pany9 je napisal/-a:hvala za informacijo ampak to mi ježe nekak jasno.
bol me zanima, kakšen avto bi bil najbol primeren za to. najbol ugodnejši računam nekje do 5.000eur.
graal je napisal/-a:Glede na težo priklopnika (NDM vsaj 1,5T) terenec ne sme imeti NDM nad 2T. Ker je največja skupna dovoljena masa 3.5T. Če imaš kategorijo C imaš verjetno tudi c+e, kar pomeni tudi kategorijo b+e. Če pa kategorije b+e nimaš, pa ti priporočam, da jo opraviš.
Nekdo je napisal, da z b+e lahko prekoračiš 3.5T, kar pa ni res. b+e pomeni, da smeš vleči priklopno vozilo katerega NDM presega 750kg.
strojnix je napisal/-a:"• B+E kategorija: skupina vozil, sestavljena iz motornega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa presega maso vlečnega vozila ali če največja dovoljena masa te skupine vozil presega 3.500 kg;"
...tako pravijo na e-upravi, se pravi da lahko s to kategorijo voziš tudi več kot 3500 kg skupne teže.
Sicer pa ima vsak avtomobil nekje (ponavadi v motornem prostoru) napisno ploščico, na kateri so navedene štiri mase. Tam, kjer so spredaj številki 1 in 2, je to največja dovoljena osna obremenitev, ki jo je predpisal proizvajalec, naslednji dve masi pa pomenita največjo dovoljeno obtežbo samega vozila (manjša številka, pomeni lastno težo + nosilnost) in največjo dovoljeno maso skupine vozil (večja številka), torej vozila in prikolice, prav tako skupaj lastne teže in nosilnosti.
Meja 750 kg NDM pri priklopnikih ne vpliva na potrebno vozniško dovoljenje, spremeni se le način registracije. Do skupne mase 750 kg je priklopnik le evidentiran (vozen je s tretjo tablico, ne potrebuje lastnega zavarovanja, potrebno je opraviti tehnični pregled vsaka štiri leta), nad 750 kg NDM pa potrebuje priklopnik lastno registersko tablico, zavarovanje, tehnični pregled v odvisnosti od starosti in seveda naletno zavoro.
Primer: kombi z NDM 2800 kg ima po podatkih proizvajalca lahko pripet priklopnik z NDM maso 1200 kg, za kar pa potrebujemo kategorijo B+E, lahko pa pripnemo priklopnik z NDM 700 kg in vozimo samo z B kategorijo.
Še odgovor direktno na vprašanje: pred nakupom terenca se prepričaj, kakšna je dovoljena masa priklopnega vozila pri posameznem vozilu. Če hočeš voziti minibager teže 1500 kg, bo NDM prikolice verjetno cca 2000 kg, kar pa dvomim da je še možno legalno prevažati z Vitaro...
LP, Matjaž
nebivedu je napisal/-a:Očitno nisem gumpec, ane!
Graal, na to temo smo se že na par forumih kregal in smo prišli do končne ugotovitve da;
- B kategorija - prikolica in avto ne smeta imeti več kot 3500kg skupne mase
-EkB kategorija - prikolica in avto imata lahko več kot 3500kg skupne mase, vendar ne več kot 7500kg.
graal je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Očitno nisem gumpec, ane!
Graal, na to temo smo se že na par forumih kregal in smo prišli do končne ugotovitve da;
- B kategorija - prikolica in avto ne smeta imeti več kot 3500kg skupne mase
-EkB kategorija - prikolica in avto imata lahko več kot 3500kg skupne mase, vendar ne več kot 7500kg.
Lahko si oddahneš, švic ni več potreben, izgleda le nisi takšen gumpec kot izgledaš. Ali pač?
kar pa se tiče teme, pa sem se zavedel, ker sem mel poduke z policajem, ki mu ni bilo všeč da ndm mojega vozila + ndm prikloce presega 5T, ampak sma se zmenila, za opozorilo za tistim sem si na hitro prebral ZVCP ampak izgleda površno
lp, Aleš.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov