Stran 1 od 2

Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 6:16 pm
Napisal/-a zivjak
Pozdravljeni :)

Prosim vas za pomoč pri vprašanjih na spodnji sliki

Slika

Hvala!

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 7:24 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
Mislim da je :

NE
DA
DA
NE in
NE

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 7:33 pm
Napisal/-a esem
Na kaj pa deluje kotalno trenje, če ne na os? Pazi, več kotalnih trenj je - eno so kolesa, drugo os. Kotalni odpor je isto kot (po starem?) kotalni upor? In če kdo natančno ve, naj v razumljiv(e) detajl(e) opiše, kaj kot. upor sploh je. Preveč nejasnosti...

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 9:03 pm
Napisal/-a sašo5
zadnje je 100%-no DA

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 10:42 pm
Napisal/-a lizard
sašo5 je napisal/-a:zadnje je 100%-no DA


Če bi to bile res, bi zavorna pot na mokri cesti bila krajša kot na suhi. Pravtako bi potem na mokri cesti avto imel krajši čas pospeševanja. Koeficient trenja je na mokri cesti torej manjši, kar v praksi pomeni, da je oprijem slabši.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: So dec 05, 2015 11:57 pm
Napisal/-a Klamzi
Dobra vprašanja, čeprav so nekatera lahko dvostranska. Kot prvo si je treba razjasnit kaj je kotalni upor, odpor, trenje, koeficient,... Zate je najbolje da si te pojme razčistiš, ter po svoje rešiš vprašalnik, ter zraven ustrezno argumentiraš, pa čeprav ni potrebno. Še prej tukaj objavi, pa ti bomo potem dalje pomagali ali pa te morebiti popravli :D

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Ne dec 06, 2015 4:51 pm
Napisal/-a zivjak
Klamzi je napisal/-a:Dobra vprašanja, čeprav so nekatera lahko dvostranska. Kot prvo si je treba razjasnit kaj je kotalni upor, odpor, trenje, koeficient,... Zate je najbolje da si te pojme razčistiš, ter po svoje rešiš vprašalnik, ter zraven ustrezno argumentiraš, pa čeprav ni potrebno. Še prej tukaj objavi, pa ti bomo potem dalje pomagali ali pa te morebiti popravli :D



Za prvo vprašanje bi rekel DA. iz spodnjih dveh slik si razlagam, da je smer kotalnega trenja odvisen od smeri rotacije kolesa. Fr je kortalno trenje

http://www.lehrerfreund.de/medien/tecXi ... eibung.png
https://goo.gl/hS6tuJ

Za drugo bi rekel NE. Ker če pomisliš ali se pelješ 130km/h po avtocesti ali pa 130km/h po makedamu, takoj opaziš, da bi na makedamski cesti "bolj tresl" seprav bi bili večji odpori (ker ni gladka površina)

Za tretjo nimam pojma :D

Pri četrti bi rekel DA. Pomojem da avto doseže največjo hitrost mora porabit tudi največjo moč

Pri peti bi rekel NE. Na vlažni cesti je manjše trenje (ker je bolj "spolzko"), naprimer na ledu je še manjše trenje, ker je še bolj spolzko

Evo :D zaj pa še vi povejte

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 10:30 am
Napisal/-a sašo5
lizard je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:zadnje je 100%-no DA


Če bi to bile res, bi zavorna pot na mokri cesti bila krajša kot na suhi. Pravtako bi potem na mokri cesti avto imel krajši čas pospeševanja. Koeficient trenja je na mokri cesti torej manjši, kar v praksi pomeni, da je oprijem slabši.

maš prav....sprašuje se namreč po trenju potem je definitivno NE

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 11:10 am
Napisal/-a grega983
1. NE
2. NE
3. DA
4. DA
5. NE

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 12:58 pm
Napisal/-a esem
Tisti, ki za 1. vprašanje pravijo NE, naj to prosim argumentirajo.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 2:10 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
OK spet sem malo obnovil znanje fizike s tem vprašanjem in debato in videl da sem že prej odgovoril narobe...zato sem se malo poglobil.
Pomagal sem si z obrazlagami na linku (glej str: 4,5)
http://www.bf.uni-lj.si/fileadmin/group ... Godesa.pdf

1. Kotalno trenje deluje na os vrtenja kolesa? DA
Kotalno trenje se pojavi pri kotaljenju kotalnih elementov (koles, kolutov, krogel, valjev) po podlagi. Kadar je kotalni element obremenjen z neko silo Fg, katera ga pritiska proti podlagi (upam da vsi smatramo da je to pnevmatika avta), se zaradi elastičnosti materiala deformira površina kotalnega elementa in/ali podlage. Kadar želilo premakniti tako obremenjeni kotalni element, se premakne prijemališče reakcije podlage naprej za razdaljo a, zato se pojavi kotalni moment M=Fr x a, ki skuša preprečiti gibanje. Velikost premika prijemallišča reakcije a je odvisna od togosti (elastičnosti, ugrezljivosti) stičnih površin.
Sila Fr je vertikalna reakcija tal na silo Fg. Da bi premagali kotalni moment, moramo v središču kotalnega elementa delovati s silo F, ki je enako velika in nasprotno usmerjena (se pravi naprej ali nazaj) kot sila kotalnega trenja Ftr (ki deluje proti tlom).

F=Ftr=Fg x a/r

Koeficient a/r imenujemu tudi koeficient kotalnega trenja. Iz tega zaključimo, da je sila kotalnega trenja odvisna od obremenitve in radija kotalnega elementa in od deformacije kotalnega elementa in podlage.

Odgovor lahko rečemo da je DA ker se mora zaradi kotalnega trenja povečati sila ki potiska kolo naprej ali nazaj in posledično vpliva na os ter motor vozila ki ob tem izgubi izkoristek.
Po domač povedan če se voziš s praznimi gumami se avto bolj matra in imaš večjo porabo kot če se voziš s polnimi zato ker je izkoristek stika s cestiščem slabši. Za isto hitrost je potrebno dodati več moči, ki se prenaša preko osi in motorja.

Tako da ja esem...dobiš točko :lol:

2. Koficient kotalnega odpora je na asfaltnem cestišču večji kot na makadamskem? NE

Če gledamo tabelo na str. 6 je odgovor NE. Guma se na makadamu bolj ugrezne v površino in s tem ustvari več kotalnega trenja.

3. Pri sistemu kolo/tirnica so kotalni odpori manjši kot pri sistemu pnevmatika/cestišče? NE

Spet če gledamo isto tabelo je odgovor NE.

4. Za največjo hitrost je potrebna največja moč motorja? NE

Logika mi pravi da je več dejavnikov, ki vplivajo na hitrost ne samo moč motorja. Je eden izmed dejavnikov ampak ne glavni, ostali so še aerodinamika vozila, teža, izbira podlage, gume...

5. Na vlažni cesti je koeficient trenja večji kot na suhem cestišču? NE

Glej tabelo na str. 5 (guma - beton suh ali moker). sicer pa kot je že bilo rečeno "avto se na mokri podlagi ustavi težje/kasneje kot na suhi".


Upam da bo za 10-ko.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 2:27 pm
Napisal/-a uros11
Točka 4 mi je sumljiva. Odgovor NE predpostavlja, da lahko motor dela z 80% moči, vozilo pa bo šlo najhitreje. S povečanjem moči predpostavlja, da se obrati motorja ne povečajo, ker če se, gre vozilo hitreje. Ne glede na upor, itd. Pa še menjalnik imamo in najbrž predpostavlja pri dani prestavi, ne pa v 1. vs 5.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 2:49 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
Uroš11...Vprašanje je za končno hitrost. Se pravi gas do daske...Mašina dela na 100%.

Tuki pa pol vpliva več dejavnikov če hočeš dosežt tistih par km/h več ne samo moč motorja!

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 8:10 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
F.ck me ej...4 vprašanje spet! Dvoumno as f.ck.

Vprašanje sprašuje ali je za najvišjo hitrost potrebna največja moč motorja!

Če vprašanje sprašuje samo ali moraš za najvišjo hitrost dat gas do daske potem DA.

Prej sem odgovoril z NE ker se da poleg tega da daš gas do daske hitrost še povečati...zato ostali dejavniki

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 9:17 pm
Napisal/-a acinho
Ne vem, če je za najvišjo hitrost potrebna največja moč? Kvečjemu najvišji obrati, kar pa po moji logiki ni (vsaj ponavadi) enako največji moči. Če ma avto deklarirano max moč pri 5400rpm, bo pri recimo 6000rpm že krepko pod max močjo, a avto bo šel vseeno hitreje kot prej.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Po dec 07, 2015 10:10 pm
Napisal/-a abbe
acinho je napisal/-a:Ne vem, če je za najvišjo hitrost potrebna največja moč? Kvečjemu najvišji obrati, kar pa po moji logiki ni (vsaj ponavadi) enako največji moči. Če ma avto deklarirano max moč pri 5400rpm, bo pri recimo 6000rpm že krepko pod max močjo, a avto bo šel vseeno hitreje kot prej.


odvisno kaj je mišljeno pod najvišjo hitrost.
če je to hitrost ki jo avto doseže potem je res potrebna največja moč.
ker redkokatero vozilo doseže najvišje obrate v zadnji prestavi

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: To dec 08, 2015 12:01 am
Napisal/-a Klamzi
Meni se zdi najbolj logično DA, NE, DA, DA, NE

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: To dec 08, 2015 6:21 pm
Napisal/-a blaze11
jaz bi obkrožil
1-ne
2-da
3-da
4-da
5-ne

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Ne dec 13, 2015 7:02 pm
Napisal/-a rok500
dzuro.na.izi je napisal/-a:3. Pri sistemu kolo/tirnica so kotalni odpori manjši kot pri sistemu pnevmatika/cestišče? NE

Spet če gledamo isto tabelo je odgovor NE.



Si prepričan, da je kotalni odpor pri sistemu kolo tirnica večji od pnevmatika/cestišče?
Namreč najmanjši kotalni odpor (trenje) je, ko sta oba dela popolnoma toga, oziroma je v tem primeru kotalni odpor enak 0.
Tako da je po mojem mnenju odgovor na to vprašanje DA.

Re: Vprašanja (avtomobilizem, fizika)

Objavljeno: Ne dec 13, 2015 7:53 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
Po tisti tabeli sodeč je NE...Ne bom pa 100% trdil. Če maš kakšen konstruktiven argument ali dokaz ga kr povej / dokaži. ;)