Vožnja po brezpotjih, tekmovanja, vse o offroad in cestnih terencih...
 
pany9
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne feb 01, 2009 4:18 pm

cestni terenci in prevoz mini bagerja

Napisal/-a pany9 Ne feb 01, 2009 4:42 pm

dober dan vsem članom!
imam en problem in me zanima če mi lahko kdo pomaga?
imam mini bagerja in sem ga prej prevažal na tamiču. zaj pa bi rad kupo terenca in bi ga vozo na prikolici.
zanima me kakšen avto oz.terenca bi mogo met za takšen prevoz bagerja(1.5t)
ali lahko voziš stroj tudi npr. z osebnim avtom??
za vse inf. se vsem lepo zahvlajujem
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Ne feb 01, 2009 4:47 pm

Če je avto težje od skupne teže prikolice lahko. Seveda pa nesme avto in prikolica skupaj presegati 3500kg To velja če imaš samo za B kategorijo ispit, če imaš pa B+E je pa druga stvar.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
pany9
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne feb 01, 2009 4:18 pm

Napisal/-a pany9 Ne feb 01, 2009 4:53 pm

hvala za informacijo ampak to mi ježe nekak jasno.
bol me zanima, kakšen avto bi bil najbol primeren za to. najbol ugodnejši računam nekje do 5.000eur.
 
pany9
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne feb 01, 2009 4:18 pm

Napisal/-a pany9 Ne feb 01, 2009 4:59 pm

v mislih mam http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2443650&show= suzuki vitara. če ima kdo kakšne inf. o tem avtomobilu npr.vozne lastnosti, poraba, stroški, dobre slabe lastnosti
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Ne feb 01, 2009 5:15 pm

pany9 je napisal/-a:hvala za informacijo ampak to mi ježe nekak jasno.
bol me zanima, kakšen avto bi bil najbol primeren za to. najbol ugodnejši računam nekje do 5.000eur.


Zaradi narave dela - gradbišča (blato ipd.) je seveda najbolj primeren terenec. Prikolica mora bit samozavirana pa ni problema. Glede na težo priklopnika (NDM vsaj 1,5T) terenec ne sme imeti NDM nad 2T. Ker je največja skupna dovoljena masa 3.5T. Če imaš kategorijo C imaš verjetno tudi c+e, kar pomeni tudi kategorijo b+e. Če pa kategorije b+e nimaš, pa ti priporočam, da jo opraviš.

Nekdo je napisal, da z b+e lahko prekoračiš 3.5T, kar pa ni res. b+e pomeni, da smeš vleči priklopno vozilo katerega NDM presega 750kg.


Za vleko takšnega tovora mora terenec obvezno biti diesel. Gre tudi z bencinarjem, ampak vitalni deli bencinarja ne zdržijo toliko kot dieselni. Seveda je tudi vožnja lažja zaradi navora. 3.5T premakniti iz mesta po možnosti na slabem terenu, s 100 konji in 140NM navora ni mačji kašelj.




lp, Aleš.
Zadnjič spremenil graal, dne Ne feb 01, 2009 5:37 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 Ne feb 01, 2009 5:25 pm

Za mene definitivno najboljša izbira, ker rabiš vzdržljiv stroj ;)

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2582402&show=

lp
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Ne feb 01, 2009 5:53 pm

en pr nas tut nonstop vozi bagerčka na prkolci,in sicer s hyundajom galoperjom 2.5 tdi.
skos je na cesti,pa nisem ga še vidu da ne bi meu bagra zad,tod da zgleda da je avto dost zmogljiv in zanesljiv ;)
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
pany9
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Ne feb 01, 2009 4:18 pm

Napisal/-a pany9 Ne feb 01, 2009 6:25 pm

odločam se med
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2582402&show= kot ste mi že svetovali in
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2443650&show=
pajero res da je dizel, samo vitara tudi ni tak slaba
kateri ja v tem primeru bolši in manj stroškov in.....
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne feb 01, 2009 7:19 pm

graal je napisal/-a:Glede na težo priklopnika (NDM vsaj 1,5T) terenec ne sme imeti NDM nad 2T. Ker je največja skupna dovoljena masa 3.5T. Če imaš kategorijo C imaš verjetno tudi c+e, kar pomeni tudi kategorijo b+e. Če pa kategorije b+e nimaš, pa ti priporočam, da jo opraviš.

Nekdo je napisal, da z b+e lahko prekoračiš 3.5T, kar pa ni res. b+e pomeni, da smeš vleči priklopno vozilo katerega NDM presega 750kg.


Ti pa nimaš ravno pojma o tem. B kategorija je do 3500km, kar pomeni avto in priklopnik (mislim na mase) ne smeta presegati tega. Torej avto 2000kg in prikolica 1500kg je ravno dost za B kategorijo.
Če hočeš pa voziti avto s 2000kg in prikolico z 2000kg, pa rabiš EkB izpit. Ampak s C izpitom pa je to pokrito kolikor vem, tako da ni problema.

Panny, predlagam ti toyoto hillux, maddo B2500 ali mitsubishi L200 ali ford ranger. Vsi tile so pickupi s kesonom. Veliko lahko odložiš še na keson (rezervna lopata, špica, gredlja, orodje in vse take zadeve). Gor lahko voziš tudi gorivo za beger, brez da bi ti v kabino smrdelo in podobno.
Old subarus never die, they just get faster!
 
strojnix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Če jul 03, 2008 10:54 am

Napisal/-a strojnix Ne feb 01, 2009 7:26 pm

"• B+E kategorija: skupina vozil, sestavljena iz motornega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa presega maso vlečnega vozila ali če največja dovoljena masa te skupine vozil presega 3.500 kg;"
...tako pravijo na e-upravi, se pravi da lahko s to kategorijo voziš tudi več kot 3500 kg skupne teže.

Sicer pa ima vsak avtomobil nekje (ponavadi v motornem prostoru) napisno ploščico, na kateri so navedene štiri mase. Tam, kjer so spredaj številki 1 in 2, je to največja dovoljena osna obremenitev, ki jo je predpisal proizvajalec, naslednji dve masi pa pomenita največjo dovoljeno obtežbo samega vozila (manjša številka, pomeni lastno težo + nosilnost) in največjo dovoljeno maso skupine vozil (večja številka), torej vozila in prikolice, prav tako skupaj lastne teže in nosilnosti.

Meja 750 kg NDM pri priklopnikih ne vpliva na potrebno vozniško dovoljenje, spremeni se le način registracije. Do skupne mase 750 kg je priklopnik le evidentiran (vozen je s tretjo tablico, ne potrebuje lastnega zavarovanja, potrebno je opraviti tehnični pregled vsaka štiri leta), nad 750 kg NDM pa potrebuje priklopnik lastno registersko tablico, zavarovanje, tehnični pregled v odvisnosti od starosti in seveda naletno zavoro.

Primer: kombi z NDM 2800 kg ima po podatkih proizvajalca lahko pripet priklopnik z NDM maso 1200 kg, za kar pa potrebujemo kategorijo B+E, lahko pa pripnemo priklopnik z NDM 700 kg in vozimo samo z B kategorijo.

Še odgovor direktno na vprašanje: pred nakupom terenca se prepričaj, kakšna je dovoljena masa priklopnega vozila pri posameznem vozilu. Če hočeš voziti minibager teže 1500 kg, bo NDM prikolice verjetno cca 2000 kg, kar pa dvomim da je še možno legalno prevažati z Vitaro...

LP, Matjaž
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Ne feb 01, 2009 7:30 pm

Kaj pa Opel Frontera?...čist tko kot možnost dodajam...
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Ne feb 01, 2009 7:41 pm

strojnix je napisal/-a:"• B+E kategorija: skupina vozil, sestavljena iz motornega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa presega maso vlečnega vozila ali če največja dovoljena masa te skupine vozil presega 3.500 kg;"
...tako pravijo na e-upravi, se pravi da lahko s to kategorijo voziš tudi več kot 3500 kg skupne teže.

Sicer pa ima vsak avtomobil nekje (ponavadi v motornem prostoru) napisno ploščico, na kateri so navedene štiri mase. Tam, kjer so spredaj številki 1 in 2, je to največja dovoljena osna obremenitev, ki jo je predpisal proizvajalec, naslednji dve masi pa pomenita največjo dovoljeno obtežbo samega vozila (manjša številka, pomeni lastno težo + nosilnost) in največjo dovoljeno maso skupine vozil (večja številka), torej vozila in prikolice, prav tako skupaj lastne teže in nosilnosti.

Meja 750 kg NDM pri priklopnikih ne vpliva na potrebno vozniško dovoljenje, spremeni se le način registracije. Do skupne mase 750 kg je priklopnik le evidentiran (vozen je s tretjo tablico, ne potrebuje lastnega zavarovanja, potrebno je opraviti tehnični pregled vsaka štiri leta), nad 750 kg NDM pa potrebuje priklopnik lastno registersko tablico, zavarovanje, tehnični pregled v odvisnosti od starosti in seveda naletno zavoro.

Primer: kombi z NDM 2800 kg ima po podatkih proizvajalca lahko pripet priklopnik z NDM maso 1200 kg, za kar pa potrebujemo kategorijo B+E, lahko pa pripnemo priklopnik z NDM 700 kg in vozimo samo z B kategorijo.

Še odgovor direktno na vprašanje: pred nakupom terenca se prepričaj, kakšna je dovoljena masa priklopnega vozila pri posameznem vozilu. Če hočeš voziti minibager teže 1500 kg, bo NDM prikolice verjetno cca 2000 kg, kar pa dvomim da je še možno legalno prevažati z Vitaro...

LP, Matjaž


Evo to si mu pa zdaj use lepo opisal :tomidelej:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Ne feb 01, 2009 9:49 pm

Pa ne mi tukaj lepit nekih kvazi pravil iz strani avtošol. Kopirano direktno iz zadnjega veljavnega ZVCP-1-UPB5 ki je v veljavi od 28.05.2008


(7) V kategorijo B spadajo motorna vozila, razen vozil kategorije A1, A2, A, F in G, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg in poleg sedeža za voznika nimajo več kot osem sedežev. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.
(8) V kategorijo BE spadajo skupine vozil, sestavljene iz vlečnega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, pri čemer največja dovoljena masa priklopnega vozila ne presega 3.500 kg in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil.
(9) V kategorijo C1 spadajo motorna vozila, razen vozil kategorije D1, D ali F, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg in ne presega 7.500 kg in poleg sedeža za voznika nimajo več kot osem sedežev. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1, B in G.
(10) V kategorijo C1E spadajo skupine vozil, sestavljene iz vlečnega vozila kategorije C1, ki mu je dodano priklopno vozilo, pri čemer največja dovoljena masa priklopnega vozila presega 750 kg in največja dovoljena masa te skupine vozil ne presega 12.000 kg. V to kategorijo spadajo tudi skupine vozil, sestavljene iz vlečnega vozila kategorije B in priklopnega vozila, pri čemer največja dovoljena masa priklopnega vozila presega 3.500 kg in največja dovoljena masa te skupine vozil ne presega 12.000 kg in v obeh primerih taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije BE.

Torej z BE ne smeš presečt 3.5T, to lahko storiš šele z C1E.

Nebivedu, a če jaz nimam pojma, potemtakem si ti gumpec?


lp, Aleš.



:P
Slika
 
strojnix
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Če jul 03, 2008 10:54 am

Napisal/-a strojnix Ne feb 01, 2009 10:18 pm

Preberi si še enkrat počasi, kar si odebelil...
.
.
.
.
masa priklopnega vozila ne sme presegati 3500kg, celotna skupina vozil pa lahko, to je tudi namen B+E kategorije!!

Lp, Matjaž
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Ne feb 01, 2009 10:30 pm

My bad this time!


lp, Aleš.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne feb 01, 2009 11:29 pm

Očitno nisem gumpec, ane!

Graal, na to temo smo se že na par forumih kregal in smo prišli do končne ugotovitve da;
- B kategorija - prikolica in avto ne smeta imeti več kot 3500kg skupne mase
-EkB kategorija - prikolica in avto imata lahko več kot 3500kg skupne mase, vendar ne več kot 7500kg.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Ne feb 01, 2009 11:45 pm

nebivedu je napisal/-a:Očitno nisem gumpec, ane!

Graal, na to temo smo se že na par forumih kregal in smo prišli do končne ugotovitve da;
- B kategorija - prikolica in avto ne smeta imeti več kot 3500kg skupne mase
-EkB kategorija - prikolica in avto imata lahko več kot 3500kg skupne mase, vendar ne več kot 7500kg.


Lahko si oddahneš, švic ni več potreben, izgleda le nisi takšen gumpec kot izgledaš. Ali pač?

kar pa se tiče teme, pa sem se zavedel, ker sem mel poduke z policajem, ki mu ni bilo všeč da ndm mojega vozila + ndm prikloce presega 5T, ampak sma se zmenila, za opozorilo :) za tistim sem si na hitro prebral ZVCP ampak izgleda površno :D


lp, Aleš.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po feb 02, 2009 6:58 am

graal je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Očitno nisem gumpec, ane!

Graal, na to temo smo se že na par forumih kregal in smo prišli do končne ugotovitve da;
- B kategorija - prikolica in avto ne smeta imeti več kot 3500kg skupne mase
-EkB kategorija - prikolica in avto imata lahko več kot 3500kg skupne mase, vendar ne več kot 7500kg.


Lahko si oddahneš, švic ni več potreben, izgleda le nisi takšen gumpec kot izgledaš. Ali pač?

kar pa se tiče teme, pa sem se zavedel, ker sem mel poduke z policajem, ki mu ni bilo všeč da ndm mojega vozila + ndm prikloce presega 5T, ampak sma se zmenila, za opozorilo :) za tistim sem si na hitro prebral ZVCP ampak izgleda površno :D


lp, Aleš.


Ja policaji dostikrat tolmačijo zakon po svoje, tako da niso ravno merodajni kar se tega tiče. Zato pa imamo možnost pritožb glede zakonov, za katere bi morali biti oni prvi, ki naj bi jih najbolj poznali.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Offroad in cestni terenci

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov