na drugo, potem bremze, ki blokirajo kolesa pri polni hitrosti (kolo se zavrti v prazno in ga mora blokirat, da se kolo na nasprotni strani zavrti).

Še vedno je najbolje imet 100% zaporo diferenciala in jo vklopit na snegu. Takrat pa nič ne trpi, ker se vsa moč in navor vedno enakomerno prenašata na obe kolesi.


Tud sam se 100% strinjam s tem. Na snegu ne smeš preveč pritiskati na gas, ker si zgladiš podlago in potem res nikamor več ne moreš. Do časa vključi blokade in nežno spelji. Prenosi ne bodo preobremenjeni in naprej se boš peljal, drugače pa boš "shodil" (nadaljeval peš).
Mora biti na vse štiri!
 
Uporabniški avatar
MyWay!
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Sr okt 29, 2008 10:30 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a MyWay! Pe sep 18, 2009 3:44 pm

LIX je napisal/-a:na zalost ja...ce bi blo po mojem bi se električni čok spremenil nazaj v ročni
Ja, pa namesto "štarterja" "kurbel" pa smo zmagal ...
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2870
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing Ne nov 15, 2009 2:50 pm

 
nalcoq4
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 515
Pridružen: Sr jul 15, 2009 6:58 pm
Kraj: Ljubljana - Bežigrad

Napisal/-a nalcoq4 Ne nov 15, 2009 4:50 pm

Tale zadeva ma pa res veliko skupnega z serijskim x5.

P.S pa tvoji 3 so že 10 let premagljivi iz strani Japoncev. Treba je it sčasom naprej in ne nazaj.
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo Sr jan 27, 2010 8:29 am

Drocky je napisal/-a:tut tapravi terenec ne gre po snegu, če nima primernih gum. Tu pri nas ima en pajerota in je lani sredi hriba počakal ter ni mogel več speljat. vlekli so ga s traktorjem do vrha. Za njim je pa foter BP speljal z 318d. Seveda se je on z terencem čudil, kak pa kako. No edina prednost pred terencem so ble gume.


Gume, seveda, odvisno je pa tud, kdo sedi za volanom. Če v x5 sedi i****, po možnosti pa še na letnih gumah itak, da ga vsak clio, punto na eskimo gumah dol poč.
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov