Horvat1 je napisal/-a:S svojo storitvijo bi rad stopil na avtomobilski trg, a gre za specifično uslugo, zato ne vem ali bi se pri lastnikih avtomobilov sploh prijela. Mi zna kdo svetovati, kako to raziskati preden se lotim zadeve in začnem vanjo vlagati denar.
Hmmm podal si zelo malo podatkov, zato ti bom tudi odgovoril precej na splošno.
Najprej rabiš resen poslovni načrt - torej kaj boš proizvajal oz kakšno storitev boš nudil, kakšni so ocenjeni stroški in predvidena cena izdelka/storitve. Predvsem pa rabiš vedeti kako velik je trg za tvoj izdelek. Tu ne bo dovolj da na naš in še kakšne drug avtomobilističen forum obesiš anketo in šteješ koliko ljudi bi kupilo tvoj izdelek ali storitev. Bo potrebno narediti malce bolj temeljito raziskavo. Brez da v raziskavo trga vložiš enormne vsote, bi ti predlagal, da se najprej pogovoriš s kakšnim strokovnjakom s področja tvojega izdelak - avtotrgovina, servisi, dobavitelji delov in opreme...
Zelo pomembno pri vsem je ali tvoj izdelek/storitev že ima konkurenco na trgu. To je zelo dvorezna stvar: če imaš konkurenco ti le ta pogojuje ceno izdelka/storitve na trgu. Če konkurence ni, se je potrebno vprašati zakaj še ne obstaja? Je tvoj izdelek/storitev takšen ker obstajajo ovire za izvedbo? Morda potencialni kupci ne razumejo prednosti tvojega izdelka/storitve...
Ko si si odgovoril vse o svojem izdelku/storitvi je čas da narediš še finančno strukturo tvojega projekta: na eni strani so to stroški ki jih boš imel z razvojem izdelka/storitve, tekoči stroški poslovanja podjetja, plače, željen/pričakovan dobiček. Konec koncev podjetništvo se gremo zato da nekaj zaslužimo.
Na drugi strani pa si bo potrebno izračunati prodajno ceno izdelka in potrebno mesečno/letno prodajo izdelkov/storitev, da pokriješ stroške in ustvariš dobiček. Ko združiš stroške in prihodke, si si odgovoril še na zadnjo neznanko - obseg prodaje da dosežeš željeno. Tu se ponavadi pojavi prva težava, saj je vprašanje ali boš lahko prodal dovolj izdelkov/storitev.
Zavedati se moraš tudi, da v poslu ni garancije za uspeh. Mnogi naredijo vse pravilno pa se vseeno ne izide. Glede na to, da bi rad začel iz nule, se zavedaj, da proces od ideje do izvedbe traja dolgo obdobje. Velikokrat mnogo let. Saj je potrebno iz ideje razviti izdelek ali storitev, ga testirati, kdaj pa kdaj izboljšati, nato pa še spraviti na trg.
Pri vstopu na trg moraš izbrati pravo strategijo, za to pa moraš vedeti komu je tvoj izdelek/storitev namenjen. Lahko zadevo ponudiš preko spleta, lahko vstopiš v trgovine z avtodeli ali novimi vozili, lahko izdelek/storitev prodajaš preko velikih trgovcev kot so Spar, Obi, Bauhaus... Vse je odvisno komu si svoj izdelek/storitev namenil.
Kaj bolj konkretnega bi se dalo napisati, če bi povedal kaj več o svoji ideji. Vsekakor pa ti svetujem, da svoj izdelek/storitev dodelaš do točke ko ga ne bo kar zlahka kopirati, da se vsaj na krajši rok ubraniš konkurence.
Na koncu pa se vprašaj koliko kapitala boš moral od začetka vložiti, da bo tvoja ideja zaživela v obliki izdelka/storitve in kako dolgo boš rabil, da se vloženo povrne.
Napisano so osnove podjetništva, ki bi se jih moral zavedati vsak ki se odloči ponuditi svoj izdelek ali storitev na trgu. Če o vsem skupaj ne razmisliš pošteno in se projekta lotiš temeljito in z načrtom bo tvoj uspeh le čudež primerljiv z zadetkom na lotu.
Lp Tristan01